GuidZP400 |
996bef6a-22db-4dc9-b3ac-e0e37c396e8b
|
Biuletyn |
549516-N-2018
|
Zamawiajacy nazwa |
Powiat Włodawski
|
Regon |
110198190
|
Zamawiajacy adres ulica |
al. Józefa Piłsudskiego
|
Zamawiajacy adres numer domu |
24
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Włodawa
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
22-200
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
lubelskie
|
Zamawiajacy telefon |
825 721 510,
|
Zamawiajacy fax |
825 722 444
|
Zamawiajacy email |
zamowienia@powiat.wlodawa.pl,
|
Adres strony url |
https://powiatwlodawski.pl/
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
1
|
Nazwa projektu programu |
Zamówienie realizowane w ramach Projektu pod nazwą: Razem dla rozwoju e-usług publicznych – regionalne partnerstwo samorządów gmin powiatu włodawskiego, powiatów chełmskiego i kraśnickiego oraz gmin Janów Podlaski i Sosnowica – współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014 -2020, Oś Priorytetowa 2 CYFROWE LUBELSKIE Działanie 2.1 Cyfrowe Lubelskie
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Czy przeprowadza wspolnie |
1
|
Rodzaj zamawiajacego |
2
|
Wspolne udzielanie zamowienia |
1. Zamawiający wyznaczają spośród siebie Powiat Włodawski, jako Zamawiającego upoważnionego do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia w imieniu Stron i na ich rzecz. 2. Każda ze Stron określiła wymogi merytoryczne w zakresie przedmiotu zamówienia. Opracowana Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia przed jej ogłoszeniem podlegała akceptacji każdej ze Stron. 3. Zamawiający ustalają, że po wyborze najkorzystniejszej oferty i udzieleniu zamówienia w prowadzonym wspólnie postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego na świadczenie usługi doradztwa technicznego, Powiat Włodawski zawrze umowę na usługę z wyłonionym w postępowaniu Wykonawcą obejmującą swym zakresem usługę na rzecz całego Partnerstwa, tj. w imieniu i na rzecz wszystkich Stron.
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
https://spwlodawa.bip.lubelskie.pl/index.php?id=157
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
https://spwlodawa.bip.lubelskie.pl/index.php?id=157
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
pisemnie
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Starostwo Powiatowe we Włodawie, Aleja Józefa Piłsudskiego 24, 22-200 Włodawa
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Świadczenie usługi doradztwa technicznego dla przedsięwzięcia pn.: „Razem dla rozwoju e-usług publicznych – regionalne partnerstwo samorządów gmin powiatu włodawskiego, powiatów chełmskiego i kraśnickiego oraz gmin Janów Podlaski i Sosnowica”
|
Numer referencyjny |
WO.272.2.2.2018
|
Rodzaj zamowienia |
2
|
Okreslenie przedmiotu |
1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi pn.: Świadczenie usługi doradztwa technicznego dla przedsięwzięcia pn.: „Razem dla rozwoju e-usług publicznych – regionalne partnerstwo samorządów gmin powiatu włodawskiego, powiatów chełmskiego i kraśnickiego oraz gmin Janów Podlaski i Sosnowica” w ramach Projektu pod nazwą: Razem dla rozwoju e-usług publicznych – regionalne partnerstwo samorządów gmin powiatu włodawskiego, powiatów chełmskiego i kraśnickiego oraz gmin Janów Podlaski i Sosnowica – współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014 -2020, Oś Priorytetowa 2 CYFROWE LUBELSKIE Działanie 2.1 Cyfrowe Lubelskie. 2.Przedmiotowe zamówienie będzie polegało na wyłonieniu Wykonawcy do realizacji zamówienia polegającego na Świadczeniu usługi Doradztwa Technicznego dla przedsięwzięcia informatycznego polegającego na wdrożeniu e-usług publicznych oraz infrastruktury i oprogramowania teleinformatycznego realizowanego w partnerstwie przez 6 podmiotów administracji samorządowej, który będzie odpowiedzialny za techniczny nadzór i koordynację ich wdrażania w ramach Projektu w celu osiągnięcia zakładanych efektów (wskaźników produktu i rezultatu) oraz prawidłowego rozliczenia Projektu przez Zamawiającego. 3.Usługa doradztwa technicznego świadczona będzie na rzecz uczestników (partnerów) w/w Projektu z terenu województwa lubelskiego tj.: Powiatu Włodawskiego (Lider), Gminy Hańsk, Gminy Janów Podlaski, Gminy Sosnowica, Powiatu Chełmskiego i Powiatu Kraśnickiego. 4.Celem głównym Projektu jest zapewnienie klientom zewnętrznym (obywatelom i przedsiębiorcom) Partnerów możliwości wykorzystania wysokiej jakości elektronicznych usług publicznych. 5.Kluczowe rezultaty, jakie planuje się osiągnąć w ramach Projektu to: - uruchomienie 17 systemów teleinformatycznych: platformy dialogu społecznego i komunikacji, systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, systemów zarządzania budżetem gminy, oprogramowania systemów dziedzinowych, systemów komunikacji z jednostkami organizacyjnymi, portali podatkowych/klienta - uruchomienie 17 e-usług na 5 poziomie dojrzałości oraz 92 e-usług na 3 poziomie dojrzałości. Przedsięwzięcie skierowane jest do urzędów gmin i starostw partnerskich JST, ich kierownictwa i kadry pracowniczej, a także mieszkańców i przedsiębiorców z terenu tych JST. Projekt ma charakter nieinfrastrukturalny. W ramach projektu przewidziano realizację następujących zadań zmierzających do osiągnięcia przyjętego celu i rezultatów: - uruchomienie e-usług dla klientów - zakup licencji, usługi informatyczne, - wzmocnienie stopnia cyfryzacji urzędu - zakup licencji, usługi informatyczne, zakup serwera, zakup zestawów komputerowych, zakup pozostałego sprzętu, modernizacja serwera, opracowanie dokumentacji, - szkolenia pracowników, - działania promocyjne. Zakres ogólny przedmiotu zamówienia 6.Usługa doradztwa technicznego obejmie w szczególności prace polegające na opracowaniu szczegółowej dokumentacji technicznej systemów informatycznych wdrażanych w ramach Projektu, szczegółowych wymogów interoperacyjności systemów informatycznych oraz szczegółowych wymogów integracji z innymi systemami oraz systemem ePUAP. Opracowania te stanowić będą przedmiot opisu zamówień publicznych przeprowadzanych i udzielanych później przez Zamawiającego w imieniu swoim oraz pozostałych Partnerów. 7.W ramach postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych przez Zamawiającego wykonawca będzie miał obowiązek w szczególności : udzielania wyjaśnień (odpowiedzi) na wpływające do zamawiających zapytania dotyczące opisów przedmiotów zamówień, udzielania doradztwa technicznego w zakresie spełniania wymogów technicznych oferowanych przez wykonawców systemów informatycznych, prowadzenia konsultacji technicznych z wyłonionymi wykonawcami zamówień publicznych w zakresie wdrożenia systemów informatycznych, udziału w procedurach odbiorowych wykonanych systemów informatycznych, 8.Wykonawca będzie wykonywał techniczny nadzór i wsparcie wdrażania systemów informatycznych w trakcie realizacji Projektu.
|
Cpv glowny przedmiot |
72220000-3
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Data zakonczenia |
2019-05-31T00:00:00+02:00
|
Okreslenie warunkow |
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
1) Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał: co najmniej trzy usługi, z których każda polegała na świadczeniu usług doradztwa technicznego lub opracowaniu dokumentacji technicznej dla projektu obejmującego swym zakresem zakup i wdrożenie systemu informatycznego, dostawę urządzeń informatycznych oraz uruchomienie e-usług publicznych, przy czym co najmniej: a) jedna usługa objęła świadczenie usług doradztwa technicznego lub opracowania dokumentacji technicznej dla projektu o wartości min. 4 000 000 zł brutto; b) jedna usługa objęła świadczenie usług doradztwa technicznego lub opracowania dokumentacji technicznej dla projektu, w ramach którego brały udział co najmniej trzy odrębne jednostki sektora finansów publicznych, a elementem projektu było wdrożenie jednego, wspólnego dla wszystkich tych jednostek, systemu informatycznego; c) jedna usługa objęła świadczenie usług doradztwa technicznego lub opracowania dokumentacji technicznej dla projektu, którego elementem była integracja wdrażanego systemu z systemem informatycznym obsługującym podatki. 2) Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj.: a) jedną osobą pełniącą funkcję kierownika, posiadającą: wykształcenie wyższe, doświadczenie w wykonaniu co najmniej 5 usług polegających na świadczeniu doradztwa technicznego lub opracowania dokumentacji technicznej. Każda z 5 usług musi swoim zakresem obejmować zakup i wdrożenie systemu informatycznego, dostawę urządzeń informatycznych oraz uruchomienie e-usług publicznych, b) jedną osobą pełniącą funkcję specjalisty ds. systemów informatycznych, posiadającą co najmniej: wykształcenie wyższe informatyczne, doświadczenie w wykonaniu co najmniej 5 usług polegających na świadczeniu doradztwa technicznego lub opracowania dokumentacji technicznej. Każda z 5 usług musi swoim zakresem obejmować zakup i wdrożenie systemu informatycznego, dostawę urządzeń informatycznych oraz uruchomienie e-usług publicznych. Dodatkowo wymaga się, aby specjalista ds. systemów informatycznych posiadał (lub łącznie specjalista ds. informatycznych i osoba pełniąca funkcję kierownika posiadali) następujące certyfikaty: • z zakresu administratora Systemów Informatycznych, • z zakresu Wirtualizacji Systemów Informatycznych, • z zakresu administratora Bezpieczeństwa Systemów Informatycznych • Inżyniera Systemów Informatycznych Wyżej wymienione certyfikaty winny potwierdzać: a) dziedzinę merytoryczną wynikającą z roli, której dotyczy certyfikat, b) poziom doświadczenia zawodowego wymagany dla otrzymania danego certyfikatu, c) okres i zakres szkolenia, jeśli uzyskanie certyfikatu uzależnione jest od odbycia szkolenia, d) potwierdzenie certyfikatu egzaminem, jeśli uzyskanie certyfikatu wymaga złożenia egzaminu. Zamawiający nie dopuszcza aby w/w certyfikaty posiadała wyłącznie osoba pełniąca funkcję kierownika.
|
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow |
1
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
Oświadczenia i dokumenty dotyczące wykazania braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu. 1) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP. 2) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast ww. dokumentu – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości 3) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności ww. oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. UWAGA: Ww. dokumenty składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdz. VIII cz. B ust. 2 SIWZ, na potwierdzenie, że wobec tych podmiotów nie zachodzą podstawy do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1 PZP. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, gdy wykonawca oświadczy, że nie ma podstaw do wykluczenia go z postępowania i stan ten będzie wynikał z dołączonych dokumentów w przypadku wezwania do ich przedstawienia.
|
Zakresie warunkow udzialu |
1. Oświadczenia i dokumenty dotyczące potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. 1) Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie - sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SIWZ. UWAGA: Dowodami, o których mowa w pkt 1, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy. 2) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SIWZ. UWAGA: Zamawiający informuje, iż art. 26 ust. 2 PZP nie ma zastosowania do Wykazu osób o którym mowa powyżej w pkt 2 w zakresie, w jakim Wykonawca złożył Wykaz osób wraz z ofertą zgodnie z Rozdz. VIII cz. A ust. 2 SIWZ. W związku z tym, Wykonawca nie zostanie wezwany na podstawie art. 26 ust. 2 PZP, do złożenia Wykazu osób, o którym mowa powyżej w pkt 2) w zakresie, w jakim Wykonawca złożył Wykaz osób wraz z ofertą zgodnie z Rozdz. VIII cz. A ust. 2 SIWZ. W takim wypadku Wykaz osób w zakresie, w jakim został złożony przez Wykonawcę wraz z ofertą, posłuży Zamawiającemu do oceny, czy Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, o którym mowa w Rozdz. VI ust. 1 pkt 2) SIWZ. Zamawiający jednocześnie informuje, iż przepisy art. 26 ust. 3 i 4 PZP mają zastosowanie do Wykazu osób wyłącznie w zakresie, w jakim Wykaz ten obejmuje dane i informacje konieczne do wykazania, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, o którym mowa w Rozdz. VI ust. 1 pkt 2) SIWZ. Dokumenty, o których mowa w Rozdz.VIII cz. B ust.1 składają łącznie wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia lub też z osobna każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
|
Inne dokumenty niewymienione |
1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. 2. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, Wykonawca wraz ze złożeniem oświadczenia, o którym mowa w ust. 1, może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. UWAGA: Ww. dokumenty składa z osobna każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wraz z ofertą, Wykonawca ma obowiązek złożyć: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie wstępne, składane zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ, w celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu; 2) uzupełniony formularz ofertowy, zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ; 3) Jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy; 4) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - o ile dotyczy; 5) Wykonawca, który w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (oryginał dokumentu). W celu dokonania oceny oferty złożonej przez Wykonawcę w zakresie pozacenowego kryterium oceny ofert (pn. „doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia [D]”) wskazanego w Rozdz. XV ust. 3 SIWZ, Wykonawca ma obowiązek złożenia wraz z ofertą Wykazu osób (wg zał. nr 5 do SIWZ), uzupełnionego co najmniej w zakresie koniecznym do oceny, czy osoba wskazana w Wykazie spełnia wymogi Zamawiającego określone w Rozdz. VI ust. 1 pkt 2 SIWZ oraz posiada doświadczenie oceniane w ramach kryterium pozacenowego (zgodnie z Rozdz. XV ust. 3 SIWZ). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie wstępne składa każdy z tych Wykonawców. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje dotyczące tych podmiotów w Oświadczeniu wstępnym. Zamawiający żąda także, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieścił informacje dotyczące tych podwykonawców w Oświadczeniu wstępnym. Wykonawca musi wskazać w ofercie (w formularzu ofertowym – Załącznik nr 2 do SIWZ) te części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom, wraz z podaniem firm podwykonawców. W przypadku braku wskazania przez Wykonawcę informacji w zakresie określonym w zdaniu poprzedzającym, Zamawiający oceni, że Wykonawca wykona zamówienie samodzielnie w całości.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
OGÓLNE WARUNKI ZMIANY UMOWY 1. Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty na podstawie art.144 ust 1 ustawy Pzp oraz na niżej wymienionych warunkach. 2. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu Stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 3. Strona ma obowiązek niezwłocznie zawiadomić drugą Stronę o ewentualnej potrzebie dokonania zmiany. 4. Strona wnioskująca o dokonanie zmiany w umowie, przedłoży drugiej Stronie pisemny wniosek dotyczący proponowanych zmian. Wniosek powinien zawierać co najmniej: 1) dokładny opis proponowanych zmian; 2) uzasadnienie dla dokonania zmian w zakresie przedmiotu umowy; 3) czas potrzebny dla wykonania zmiany oraz jego wpływ na ustalony termin zakończenia wykonania umowy. 5. Strona przedstawi Stronie wnioskującej o dokonanie zmiany pisemną odpowiedź odnośnie złożonego wniosku w terminie do 7 dni licząc od dnia otrzymania wniosku. 6. Nie stanowi zmiany umowy: 1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), 2) zmiana danych teleadresowych, zmiany osób reprezentujących Strony; 3) zmiana personelu Wykonawcy (zmiana osób uczestniczących w realizacji umowy), z zastrzeżeniem, że: a) Wykonawca zgłosi Zamawiającemu na piśmie wniosek o dokonanie ww. zmiany ze stosownym wyprzedzeniem, tzn. na co najmniej 14 dni przed planowanym dopuszczeniem danej osoby do pełnienia obowiązków; b) wniosek, o którym mowa w lit. a będzie zawierał uzasadnienie merytoryczne oraz dokumenty potwierdzające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie nowej osoby, wyznaczonej przez Wykonawcę do pełnienia obowiązków; c) nowa osoba posiada kwalifikacje i doświadczenie co najmniej równe bądź wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osoby, którą ma zastąpić; d) dopuszczenie nowej osoby do pełnienia obowiązków w ramach umowy, może nastąpić tylko i wyłącznie po wyrażeniu pisemnej zgody przez Zamawiającego w odpowiedzi na złożony wniosek; e) Zamawiający zastrzega sobie prawo braku akceptacji złożonego wniosku w razie uznania, że zaproponowana przez Wykonawcę nowa osoba nie posiada wymaganego celem realizacji zamówienia uzupełniającego doświadczenia lub/i kwalifikacji; f) w razie zaistnienia okoliczności, o której mowa w lit. e, osoba dotychczas pełniąca swoje obowiązki, jest zobowiązana pozostać na swoim stanowisku do czasu akceptacji przez Zamawiającego kolejnego wniosku Wykonawcy w przedmiocie jej zmiany. REGULACJE SZCZEGÓLNE – ZMIANA UMOWY Zmiany w umowie, na skutek wystąpienia poniższych okoliczności, mogą dotyczyć następujących elementów umowy: 1. Zmiany terminu realizacji umowy, w razie: 1) wystąpienia siły wyższej i innych zdarzeń nadzwyczajnych, uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy w określonym umownie terminie, o czas trwania tych okoliczności, 2) okoliczności niezależnych od Wykonawcy, wpływających na przedłużenie terminu realizacji umowy (w szczególności rozumianych jako: wydłużające się procedury administracyjne, zawieszenie realizacji zamówienia przez Zamawiającego) – o czas trwania tych okoliczności, 3) wystąpienia intensywnych lub długotrwałych opadów deszczu, śniegu, huraganów, orkanów, silnych nawałnic, niestandardowo niskich lub wysokich temperatur powietrza, albo innych zjawisk/warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy – o czas trwania tych okoliczności; 4) rezygnacji Zamawiającego z wykonania części zamówienia, w takim przypadku odpowiedniej zmianie ulega również wynagrodzenie Wykonawcy; 5) ustalenia innych warunków płatności, 6) zmiany terminów realizacji zadań w ramach Projektu mającą wpływ na termin lub zakres wykonania zamówienia, 7) przedłużających się postępowań o udzielenie zamówień publicznych, realizowanych w ramach Projektu, w tym w szczególności w przypadku konieczności ich powtórzeń, 3. Zmniejszenia zakresu umowy, w razie zmiany w tym zakresie treści Umowy o dofinansowanie/Projektu. 4. Konieczność dokonania zmian umowy wystąpi również w przypadku: 1) zmiany nazwy lub adresu firmy Wykonawcy, 2) zmiany formy organizacyjno-prawnej, przekształcenia lub połączenia z inną firmą po stronie Wykonawcy, 3) jeżeli konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego, 4) jeżeli konieczność wprowadzenia zmian wynikać będzie ze zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, 5) jeżeli konieczność wprowadzenia zmiany wynikać będzie z okoliczności zewnętrznych, niezależnych od Stron, a wprowadzenie zmiany warunkuje należytą realizację przedmiotu zamówienia, 6) wprowadzenia, zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, 7) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie umowy (w tym zmiany umowy o dofinansowanie), 8) dopuszcza się zmianę podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w złożonej ofercie, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, 9) innych warunków umowy, jeżeli w chwili jej zawarcia nieznane były fakty mające na nie wpływ, przy jednoczesnym założeniu, że bez dokonania tych zmian nie jest możliwe prawidłowe ukończenie zamówienia, 3. Zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmiany w trakcie realizacji umowy: 1) stawek podatku od towarów i usług, lub 2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 847 z późn. zm.), lub 3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę, wynagrodzenie ulegnie zmianie na zasadach określonych w poniższych ustępach. 3. Warunkiem wprowadzenia zmiany wynagrodzenia na skutek okoliczności wskazanych w ustępie poprzedzającym, jest przedłożenie przez jedną ze Stron drugiej Stronie pisemnego wniosku w tym przedmiocie, zawierającego co najmniej: 1) wskazanie przepisów, które uległy zmianie (z określeniem daty wejścia w życie zmian) oraz szczegółowe uzasadnienie wpływu tych zmian na koszty wykonania zamówienia, i dokładne określenie wysokości zmiany tych kosztów, 2) określenie wysokości nowego wynagrodzenia wraz z przedstawieniem szczegółowej kalkulacji kwoty, o jaką wynagrodzenie ma ulec zmianie, 3) wskazanie daty, od której nastąpi bądź nastąpiła zmiana kosztów realizacji przedmiotu umowy (nie wcześniejszej niż data wejścia w życie właściwych przepisów). 4. Jeżeli z wnioskiem o dokonanie zmiany wynagrodzenia występuje Wykonawca, zobowiązany jest on załączyć do wniosku, o którym mowa w ustępie poprzedzającym, dokumenty uzasadniające zmianę kosztów wykonania zamówienia oraz wysokość tej zmiany, w szczególności: 1) pisemne zestawienie części przedmiotu umowy, do których zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług, wraz z określeniem wynagrodzenia netto i brutto za wykonanie tej części przedmiotu umowy (tak przed, jak i po zmianie) – w przypadku przesłanki, o której mowa w ust. 3 pkt 1; 2) pisemne zestawienie wynagrodzeń pracowników, biorących udział w realizacji umowy (ze wskazaniem wysokości wynagrodzenia dotychczasowej i po zmianie), do których zastosowanie znajdzie zmiana przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, wraz z określeniem części wynagrodzenia każdego z tych pracowników odpowiadającej zakresowi prac związanych z realizacją przedmiotu umowy – w przypadku przesłanki, o której mowa w ust. 3 pkt 2; 3) pisemne zestawienie wynagrodzeń osób biorących udział w realizacji umowy (ze wskazaniem wysokości dotychczasowej i po zmianie), podlegających obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym oraz ubezpieczeniu zdrowotnemu, do których zastosowanie znajdzie zmiana przepisów o zasadach podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub przepisów o wysokości składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wraz z podaniem kwot składek uiszczanych na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne oraz określeniem części wynagrodzenia każdej z tych osób odpowiadającej zakresowi prac związanych z realizacją przedmiotu umowy – w przypadku przesłanki, o której mowa w ust. 3 pkt 3. 5. Jeżeli z wnioskiem o dokonanie zmiany wynagrodzenia występuje Zamawiający, jest on uprawniony do żądania od Wykonawcy przedstawienia dokumentów, z których będzie wynikać, w jakim zakresie okoliczności, o których mowa w ust. 3, mają wpływ na koszty wykonania zamówienia, w tym przedłożenia odpowiednich zestawień, o których mowa w ust. 5, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 14 dni od dnia otrzymania przez Wykonawcę pisemnego żądania Zamawiającego. W przypadku uchybienia wyznaczonemu terminowi, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umową w wysokości 100,00 zł za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia. 6. W przypadku przesłanki, o której mowa w ust. 3 pkt 1, zmianie nie ulegnie wynagrodzenie netto, natomiast wynagrodzenie brutto ulegnie zmianie o kwotę wynikającą ze zmiany stawki podatku od towarów i usług. Zmiana będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu umowy zrealizowanego od dnia, od którego zmianie uległ bądź ulegnie koszt realizacji przedmiotu umowy (nie wcześniej niż od daty wejścia w życie właściwych przepisów) oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do którego zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług. 7. W przypadku przesłanek, o których mowa w ust. 3 pkt 2-3, zmianie ulegnie wyłącznie wynagrodzenie należne za wykonanie tych części przedmiotu umowy, w odniesieniu do których nastąpiła zmiana kosztów Wykonawcy w związku z wejściem w życie przepisów odpowiednio zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub zmieniających zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu, lub wysokości stawek składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, od dnia, od którego zmianie uległ bądź ulegnie koszt realizacji przedmiotu umowy (nie wcześniej niż od daty wejścia w życie właściwych przepisów). 8. W przypadku przesłanki, o której mowa w ust. 3 pkt 2, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą wzrostowi kosztu Wykonawcy w związku ze zwiększeniem wysokości wynagrodzeń pracowników wykonujących przedmiot umowy, do wysokości nowej stawki minimalnego wynagrodzenia za pracę, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. Kwota odpowiadająca wzrostowi kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia pracowników, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy. 9. W przypadku przesłanki, o której mowa w ust. 3 pkt 3, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy ponoszonego w związku z wypłatą wynagrodzenia osobom wykonujący przedmiot umowy, podlegającym obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym oraz ubezpieczeniu zdrowotnemu. Kwota odpowiadająca zmianie kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia osób, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy. 10. Strona, której przedłożono wniosek w przedmiocie zmiany wynagrodzenia z powodu okoliczności wskazanych w ust. 3, ma prawo odmowy wyrażenia zgody na proponowaną zmianę, odpowiednio w całości lub części, wyłącznie jeżeli Strona wnioskująca nie wykazała w sposób wskazany w ustępach powyższych wysokości zmiany kosztów realizacji umowy, w szczególności zaś gdy zmiana przepisów w zakresie wskazanym w ust. 3 nie ma wpływu na zmianę kosztów realizacji umowy. 11. Strona, która otrzymała od drugiej Strony wniosek w przedmiocie zmiany wynagrodzenia z powodu okoliczności wskazanych w ust. 3, ma obowiązek przedłożenia Stronie wnioskującej pisemnej odpowiedzi na wniosek, ze wskazaniem, w jakim zakresie wyraża zgodę na wnioskowaną zmianę, oraz uzasadnieniem odmowy uznania zasadności wniosku, w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku. Brak złożenia w wymaganym terminie odpowiedzi na wniosek jest równoznaczny z jego akceptacją w całości. 12. Zmiana wynagrodzenia wymaga aneksu do umowy, sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Aneks zostanie zawarty w zakresie wyrażonej zgody na wnioskowaną zmianę, w terminie 14 dni licząc od dnia przedłożenia odpowiedzi na wniosek lub upływu terminu na przedłożenie odpowiedzi na wniosek, zgodnie z ust. 12. 13. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. UWAGA Zamawiający zastrzega sobie prawo do : - powtórnego wszczęcia postępowań o udzielenie zamówień publicznych na wykonanie danego rodzaju zamówienia realizowanego w ramach Projektu, w szczególności w przypadku unieważnienia poprzedniego postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 PZP. W związku z powyższym, Wykonawca powinien liczyć się z faktem, że w/w okoliczności wpłyną na okres obowiązywania umowy, stosunkowo go przedłużając, bez prawa żądania z tego tytułu przez Wykonawcę dodatkowego wynagrodzenia. W przypadku rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji zamówień objętych Projektem z jakiejkolwiek przyczyny (w szczególności z powodu niemożności wyłonienia wykonawców tych zamówień), Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu niezrealizowanej części Umowy. W takiej sytuacji Umowa z Wykonawcą ulegnie rozwiązaniu, a wynagrodzenie należne Wykonawcy zostanie ustalone proporcjonalnie do wartości wynikającej z umowy, wg. odpowiedniego zastosowania zasad obowiązujących w § 13 ust. 4 niniejszej Umowy. W przypadku niemożności wyłonienia jakiegokolwiek wykonawcy (wykonawców) do realizacji zamówień objętych Projektem, Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie, a Umowa ulega rozwiązaniu bez okresu wypowiedzenia.
|
IV 4 4 data |
2018-05-08T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
13:00
|
IV 4 4 jezyki |
POLSKI
|
IV 4 5 okres |
30
|
IV 4 17 |
1
|
IV 6 6 |
Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 PZP. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia o obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia zgodnie z art. 36a ust. 2 PZP. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy są zobowiązani ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdz. VI ust. 1 SIWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
|