Dostawa materiałów dydaktycznych dla uczniów niezbędnych do realizacji zajęć i programów nauczania oraz w celu wyposażenia bibliotek szkolnych w ramach projektu „Kompetencje zawodowe inwestycją w przyszłość powiatu lęborskiego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 (Oś Priorytetowa III Edukacja, Działanie 3.3 Edukacja Zawodowa, Poddziałanie 3.3.1 Jakość edukacji zawodowej RPO WP 2014-2020).

Publication date 2018-11-30
End date 2018-12-10 00:00:00
Instytucja Powiat Lęborski
Miejscowość Lębork
Województwo pomorskie
Branża
  • Drukowane książki,
  • Pomoce naukowe,
  • Artykuły elektroniczne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 655434-N-2018
Document type ZP-400
Cpv code 221100004, 317111004, 336963008, 441110001, 391621006
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów dydaktycznych dla uczniów niezbędnych do realizacji zajęć i programów nauczania oraz w celu wyposażenia bibliotek szkolnych w ramach projektu „Kompetencje zawodowe inwestycją w przyszłość powiatu lęborskiego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 (Oś Priorytetowa III Edukacja, Działanie 3.3 Edukacja Zawodowa, Poddziałanie 3.3.1 Jakość edukacji zawodowej RPO WP 2014-2020).

3.1 Przedmiot zamówienia został podzielony na 5 części:

Część 1 - Dostawa materiałów dydaktycznych w celu wyposażenia bibliotek szkolnych dla uczniów do realizacji zajęć w roku szkolnym 2018-2019

a) Zadanie 1 - Dostawa materiałów dydaktycznych w celu wyposażenia bibliotek szkolnych dla uczniów do realizacji zajęć w Zespole Szkół Mechaniczno-Informatycznych w Lęborku
b) Zadanie 2 - Dostawa materiałów dydaktycznych w celu wyposażenia bibliotek szkolnych do realizacji zajęć w Zespole Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu w Lęborku
c) Zadanie 3 - Dostawa materiałów dydaktycznych w celu wyposażenia bibliotek szkolnych dla uczniów do realizacji zajęć w Powiatowym Centrum Edukacyjnym w Lęborku
Część 2 - Dostawa materiałów dydaktycznych (drobnego wyposażenia) dla uczniów do realizacji zajęć w Zespole Szkół Mechaniczno-Informatycznych w Lęborku w roku szkolnym 2018-2019

Część 3 - Dostawa materiałów dydaktycznych (drobnego wyposażenia) dla uczniów do realizacji zajęć w Zespole Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu w Lęborku w roku szkolnym 2018-2019

Część 4 - Dostawa materiałów dydaktycznych (drobnego wyposażenia) dla uczniów do realizacji zajęć w Powiatowym Centrum Edukacyjnym w Lęborku w roku szkolnym 2018-2019

Część 5 - Dostawa pozostałych materiałów dydaktycznych i drobnego wyposażenia:
a) Zadanie 1 - Dostawa materiałów dydaktycznych dla uczniów do realizacji zajęć – pendrive
b) Zadanie 2 - Dostawa materiałów dydaktycznych - kalkulatorów dla uczniów do realizacji zajęć
c) Zadanie 3 –Dostawa pozostałych materiałów dydaktycznych (drobnego wyposażenia) dla uczniów do realizacji zajęć w Powiatowym Centrum Edukacyjnym w Lęborku w roku szkolnym 2018-2019

Dodatkowe informacje

GuidZP400 15979a4f-b8b6-4c83-9c41-9f9fc45dd71b
Biuletyn 655434-N-2018
Zamawiajacy nazwa Powiat Lęborski
Regon 770979648
Zamawiajacy adres ulica ul. Czołgistów
Zamawiajacy adres numer domu 5
Zamawiajacy miejscowosc Lębork
Zamawiajacy kod pocztowy 84-300
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo pomorskie
Zamawiajacy telefon 598 632 810
Zamawiajacy fax 598 632 850
Zamawiajacy email starostwo_lebork@poczta.onet.pl
Adres strony url https://powiatleborski.bip.gov.pl/rok-2018-zp/
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Kompetencje zawodowe inwestycją w przyszłość powiatu lęborskiego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 (Oś Priorytetowa III Edukacja, Działanie 3.3 Edukacja Zawodowa, Poddziałanie 3.3.1 Jakość edukacji zawodowej RPO WP 2014-2020)
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia https://powiatleborski.bip.gov.pl/rok-2018-zp/
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja https://powiatleborski.bip.gov.pl/rok-2018-zp/
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny pisemnie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres 84-300 Lębork, ul. Czołgistów 5
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa materiałów dydaktycznych dla uczniów niezbędnych do realizacji zajęć i programów nauczania oraz w celu wyposażenia bibliotek szkolnych w ramach projektu „Kompetencje zawodowe inwestycją w przyszłość powiatu lęborskiego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 (Oś Priorytetowa III Edukacja, Działanie 3.3 Edukacja Zawodowa, Poddziałanie 3.3.1 Jakość edukacji zawodowej RPO WP 2014-2020).
Numer referencyjny PO.272.1.21.2018
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Zastrzega prawo grup czesci Zamawiający nie zastrzega takiej możliwości. Każdy wykonawca może złożyć ofertę na dowolną liczbę części, z zastrzeżeniem możliwości złożenia tylko jednej oferty na każdą część zamówienia.
Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy Zamawiający nie określa maksymalnej liczby części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienia jednemu Wykonawcy
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów dydaktycznych dla uczniów niezbędnych do realizacji zajęć i programów nauczania oraz w celu wyposażenia bibliotek szkolnych w ramach projektu „Kompetencje zawodowe inwestycją w przyszłość powiatu lęborskiego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 (Oś Priorytetowa III Edukacja, Działanie 3.3 Edukacja Zawodowa, Poddziałanie 3.3.1 Jakość edukacji zawodowej RPO WP 2014-2020). 3.1 Przedmiot zamówienia został podzielony na 5 części: Część 1 - Dostawa materiałów dydaktycznych w celu wyposażenia bibliotek szkolnych dla uczniów do realizacji zajęć w roku szkolnym 2018-2019 a) Zadanie 1 - Dostawa materiałów dydaktycznych w celu wyposażenia bibliotek szkolnych dla uczniów do realizacji zajęć w Zespole Szkół Mechaniczno-Informatycznych w Lęborku b) Zadanie 2 - Dostawa materiałów dydaktycznych w celu wyposażenia bibliotek szkolnych do realizacji zajęć w Zespole Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu w Lęborku c) Zadanie 3 - Dostawa materiałów dydaktycznych w celu wyposażenia bibliotek szkolnych dla uczniów do realizacji zajęć w Powiatowym Centrum Edukacyjnym w Lęborku Część 2 - Dostawa materiałów dydaktycznych (drobnego wyposażenia) dla uczniów do realizacji zajęć w Zespole Szkół Mechaniczno-Informatycznych w Lęborku w roku szkolnym 2018-2019 Część 3 - Dostawa materiałów dydaktycznych (drobnego wyposażenia) dla uczniów do realizacji zajęć w Zespole Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu w Lęborku w roku szkolnym 2018-2019 Część 4 - Dostawa materiałów dydaktycznych (drobnego wyposażenia) dla uczniów do realizacji zajęć w Powiatowym Centrum Edukacyjnym w Lęborku w roku szkolnym 2018-2019 Część 5 - Dostawa pozostałych materiałów dydaktycznych i drobnego wyposażenia: a) Zadanie 1 - Dostawa materiałów dydaktycznych dla uczniów do realizacji zajęć – pendrive b) Zadanie 2 - Dostawa materiałów dydaktycznych - kalkulatorów dla uczniów do realizacji zajęć c) Zadanie 3 –Dostawa pozostałych materiałów dydaktycznych (drobnego wyposażenia) dla uczniów do realizacji zajęć w Powiatowym Centrum Edukacyjnym w Lęborku w roku szkolnym 2018-2019
Cpv glowny przedmiot 22110000-4
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2018-12-27T00:00:00+01:00
Okreslenie warunkow Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału w postępowaniu
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału w postępowaniu
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału w postępowaniu
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Art 24 ust 5 pkt 3 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Art 24 ust 5 pkt 5 1
Art 24 ust 5 pkt 6 1
Art 24 ust 5 pkt 7 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Inne dokumenty niewymienione 6.2 Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ. 6.3 Zgodnie z art. 24 ust. 8 Pzp wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 6.4 Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 Pzp.
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Nie dopuszcza się jakichkolwiek zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy z zastrzeżeniem poniżej wyodrębnionych zdarzeń. W przypadku zdarzeń losowych oraz szczególnych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, istnieje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w zakresie: a) mającym wpływ na realizację umowy dotyczącym powszechnie obowiązujących przepisów prawa, b) zmiany w nazwie, oznaczeniu, siedzibie Zamawiającego lub Wykonawcy dokonanej w trakcie trwania umowy, c) zastąpienia przedmiotu umowy innym produktem o niegorszych parametrach niż oferowane w ofercie w przypadku wystąpienia sytuacji, gdy produkcja obecnego modelu zostanie zaprzestana i nie będzie on dostępny na rynku. Brak dostępności na rynku przedmiotu umowy oraz propozycję nowego, zamiennego produktu zgłasza Wykonawca. Zmiana może zostać dokonana wyłącznie za zgodą Zama-wiającego. Wszelkie zmiany postanowień niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
IV 6 1 sposob udostepniania Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: §administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Lęborku reprezentowane przez Starostę Lęborskiego z siedzibą w 84-300 Lębork, ul. Czołgistów 5; §inspektorem ochrony danych w Starostwie Powiatowym w Lęborku jest Pan Krzysztof Pukaczewski (e-mail: iodo@starostwolebork.pl); §Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę wyposażenia do pracowni szkolnych w ramach projektu „Zawodowcy na topie” -podniesienie jakości szkolnictwa zawodowego w powiecie lęborskim poprzez przebudowę, modernizację infrastruktury szkół zawodowych w Lęborku, ich wyposażenie i doposażenie oraz kształcenie ustawiczne” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 (Oś Priorytetowa IV Kształcenie Zawodowe, Działanie 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych szkół zawodowych), nr postępowania PO.272.1.9.2018; §odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”; §Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną obowiązującą w Starostwie Powiatowym w Lęborku; §obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; §w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; §posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; §nie przysługuje Pani/Panu: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
IV 4 4 data 2018-12-10T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 5 okres 30

Attchment

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Dostawa materiałów dydaktycznych w celu wyposażenia bibliotek szkolnych dla uczniów do realizacji zajęć w roku szkolnym 2018-2019
Zalacznik cpv glowny przedmiot 22110000-4
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2018-12-27T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Podręcznik, książki, ćwiczenia, katy pracy, płyty CD,
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Dostawa materiałów dydaktycznych (drobnego wyposażenia) dla uczniów do realizacji zajęć w Zespole Szkół Mechaniczno-Informatycznych w Lęborku w roku szkolnym 2018-2019
Zalacznik cpv glowny przedmiot 31711100-4
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2018-12-27T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Dysk wewnętrzny SSD Długopis 3D edukacyjny Wyłącznik nadprądowy Manometr pneumatyczny Przycisk modułowy NO Pneumatyczny reduktor ciśnienia Przycisk modułowy NC Zestaw narzędzi do montażu Dysk wewnętrzny SSD Głośnik mobilny Router Przyrząd do usuwania izolacji Zestaw sieciowy w etui Zawór pneumatyczny 3/2 Zawór pneumatyczny 3/2 Elektrozawór pneumatyczny 3/2 Zawór pneumatyczny 5/2 Zawór pneumatyczny 3/2 Modułowy przekaźnik czasowy Pneumatyczny zawór czasowy 5/2 Modułowa lampka sygnalizacyjna żółta/ pomarańczowa Modułowa lampka sygnalizacyjna czerwona Modułowa lampka sygnalizacyjna zielona Sygnalizator optyczno-akustyczny Czujka ruchu PIR Punktowa czujka dymu i ciepła Kontrakton boczny Listwa zasilająca Gniazdo panelowe (niebieskie) Gniazdo panelowe (czerwone) Gniazdo panelowe (czarne) Gniazdo panelowe (zielone) Gniazdo panelowe (żółte) Gniazdo labolatoryjne
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Dostawa materiałów dydaktycznych (drobnego wyposażenia) dla uczniów do realizacji zajęć w Zespole Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu w Lęborku w roku szkolnym 2018-2019
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33696300-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2018-12-27T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Ksylen Czerwień metylowa Szczawian sodu Termometr z sondą checktemp- Termometr laboratoryjny Rozdzielacz gruszkowy Moździerz porcelanowy Cylinder miarowy Cylindr miarowy Biureta Biureta Oranż metylowy Octan wapnia Tetraboran sodu Siarczan żelaza Siarczan amonu
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa Dostawa materiałów dydaktycznych (drobnego wyposażenia) dla uczniów do realizacji zajęć w Powiatowym Centrum Edukacyjnym w Lęborku w roku szkolnym 2018-2019
Zalacznik cpv glowny przedmiot 44111000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2018-12-27T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Nożyce do cięcia stali (prętów fi 12) Miara Cement Płyn do smarowania form Plastyfikator do betonu Pigment do betonu Płyta kartonowo-gipsowa szara Profil sufitowy Wieszak płaski Wkręt fosfatowany Profil ścienny Strug Wkrętarka Wkręty na taśmie Rusztowanie aluminiowe Odkurzacz Wiadro glazurnicze do fugowania Pilarka Folia stretch Taśma pakowa Karton Zestaw do pakowania
  
Zalacznik czesc nr 5
Zalacznik nazwa Dostawa pozostałych materiałów dydaktycznych i drobnego wyposażenia
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39162100-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2018-12-27T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Zadanie 1 - Dostawa materiałów dydaktycznych dla uczniów do realizacji zajęć – pendrive Zadanie 2 - Dostawa materiałów dydaktycznych-kalkulatorów dla uczniów do realizacji zajęć Zadanie 3 –Dostawa pozostałych materiałów dydaktycznych (drobnego wyposażenia) Bindownica Niszczarka Marker do tablicy magnetycznej Magnes Notes Komplet modeli brył geometrycznych (graniastosłupy i ostrosłupy) Komplet modeli brył geometrycznych (bryły obrotowe) Komplet przyrządów tablicowych
  

Criterion

Kryteria cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria termin dostawy
Znaczenie 40,00
  

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)