Rozwój systemu informatycznego JPOAT 2,0 dotyczącego danych o jakości powietrza w latach 2017-2018 na potrzeby badania i oceny jakości powietrza wraz z dostosowaniem do wymagań prawa krajowego i UE oraz systemów udostępniania danych GIOŚ

Publication date 2018-03-08
End date 2018-03-19 00:00:00
Instytucja Główny Inspektorat Ochrony Środowiska
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Usługi bazy danych

Szczegóły

Numer ogłoszenia 528811-N-2018
Document type ZP-400
Cpv code 723200004
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: Rozwój systemu informatycznego JPOAT2,0 dotyczącego danych o jakości powietrza w latach 2017-2018 na potrzeby badania i oceny jakości powietrza wraz z dostosowaniem do wymagań prawa krajowego i UE oraz systemów udostępniania danych GIOŚ.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 98823394-551a-437c-93e8-528774a0e885
Biuletyn 528811-N-2018
Zamawiajacy nazwa Główny Inspektorat Ochrony Środowiska
Regon 86159300000
Zamawiajacy adres ulica ul. Wawelska
Zamawiajacy miejscowosc Warszawa
Zamawiajacy kod pocztowy 00922
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 022 8256376, 8258457
Zamawiajacy fax 022 8256376, 8254129
Zamawiajacy email s.hebda@gios.gov.pl
Adres strony url www.gios.gov.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.gios.gov.pl/bip/przetargi
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.gios.gov.pl/bip/przetargi
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa
Nazwa nadana zamowieniu Rozwój systemu informatycznego JPOAT 2,0 dotyczącego danych o jakości powietrza w latach 2017-2018 na potrzeby badania i oceny jakości powietrza wraz z dostosowaniem do wymagań prawa krajowego i UE oraz systemów udostępniania danych GIOŚ
Numer referencyjny WZ/220-1/18/JK
Rodzaj zamowienia 2
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest: Rozwój systemu informatycznego JPOAT2,0 dotyczącego danych o jakości powietrza w latach 2017-2018 na potrzeby badania i oceny jakości powietrza wraz z dostosowaniem do wymagań prawa krajowego i UE oraz systemów udostępniania danych GIOŚ.
Cpv glowny przedmiot 72320000-4
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 487804,88
Waluta calosc PLN
Data zakonczenia 2019-11-12T00:00:00+01:00
Okreslenie warunkow O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie precyzuje opisu dokonania oceny spełnienia tego warunku.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający nie precyzuje opisu dokonania oceny spełnienia tego warunku.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej tj. a) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj. wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje: - dwie prace w zakresie zaprojektowania i wykonania aplikacji w technologii ADF11 o wartości co najmniej 100 000 PLN brutto każda, - dwie prace w zakresie zaprojektowania i wykonania raportów w technologii Business Intelligence Oracle o wartości co najmniej 25 000 PLN brutto każda, - jedną pracę w zakresie zaprojektowania i wykonania bazy danych w technologii Oracle wraz z partycjonowaniem danych, o wartości co najmniej 400 000 PLN brutto. Wykonawca wykaże, że ta baza danych funkcjonuje w środowisku produkcyjnym i jest użytkowana na bieżąco przez użytkowników docelowych, - jedną pracę z zakresu wykonania lub aktualizacji narzędzi do generowania plików w formacie XML lub GML zgodnie z uprzednio zaprojektowanym schematem XSD o wartości nie mniejszej niż 20 000 PLN brutto, - dwie prace dotyczące wytycznych albo materiałów metodycznych albo poradników albo przewodników z zakresu pomiarów i ocen jakości powietrza w oparciu o wymagania ustawy-Prawo ochrony środowiska (art. 86-90), o wartości co najmniej 30 000 PLN brutto każda, - jedną pracę lub opracowanie naukowe dotyczące weryfikacji serii pomiarowych z zakresu monitoringu powietrza, b) dysponują co najmniej następującymi 4 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia władającymi biegle językiem polskim, w tym: - jedną osobą posiadającą wykształcenie co najmniej wyższe informatyczne oraz co najmniej trzyletnie doświadczenie w projektowaniu, programowaniu i obsłudze baz danych opartych o technologię Oracle potwierdzone co najmniej dwoma personalnymi certyfikatami kompetencji wydawanych przez Oracle dla Oracle Database 11g (lub wyższe), w tym przynajmniej certyfikatem w zakresie administracji bazy danych (Oracle Database 11g Administrator Certified Professional), - jedną osobą z wykształceniem co najmniej wyższym informatycznym, posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie w programowaniu aplikacji w technologii ADF11, potwierdzone wykonaniem co najmniej 2 prac, - jedną osobą posiadającą co najmniej trzyletnie doświadczenie w zakresie kontroli prawidłowej pracy systemu transmisji i gromadzenia danych z sieci pomiarowych/sieci pomiarowej jakości powietrza, - jedną osobą posiadającą co najmniej pięcioletnie doświadczenie w projektowaniu, tworzeniu i obsłudze relacyjnych baz danych i narzędzi informatycznych dotyczących danych z zakresu monitoringu jakości środowiska, potwierdzone wykonaniem co najmniej 1 pracy, - jedną osobą posiadającą co najmniej dwuletnie doświadczenie w przetwarzaniu, tzn. modyfikowaniu plików XML albo GML, o dowolnej tematyce; doświadczenie jedynie w generowaniu plików XML/GML nie będzie uznane za spełnienie tego warunku, - jedną osobą posiadającą wykształcenie co najmniej wyższe magisterskie w zakresie dyscyplin: ochrona środowiska lub ekologia lub inżynieria środowiska lub ochrona i kształtowanie środowiska oraz posiadającą co najmniej siedmioletnie doświadczenie w opracowaniu dokumentów merytorycznych z zakresu monitoringu i oceny jakości powietrza, w tym wskazówek merytorycznych wymagających znajomości przepisów prawa krajowego, unijnego oraz wytycznych Komisji Europejskiej i Europejskiej Agencji Środowiska w zakresie jakości powietrza, Każda z osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia może posiadać więcej niż jeden z wymienionych zakresów doświadczenia/kwalifikacji. Doświadczenie wszystkich osób, o których mowa powyżej powinno obejmować okres ostatnich piętnastu lat przed upływem składania ofert. Uwaga: przez pojęcie „jakości powietrza” stosowane w całym SIWZ Zamawiający rozumie zagadnienia z zakresu stężeń zanieczyszczeń w powietrzu otaczającym (na zewnątrz budynków) i wyłącza z tego zakresu zagadnienia dotyczące emisji zanieczyszczeń do powietrza i działań naprawczych dotyczących ochrony powietrza w tym planów i programów ochrony powietrza. Analogicznie Zamawiający rozumie w całym SIWZ pojęcie „jakości środowiska” jako stan środowiska i wyłącza emisje zanieczyszczeń do środowiska i działania naprawcze dotyczące ochrony środowiska. Za spełnienie warunków wymienionych w pkt VI ust. 2 pkt 3 lit. a tiret 5 i 6 SIWZ oraz pkt VI ust. 2 pkt 3 lit. b tiret 3 i 6 SIWZ Zamawiający uznaje tylko prace odnoszące się do pomiarów jakości powietrza wykonywanych metodykami referencyjnymi, tj. metodykami wymienionymi w załączniku nr 6 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 13 września 2012 r. w sprawie dokonywania oceny poziomów substancji w powietrzu (Dz. U. z 2012 r. poz. 1032) lub metodykami o udowodnionej równoważności do metodyk referencyjnych, tzn. posiadającymi wykazaną równoważność do metodyk referencyjnych zgodnie z przewodnikiem Komisji Europejskiej dotyczącym udowodnienia równoważności metody monitoringu jakości powietrza („Guide to the demonstration of equivalence of ambient air monitoring methods”: http://ec.europa.eu/environment/air/quality/legislation/pdf/equivalence.pdf).
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow 1
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Czy oswiadczenie spelnienie kryteriow 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia.
Zakresie warunkow udzialu Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 Pzp. ust. 5 pkt 1; 2)wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, potwierdzający spełnienie warunku opisanego w pkt VI ust. 2 pkt 3 lit. a SIWZ, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ; Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 3) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia potwierdzający spełnienie warunku opisanego w pkt VI ust.2 pkt 3 lit. b SIWZ, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ.
Czy wadium 1
Wadium 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 14 000 zł (słownie: czternaście tysięcy złotych 00/100), przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: 1) w pieniądzu; 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) w gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy w NBP o/o Warszawa 63 1010 1010 0006 4813 9120 0000, z dopiskiem „Rozwój systemu informatycznego JPOAT2,0 dotyczącego danych o jakości powietrza w latach 2017-2018 na potrzeby badania i oceny jakości powietrza wraz z dostosowaniem do wymagań prawa krajowego i UE oraz systemów udostępniania danych GlOŚ”, nr sprawy: WZ/220-1/18/JK”. 3. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w formach określonych w ust. 2 pkt 2 - 5, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp, przy czym: 1) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz Zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie; 2) dokumenty te powinny zostać złożone w oryginale. 5. Oryginały dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2 - 5, należy złożyć w siedzibie Zamawiającego (Kancelaria Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska: pok. 512) przed upływem terminu składania ofert, a kopie dołączyć do oferty. 6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub też wniesie wadium nieprawidłowo, zostanie odrzucona zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 13. 8. Zamawiający zwróci wadium Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żądać będzie ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zostanie zwrócone wadium na podstawie ust.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca winien wnieść wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym będzie ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów , o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Strony zobowiązują się dokonać zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, o którym mowa w § 5 ust. 1 umowy, w formie pisemnego aneksu, każdorazowo w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności: 1) zmiany stawki podatku od towarów i usług; 2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; 3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
IV 4 4 data 2018-03-19T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 09:30
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Szerszy zakres szkolenia
Znaczenie 20,00
  
Kryteria doświadczenie eksperta
Znaczenie 20,00
  

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)