Dostawa wyposażenia do pracowni ekonomiczno – biurowej, organizacji i prowadzenia sprzedaży, logistycznej oraz do zawodu kucharz w ramach projektu „ Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Gorzowskim”

Publication date 2017-08-29
End date 2017-09-06 00:00:00
Instytucja Powiat Gorzowski
Miejscowość Gorzów Wielkopolski
Województwo lubuskie
Branża
  • Urządzenia komputerowe,
  • Wentylatory i urządzenia klimatyzacyjne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 578884-N-2017
Document type ZP-400
Cpv code 302000001, 397172003, 386521001, 422141000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa wyposażenia do pracowni ekonomiczno – biurowej, organizacji i prowadzenia sprzedaży, logistycznej oraz do zawodu kucharz w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kostrzynie nad Odrą oraz Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lipkach Wielkich. Pracownia ekonomiczno – biurowa, organizacji i prowadzenia sprzedaży, logistyczna znajduje się w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kostrzynie nad Odrą. Pracownia do zawodu kucharz znajduje się w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lipkach Wielkich. 1. Wyposażenie pracowni ekonomiczno - biurowej: Projektor multimedialny, Telefon z automatyczną sekretarką i faksem, Niszczarka, Bindownica, Tablica flipchart, Ekran projekcyjny, Zestaw druków, Klimatyzacja , Materiały eksploatacyjne. 2. Wyposażenie pracowni logistycznej: Projektor multimedialny, Ekran projekcyjny, Komputer przenośny (laptop), Drukarka kodów kreskowych i etykiet logistycznych, Czytnik kodów kreskowych, Modele środków transportu zewnętrznego:- ciągnik siodłowy z naczepą standard, - ciągnik siodłowy z cysterną, - ciągnik siodłowy z naczepą kłonicową, - samochód ciężarowy z przyczepą, - zdalnie sterowany wózek widłowy, Druki dokumentów związanych z środkami transportu i czasem pracy kierowców, Wzory towarów i opakowań, Modele sprzętów i urządzeń do składowania, Modele środków transportu wewnętrznego, Modele urządzeń do kompletacji towarów, Wzory dokumentów związanych z gospodarką magazynową, Literatura przedmiotowa, Tablica flipchart, Nośniki pamięci, Przedłużacze elektryczne, Klimatyzacja , Materiały eksploatacyjne. 3. Wyposażenie pracowni organizowania i prowadzenia sprzedaży: Projektor multimedialny, Kasa fiskalna, Waga elektroniczna, Metkownica, Tablica flipchart, Czytnik kodów kreskowych, Kasetka na pieniądze.4. Wyposażenie pracownii do zawodu kucharz: Projektor multimedialny, Ekran projekcyjny , Telewizor, Tablica interaktywna +aktywne głośniki + oprogramowanie do tablicy interaktywnej, Maszynka do mielenia, Robot kuchenny wieloczynnościowy, Blender gastronomiczny, Sokowirówka, Frytkownica, Waga pomiarowa, Zmywarka do naczyń, Piec konwekcyjno-parowy, Kuchenka mikrofalowa, Podgrzewacz
do talerzy, Naświetlacz do dezynfekcji jaj, Kuchenka indukcyjna z piekarnikiem, Stół z płytą roboczą, Szafa chłodnicza, Płuczko-obieraczka do ziemniaków i warzyw, Urządzenia do rozdrabniania surowców, Grill gastronomiczny, Urządzenie do gotowania makaronu z koszem do gotowania, Salamandra elektryczna. 5. Wyposażenie w sprzęt komputerowy wraz z drukarkami pracowni ekonomiczno – biurowej, pracowni logistycznej, pracowni organizowania i prowadzenia sprzedaży, pracowni do zawodu kucharz:Komputer typu All In One z oprogramowaniem (system operacyjny + MS Office), Drukarka laserowa ze skanerem i kopiarką A4.





Dodatkowe informacje

GuidZP400 31139db6-6e38-4cff-b330-66106f810780
Biuletyn 578884-N-2017
Zamawiajacy nazwa Powiat Gorzowski
Regon 210967314
Zamawiajacy adres ulica ul. Józefa Pankiewicza
Zamawiajacy adres numer domu 5-7
Zamawiajacy miejscowosc Gorzów Wielkopolski
Zamawiajacy kod pocztowy 66-400
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo lubuskie
Zamawiajacy telefon 95 7330400, 95 7330438
Zamawiajacy fax 95 7330401
Zamawiajacy email starostwo@powiatgorzowski.pl, p.szabat@powiatgorzowski.pl
Adres strony url www.powiatgorzowski.pl, www.bip.powiatgorzowski.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Gorzowskim
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.bip.powiatgorzowski.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.bip.powiatgorzowski.pl
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa wyposażenia do pracowni ekonomiczno – biurowej, organizacji i prowadzenia sprzedaży, logistycznej oraz do zawodu kucharz w ramach projektu „ Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Gorzowskim”
Numer referencyjny RS.272.9.2017.MN
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Zastrzega prawo grup czesci Zamawiający zastrzega, że udzieli zamówienia na 4 części z 5 części.
Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy 5 części
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest dostawa wyposażenia do pracowni ekonomiczno – biurowej, organizacji i prowadzenia sprzedaży, logistycznej oraz do zawodu kucharz w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kostrzynie nad Odrą oraz Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lipkach Wielkich. Pracownia ekonomiczno – biurowa, organizacji i prowadzenia sprzedaży, logistyczna znajduje się w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kostrzynie nad Odrą. Pracownia do zawodu kucharz znajduje się w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lipkach Wielkich. 1. Wyposażenie pracowni ekonomiczno - biurowej: Projektor multimedialny, Telefon z automatyczną sekretarką i faksem, Niszczarka, Bindownica, Tablica flipchart, Ekran projekcyjny, Zestaw druków, Klimatyzacja , Materiały eksploatacyjne. 2. Wyposażenie pracowni logistycznej: Projektor multimedialny, Ekran projekcyjny, Komputer przenośny (laptop), Drukarka kodów kreskowych i etykiet logistycznych, Czytnik kodów kreskowych, Modele środków transportu zewnętrznego:- ciągnik siodłowy z naczepą standard, - ciągnik siodłowy z cysterną, - ciągnik siodłowy z naczepą kłonicową, - samochód ciężarowy z przyczepą, - zdalnie sterowany wózek widłowy, Druki dokumentów związanych z środkami transportu i czasem pracy kierowców, Wzory towarów i opakowań, Modele sprzętów i urządzeń do składowania, Modele środków transportu wewnętrznego, Modele urządzeń do kompletacji towarów, Wzory dokumentów związanych z gospodarką magazynową, Literatura przedmiotowa, Tablica flipchart, Nośniki pamięci, Przedłużacze elektryczne, Klimatyzacja , Materiały eksploatacyjne. 3. Wyposażenie pracowni organizowania i prowadzenia sprzedaży: Projektor multimedialny, Kasa fiskalna, Waga elektroniczna, Metkownica, Tablica flipchart, Czytnik kodów kreskowych, Kasetka na pieniądze.4. Wyposażenie pracownii do zawodu kucharz: Projektor multimedialny, Ekran projekcyjny , Telewizor, Tablica interaktywna +aktywne głośniki + oprogramowanie do tablicy interaktywnej, Maszynka do mielenia, Robot kuchenny wieloczynnościowy, Blender gastronomiczny, Sokowirówka, Frytkownica, Waga pomiarowa, Zmywarka do naczyń, Piec konwekcyjno-parowy, Kuchenka mikrofalowa, Podgrzewacz do talerzy, Naświetlacz do dezynfekcji jaj, Kuchenka indukcyjna z piekarnikiem, Stół z płytą roboczą, Szafa chłodnicza, Płuczko-obieraczka do ziemniaków i warzyw, Urządzenia do rozdrabniania surowców, Grill gastronomiczny, Urządzenie do gotowania makaronu z koszem do gotowania, Salamandra elektryczna. 5. Wyposażenie w sprzęt komputerowy wraz z drukarkami pracowni ekonomiczno – biurowej, pracowni logistycznej, pracowni organizowania i prowadzenia sprzedaży, pracowni do zawodu kucharz:Komputer typu All In One z oprogramowaniem (system operacyjny + MS Office), Drukarka laserowa ze skanerem i kopiarką A4.
Cpv glowny przedmiot 30200000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2017-09-30T00:00:00+02:00
Okreslenie warunkow Określenie warunków - Brak szczegółowych warunków.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Określenie warunków - Brak szczegółowych warunków.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Określenie warunków - Brak szczegółowych warunków.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 2. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Zakresie warunkow udzialu 1. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 3 do SIWZ). 2. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 4 do SIWZ). 3.Zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów a potrzeby realizacji zamówienia – jeśli dotyczy (Załącznik nr 5 do SIWZ).4. Pełnomocnictwo/Pełnomocnictwa dla osoby/osób podpisujących ofertę, jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentów rejestracyjnych firmy (jeśli dotyczy).
Inne dokumenty niewymienione 1.Oświadczenie wykonawcy (Załącznik nr 6 do SIWZ) o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej co inni wykonawcy którzy złożyli odrębne oferty w postepowaniu; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. UWAGA: Powyższe oświadczenie składane jest niezwłocznie - w terminie 3 dni po uzyskaniu przez wykonawcę wiedzy o pozostałych wykonawcach, którzy złożyli oferty w postepowaniu.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zamawiający dopuszcza konieczność wprowadzenia zmian wynikających ze zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego oraz zmiany wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług. 2. Dopuszcza się zmianę osób stanowiących kluczowy personel Wykonawcy. Zmiana może nastąpić na wniosek Wykonawcy, zawierające uzasadnienie zmiany oraz dokumenty potwierdzające, iż wskazane osoby spełniają warunki udziału w postępowaniu w ramach, którego Wykonawcy udzielono niniejszego zamówienia. 3. Nie stanowią zmian umowy w rozumieniu art. 144 ustawy zmiany: a) formalno-organizacyjne, b) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, c) danych teleadresowych, d) osób wskazanych w umowie jako przedstawiciele stron umowy, odpowiedzialni za jej realizację. e) rozliczenie ilościowe przesyłek pocztowych według ich faktycznego wykonania odbiegających od ilości określonych w ofercie jako przewidywane.
IV 6 1 sposob udostepniania 14. Informacje zawarte w ofercie, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji – co do których Wykonawca zastrzegł, nie później niż w terminie składania ofert, że nie mogą być udostępnione – muszą być oznaczone klauzulą: „NIE UDOSTĘPNIAĆ – INFORMACJE STANOWIĄ TAJEMNICĘ PRZEDSIĘBIORSTWA W ROZUMIENIU ART. 11 ust. 4 USTAWY O ZWALCZANIU NIEUCZCIWEJ KONKURENCJI (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm.) i załączone jako odrębna część, nie złączona z ofertą w sposób trwały. W przypadku załączenia do oferty innych materiałów niż wymagane przez Zamawiającego (np. materiałów reklamowych, informacyjnych), powinny one stanowić odrębną część oferty, nie złączoną z ofertą w sposób trwały.”
IV 4 4 data 2017-09-06T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 11:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30 od ostatecznego terminu składania ofert

Attchment

Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Wyposażenie pracowni logistycznej.
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39717200-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2017-09-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa wyposażenia do pracowni ekonomiczno – biurowej, organizacji i prowadzenia sprzedaży, logistycznej oraz do zawodu kucharz w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kostrzynie nad Odrą oraz Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lipkach Wielkich. Pracownia ekonomiczno – biurowa, organizacji i prowadzenia sprzedaży, logistyczna znajduje się w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kostrzynie nad Odrą. Pracownia do zawodu kucharz znajduje się w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lipkach Wielkich. Część 2 dotyczy - Wyposażenia pracowni logistycznej: Projektor multimedialny, Ekran projekcyjny, Komputer przenośny (laptop), Drukarka kodów kreskowych i etykiet logistycznych, Czytnik kodów kreskowych, Modele środków transportu zewnętrznego:- ciągnik siodłowy z naczepą standard, - ciągnik siodłowy z cysterną, - ciągnik siodłowy z naczepą kłonicową, - samochód ciężarowy z przyczepą, - zdalnie sterowany wózek widłowy, Druki dokumentów związanych z środkami transportu i czasem pracy kierowców, Wzory towarów i opakowań, Modele sprzętów i urządzeń do składowania, Modele środków transportu wewnętrznego, Modele urządzeń do kompletacji towarów, Wzory dokumentów związanych z gospodarką magazynową, Literatura przedmiotowa, Tablica flipchart, Nośniki pamięci, Przedłużacze elektryczne, Klimatyzacja , Materiały eksploatacyjne.
  
Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Wyposażenie pracowni ekonomiczno-biurowej.
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39717200-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2017-09-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa wyposażenia do pracowni ekonomiczno – biurowej, organizacji i prowadzenia sprzedaży, logistycznej oraz do zawodu kucharz w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kostrzynie nad Odrą oraz Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lipkach Wielkich. Pracownia ekonomiczno – biurowa, organizacji i prowadzenia sprzedaży, logistyczna znajduje się w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kostrzynie nad Odrą. Pracownia do zawodu kucharz znajduje się w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lipkach Wielkich. część 1 obejmuje - Wyposażenie pracowni ekonomiczno - biurowej: Projektor multimedialny, Telefon z automatyczną sekretarką i faksem, Niszczarka, Bindownica, Tablica flipchart, Ekran projekcyjny, Zestaw druków, Klimatyzacja , Materiały eksploatacyjne.
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Wyposażenie pracowni organizowania i prowadzenia sprzedaży
Zalacznik cpv glowny przedmiot 38652100-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2017-09-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa wyposażenia do pracowni ekonomiczno – biurowej, organizacji i prowadzenia sprzedaży, logistycznej oraz do zawodu kucharz w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kostrzynie nad Odrą oraz Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lipkach Wielkich. Pracownia ekonomiczno – biurowa, organizacji i prowadzenia sprzedaży, logistyczna znajduje się w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kostrzynie nad Odrą. Pracownia do zawodu kucharz znajduje się w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lipkach Wielkich. Część 3 obejmuje: Wyposażenie pracowni organizowania i prowadzenia sprzedaży: Projektor multimedialny, Kasa fiskalna, Waga elektroniczna, Metkownica, Tablica flipchart, Czytnik kodów kreskowych, Kasetka na pieniądze.
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa Wyposażenie pracowni do zawodu kucharz.
Zalacznik cpv glowny przedmiot 42214100-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2017-09-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa wyposażenia do pracowni ekonomiczno – biurowej, organizacji i prowadzenia sprzedaży, logistycznej oraz do zawodu kucharz w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kostrzynie nad Odrą oraz Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lipkach Wielkich. Pracownia ekonomiczno – biurowa, organizacji i prowadzenia sprzedaży, logistyczna znajduje się w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kostrzynie nad Odrą. Pracownia do zawodu kucharz znajduje się w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lipkach Wielkich. Część 4 dotyczy: Wyposażenie pracowni do zawodu kucharz: Projektor multimedialny, Ekran projekcyjny , Telewizor, Tablica interaktywna +aktywne głośniki + oprogramowanie do tablicy interaktywnej, Maszynka do mielenia, Robot kuchenny wieloczynnościowy, Blender gastronomiczny, Sokowirówka, Frytkownica, Waga pomiarowa, Zmywarka do naczyń, Piec konwekcyjno-parowy, Kuchenka mikrofalowa, Podgrzewacz do talerzy, Naświetlacz do dezynfekcji jaj, Kuchenka indukcyjna z piekarnikiem, Stół z płytą roboczą, Szafa chłodnicza, Płuczko-obieraczka do ziemniaków i warzyw, Urządzenia do rozdrabniania surowców, Grill gastronomiczny, Urządzenie do gotowania makaronu z koszem do gotowania, Salamandra elektryczna.
  
Zalacznik czesc nr 5
Zalacznik nazwa Wyposażenie w sprzęt komputerowy wraz z drukarkami pracowni ekonomiczno – biurowej, pracowni logistycznej, pracowni organizowania i prowadzenia sprzedaży, pracowni do zawodu kucharz.
Zalacznik cpv glowny przedmiot 30200000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2017-09-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa wyposażenia do pracowni ekonomiczno – biurowej, organizacji i prowadzenia sprzedaży, logistycznej oraz do zawodu kucharz w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kostrzynie nad Odrą oraz Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lipkach Wielkich. Pracownia ekonomiczno – biurowa, organizacji i prowadzenia sprzedaży, logistyczna znajduje się w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Kostrzynie nad Odrą. Pracownia do zawodu kucharz znajduje się w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Lipkach Wielkich. Część 5 dotyczy: Wyposażenie w sprzęt komputerowy wraz z drukarkami pracowni ekonomiczno – biurowej, pracowni logistycznej, pracowni organizowania i prowadzenia sprzedaży, pracowni do zawodu kucharz:Komputer typu All In One z oprogramowaniem (system operacyjny + MS Office), Drukarka laserowa ze skanerem i kopiarką A4.
  

Criterion

Kryteria Czas dostawy
Znaczenie 40,00
  
Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)