Dostawa i montaż wyposażenia technologii kuchni w budynku przedszkola w Otrębusach

Publication date 2018-03-19
End date 2018-03-27 00:00:00
Instytucja Gmina Brwinów
Miejscowość Brwinów
Województwo mazowieckie
Branża
  • Meble i wyposażenie kuchni

Szczegóły

Numer ogłoszenia 532937-N-2018
Document type ZP-400
Cpv code 391410002
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż wyposażenia technologii kuchni w budynku przedszkola w Otrębusach.
2. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja stanowiąca załącznik nr 6 do SIWZ.
3. Wszystkie dostarczone urządzenia, elementy wyposażenia i meble winny być fabrycznie nowe, spełniać wymagania określone w ust.2, normy bezpieczeństwa i higieny pracy, posiadać wymagane atesty i dopuszczenia do stosowania w zakładach zbiorowego żywienia. Wykonawca przed podpisaniem umowy dostarczy Zamawiającemu oryginały atestów lub kopie poświadczone „za zgodność z oryginałem”.
4. Przedmiot zamówienia obejmuje również koszt:
1) dostarczenia urządzeń, elementów wyposażenia i mebli składających się na przedmiot zamówienia w miejsce ich docelowego montażu i użytkowania,
2) montażu i podłączenia wody ciepłej i zimnej oraz odpływu do kanalizacji do podejść przygotowanych przez wykonawcę budowy przedszkola - firmę ROSA-BUD S.A.,
3) uruchomienia zamontowanych urządzeń i wyposażenia oraz przeprowadzenia dwóch szkoleń personelu ZS Otrębusy,
4) wywozu opakowań dostarczonych elementów.
5. Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z wykonawcą budowy przedszkola - firmą ROSA-BUD S.A., w tym do dostarczenia w terminie 7 dni od podpisania umowy wytycznych dotyczących dostarczanych urządzeń, elementów wyposażenia i mebli w celu umożliwienia wykonania podejść sanitarnych, elektrycznych i gazowych zgodnie z wymogami technologicznymi (ust.4 pkt 3 umowy).
6. Z uwagi na bliskie sąsiedztwo szkoły, dostawy na teren prac mogą odbywać się do godziny 7.00 oraz po godz. 16.00. Powyższe ograniczenie nie dotyczy dni wolnych od nauki.
7. Urządzenia, elementy wyposażenia i meble składające się na przedmiot zamówienia, powinny być dostarczone z dokumentem gwarancyjnym, instrukcją obsługi (w języku polskim) oraz akcesoriami umożliwiającymi ich podłączenie i pracę bez dodatkowych zakupów.
8. Przed przystąpieniem do montażu Wykonawca:
1) przedstawi Zamawiającemu do akceptacji wszystkie urządzenia, elementy wyposażenia, meble oraz inne elementy składające się na przedmiot zamówienia,
2) zweryfikuje na terenie prac wymiary wszystkich urządzeń, wyposażenia i mebli.
9. Wykonawca niezwłocznie po zakończeniu realizacji przedmiotu umowy w odstępie 7 dni kalendarzowych przeprowadzi dwa szkolenia personelu użytkownika - ZS w Otrębusach dotyczące prawidłowej obsługi zamontowanych urządzeń.
10. Za dostarczone urządzenia i wyposażenie składające się na przedmiot zamówienia odpowiedzialność ponosi Wykonawca do czasu podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego, o którym mowa w § 4 ust. 4 umowy.
11. Na wykonany przedmiot zmówienia Wykonawca udzieli co najmniej 36-miesięcznej gwarancji i rękojmi za wady licząc od daty podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 8133b928-4e08-4f6b-9cda-9db8ab6a5179
Biuletyn 532937-N-2018
Zamawiajacy nazwa Gmina Brwinów
Zamawiajacy adres ulica ul. Grodziska
Zamawiajacy adres numer domu 12
Zamawiajacy miejscowosc Brwinów
Zamawiajacy kod pocztowy 05840
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 7382567
Zamawiajacy fax 7295940
Zamawiajacy email h.bak@brwinow.pl
Adres strony url www.przetargi.brwinow.pl
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.przetargi.brwinow.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.przetargi.brwinow.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny pisemnie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Urząd Gminy Brwinów, 05-840 Brwinów, ul. Grodziska 12, Biuro Obsługi Interesanta, pokój nr 7
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa i montaż wyposażenia technologii kuchni w budynku przedszkola w Otrębusach
Numer referencyjny ZP.271.12.2018
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż wyposażenia technologii kuchni w budynku przedszkola w Otrębusach. 2. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja stanowiąca załącznik nr 6 do SIWZ. 3. Wszystkie dostarczone urządzenia, elementy wyposażenia i meble winny być fabrycznie nowe, spełniać wymagania określone w ust.2, normy bezpieczeństwa i higieny pracy, posiadać wymagane atesty i dopuszczenia do stosowania w zakładach zbiorowego żywienia. Wykonawca przed podpisaniem umowy dostarczy Zamawiającemu oryginały atestów lub kopie poświadczone „za zgodność z oryginałem”. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje również koszt: 1) dostarczenia urządzeń, elementów wyposażenia i mebli składających się na przedmiot zamówienia w miejsce ich docelowego montażu i użytkowania, 2) montażu i podłączenia wody ciepłej i zimnej oraz odpływu do kanalizacji do podejść przygotowanych przez wykonawcę budowy przedszkola - firmę ROSA-BUD S.A., 3) uruchomienia zamontowanych urządzeń i wyposażenia oraz przeprowadzenia dwóch szkoleń personelu ZS Otrębusy, 4) wywozu opakowań dostarczonych elementów. 5. Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z wykonawcą budowy przedszkola - firmą ROSA-BUD S.A., w tym do dostarczenia w terminie 7 dni od podpisania umowy wytycznych dotyczących dostarczanych urządzeń, elementów wyposażenia i mebli w celu umożliwienia wykonania podejść sanitarnych, elektrycznych i gazowych zgodnie z wymogami technologicznymi (ust.4 pkt 3 umowy). 6. Z uwagi na bliskie sąsiedztwo szkoły, dostawy na teren prac mogą odbywać się do godziny 7.00 oraz po godz. 16.00. Powyższe ograniczenie nie dotyczy dni wolnych od nauki. 7. Urządzenia, elementy wyposażenia i meble składające się na przedmiot zamówienia, powinny być dostarczone z dokumentem gwarancyjnym, instrukcją obsługi (w języku polskim) oraz akcesoriami umożliwiającymi ich podłączenie i pracę bez dodatkowych zakupów. 8. Przed przystąpieniem do montażu Wykonawca: 1) przedstawi Zamawiającemu do akceptacji wszystkie urządzenia, elementy wyposażenia, meble oraz inne elementy składające się na przedmiot zamówienia, 2) zweryfikuje na terenie prac wymiary wszystkich urządzeń, wyposażenia i mebli. 9. Wykonawca niezwłocznie po zakończeniu realizacji przedmiotu umowy w odstępie 7 dni kalendarzowych przeprowadzi dwa szkolenia personelu użytkownika - ZS w Otrębusach dotyczące prawidłowej obsługi zamontowanych urządzeń. 10. Za dostarczone urządzenia i wyposażenie składające się na przedmiot zamówienia odpowiedzialność ponosi Wykonawca do czasu podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego, o którym mowa w § 4 ust. 4 umowy. 11. Na wykonany przedmiot zmówienia Wykonawca udzieli co najmniej 36-miesięcznej gwarancji i rękojmi za wady licząc od daty podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego.
Cpv glowny przedmiot 39141000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2018-06-29T00:00:00+02:00
Informacje na temat katalogow TERMINY REALIZACJI ZAMÓWIENIA: 1) Dostawa i montaż urządzeń, elementów wyposażenia i mebli: od 20.06.2018 r. do 29.06.2018 r. 2) Szkolenia dla personelu: od 23.08.2018 r. do 03.09.2018 r.
Okreslenie warunkow Działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Posiada środki finansowe w wysokości co najmniej 100.000 PLN lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 100.000 PLN.
Sytuacja finansowa informacje dodatkowe Uwaga. W przypadku podania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez NBP w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania się ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow a) Wykonawca powinien wykazać, że w ciągu ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzonej działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał co najmniej dwa zamówienia polegające na dostawie wyposażenia kuchni do zakładów żywienia zbiorowego o wartości minimum 100.000,00 zł brutto każde. Uwaga. W przypadku podania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez NBP w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania się ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, o których mowa w art. 23 ust. 1 ustawy Pzp lub polegania na potencjale podmiotu trzeciego w celu wykazania spełniania warunków udziału dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej oraz sytuacji ekonomicznej i finansowej wykonawcy mogą wykazać spełnienie warunku łącznie przez wszystkie te podmioty.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest załączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie /na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ/ zawierające informacje wstępnie potwierdzające spełnienie warunków i brak podstaw do wykluczenia określonych w rozdz. VII SIWZ. 2. Każdy Wykonawca, zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, dotyczących kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty /dowody/ bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. 3. Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania procedury odwróconej, o której mowa w art. 24aa ustawy, i przed udzieleniem zamówienia, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia nw. oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp: 1) potwierdzających brak podstaw do wykluczenia: a) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; b) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Z-du Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art.24 ust.5 pkt.1 ustawy; d) oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie tych należności; e) oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; f) oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz.716); 4. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, jeżeli oferta tych Wykonawców zostanie wybrana, każdy z Wykonawców składa oświadczenia i dokumenty w zakresie nie podlegania wykluczeniu i oświadczenia i dokumenty w zakresie spełniania warunku, który jego dotyczy. 5.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdz. VIII ust. 3 pkt 1) SIWZ ppkt a)-c) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust.5.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Terminy wystawienia dokumentów zgodnie z ust. 5.1. 5.3. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w rozdz. VIII ust. 3 pkt 1 ppkt a), składa dokument, o którym mowa w ust. 5.1. pkt 1 ppkt a), w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 14 i 21 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Terminy wystawienia dokumentów zgodnie z ust. 5.1. 5.4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6.1. Zgodnie z art. 24 ust. 8 Pzp wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 6.2. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 Pzp.
Zakresie warunkow udzialu 1. Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania procedury odwróconej, o której mowa w art. 24aa ustawy, i przed udzieleniem zamówienia, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia nw. oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp: 2) potwierdzających spełnienie warunków: a) dotyczące sytuacji finansowej i ekonomicznej: informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wymaganej wysokości, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. * Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innych dokumentów, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie warunku udziału w postępowaniu. b) dotyczące zdolności technicznej i zawodowej: - wykaz dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; Wzór ww. wykazu zamawiający prześle wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona najwyżej wraz z wezwaniem , o którym mowa w ust. 3. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, jeżeli oferta tych Wykonawców zostanie wybrana, każdy z Wykonawców składa oświadczenia i dokumenty w zakresie nie podlegania wykluczeniu i oświadczenia i dokumenty w zakresie spełniania warunku, który jego dotyczy.
Inne dokumenty niewymienione 1) Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, zawierające informacje wstępnie potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). 2) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1). Wykonawca do oferty załącza zobowiązanie tych podmiotów do udostępnienia zasobów, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w rozdz. VIII ust.2 SIWZ składa każdy z tych wykonawców. 5) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 6) Jeżeli wykazy, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 7) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdz. VIII ust. 3 i 5, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 8) W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdz. VIII ust. 3 i 5, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są aktualne. 9) Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 10) Oświadczenia, o których mowa w SIWZ dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 11) Dokumenty oraz uzupełnione dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 12) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7.2. Zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy Zamawiający wzywa Wykonawcę, który nie złożył oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VIII ust. 1 SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności nie podlegania wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.3. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.4. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego oraz brak podstaw wykluczenia - wskazanych w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 7.5. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zgodnie z art.144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnej zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach: 1) zmiany wysokości podatku VAT, jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana przepisów podatkowych, 2) zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotycząca podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 3) zmiany terminu realizacji umowy z powodu wystąpienia siły wyższej określonej w umowie, 4) konieczności zrealizowania przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/ technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, 5) zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 357 (1)Kodeksu Cywilnego, 6) istotne zmiany uzasadnione okolicznościami, za które Wykonawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności - na jego wniosek, 7) w przypadku wystąpienia okoliczności wstrzymania prowadzonej inwestycji przez czynniki zewnętrzne (np. inne niezależne budowy), 8) jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ, mimo zachowania należytej staranności przez Zamawiający.
IV 4 4 data 2018-03-27T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 13:00
IV 4 4 jezyki PL
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria cena
Znaczenie 100,00
  

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)