Dostaw tonerów do urządzeń wielofunkcyjnych

Publication date 2018-12-11
End date 2018-12-19 00:00:00
Instytucja Województwo Pomorskie
Miejscowość Gdańsk
Województwo pomorskie
Branża
  • Części i akcesoria do aparatów fotokopiujących

Szczegóły

Numer ogłoszenia 660176-N-2018
Document type ZP-400
Cpv code 301251002
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna (w zależności od potrzeb Zamawiającego) sprzedaż i dostawa dla Województwa Pomorskiego tonerów do urządzeń wielofunkcyjnych oraz odbiór zużytych tonerów wykorzystywanych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego w Gdańsku w asortymencie i na zasadach wskazanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ.
2. Wszystkie nazwy oraz symbole tonerów wskazane w zestawieniu zał. Nr 1 do SIWZ mają na celu określenie asortymentu, który jest aktualnie używany i niezbędny do funkcjonowania Zamawiającego, ponadto oznacza minimalną jakość materiałów wymaganych przez Zamawiającego.
3. Pod pojęciem „materiały zalecane przez producenta urządzenia” Zamawiający rozumie fabrycznie nowe, nieużywane, legalne w świetle prawa patentowego, oryginalne tonery, nieuszkodzone, nieobciążone prawami osób lub podmiotów trzecich, wyprodukowane przez producenta urządzenia, do którego są przeznaczone.
4. Pod pojęciem „fabrycznie nowe” Zamawiający rozumie produkty nieużywane, nie uszkodzone, wyprodukowane nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą dostawy, wolne od wad fizycznych i prawnych, w oryginalnych opakowaniach producenta, z widoczną nazwą producenta urządzenia do którego produkt jest przeznaczony, z symbolem produktu, numerem katalogowym i datą produkcji, posiadające wszelkie zabezpieczenia szczelności zbiorników z tonerem, które będą spełniały parametry wskazane w Załączniku nr 1 do SIWZ, i które będą mogły być użytkowane zgodnie z przeznaczeniem. Tonery muszą być tonerami zalecanymi przez producentów urządzeń, do których są przeznaczone lub równoważnymi.
5. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie tonerów równoważnych innych producentów pod warunkiem, że ich wydajność, trwałość oraz jakość wydruków jest nie gorsza od jakości oryginalnych tonerów zalecanych przez producentów urządzeń drukujących.
6. W przypadku zaproponowania w ofercie tonerów równoważnych lub lepszych od wskazanych w zestawieniu, lub korporacyjnych należy przedstawić dokumenty wskazane w rozdziale IX ust. 2 SIWZ.
7. Przez toner równoważny Zamawiający rozumie toner o parametrach i standardach jakościowych nie gorszych, takich samych bądź lepszych (wydajność, trwałość i jakość wydruku) w stosunku do tonera oryginalnego (wzorcowego), w pełni kompatybilny z urządzeniami pochodzącymi od firm wskazanych w zestawieniu zamawianych tonerów oraz:
1) fabrycznie nowy, nieregenerowany, nierefabrykowany, pochodzący z bieżącej produkcji, wytworzony seryjnie w cyklu produkcyjnym zgodnym z normą ISO 9001 lub równoważną, tj. dokumentem potwierdzającym odpowiednie stosowanie równoważnych środków zapewnienia jakości, w zakresie co najmniej takim jak wymieniona norma ISO
oraz
ISO 14001 lub równoważną, tj. dokumentem potwierdzającym odpowiednie stosowanie równoważnych środków zarządzania środowiskiem (do oferty wymagane jest dołączenie stosownych dokumentów),
2) opakowany hermetycznie, nie noszący śladów uszkodzeń zewnętrznych oraz używania,
3) którego wydajność, zgodnie z normą ISO/IEC 19752 dla kaset z tonerem do urządzeń monochromatycznych, ISO/IEC 19798 dla kaset z tonerem do kolorowych urządzeń, jest co najmniej taka jak materiału oryginalnego zalecanego przez producentów sprzętu,
4) który zapewnia jakość wydruku co najmniej taką, jak materiał oryginalny, zalecany przez producenta sprzętu (w szczególności dotyczy krycia i odwzorowania koloru, brak śladów zabrudzeń na drukowanych stronach, nie wysypywanie proszku tonera podczas montażu i eksploatacji),
5) który nie ogranicza pełnej współpracy z programem sprzętu, monitorującym stan zasobników z tonerem, a po jego zainstalowaniu w sprzęcie, na monitorze oraz panelu kontrolnym sprzętu nie mogą pojawiać się żadne negatywne komunikaty np. o nieoryginalności zastosowanego materiału (w przypadku, gdy produkt oryginalny posiada wbudowany układ scalony, który monitoruje proces druku i zużycie tonera, materiał eksploatacyjny równoważny musi posiadać analogiczny element),
6) który w żadnym stopniu nie narusza praw patentowych ani innej własności intelektualnej,
7) w którym wszystkie części/składowe są nowe,
8) w którym zastosowano toner dopasowany do pracy z danym urządzeniem,
9) nie dopuszcza się użycie składników poprzednio uzupełnianych bądź przerabianych,
10) nie narusza praw gwarancyjnych producenta sprzętu,
11) w których chip bądź jakikolwiek inny element eksploatacyjny nie był powtórnie wykorzystany w procesie produkcji materiału.
12) nie powodują dodatkowych czynności (np. usuwanie resztek zużytego tonera z pojemnika i czyszczenie wywoływacza) oraz nie powodują wyłączenia żadnych opcji w urządzeniach (np. trybu ekonomicznego w urządzeniach drukujących),
8. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie tonerów równoważnych opisywanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego tonery spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, poprzez wpisanie nazwy tonera oraz nazwy producenta produktu równoważnego w formularzu ofertowym (załącznik nr 2 do SIWZ).
9. Zamawiający dopuszcza również tonery korporacyjne. W przypadku zaoferowania takich tonerów odpowiednie informacje Wykonawca winien wpisać w kolumnie nr 6 Załącznika nr 2 do SIWZ. Toner korporacyjny musi spełniać warunki określone dla tonerów opisanych rozdziale III ust. 3.
10. Jeżeli w trakcie trwania umowy Zamawiający stwierdzi, iż wydajność, jakość lub niezawodność dostarczonych produktów równoważnych odbiega na niekorzyść od parametrów eksploatacyjnych zalecanych przez producentów (pochodzącego od producenta urządzenia, do którego toner jest przeznaczony) lub jeżeli produkt nie sygnalizuje we właściwy sposób stanu zużycia tonera lub innego wymaganego materiału eksploatacyjnego, może w przypadku 2 - krotnej reklamacji danej pozycji materiału eksploatacyjnego równoważnego żądać dostaw tonera oryginalnego zalecanego przez producenta, w cenie określonej w formularzu ofertowym (załącznik nr 2 do SIWZ) dla danej pozycji. W takim przypadku wymagana będzie zgoda Zamawiającego na zamianę oferowanego tonera.
11. Wykonawca zobowiązuje się do pokrycia kosztów naprawy urządzeń wielofunkcyjnych w pełnej wysokości, gdy jej uszkodzenie powstało w wyniku stosowania tonera dostarczonego przez Wykonawcę. Podstawę żądania przez Zamawiającego zwrotu kosztów naprawy urządzeń wielofunkcyjnych stanowić będzie pisemna opinia autoryzowanego serwisu producenta urządzeń wielofunkcyjnych, która będzie dla Wykonawcy wiążąca. Zamawiający dokona naprawy urządzeń wielofunkcyjnych w autoryzowanym serwisie producenta urządzeń wielofunkcyjnych.
12. Pozostałe uregulowania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały opisane we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ, na zasadach i warunkach, których Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 470a258d-e26a-4a8a-baf9-3fc93cae80b7
Biuletyn 660176-N-2018
Zamawiajacy nazwa Województwo Pomorskie
Regon 191674836
Zamawiajacy adres ulica Okopowa
Zamawiajacy adres numer domu 21/27
Zamawiajacy miejscowosc Gdańsk
Zamawiajacy kod pocztowy 80-810
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo pomorskie
Zamawiajacy telefon 583 261 555,
Zamawiajacy fax (58)3268557
Zamawiajacy email zamowienia@pomorskie.eu,
Adres strony url https://bip.pomorskie.eu/m,12,zamowienia-publiczne.html
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Unii Europejskiej w ramach Programu Pomoc Techniczna 2014-2020, z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego w ramach Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze” na lata 2014-2020
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia https://bip.pomorskie.eu/m,12,zamowienia-publiczne.html
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja https://bip.pomorskie.eu
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Tak , pisemnie na adres Zamawiającego
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres 1. Oferty należy składać pisemnie w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, pokój nr 4a (czynna w dni robocze: od poniedziałku do piątku od godz. 7.45 do godz. 15.45).
Nazwa nadana zamowieniu Dostaw tonerów do urządzeń wielofunkcyjnych
Numer referencyjny DAZ-ZP.272.85.2018
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna (w zależności od potrzeb Zamawiającego) sprzedaż i dostawa dla Województwa Pomorskiego tonerów do urządzeń wielofunkcyjnych oraz odbiór zużytych tonerów wykorzystywanych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego w Gdańsku w asortymencie i na zasadach wskazanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Wszystkie nazwy oraz symbole tonerów wskazane w zestawieniu zał. Nr 1 do SIWZ mają na celu określenie asortymentu, który jest aktualnie używany i niezbędny do funkcjonowania Zamawiającego, ponadto oznacza minimalną jakość materiałów wymaganych przez Zamawiającego. 3. Pod pojęciem „materiały zalecane przez producenta urządzenia” Zamawiający rozumie fabrycznie nowe, nieużywane, legalne w świetle prawa patentowego, oryginalne tonery, nieuszkodzone, nieobciążone prawami osób lub podmiotów trzecich, wyprodukowane przez producenta urządzenia, do którego są przeznaczone. 4. Pod pojęciem „fabrycznie nowe” Zamawiający rozumie produkty nieużywane, nie uszkodzone, wyprodukowane nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą dostawy, wolne od wad fizycznych i prawnych, w oryginalnych opakowaniach producenta, z widoczną nazwą producenta urządzenia do którego produkt jest przeznaczony, z symbolem produktu, numerem katalogowym i datą produkcji, posiadające wszelkie zabezpieczenia szczelności zbiorników z tonerem, które będą spełniały parametry wskazane w Załączniku nr 1 do SIWZ, i które będą mogły być użytkowane zgodnie z przeznaczeniem. Tonery muszą być tonerami zalecanymi przez producentów urządzeń, do których są przeznaczone lub równoważnymi. 5. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie tonerów równoważnych innych producentów pod warunkiem, że ich wydajność, trwałość oraz jakość wydruków jest nie gorsza od jakości oryginalnych tonerów zalecanych przez producentów urządzeń drukujących. 6. W przypadku zaproponowania w ofercie tonerów równoważnych lub lepszych od wskazanych w zestawieniu, lub korporacyjnych należy przedstawić dokumenty wskazane w rozdziale IX ust. 2 SIWZ. 7. Przez toner równoważny Zamawiający rozumie toner o parametrach i standardach jakościowych nie gorszych, takich samych bądź lepszych (wydajność, trwałość i jakość wydruku) w stosunku do tonera oryginalnego (wzorcowego), w pełni kompatybilny z urządzeniami pochodzącymi od firm wskazanych w zestawieniu zamawianych tonerów oraz: 1) fabrycznie nowy, nieregenerowany, nierefabrykowany, pochodzący z bieżącej produkcji, wytworzony seryjnie w cyklu produkcyjnym zgodnym z normą ISO 9001 lub równoważną, tj. dokumentem potwierdzającym odpowiednie stosowanie równoważnych środków zapewnienia jakości, w zakresie co najmniej takim jak wymieniona norma ISO oraz ISO 14001 lub równoważną, tj. dokumentem potwierdzającym odpowiednie stosowanie równoważnych środków zarządzania środowiskiem (do oferty wymagane jest dołączenie stosownych dokumentów), 2) opakowany hermetycznie, nie noszący śladów uszkodzeń zewnętrznych oraz używania, 3) którego wydajność, zgodnie z normą ISO/IEC 19752 dla kaset z tonerem do urządzeń monochromatycznych, ISO/IEC 19798 dla kaset z tonerem do kolorowych urządzeń, jest co najmniej taka jak materiału oryginalnego zalecanego przez producentów sprzętu, 4) który zapewnia jakość wydruku co najmniej taką, jak materiał oryginalny, zalecany przez producenta sprzętu (w szczególności dotyczy krycia i odwzorowania koloru, brak śladów zabrudzeń na drukowanych stronach, nie wysypywanie proszku tonera podczas montażu i eksploatacji), 5) który nie ogranicza pełnej współpracy z programem sprzętu, monitorującym stan zasobników z tonerem, a po jego zainstalowaniu w sprzęcie, na monitorze oraz panelu kontrolnym sprzętu nie mogą pojawiać się żadne negatywne komunikaty np. o nieoryginalności zastosowanego materiału (w przypadku, gdy produkt oryginalny posiada wbudowany układ scalony, który monitoruje proces druku i zużycie tonera, materiał eksploatacyjny równoważny musi posiadać analogiczny element), 6) który w żadnym stopniu nie narusza praw patentowych ani innej własności intelektualnej, 7) w którym wszystkie części/składowe są nowe, 8) w którym zastosowano toner dopasowany do pracy z danym urządzeniem, 9) nie dopuszcza się użycie składników poprzednio uzupełnianych bądź przerabianych, 10) nie narusza praw gwarancyjnych producenta sprzętu, 11) w których chip bądź jakikolwiek inny element eksploatacyjny nie był powtórnie wykorzystany w procesie produkcji materiału. 12) nie powodują dodatkowych czynności (np. usuwanie resztek zużytego tonera z pojemnika i czyszczenie wywoływacza) oraz nie powodują wyłączenia żadnych opcji w urządzeniach (np. trybu ekonomicznego w urządzeniach drukujących), 8. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie tonerów równoważnych opisywanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego tonery spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, poprzez wpisanie nazwy tonera oraz nazwy producenta produktu równoważnego w formularzu ofertowym (załącznik nr 2 do SIWZ). 9. Zamawiający dopuszcza również tonery korporacyjne. W przypadku zaoferowania takich tonerów odpowiednie informacje Wykonawca winien wpisać w kolumnie nr 6 Załącznika nr 2 do SIWZ. Toner korporacyjny musi spełniać warunki określone dla tonerów opisanych rozdziale III ust. 3. 10. Jeżeli w trakcie trwania umowy Zamawiający stwierdzi, iż wydajność, jakość lub niezawodność dostarczonych produktów równoważnych odbiega na niekorzyść od parametrów eksploatacyjnych zalecanych przez producentów (pochodzącego od producenta urządzenia, do którego toner jest przeznaczony) lub jeżeli produkt nie sygnalizuje we właściwy sposób stanu zużycia tonera lub innego wymaganego materiału eksploatacyjnego, może w przypadku 2 - krotnej reklamacji danej pozycji materiału eksploatacyjnego równoważnego żądać dostaw tonera oryginalnego zalecanego przez producenta, w cenie określonej w formularzu ofertowym (załącznik nr 2 do SIWZ) dla danej pozycji. W takim przypadku wymagana będzie zgoda Zamawiającego na zamianę oferowanego tonera. 11. Wykonawca zobowiązuje się do pokrycia kosztów naprawy urządzeń wielofunkcyjnych w pełnej wysokości, gdy jej uszkodzenie powstało w wyniku stosowania tonera dostarczonego przez Wykonawcę. Podstawę żądania przez Zamawiającego zwrotu kosztów naprawy urządzeń wielofunkcyjnych stanowić będzie pisemna opinia autoryzowanego serwisu producenta urządzeń wielofunkcyjnych, która będzie dla Wykonawcy wiążąca. Zamawiający dokona naprawy urządzeń wielofunkcyjnych w autoryzowanym serwisie producenta urządzeń wielofunkcyjnych. 12. Pozostałe uregulowania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały opisane we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ, na zasadach i warunkach, których Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie.
Cpv glowny przedmiot 30125100-2
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2019-06-30T00:00:00+02:00
Informacje na temat katalogow D o oferty należy dołączyć: .1oświadczenia i dokumenty wymienione w rozdz. VI ust. 1 SIWZ 2. W przypadku zaoferowania tonerów równoważnych lub lepszych następujące dokumenty : Opis ze szczegółową specyfikacją, z której w sposób niebudzący wątpliwości winno wynikać, że oferowany toner posiada takie same lub lepsze parametry techniczne, jakościowe, niż określone przez Zamawiającego, w tym: - testy wydajnościowe oferowanych tonerów równoważnych, zgodnie z normą: ISO/IEC 19752, ISO/IEC 19798, wydane przez niezależny podmiot uprawniony do kontroli jakości, potwierdzające, że oferowany toner, w zależności od rodzaju, odpowiada tym normom; - certyfikaty potwierdzające, że proces produkcji zaproponowanego tonera przebiega zgodnie z normami ISO 9001 lub równoważną, tj. dokumentem potwierdzającym odpowiednie stosowanie równoważnych środków zapewnienia jakości, w zakresie co najmniej takim jak wymieniona norma ISO oraz ISO 14001 lub normami równoważnymi tj. dokumentem potwierdzającym odpowiednie stosowanie równoważnych środków zarządzania środowiskiem. 2.3 w przypadku zaoferowania tonerów korporacyjnych do oferty należy dołączyć oświadczenie producenta tonerów, potwierdzające, że są to oryginalne materiały, o takiej samej wydajności tylko w innym opakowaniu.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, tj.: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, należycie co najmniej 1 (jedną) dostawę tonerów do urządzeń wielofunkcyjnych o wartości brutto co najmniej 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy zł. 00/100). 2. Dla potrzeb oceny spełniania warunków określonych powyżej, jeśli wartości zostaną podane w walutach innych niż złoty, Zamawiający przyjmie średni kurs złotego do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 4. Zamawiający zgodnie z art. 24aa ustawy Pzp informuje, iż przewiduje możliwość w pierwszej kolejności dokonania oceny ofert, a następnie zbadania czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 6. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w ust. 5 wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; 2) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 ustawy Pzp; 3) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane; 4) ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 5) podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia: 1) w przypadku spółki cywilnej Zamawiający przyjmuje, że Wykonawcami w rozumieniu art. 2 ust. 11 ustawy Pzp, są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Pzp; 2) Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 3) pełnomocnictwo do dokonywania czynności, o których mowa w pkt 2 powinno mieć postać dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnika, podpisanego przez uprawnionych do ich reprezentacji przedstawicieli wszystkich pozostałych Wykonawców. W zakresie formy, pełnomocnictwo musi odpowiadać przepisom Kodeksu Cywilnego (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia). Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty; 4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy; 5) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie; 6) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych (liderem); 7) w przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego dostarczenia umowy regulującej współpracę tych podmiotów (w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę); 8) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają łącznie Formularz ofertowy; 9) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone ust. 1 pkt 2) Wykonawcy muszą spełniać łącznie.
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Zakresie warunkow udzialu 1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów i/lub oświadczeń: 1) Wykazu dostaw wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie przy czym dowodami, o których mowa są: • referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, • a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; Jeśli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia. • w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci D o oferty należy dołączyć, w przypadku zaoferowania tonerów równoważnych lub lepszych następujące dokumenty : Opis ze szczegółową specyfikacją, z której w sposób niebudzący wątpliwości winno wynikać, że oferowany toner posiada takie same lub lepsze parametry techniczne, jakościowe, niż określone przez Zamawiającego, w tym: - testy wydajnościowe oferowanych tonerów równoważnych, zgodnie z normą: ISO/IEC 19752, ISO/IEC 19798, wydane przez niezależny podmiot uprawniony do kontroli jakości, potwierdzające, że oferowany toner, w zależności od rodzaju, odpowiada tym normom; - certyfikaty potwierdzające, że proces produkcji zaproponowanego tonera przebiega zgodnie z normami ISO 9001 lub równoważną, tj. dokumentem potwierdzającym odpowiednie stosowanie równoważnych środków zapewnienia jakości, w zakresie co najmniej takim jak wymieniona norma ISO oraz ISO 14001 lub normami równoważnymi tj. dokumentem potwierdzającym odpowiednie stosowanie równoważnych środków zarządzania środowiskiem.
Inne dokumenty niewymienione 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale V SIWZ oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 1) Aktualne na dzień składania ofert: a) wypełnione oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – wg wzoru wskazanego w załączniku nr 4 do SIWZ b) wypełnione oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wg wzoru wskazanego w załączniku nr 3 do SIWZ 2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w pkt 1) składa osobno każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia; 3) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach zgodnie z oświadczeniem wskazanym w pkt 1 lit. a) niniejszego rozdziału, załącznik nr 4; 4) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa oświadczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 1), dotyczące tych podmiotów; 5) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego 2. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (do wykorzystania wzór oświadczenia, który Zamawiający zamieści na swojej stronie www.bip.pomorskie.eu wraz z informacją, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie (konsorcjum, spółka cywilna) każdy z Wykonawców składa odrębnie niniejsze oświadczenie w formie oryginału. 3. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 1) oraz ust. 2 SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 4. Dokumenty sporządzone w języku obcym będą składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 5. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów, mogą być poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę albo te podmioty albo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 7. Oświadczenia dotyczące Wykonawcy/Wykonawców występujących wspólnie i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp składane są w oryginale. Dokumenty inne niż oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 8. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w niniejszym rozdziale w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Jeżeli oświadczenia i dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym są sporządzone w języku obcym Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia ich tłumaczenia na język polski. 9. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, Zamawiający w celu potwierdzenia tych okoliczności korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 10. Ilekroć w SIWZ, a także w załącznikach do SIWZ występuje wymóg podpisywania dokumentów lub oświadczeń lub też potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć, że oświadczenia i dokumenty te powinny być opatrzone podpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu, na zasobach lub sytuacji którego Wykonawca polega zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu, na zasobach lub sytuacji którego Wykonawca polega na podstawie pełnomocnictwa. Podpisy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Wszelkie zmiany zawartej umowy będą wymagały pod rygorem nieważności pisemnego aneksu. 2. Nie dopuszcza się istotnych zmian postanowień umowy, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 niniejszego paragrafu. 3. Zmiany istotnych postanowień umowy mogą dotyczyć: 1) warunków i terminów płatności wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy, lub 2) któregokolwiek z elementów przedmiotu zamówienia wskazanych w ofercie, 4. Zmiany, o których mowa w ust. 3. mogą nastąpić jedynie w uzasadnionych przypadkach, w szczególności: 1) w zakresie, o którym mowa w ust. 3 pkt 1) - w przypadku zmian w trakcie wykonywania Umowy powszechnie obowiązujących przepisów prawa – z zastrzeżeniem, że cena oferty brutto ustalona jest na cały okres obowiązywania Umowy i nie podlega podwyższeniu nawet w sytuacji zmiany przepisów dotyczących zmiany stawki podatku VAT, 2) w zakresie, o którym mowa w ust. 3 pkt 2) – w przypadku: a) wycofania z produkcji przez producenta danego elementu przedmiotu zamówienia objętego ofertą Wykonawcy, a dostępny będzie element przedmiotu zamówienia o parametrach nie gorszych, niż wynikające z SIWZ - pod warunkiem, że jego cena nie będzie wyższa (tj. będzie równa albo niższa), niż wskazana w ofercie a wycofanie elementu przedmiotu zamówienia z produkcji przez producenta zostanie pisemnie udokumentowane przez Wykonawcę, lub b) niedostępności na rynku danego elementu przedmiotu zamówienia objętego ofertą Wykonawcy, a dostępny będzie element przedmiotu zamówienia o parametrach nie gorszych, niż wynikające z SIWZ - pod warunkiem, że jego cena nie będzie wyższa (tj. będzie równa albo niższa) niż wskazana w ofercie a niedostępność na rynku elementu przedmiotu zamówienia zostanie pisemnie udokumentowana przez Wykonawcę, 3) w zakresie, o którym mowa w ust. 3 w przypadku wystąpienia siły wyższej, pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz, którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie.
IV 4 4 data 2018-12-19T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki oferty należy sporządzić w języku polskim
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria CENA
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Okres gwarancji
Znaczenie 20,00
  
Kryteria Termin realizacji dostawy bieżącego zlecenia
Znaczenie 20,00
  

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)