Dostawa transformatorów energetycznych średniego napięcia

Publication date 2018-12-12
End date 2018-12-20 00:00:00
Instytucja Instytut Metali Nieżelaznych O/Legnica
Miejscowość Legnica
Województwo dolnośląskie
Branża
  • Transformatory układów zasilania

Szczegóły

Numer ogłoszenia 660730-N-2018
Document type ZP-400
Cpv code 311740006
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

3. Określenie przedmiotu zamówienia oraz wielkości zakresu zamówienia:
3.1 Przedmiotem zamówienia jest dostawa 2 sztuk fabrycznie nowych transformatorów energetycznych średniego napięcia zgodnie z załącznikami nr 7 i 8 do niniejszej SIWZ oraz nadzór podczas ich instalowania oraz uruchamiania. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia personelu w zakresie obsługi dostarczonych maszyn elektrycznych. Szkolenia obejmować będzie maksymalnie 6 osób wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi i prowadzenia nadzoru nad dostarczonymi transformatorami. Po wykonaniu rozładunku transformatorów przez Zamawiającego pod kierownictwem Wykonawcy zostanie spisany protokół pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą z przeprowadzonego rozładunku. Po wykonanej instalacji transformatorów przez Zamawiającego pod kierownictwem Wykonawcy zostanie spisany protokół pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą z przeprowadzonej instalacji transformatorów. Po wykonanym uruchomieniu transformatorów przez Zamawiającego przy udziale Wykonawcy zostanie spisany protokół pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawca z przeprowadzonego uruchomienia transformatorów.
3.2 Miejsce realizacji: Instytut Metali Nieżelaznych Oddział w Legnicy ul. Złotoryjska 194, 59-220 Legnica (teren HM Legnica).
3.3 Szczegółowy zakres i warunki realizacji zamówienia przedstawiają:
a. wzór umowy – załącznik nr 6,
b. specyfikacja techniczna – załącznik nr 7,
Ww. dokumenty stanowią załączniki do SIWZ i są jej integralną częścią.
3.4 Zamawiający zapewnia i zaleca możliwość zapoznania się z miejscem i warunkami realizacji zamówienia przed złożeniem oferty. Zamawiający wyznacza termin wizji lokalnej na obiekcie na dzień 17 grudnia 2018r., godz. 09.00, po wcześniejszej awizacji e-mailowej na adres Arkadiusz.Kindra@imn.legnica.pl
3.5 Wizja lokalna Wykonawcy na obiekcie ma charakter pomocniczy i odnosić się może m.in. do sprawdzenia wymiarów istniejących komór transformatorowych pod kątem dostawy transformatorów o odpowiednich gabarytach.
3.6 Wykonawca, po podpisaniu umowy, zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu wykaz osób, które będą uczestniczyć w czynnościach związanych z dostawą, instalowaniem oraz uruchomieniem transformatorów, celem wystawienia przepustek.
3.7 W przypadku gdy do opisu przedmiotu zamówienia zawartego w ogłoszeniu o zamówieniu, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załącznikach do specyfikacji istotnych warunków zamówienia został użyty znak towarowy, patent lub sformułowanie wskazujące na pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje przedmiot zamówienia Zamawiający wskazuje, że dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym (art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
3.8 W przypadku, gdy opisu przedmiotu zamówienia zawartego w ogłoszeniu o zamówieniu, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załącznikach do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dokonano przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wskazuje, że dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych).
3.9 Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą certyfikaty, deklaracje zgodności, atesty oraz protokoły z przeprowadzonych prób i pomiarów dotyczących oferowanych transformatorów, które potwierdzają spełnienie parametrów transformatorów.
3.10 W treści formularza ofertowego Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia nazwy i producenta oferowanych transformatorów.
3.10 Z uwagi na zakwalifikowanie przedmiotowego zamówienia jako dostawy Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust 3a ustawy PZP nie wymaga, aby jakiekolwiek osoby skierowane w celu realizacji zmówienia były zatrudniane na umowę o pracę.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 2a73d4a7-2bd0-4d1b-9b0d-1088aad57205
Biuletyn 660730-N-2018
Zamawiajacy nazwa Instytut Metali Nieżelaznych O/Legnica
Regon 2754200033
Zamawiajacy adres ulica ul. Złotoryjska
Zamawiajacy adres numer domu 89
Zamawiajacy miejscowosc Legnica
Zamawiajacy kod pocztowy 59220
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo dolnośląskie
Zamawiajacy telefon 768 505 500
Zamawiajacy fax 768 505 501
Zamawiajacy email inwestycje.ilg@imn.gliwice.pl
Adres strony url https://imn-legnica.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny JB
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja https://imn-legnica.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
Czy oferty wnioski dostepne 1
Oferty wnioski dostepne https://imn-legnica.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
Czy dopuszczone wymagane przeslanie ofert 1
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert inny na adres pocztowy: Instytut Metali Nieżelaznych O/Legnica, ul. Złotoryjska 89, 59-220 Legnica
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa transformatorów energetycznych średniego napięcia
Numer referencyjny TM/03/2018
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu 3. Określenie przedmiotu zamówienia oraz wielkości zakresu zamówienia: 3.1 Przedmiotem zamówienia jest dostawa 2 sztuk fabrycznie nowych transformatorów energetycznych średniego napięcia zgodnie z załącznikami nr 7 i 8 do niniejszej SIWZ oraz nadzór podczas ich instalowania oraz uruchamiania. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia personelu w zakresie obsługi dostarczonych maszyn elektrycznych. Szkolenia obejmować będzie maksymalnie 6 osób wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi i prowadzenia nadzoru nad dostarczonymi transformatorami. Po wykonaniu rozładunku transformatorów przez Zamawiającego pod kierownictwem Wykonawcy zostanie spisany protokół pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą z przeprowadzonego rozładunku. Po wykonanej instalacji transformatorów przez Zamawiającego pod kierownictwem Wykonawcy zostanie spisany protokół pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą z przeprowadzonej instalacji transformatorów. Po wykonanym uruchomieniu transformatorów przez Zamawiającego przy udziale Wykonawcy zostanie spisany protokół pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawca z przeprowadzonego uruchomienia transformatorów. 3.2 Miejsce realizacji: Instytut Metali Nieżelaznych Oddział w Legnicy ul. Złotoryjska 194, 59-220 Legnica (teren HM Legnica). 3.3 Szczegółowy zakres i warunki realizacji zamówienia przedstawiają: a. wzór umowy – załącznik nr 6, b. specyfikacja techniczna – załącznik nr 7, Ww. dokumenty stanowią załączniki do SIWZ i są jej integralną częścią. 3.4 Zamawiający zapewnia i zaleca możliwość zapoznania się z miejscem i warunkami realizacji zamówienia przed złożeniem oferty. Zamawiający wyznacza termin wizji lokalnej na obiekcie na dzień 17 grudnia 2018r., godz. 09.00, po wcześniejszej awizacji e-mailowej na adres Arkadiusz.Kindra@imn.legnica.pl 3.5 Wizja lokalna Wykonawcy na obiekcie ma charakter pomocniczy i odnosić się może m.in. do sprawdzenia wymiarów istniejących komór transformatorowych pod kątem dostawy transformatorów o odpowiednich gabarytach. 3.6 Wykonawca, po podpisaniu umowy, zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu wykaz osób, które będą uczestniczyć w czynnościach związanych z dostawą, instalowaniem oraz uruchomieniem transformatorów, celem wystawienia przepustek. 3.7 W przypadku gdy do opisu przedmiotu zamówienia zawartego w ogłoszeniu o zamówieniu, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załącznikach do specyfikacji istotnych warunków zamówienia został użyty znak towarowy, patent lub sformułowanie wskazujące na pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje przedmiot zamówienia Zamawiający wskazuje, że dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym (art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.8 W przypadku, gdy opisu przedmiotu zamówienia zawartego w ogłoszeniu o zamówieniu, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załącznikach do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dokonano przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wskazuje, że dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych). 3.9 Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą certyfikaty, deklaracje zgodności, atesty oraz protokoły z przeprowadzonych prób i pomiarów dotyczących oferowanych transformatorów, które potwierdzają spełnienie parametrów transformatorów. 3.10 W treści formularza ofertowego Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia nazwy i producenta oferowanych transformatorów. 3.10 Z uwagi na zakwalifikowanie przedmiotowego zamówienia jako dostawy Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust 3a ustawy PZP nie wymaga, aby jakiekolwiek osoby skierowane w celu realizacji zmówienia były zatrudniane na umowę o pracę.
Cpv glowny przedmiot 31174000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w dniach 60
Informacje na temat katalogow Termin wykonania zamówienia: maksymalnie 60 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy.
Okreslenie warunkow • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczegółowych warunków, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow • Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, wraz z dowodem opłacenia składek na sumę gwarancyjną na kwotę minimum 100 tysięcy zł
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow • wykaz wykonanych a w przypadku świadczeń ciągłych również wykonywanych, co najmniej dziesięciu dostaw transformatorów energetycznych średniego napięcia obniżających napięcie o mocy S≥800kVA, zrealizowanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane lub są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – Załącznik nr 5 do SIWZ. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz, którego świadczone były dostawy wymienione w Wykazie, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dokumentów potwierdzających ich należyte wykonanie
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1) Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP.
Zakresie warunkow udzialu 1) Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, wraz z dowodem opłacenia składek na sumę gwarancyjną na kwotę minimum 100 tysięcy zł. 2) wykaz wykonanych a w przypadku świadczeń ciągłych również wykonywanych, co najmniej dziesięciu dostaw transformatorów energetycznych średniego napięcia obniżających napięcie o mocy S≥800kVA, zrealizowanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane lub są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – Załącznik nr 5 do SIWZ. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz, którego świadczone były usługi wymienione w Wykazie, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dokumentów potwierdzających ich należyte wykonanie.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci 1) Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą certyfikaty, deklaracje zgodności, atesty oraz protokoły z przeprowadzonych prób i pomiarów dotyczących oferowanych transformatorów, które potwierdzają spełnienie parametrów transformatorów.
Czy wadium 1
Wadium A) WNIESIENIE WADIUM 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości:  4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100); 2. Nie wniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy spowoduje że zostanie odrzucona zgodnie z brzmieniem art. 89 ust. 1 pkt. 7b Ustawy Pzp. 3. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert określonym w pkt. XIV SIWZ. 4. Wadium może być wniesione w jednej z następujących form: a) pieniądzu - wpłacone przelewem na rachunek Zamawiającego w BGŻ BNP Paribas S.A. konto nr: 68 1750 1279 0000 0000 3493 0438, z adnotacją: "Wadium – TM/03/2018”. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2014 poz. 1804 j.t. ze zm.) W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji: W przypadku składnia Oferty w postaci elektronicznej oryginał dokumentu wadium (poręczenia lub gwarancji) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia, Wykonawca składa załączając na Platformie w zakładce „OFERTY” – poprzez wybranie polecenia „dodaj dokument". 5. W przypadku wykonawców zagranicznych, Zamawiający dokona przeliczenia waluty obcej na PLN na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych, określonego w tabeli kursów A średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. W przypadku gdy w dniu publikacji ogłoszenia, NBP nie opublikował średnich kursów walut Zamawiający przyjmie pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP. 6. W przypadku wniesienia wadium w innych formach niż w pieniądzu, należy oryginał dokumentu dołączyć do koperty wraz z ofertą jako osobny dokument, a kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wnoszącego wadium spiąć lub zszyć z ofertą. 7. Z gwarancji lub poręczenia ma wynikać, że kwota wadium będzie wypłacona Zamawiającemu, podstawie pisemnego oświadczenia, w sytuacji, gdy Wykonawca nie wywiązał się z zobowiązań zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy Pzp. 8. Gwarancja lub poręczenie powinny być udzielone nieodwołalnie i bezwarunkowo. W gwarancji lub poręczeniu nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności wynikającej z tej czynności prawnej lub wymogi, których spełnienie przez Zamawiającego warunkuje wypłatę gwarantowanej (poręczonej) kwoty. 9. Termin obowiązywania gwarancji lub poręczenia musi obejmować cały okres związania ofertą. 10. Gwarancje lub poręczenia winny być udzielone wyłącznie na zasadach określonych przepisami polskiego prawa. B) ZASADY ZWROTU WADIUM 1. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy, wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniężny na rachunek wykonawcy. 2. Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy, wadium zostanie zwrócone niezwłocznie wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. C). 3. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. C) UTRATA WADIUM 1. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy pzp, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: • odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; • zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; • nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zamawiający dopuszcza istotne zmiany treści umowy w następujących przypadkach: a. Niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji zamówienia, w szczególności opis przedmiotu zamówienia, a spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; b. Pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzeniu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu zamówienia; c. Pojawienie się nowszej technologii wykonania przedmiotu zamówienia; d. Konieczność zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji zamówienia, w szczególności opisu przedmiotu zamówienia, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem zamówienia lub było niecelowe; e. Konieczność zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa; f. Konieczności zmiany terminu realizacji umowy lub jej części wynikającej z równolegle prowadzonych prac przez innego Wykonawcę. 2. Wskazane w ustępie 1 okoliczności nie stanowią bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do dokonania powyższych zmian w przypadku ich zaistnienia. Zamawiający dokonując oceny konieczności wprowadzenia zmian objętych ustępem 1 będzie miał na uwadze obiektywnie zaistniałe w toku realizacji przedmiotowego zamówienia okoliczności, w szczególności wspólne wszystkim potencjalnym wykonawcom zamówienia, efektywność i terminowość wykonania zamówienia oraz zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, w szczególności biorących udział w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. 3. Zmiany, o których mowa w ustępie 1 nie mogą być podstawą do zwiększenia wynagrodzenia, chyba że Wykonawca udowodni iż realizacja zamówienia na warunkach określonych pierwotnie grozi mu rażącą stratą. W takim przypadku Wykonawcy obowiązany jest wykazać i udowodnić wartość tej straty przedkładając odpowiednie informacje i dowody. Zamawiający ma prawo zweryfikować wysokość lub zasadność zgłoszonego roszczenia. 4. Istotne zmiany postanowień Umowy, w rozumieniu art. 144 ust. 1 ustawy Pzp mogą być dokonywane wyłącznie z zachowaniem warunków tam przewidzianych. Zamawiający przewiduje w szczególności możliwość dokonania takich zmian, zachowaniem niżej wskazanych warunków: a) Rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu Umowy, w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone; b) Ograniczenia zakresu prac objętych niniejszą umową w przypadku stwierdzenia braku konieczności wykonywania części zamówienia, ujętych w przedmiarze robót. c) Zastosowania równoważnych materiałów, urządzeń, w stosunku do materiałów, urządzeń proponowanych w przedmiarze robót, ale o cenach jednostkowych nie wyższych niż przyjęte w ofercie Wykonawcy. d) Wystąpienia robót zamiennych, robót dodatkowych koniecznych do wykonania i oddania do użytkowania przedmiotu umowy. e) Wystąpienia rozbieżności pomiędzy rodzajem i zakresem robót objętych specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót a przedmiarem robót. 5. Strony zobowiązują się dokonać zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, o którym mowa w § 3 ust. 1 Umowy, w formie pisemnego aneksu, w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług, b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - na zasadach i w sposób określony w ust. 2 - 12, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę. 6. Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 1 pkt a), będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu Umowy zrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi Umową, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług oraz wyłącznie do części przedmiotu Umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług. 7. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt. a), wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. 8. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 1 pkt. b) lub c), będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania Umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów odpowiednio zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub dokonujących zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. 9. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt. b), wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą wzrostowi kosztu Wykonawcy w związku ze zwiększeniem wysokości wynagrodzeń Pracowników świadczących Usługi do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. Kwota odpowiadająca wzrostowi kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia Pracowników świadczących Usługi, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu Umowy. 10. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt. c), wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy ponoszonego w związku z wypłatą wynagrodzenia Pracownikom świadczącym Usługi. Kwota odpowiadająca zmianie kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia Pracowników Świadczących Usługi, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu Umowy. 11. W celu zawarcia aneksu, o którym mowa w ust. 1, każda ze Stron może wystąpić do drugiej Strony z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, wraz z uzasadnieniem zawierającym w szczególności szczegółowe wyliczenie całkowitej kwoty, o jaką wynagrodzenie Wykonawcy powinno ulec zmianie, oraz wskazaniem daty, od której nastąpiła bądź nastąpi zmiana wysokości kosztów wykonania Umowy uzasadniająca zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy. 12. W przypadku zmian, o których mowa w ust. 1 pkt. b) lub pkt. c), jeżeli z wnioskiem występuje Wykonawca, jest on zobowiązany dołączyć do wniosku dokumenty, z których będzie wynikać, w jakim zakresie zmiany te mają wpływ na koszty wykonania Umowy, w szczególności: a) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) Pracowników świadczących Usługi, wraz z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu Umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt b), lub b) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) Pracowników świadczących Usługi, wraz z kwotami składek uiszczanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych/Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w części finansowanej przez Wykonawcę, z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu Umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt c). 13. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt. c), jeżeli z wnioskiem występuje Zamawiający, jest on uprawniony do zobowiązania Wykonawcy do przedstawienia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 15 dni roboczych, dokumentów, z których będzie wynikać w jakim zakresie zmiana ta ma wpływ na koszty wykonania Umowy, w tym pisemnego zestawienia wynagrodzeń, o którym mowa w ust. 8 pkt 2. 14. W terminie 15 dni roboczych od dnia przekazania wniosku, o którym mowa w ust. 7, Strona, która otrzymała wniosek, przekaże drugiej Stronie informację o zakresie, w jakim zatwierdza wniosek oraz wskaże kwotę, o którą wynagrodzenie należne Wykonawcy powinno ulec zmianie, albo informację o niezatwierdzeniu wniosku wraz z uzasadnienie.
IV 6 1 sposob udostepniania 24. Zamawiający informuje, że w związku z możliwością dołączenia do ofert informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, oferty nie będą udostępniane bezpośrednio po ich otwarciu. Wnioski o udostępnienie ofert należy składać zgodnie z rozdziałem X SIWZ.
IV 6 1 srodki ochrony 25. W przypadku gdy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego wezwanie w trybie art. 90 ustawy PZP, a złożone przez niego wyjaśnienia i/lub dowody stanowić będą tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawcy będzie przysługiwało prawo zastrzeżenia tych dokumentów, jako tajemnicy przedsiębiorstwa. Przedmiotowe zastrzeżenie Zamawiający uzna za skuteczne wyłącznie w sytuacji kiedy Wykonawca oprócz samego zastrzeżenia, jednocześnie wykaże, iż dane informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa
IV 4 4 data 2018-12-20T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 09:45
IV 4 5 okres 30
IV 6 6 1. Zamawiający wymaga, aby wykonawca, którego oferta została wybrana wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości:  2,0 % maksymalnej wartości wynagrodzenia brutto wynikającego z umowy. 2. Wybrany wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy przed dniem podpisania umowy. 3. Zabezpieczenie może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu – wpłacone przelewem na rachunek Zamawiającego w Bank BGŻ BNP Paribas S.A. konto nr: 68 1750 1279 0000 0000 3493 0438, z adnotacją: "Zabezpieczenie umowy – dot. postępowania TM/03/2018”. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2014.1804.j.t. ze zm.) 4. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy musi być dostarczony do Zamawiającego przed podpisaniem umowy. 5. Na zabezpieczenie roszczeń z tytułu nienależytego wykonania umowy w okresie gwarancji jakości i rękojmi za wady Zamawiający zatrzymuje 30% zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Kwota ta zostanie zwrócona na rachunek bankowy Wykonawcy nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy lub nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę spośród pozostałych ofert stosownie do treści art. 94 ust. 3 Ustawy Pzp.

Criterion

Kryteria czas dostawy transformatorów
Znaczenie 20,00
  
Kryteria cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria okres trwania gwarancji
Znaczenie 20,00
  

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)