Systemy wczesnego ostrzegania przed zjawiskami katastrofalnymi w Powiecie Szydłowieckim

Publication date 2017-04-25
End date 2017-05-08 10:00:00
Instytucja Zarząd Powiatu w Szydłowcu
Miejscowość Szydłowiec
Województwo mazowieckie
Branża
  • Usługi dostawy oprogramowania

Szczegóły

Numer ogłoszenia 73286 / 2017
Document type ZP-400
Cpv code 351200001, 722680001
Adres strony internetowej siwz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja projektu pn. „Systemy wczesnego ostrzegania przed zjawiskami katastrofalnymi w Powiecie Szydłowieckim” polegającego na budowie Systemu Alarmowania i Ostrzegania Ludności w Powiecie Szydłowieckim, który obejmuje swym zakresem:
1) przygotowanie i opracowanie projektu technicznego pn. „Systemy wczesnego ostrzegania przed zjawiskami katastrofalnymi w Powiecie Szydłowieckim” polegającego na budowie Systemu Alarmowania i Ostrzegania Ludności w Powiecie Szydłowieckim”
2) dostawa i montaż w wyznaczonych na terenie powiatu miejscach oraz uruchomienie fabrycznie nowych punktów alarmowych tj. 16 syren elektronicznych, każda z zestawem głośników, urządzeniem sterującym i masztem wolnostojących, montowanych na budynkach wskazanych przez Zmawiającego, zasilanych energią elektryczną, wykorzystujących do transmisji dźwięku i sterowania transmisję radiową oraz Internet/LAN,
3) dostawa, instalacja i uruchomienie 5 urządzeń sterowania i kontroli komunikatami głosowymi wraz z monitorowaniem pracy punktów alarmowych na terenie gmin,
4) dostawa, instalacja i uruchomienie urządzenia sterowania i kontroli (Centrali Powiatowej) wraz z oprogramowaniem sterującym pracę wszystkich punktów alarmowych, przy jednoczesnym zapewnieniu kompatybilności z istniejącym systemem wojewódzkim,
5) dostawa i uruchomienie stacji roboczej dla Zamawiającego
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik Nr 1 do wzoru umowy;
3. Zamawiający w związku z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które będą uczestniczyły przy wykonaniu czynności związanych z przedmiotem zamówienia.

Zamawiający w związku z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które przy wykonaniu czynności związanych z przedmiotem zamówienia będą wykonywały czynności w zakresie realizacji zamówienia

Zamawiający wymaga w trakcie realizacji zamówienia – zgodnie z zapisami umowy:

1) w zakresie sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, - Zamawiający wymaga oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących w/w czynności. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy
2) w zakresie uprawnień kontrolnych Zamawiającego spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań –
a) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w/w czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
- żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
- żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów.
b) Z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia w związku z realizacją zamówienia wykonawca zapłaci karę umowną - z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia w związku z realizacją zamówienia zgodnie § 14 ust. 5 przedmiotowej umowy.
3) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do sposobu zatrudnienia personelu na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedstawi umowy o pracę osób zatrudnionych tj. kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia w/w czynności, (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.

Zgodnie z zapisem art. 29 ust. 3a Pzp wymóg zatrudnienia na podstawie przepisów prawa pracy dotyczy zarówno wykonawcy, jak i ewentualnych podwykonawców.
4. Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów, materiałów lub urządzeń równoważnych. Jako równoważne dopuszcza się inne rozwiązania niż podane w opisie przedmiotu zamówienia, pod warunkiem zagwarantowania równorzędnych parametrów technicznych i technologicznych nie gorszych niż określone w opisie oraz zgodności z obowiązującymi wymaganiami prawnymi. W takim przypadku Wykonawca musi przedstawić dokumenty (wszelkie dowody) jednoznacznie potwierdzające spełnienie przez rozwiązania równoważne wymagań Zamawiającego. Wykonawca odpowiedzialny będzie względem Zamawiającego za wszelkie szkody związane z wprowadzeniem takich rozwiązań.
Wszelkie urządzenia, materiały i rozwiązania muszą spełniać minimalne wymagania przedstawione w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia tj. muszą być co najmniej:
1) tej samej mocy,
2) tej samej trwałości,
3) spełniać te same funkcje,
4) być kompatybilne z istniejącym systemami sterowania syrenami.
Jeżeli Wykonawca zamierza złożyć ofertę równoważną, jest wówczas zobowiązany wykazać Zamawiającemu na piśmie, że proponowany przez niego produkt lub materiał nie jest gorszej jakości lub nie ma gorszych właściwości niż wymieniony w opisie przedmiotu zamówienia. W tym celu Wykonawca winien dokonać pisemnego porównania obu produktów, opisanego przez Zamawiającego oraz proponowanego przez siebie. Porównania należy dokonać w taki sposób, aby Zamawiający bez żadnych wątpliwości i w sposób jednoznaczny mógł stwierdzić równoważność proponowanego przez Wykonawcę produktu

Dodatkowe informacje

Biuletyn 2017
Nazwa Zarząd Powiatu w Szydłowcu
Ulica pl. M. Konopnickiej
Nr domu 7
Miejscowosc Szydłowiec
Kod poczt 26500
Panstwo Polska
Wojewodztwo mazowieckie
Tel 486 171 008
Fax 486 171 061
Email powiat@szydlowiecpowiat.pl
Adres strony url www.bip.szydlowiecpowiat.akcessnet.net
Regon 67022285900000
Czy obowiazkowa Tak
Zamieszczanie obowiazkowe Tak
Nazwa projektu programu Projekt pn.: „Systemy wczesnego ostrzegania przed zjawiskami katastrofalnymi w Powiecie Szydłowieckim” jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020 Oś. Priorytetowa V Gospodarka Przyjazna Środowisku, Działania 5.1. Dostosowanie do zmian klimatu
Dotyczy 1
Rodzaj zam administracja samorządowa
Czy dostep dokumentow zamowienia Tak
Dostep dokumentow zamowienia www.bip.szydlowiecpowiat.akcessnet.net
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja Tak
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.bip.szydlowiecpowiat.akcessnet.net
Czy wymagane przeslanie ofert Tak
Wymagane przeslanie ofert inny Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Każdy dokument składający się na ofertę powinien być czytelny
Czy podzielone na czesci Nie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Powiat Szydłowiecki, pl. Marii Konopnickiej 7, 26-500 Szydłowiec Biuro Obsługi Petenta - Parter
Numer referencyjny PR.272.9.2017
Rodz zam D
Okres2c 15/09/2017
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 Nie
Czas O
Okreslenie warunkow Nie dotyczy
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Nie dotyczy
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow a) Wykonawcy: Wykonawca musi się wykazać doświadczeniem w wykonaniu (dokument potwierdzający realizację dostawy: protokół odbioru lub dokument równoważny) co najmniej 1 zadania polegającego na dostawie wraz z montażem systemu wczesnego ostrzegania przed zjawiskami katastrofalnymi o wartości zadania nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto - wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. W sytuacji, gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty zawierają dane w innych walutach niż określono to w treści SIWZ, Zamawiający dokona przeliczenia w procedurze oceny spełnienia warunku udziały w postępowaniu. Jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmuje średni kurs NBP z dnia ogłoszenia w BZP. Jeżeli w dniu ogłoszenia w BZP kurs danej waluty nie był ogłaszany przez NPB, obowiązuje kurs ogłoszony bezpośrednio przed ogłoszeniem w BZP. W przypadku złożenia oferty wspólnej, przez kilku wykonawców na podstawie art. 23 ustawy pzp warunek ten będzie oceniany poprzez sprawdzenie wykazania przez wykonawców realizacji, co najmniej jednej dostawy opisanej powyżej przez co najmniej jednego z wykonawców składających ofertę wspólną. Zamawiający nie dopuszcza sytuacji, w której wykonawcy składający ofertę wspólną wykażą się wykonaniem 2 dostaw o mniejszych kwotach, których suma przekracza zakreślony przez zamawiającego pułap. Zasada obowiązuje także w przypadku złożenia oferty przez wykonawcę, który wykaże np. dwie realizacje na łączną kwotę, gdzie każda z nich nie przekracza założonego pułapu wartości 100 000,00 zł brutto. b) Osób: Wykonawca musi wskazać osobę, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującą się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednim do funkcji, jaka zostanie jej powierzona. Osoba proponowana do pełnienia funkcji – Kierownik Budowy - wymagana liczba osób: 1 osoba - minimalne kwalifikacje: osoba proponowana do pełnienia funkcji Kierownika Budowy winna posiadać uprawnienia budowlane wymagane ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; UWAGA: dopuszcza się kwalifikacje równoważne, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskie oraz państwach Konfederacji Szwajcarskiej i EOG. - doświadczenie zawodowe: doświadczenie w realizacji co najmniej 1 zadania o wartości zadania minimum 100 000,00 zł brutto, obejmującego dostawę wraz z montażem systemu wczesnego ostrzegania przed zjawiskami katastrofalnymi, na stanowisku Kierownika Budowy lub Kierownika Robót lub Inspektora Nadzoru specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. W przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty zawierają dane w innych walutach niż określono to w treści SIWZ, Zamawiający dokona przeliczenia w procedurze oceny spełnienia warunku udziały w postępowaniu. Jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmuje średni kurs NBP z dnia ogłoszenia w BZP. Jeżeli w dniu ogłoszenia w BZP kurs danej waluty nie był ogłaszany przez NPB, obowiązuje kurs ogłoszony bezpośrednio przed ogłoszeniem w BZP. Co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę wspólną na podstawie art. 23 Pzp spełnia wymaganie zakreślone w tym warunku.
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (załącznik nr 4 do SIWZ). 3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Zamawiający w takim przypadku wymaga, aby na termin składania ofert wykonawca wypełnił obowiązek wynikający z art. 36b ust 1 i w treści oferty wskazał, w jakiej części te podmiotu będą realizować usługi lub roboty budowlane oraz należy wskazać nazwy i adresy firm / podmiotu udostępniającego swoje zasoby. 6. Na termin składania ofert (art. 25a ust 3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu (załącznik nr 3 do siwz). 7. Po ocenie oferty najkorzystniejszej, na wezwanie zamawiającego wynikające z art. 26 ust 2 ustawy pzp zamawiający może zażądać od podmiotu udostępniającego swoje zasoby dokumentów i oświadczeń potwierdzających brak podstaw do wykluczenia. 8. Po ocenie oferty najkorzystniejszej, na wezwanie zamawiającego wynikające z art. 26 ust 2 ustawy pzp zamawiający może (ale nie musi) zażądać od podmiotu udostępniającego swoje zasoby dokumentów i oświadczeń potwierdzających brak podstaw do wykluczenia (fragment rozporządzenia wydanego na podstawie art. 25 ust 2 9. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w ust. 1. 6. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunki udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w § 7 ust. 2. SIWZ. 7. Na podstawie art.26 ust.2, po ocenie oferty najkorzystniejszej, na wezwanie zamawiającego Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 7 ust. 7 pkt 2 lit. a – c SIWZ. 8. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający będzie żądał dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje dostawy, których wskazane zdolności dotyczą. 9. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców (załącznik nr 6 do SIWZ).
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow Nie
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie Tak
Art 24 ust 5 pkt 1 Tak
Art 24 ust 5 pkt 4 Tak
Art 24 ust 5 pkt 8 Tak
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia Tak
Wykaz dokumentow zaswiadczen W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu: a) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; b) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 8. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty, o których mowa w pkt 7 budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego dostawy, były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 9. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 7 pkt 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - lit. a i b - nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, - lit. c - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 10. Dokumenty, o których mowa w ust. 9 dotyczące ustępu 7 pkt 2 lit a i b , powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa ust. 9 dotyczące ustępu 7 pkt 2 lit. c , powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem tego terminu. 11. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 9 pkt 9, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 10 stosuje się. 12. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 13. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). Dotyczy to wykonawcy, który złożył ofertę najkorzystniejszą i dotyczy dokumentów na wezwanie zamawiającego w oparciu o art. 26 ust 2 ustawy pzp (pkt 4). W takim przypadku wykonawcę po wezwaniu zamawiającego (pkt 4) obowiązują następujące wymagania (Dz.U.2016.1126 z dnia 2016.07.27): 1) W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w ustępie 13, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. (wymagane jest w takim przypadku wskazanie przez wykonawcę źródła /strony internetowej gdzie zamawiający mógłby takie dokumenty/oświadczenia uzyskać 2) W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w ustępie 13, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. (Wymagane jest w takim przypadku: wskazanie przez wykonawcę źródła pozwalającego zidentyfikować miejsce, w którym zamawiający takie dokumenty/oświadczenia mógłby uzyskać (np. złożona wcześniej oferta, dokumentacja z postepowania prowadzona w trybie przetargu o sygnaturze ……….. oraz złożenie dodatkowego oświadczenia potwierdzającego aktualność tych oświadczeń lub dokumentów na wskazany w wezwaniu z art. 26 ust 2 termin).
Zakresie warunkow udzialu 1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu: a) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykowywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywanie, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu- zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ-oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- zgodnie z załącznikiem nr 9 do SIWZ-oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem c) oświadczenia na temat kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy- zgodnie z załącznikiem 4. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. poz. 1126), zwanym dalej „rozporządzeniem” składane przez Wykonawcę i inne podmioty, na zdolnościach lub sytuacji których polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz przez podwykonawców, należy złożyć w oryginale. 5. Zobowiązanie, o którym mowa w § 8 ust. 2. SIWZ należy złożyć w formie analogicznej jak w ust.4, tj. w oryginale. 6. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu, inne niż zobowiązania, o których mowa powyżej w ust. 5, należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Potwierdzenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej podpisane odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Poświadczenie za zgodność z oryginałem dokonywane w formie pisemnej powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem). 7. Za oryginał, o którym mowa powyżej w ust. 5 - 6, uważa się oświadczenie lub dokument złożone w formie pisemnej lub w formie elektronicznej podpisane odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 8. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczeń, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 9. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
Inne dokumenty niewymienione 1. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców (załącznik nr 6 do SIWZ). 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (załącznik nr 4 do SIWZ). 3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Zamawiający w takim przypadku wymaga, aby na termin składania ofert wykonawca wypełnił obowiązek wynikający z art. 36b ust 1 i w treści oferty wskazał, w jakiej części te podmiotu będą realizować usługi lub roboty budowlane oraz należy wskazać nazwy i adresy firm / podmiotu udostępniającego swoje zasoby. 6. Na termin składania ofert (art. 25a ust 3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu (załącznik nr 3 do siwz). 7. Po ocenie oferty najkorzystniejszej, na wezwanie zamawiającego wynikające z art. 26 ust 2 ustawy pzp zamawiający może zażądać od podmiotu udostępniającego swoje zasoby dokumentów i oświadczeń potwierdzających brak podstaw do wykluczenia. 8. Po ocenie oferty najkorzystniejszej, na wezwanie zamawiającego wynikające z art. 26 ust 2 ustawy pzp zamawiający może (ale nie musi) zażądać od podmiotu udostępniającego swoje zasoby dokumentów i oświadczeń potwierdzających brak podstaw do wykluczenia (fragment rozporządzenia wydanego na podstawie art. 25 ust 2 9. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w ust. 1. 6. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunki udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w § 7 ust. 2. SIWZ. 7. Na podstawie art.26 ust.2, po ocenie oferty najkorzystniejszej, na wezwanie zamawiającego Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 7 ust. 7 pkt 2 lit. a – c SIWZ. 8. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający będzie żądał dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje dostawy, których wskazane zdolności dotyczą. 9. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Przykładowy druk oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do siwz. Oświadczenia tego wykonawca nie składa do oferty, ale w terminie 3 dni od dokonania czynności wynikającej z art. 86 ust 5. Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieszcza na stronie internetowej informacje dotyczące: 1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; 2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; 3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. Strona internetowa: www.bip.szydlowiecpowiat.akcessnet.net Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/ konsorcja) 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, oraz o których mowa w § 6 ust. 2. SIWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z § 5 ust. 2. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w § 7 ust. 2 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w § 7 ust. 3. SIWZ składa każdy z Wykonawców. 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia o których mowa w § 7 ust. 7 SIWZ, przy czym: 1) dokumenty i oświadczenia o których mowa w § 7 ust. 7 pkt 1 SIWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w § 5 ust. 2 SIWZ. 2) dokumenty i oświadczenia o których mowa w § 7 ust. 7 pkt 2 SIWZ składa każdy z nich. Przypuszczalny termin upublicznienia tej informacji to następny dzień od ustalonego dnia złożenia oferty w siwz. Godzina udostępnienia w/w informacji:14:00 7) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; 8) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Dz.U. z 2014 poz. 1114 oraz z 2016 poz. 352), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty. o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą; Wraz z ofertą muszą być złożone: 1) Oświadczenia wymagane postanowieniami § 7 ust. 1 i 2 SIWZ;- załącznik nr 2 i 3 do SIWZ 2) Oświadczenia dla podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których polega Wykonawca, wymagane postanowieniami § 8 ust. 7 ust.2 SIWZ; 3) Zobowiązania wymagane postanowieniami § 8 ust. 2 SIWZ, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu –załącznik nr 4 do SIWZ 4) informacja o zleceniu wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom składana na podstawie art. 36b ust. 1 ustawy pzp (załącznik nr 6 do SIWZ) – jeżeli dotyczy 5) Karty katalogowe urządzeń sterujących oraz syren alarmowych 300W, 600W i 900W, pulpitu sterowania i centrali powiatowej na potwierdzenie spełnienia wymagań zawartych w treści SIWZ i OPZ – załącznik Wykonawcy. 6) Adres strony internetowej wraz z udostępnionymi danymi logowania (login, hasło lub inne wymagane do zalogowania się do systemu) do wersji demnostracyjnej oprogramowania lub instalacyjną wersję oprogramowania w wersji „stand alone” na elektronicznym nośniku płycie CD/DVD – na potwierdzenie spełnienia wymagań zawartych w treści SIWZ i OPZ – załącznik Wykonawcy 7) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; 8) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Dz.U. z 2014 poz. 1114 oraz z 2016 poz. 352), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty. o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą; 9) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz.
Wadium 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275). Uwaga! Wadium wnoszone w poręczeniach, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w pkt 2 ppkt 5), należy w formie oryginału załączyć do oferty. Z treści tych dokumentów musi wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, (na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą) zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wyżej wymienione gwarancje i poręczenia nie mogą wprowadzać żadnych dodatkowych warunków merytorycznych. Ponadto wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, co oznacza, że dochodzenie roszczenia z tytułu zapłaty wadium nie może być utrudnione, w szczególności poprzez rozumienie ważności gwarancji i poręczeń w inny sposób niż jako czas, w którym zaistniał którykolwiek z przypadków, o których mowa w art 46 ust 4a i 5 ustawy. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem przed upływem terminu składania ofert na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 93 1240 5732 1111 0010 1736 3825 Pekao S.A. O/Szydłowiec w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert – określonym w § 17 ust.1 SIWZ – środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek. 4. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 5. Zamawiający dokona zwrotu wadium, zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ust. 1-4 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 6. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania ofertą, określony w §16 7. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
Czy wadium Tak
Czy przewiduje udzielenie zaliczek Nie
Czy wymaga zlozenie katalogow elektronicznych Nie
Czy wymaga zlozenie oferty wariantowej Nie
Kod trybu PN
Czy ograniczenie liczby uczestnikow Nie
Czy obejmuje ustanowienie Nie
Czy pobranie umowy ramowej dynamicznego katalogow Nie
Czy umowy ramowej dynamicznego katalogow Nie
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 1. Zgodnie z art. 139 ust. 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych, w związku z art. 77 § 1 KC, zmiany Umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający dopuszcza zmiany Umowy w przypadkach określonych w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 Prawa zamówień publicznych oraz przewiduje możliwość dokonania w Umowie następujących istotnych zmian dla: 1) terminu, harmonogramu Wykonawcy, sposobu wykonywania Umowy, zakresu Umowy – w przypadku: a) gdy zmiana ma na celu usprawnienie realizacji Umowy lub jest następstwem zmiany warunków organizacyjnych po stronie Zamawiającego, b) konieczności zmiany sposobu wykonania Umowy w celu jej prawidłowego wykonania i osiągnięcia realizacji Systemu, c) konieczności wynikającej ze zmian wniosku o dofinansowanie ze środków UE, na podstawie którego Projekt jest realizowany, d) koniecznej modyfikacji przedmiotu Umowy w celu dostosowania go do zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w przypadku gdy zmiany te nie były znane w momencie publikacji ogłoszenia o zamówieniu, e) koniecznej modyfikacji przedmiotu Umowy w celu dostosowania go do zmian oprogramowania współpracującego z przedmiotem Umowy i będącego w posiadaniu Zamawiającego oraz pozostałych uczestników Projektu, f) koniecznej modyfikacji parametrów technicznych przedmiotu Umowy w związku z postępem technicznym jak również zmianą przyjętych standardów, procedur lub norm - przy zachowaniu wymagań funkcjonalnych określonych w OPZ, g) konieczności zmian w zakresie rozwiązań przewidzianych w OPZ, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Przedmiotu Umowy, h) przyczyn niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy mających wpływ na wykonywanie przedmiotu Umowy np. zmiany wytycznych oraz innych dokumentów programowych, stanowisk Instytucji Zarządzającej lub innych regulacji określających zasady realizacji „Europejskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020”, i) wprowadzenia lub zmiany podwykonawców, którym Wykonawca powierza wykonanie części przedmiotu Umowy jednak bez możliwości zmiany terminu bądź harmonogramu szczegółowego; j) zaistnienia klęski żywiołowej, działań wojennych, aktów terroryzmu, rewolucji, przewrotu wojskowego lub cywilnego, wojny domowej, skażeń radioaktywnych, z wyjątkiem tych które mogą być spowodowane użyciem ich przez wykonawcę. 2) W zakresie wynagrodzenia: a) w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT), w zakresie wykazanym przez zainteresowaną Stronę, bez możliwości wzrostu wynagrodzenia netto; b) w przypadku ustawowej zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcę- o wartość wynikającą z tych zmian: c) w przypadku ustawowej zmiany podleganiu ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokość stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcę- o wartość tych zmian 3. danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego). 4. Nie stanowi zmiany Umowy w rozumieniu art. 144 ustawy - Prawo zamówień publicznych w szczególności: 1) zmiana osób upoważnionych do reprezentowania Zamawiającego lub Wykonawcy; 2) zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; 3) zmiany w zakresie nieobjętym treścią oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 5. Zgłoszenie konieczności zmian przez Stronę następuje w postaci pisemnego wniosku wraz z uzasadnieniem. 6. Dokonanie zmian Umowy w trybie określonym w niniejszym paragrafie wymaga zgody Zamawiającego. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o dokonanie tych zmian.
Kryt 0 Cena
Kryt 0p 60
Czy aukcja Nie
Data skl 08/05/2017
Godz skl 10:00
Termin on
Okres liczba dni 30
Le czy nast Nie
Le czy nasta Nie
Zastosowanie procedury pzp Tak
IV 3 1 Przewidziane jest zastrzezenie Nie
IV 3 1 Przewidziany podzial Nie
IV 3 2 PodzialDialogu Nie
IV 3 3 PodzialNegocjacji Nie
IV 6 2 SkrocenieTerminu Nie
IV 6 5 Nie
Czy uniewaznienie Tak

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)