Rewaloryzacja obiektu zabytkowego ARSENAŁ przy ul. Mickiewicza 2 w Białymstoku, dz. nr ewid. 1745, obręb 11 - prace remontowo-instalacyjne w zakresie budowy nawierzchni dziedzińca z budową zewnętrznego terminala - gabloty do prezentacji multimedialnych wraz z instalacjami zasilającymi - nr sprawy TT/DZ/3412/111/12.

Publication date 2012-12-21
End date 2013-01-10 13:30:00
Instytucja Zarząd Mienia Komunalnego
Miejscowość Białystok
Województwo podlaskie
Branża
  • Maszyny do przetwarzania danych (sprzęt)

Szczegóły

Numer ogłoszenia 271023 / 2012
Document type ZP-400
Cpv code 452200005, 452314009, 452332207, 302100004
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: rewaloryzacja obiektu zabytkowego ARSENAŁ przy ul. Mickiewicza 2 w Białymstoku, dz. nr ewid. 1745, obręb 11 - prace remontowo-instalacyjne w zakresie budowy nawierzchni dziedzińca z budową zewnętrznego terminala - gabloty do prezentacji multimedialnych wraz z instalacjami zasilającymi - zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został podany w załączniku nr 1 do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia.
2. Podane w dokumentacji projektowej nazwy lub typy materiałów i produktów mają na celu wskazanie parametrów jakościowych. W przypadku materiałów i produktów określonych w dokumentacji projektowej nazwą producenta, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych, o parametrach nie niższych niż materiałów wskazanych nazwą.
3. Zakres planowanych prac zgodnie z dokumentacją obejmuje:
1) na fragmencie dziedzińca przed budynkiem Arsenału na tymczasowo wygrodzonym i zasypanym terenie pod nadzorem archeologicznym (na prowadzenie którego należy uzyskać odrębne pozwolenie PWKZ), należy odsłonić relikty odkryte w wyniku badań wykopaliskowych w 2011 r.,
2) wykonać prezentację multimedialną odkrywek, uwzględniając także dziedziniec, budynek arsenału i ogrody oranżeriowe - przedkładając do akceptacji przez Podlaskiego WKZ,
3) ustawić na dziedzińcu arsenału gablotę - terminal (z wykonaniem fundamentu i zasilania), umożliwiający ekspozycję odkrywek w formie elektronicznej prezentacji multimedialnej,
4) wykonać nawierzchnię po zasypaniu ceglanych reliktów (pod nadzorem archeologa), na fragmencie dziedzińca zgodnie z projektem, nawiązującą do nawierzchni zrealizowanej w I etapie inwestycji w 2011 r. z uwzględnieniem obrysu odkrytych reliktów.
4. Gwarancja i rękojmia na wykonanie przedmiotu zamówienia wynosi 60 miesięcy od daty podpisania przez Zamawiającego i Wykonawcę protokołu odbioru końcowego.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Zarząd Mienia Komunalnego
Ulica ul. gen. J. Bema 89/1
Nr domu 89/1
Miejscowosc Białystok
Kod poczt 15-370
Wojewodztwo podlaskie
Tel 085 7479457
Fax 085 7479483
Internet www.zmk.bialystok.pl
Regon 20024107400000
E mail zp@zmk.bialystok.pl
Czy obowiazkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zam Administracja samorządowa
Rodz zam B
Czy czesci Nie
Czy wariant Nie
Czy uzup Nie
Czas D
Data zak 23/05/2013
Wadium Każda oferta powinna być zabezpieczona wadium: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych). Szczegółowe informacje na temat wadium zostały podane w rozdziale VIII. Wymagania dotyczące wadium.
Zaliczka Nie
Uprawnienie Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Wiedza wykonawca wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed dniem otwarcia ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną realizację o wartości minimum 50 000,00 zł brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych), polegającą na wykonaniu nawierzchni z kamienia polnego w otoczeniu obiektów wpisanych do rejestru zabytków, potwierdzone dokumentami, iż roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
Potencjal Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Zdolne a) wykonawca dysponuje kierownikiem robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno - budowlanej posiadającym co najmniej 2 - letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków spełniającym poniższe wymagania: Kierownik budowy posiadający kwalifikacje, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz.U. z 2012 Nr 165 poz. 897), spełniającej wymaganie określone szczegółowo w § 24 ww. rozporządzenia tj.: 1. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków mogą wykonywać osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.4)); 2. Kierować robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków mogą osoby, które spełniają wymagania określone w ust. 1 oraz odbyły co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków. Praktyka zawodowa powinna być udokumentowana i stanowić będzie podstawę dla Zamawiającego do uzyskania pozwolenia od Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych przez Wykonawcę. b) wykonawca dysponuje osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
Sytuacja Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Oswiadczenie potwierdzenia 2 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 6 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 7 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Dok podm zag 1 Tak
Inne dokumenty 5. Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów: 1) wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy Pzp). Uwaga! Pisemne zobowiązanie należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego: 1) każdy wykonawca zobowiązany jest złożyć oddzielnie dokument określony w rozdziale VI SIWZ pkt 3 ppkt 2 - dotyczy KRS, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy Pzp składa pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w ich imieniu (w miejscu nazwa i adres wykonawcy należy wpisać dane dotyczące poszczególnych członków konsorcjum lub spółki cywilnej) bądź każdy z wykonawców oddzielnie, 2) dokumenty określone w rozdziale VI SIWZ pkt 2 ppkt 1, 2 i 3 winien złożyć co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 3) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określone w rozdziale VI SIWZ pkt 1 oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu określone w rozdziale VI SIWZ pkt 3 ppkt 1 składa pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w ich imieniu (w miejscu nazwa i adres wykonawcy należy wpisać dane dotyczące poszczególnych członków konsorcjum lub spółki cywilnej) bądź każdy z wykonawców oddzielnie. 7. Zamawiający wymaga także załączenia do oferty innych dokumentów: 1) wypełniony formularz ofertowy - wg załączonego wzoru załącznik nr 2 do SIWZ, 2) pełnomocnictwo w oryginale albo notarialnie potwierdzonej kopii - w przypadku, gdy oferta została podpisana przez pełnomocnika lub gdy oferta została złożona przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Pzp, 3) pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego - w przypadku gdy podmiot trzeci udostępni swoje zasoby wiedzy i doświadczenia, osoby zdolne do wykonania zamówienia, 4) dowód wniesienia wadium - w oryginale (nie dotyczy wadium wniesionego w pieniądzu).
Niepelnosprawne Nie
Kod trybu PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy § 3 1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy w nieprzekraczalnym terminie do 23 maja 2013r. 2. Data zakończenia budowy przez Wykonawcę jest tożsama z datą podpisania protokołu podpisania odbioru końcowego . Zgłoszenie zakończenia budowy musi wyprzedzać co najmniej o jeden tydzień. 3. Strony dopuszczają możliwość przedłużenia terminu, o których mowa w ust. 1 o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy następujących przypadkach: 1) wystąpienia zamówień dodatkowych, zamiennych, których wykonanie wiąże się z koniecznością wydłużenia czasu realizacji zamówienia, 2) działaniem siły wyższej, tzn. zjawisk mających charakter nagły, gwałtowny, nieprzewidywalny (np. powódź, huragan, śnieżyce), 3) przerwania lub zawieszenia robót przez Zamawiającego z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, 4) w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych nie pozwalających na prowadzenie prac oraz uniemożliwiających zapewnienia odpowiedniej ich jakości (ciągłe opady deszczu, niska temperatura powietrza), 5) opóźnień spowodowanych niewykonaniem przez Zamawiającego zobowiązań dotyczących m.in. terminów przekazania placu budowy, dokumentów koniecznych do realizacji zamówienia, dokumentacji zamiennej. 3. Zamawiający nie ma obowiązku przedłużenia terminów wykonania przedmiotu umowy, jeżeli Wykonawca w terminie 3 dni od wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 3, nie złoży Zamawiającemu, na piśmie, uzasadnionego wniosku o przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy. § 4 3. Wynagrodzenie może ulec zmianie w przypadku zmiany stawki VAT. 4. Z zastrzeżeniem ust. 3 wynagrodzenie określone w ust. 1 nie podlega podwyższeniu, może natomiast podlegać zmniejszeniu w przypadkach określonych w umowie w § 6 i 7. § 6 1. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia robót zamiennych w razie wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy. 2. Roboty zamienne mogą zostać wykonane wyłącznie na podstawie uprzednio sporządzonego protokołu konieczności, podpisanego przez Wykonawcę i inspektora/inspektorów nadzoru oraz zatwierdzonego przez Zamawiającego. 3. Wynagrodzenie wykonawcy za roboty zamienne zostanie ustalone przy jednoczesnym zachowaniu tych samych norm, standardów i parametrów oraz stawek kalkulacyjnych wynagrodzenia określonych w kosztorysach ofertowych - dotyczy stawek robocizny, kosztów ogólnych, kosztów zakupu, cen pracy sprzętu i cen materiałów. Ceny materiałów i sprzętu należy przyjąć wg. cennika wynikającego z kosztorysu ofertowego, a dla materiałów nie wyszczególnionych w cenniku - według faktur dostawców, ale nie wyżej niż średnie ceny SEKOCENBUDU (tabela dla regionu podlaskiego) dla okresu, w którym występuje realizacja robót zamiennych. 4. Podstawą odbioru robót zamiennych będzie obmiar robót wraz z wyceną kosztorysową sporządzoną przez Wykonawcę. 5. Wprowadzenie robót zamiennych nie może spowodować zwiększenia wysokości wynagrodzenia określonego w § 4. § 7 1. Zamawiający dopuszcza możliwość rezygnacji z realizacji części robót, jeśli w trakcie realizacji umowy zajdą potrzeby zmian, m.in. ilości lub jakości zamówionych robót w stosunku do ustaleń, zawartych w umowie. 2. Podstawą określenia wynagrodzenia za zaniechany zakres robót będzie protokół konieczności uzgodniony przez przedstawicieli stron zawierający pozycje dla robót zaniechanych z kosztorysu ofertowego Wykonawcy. § 13 Strony wyznaczają swoich przedstawicieli na budowie: 1. Przedstawicielem Wykonawcy na terenie budowy będzie - kierownik robót budowlanych - kierownik robót elektrycznych 2. Nadzór inwestorski sprawować będzie: - inspektor robót budowlanych - Anna Kluczko - inspektor robót elektrycznych - Grzegorz Stępnicki 3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany kierownika budowy w przypadku: - nieprzewidzianych sytuacji życiowych (choroby, zgonu, utraty uprawnień, zmiany miejsca zamieszkania, zmiany miejsca zatrudnienia itp.), - żądania Zamawiającego jeżeli uzna , że kierownik robót nie wykonuje swoich obowiązków w sposób należyty. W przypadku zmiany kierownika robót nowy kierownik musi spełniać wymagania określone w SIWZ. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu propozycję zmiany kierownika nie później niż 7 dni przed planowaną zmianą. Jakakolwiek przerwa w realizacji zamówienia, wynikająca z braku kierownika robót będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót. Zmiana kierownika robót bez poinformowania i akceptacji Zamawiającego (zgodnie z w/w zasadami) będzie stanowiła podstawę odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy. 4. W przypadku zmiany kierownika budowy, nowy kierownik budowy musi posiadać uprawnienia stosowne do wykonywanych czynności. 5. Zamawiający może dokonać zmiany swojego przedstawiciela wykazanego w §13 ust. 2.
Kryt cena A
Czy aukcja Nie
Spec www www.zmk.bialystok.pl
Spec war Zarząd Mienia Komunalnego, ul. gen. J. Bema 89/1, 15-370 Białystok, sekretariat, pokój 111.
Data skl 10/01/2013
Godz skl 13:30
Miejsce Zarząd Mienia Komunalnego, ul. gen. J. Bema 89/1, 15-370 Białystok, sekretariat, pokój 201.
Termin Obowiązuje termin
Okres liczba dni 30
Czy uniewaznienie Nie

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)