Dostawy wyrobów medycznych oraz innego asortymentu wykorzystywanego w procedurach medycznych

Publication date 2019-08-16
End date 2019-08-29 00:00:00
Instytucja Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie
Miejscowość Cieszyn
Województwo śląskie
Branża
  • Meble do sypialni, jadalni i salonu,
  • Materiały medyczne,
  • Jednorazowe, niechemiczne artykuły medyczne i hematologiczne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 586434-N-2019
Document type ZP-400
Cpv code 331400003, 331990001, 331900008, 391431007, 331650004, 331416202, 331570005, 331413106, 331413209, 332241000, 331416408
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy wyrobów medycznych oraz innego asortymentu wykorzystywanego w procedurach medycznych, zwanych dalej „wyrobami”.
Zamówienie składa się z 19 zadań, z których każde stanowi oddzielny przedmiot zamówienia.
Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
3. Warunki jakim muszą odpowiadać dostawy:
a) wyroby muszą być dopuszczone do obrotu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
b) wyroby muszą mieć umieszczony znak CE, nr serii oraz termin ważności na opakowaniu handlowym i jeżeli to możliwe na wyrobie lub opakowaniu gwarantującym jego sterylność
w sposób widoczny, czytelny i nieusuwalny,
c) dostawy realizowane będą na koszt i ryzyko Wykonawcy do Zespołu Magazynów ZZOZ
w Cieszynie w odpowiednich opakowaniach, transportem zapewniającym należyte zabezpieczenie przed czynnikami zewnętrznymi,
d) dostawy zamówionych wyrobów następować będą w terminie do 5 dni, licząc od daty złożenia pisemnego zamówienia przesłanego telefaksem/e-mailem. Jeżeli dostawa wypada w sobotę lub w dniu ustawowo wolnym od pracy, to wtedy nastąpi ona w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonym terminie,
e) okres ważności dla dostarczanych wyrobów nie krótszy niż 12 miesięcy, licząc od daty jego dostawy.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 2ced697f-bf4c-44b6-bbf8-126835562022
Biuletyn 586434-N-2019
Zamawiajacy nazwa Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie
Regon 00031334800000
Zamawiajacy adres ulica Bielska
Zamawiajacy adres numer domu 4
Zamawiajacy miejscowosc Cieszyn
Zamawiajacy kod pocztowy 43-400
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo śląskie
Zamawiajacy telefon 33 854 92 00
Zamawiajacy fax 33 852 12 24
Zamawiajacy email zampubl@szpitalslaski.pl
Adres strony url http://www.szpitalslaski.pl/
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Somodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://www.szpitalslaski.pl/index.php/2015-03-11-15-18-18/zamowienia-publiczne
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny w formie pisemnej (papierowej)
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Kancelaria Zespołu Zakładu Opieki Zdrowotnej w Cieszynie (Budynek H – Administracja/Dyrekcja), ul. Bielska 4, 43-400 Cieszyn
Nazwa nadana zamowieniu Dostawy wyrobów medycznych oraz innego asortymentu wykorzystywanego w procedurach medycznych
Numer referencyjny ZP 1015/19
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy wyrobów medycznych oraz innego asortymentu wykorzystywanego w procedurach medycznych, zwanych dalej „wyrobami”. Zamówienie składa się z 19 zadań, z których każde stanowi oddzielny przedmiot zamówienia. Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ. 3. Warunki jakim muszą odpowiadać dostawy: a) wyroby muszą być dopuszczone do obrotu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, b) wyroby muszą mieć umieszczony znak CE, nr serii oraz termin ważności na opakowaniu handlowym i jeżeli to możliwe na wyrobie lub opakowaniu gwarantującym jego sterylność w sposób widoczny, czytelny i nieusuwalny, c) dostawy realizowane będą na koszt i ryzyko Wykonawcy do Zespołu Magazynów ZZOZ w Cieszynie w odpowiednich opakowaniach, transportem zapewniającym należyte zabezpieczenie przed czynnikami zewnętrznymi, d) dostawy zamówionych wyrobów następować będą w terminie do 5 dni, licząc od daty złożenia pisemnego zamówienia przesłanego telefaksem/e-mailem. Jeżeli dostawa wypada w sobotę lub w dniu ustawowo wolnym od pracy, to wtedy nastąpi ona w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonym terminie, e) okres ważności dla dostarczanych wyrobów nie krótszy niż 12 miesięcy, licząc od daty jego dostawy.
Cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w terminie 3 dni od dnia ukazania się informacji z sesji otwarcia ofert na stronie internetowej Zamawiającego. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. W przypadku podmiotów ubiegających się o zamówienie wspólnie, dokumenty i oświadczenia, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, na wezwanie Zamawiającego, w terminie wyznaczonym, jednak nie krótszym niż 5 dni, w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, złoży następujące oświadczenie i dokumenty: a) opisy zaoferowanych wyrobów, potwierdzające parametry wymagane przez Zamawiającego (np. karta katalogowa) - z uwagi na obszerność asortymentu Zamawiający wymaga opisania dokumentów numerami zadań i pozycji, np. zakreślaczem, gdzie znajduje się potwierdzenie wymaganego parametru, b) oświadczenie, że zaoferowane wyroby są dopuszczone do obrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku podmiotów ubiegających się o zamówienie wspólnie, w/w dokumenty i oświadczenia składają łącznie.
Inne dokumenty niewymienione 1. Wypełniony formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ. 2. Wypełniony formularz cenowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Należy wypełnić wyłącznie zadania, na które składana jest oferta. 3. Dokument, z którego wynika uprawnienie do składania oświadczenia woli. 4. Upoważnienie/pełnomocnictwo do podpisania oferty o ile nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 3.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zmiany postanowień umowy mogą nastąpić w przypadku: a) zmian w nazwach lub adresach stron, zmian związanych z przekształceniem zmian w nazwach lub adresach stron, zmian związanych z przekształceniem podmiotowym stron, b) konieczności zmian umowy na skutek działania organów administracji lub instytucji upoważnionych do wydania decyzji albo innych aktów władczych lub nadzorczych, związanych z realizacją przedmiotu umowy, c) zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej okresowe wykonywanie przedmiotu umowy, rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności (wówczas okresu wykonywania umowy zostanie wydłużony o okres zdarzenia noszącego znamiona „siły wyższej”), d) zmiany ustawowej stawki podatku VAT (wówczas do cen netto zostanie doliczona nowa stawka podatku VAT), e) obniżenia ceny wyrobu w związku z przyznaniem przez Wykonawcę rabatów cenowych, przy zachowaniu parametrów jakościowych wyrobu, f) zwiększenia zapotrzebowania Zamawiającego na wyroby będące przedmiotem umowy wyszczególnione w formularzu cenowym, stanowiącym załącznik do umowy, przy czym łączna wartość zmian umowy nie może wynieść więcej niż 10 % całkowitej wartości umowy, o której mowa § 6 ust. 1 umowy, g) wydłużenia terminu realizacji umowy, o którym mowa w § 3 umowy, w związku z chwilą niewykorzystania przez Zamawiającego wartości umowy, o której mowa w § 6 ust. 1 umowy, jednak nie dłużej niż na okres 6 miesięcy, h) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia albo wysokości minimalnej stawki godzinowej za pracę ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, i) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawek składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, j) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, k) wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w związku z nimi wystąpi konieczność wprowadzenia zmian do umowy, zaś zmiany te są korzystne dla Zamawiającego i zostaną zaakceptowane przez Wykonawcę. 2. Zmiany postanowień umowy wymagają dla swojej ważności formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony, za wyjątkiem zmiany adresu stron. Zmiana adresu stron umowy może nastąpić poprzez pisemne zgłoszenie tego faktu drugiej stronie i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy. 3. Zmiany umowy w zakresie § 14 ust. 1 h) i j) mogą nastąpić wyłącznie na wniosek Wykonawcy, w którym jest on zobowiązany wykazać, że w/w zmiany mają wpływ na koszty wykonania zamówienia, złożony nie wcześniej niż po upływie co najmniej 12 miesięcy od daty rozpoczęcia realizowania usług, oraz gdy Wykonawca dostarczył Zamawiającemu szczegółową kalkulację, zgodnie z § 14 ust. 4. 4. Wykonawca, który zamierza wystąpić z wnioskiem o którym mowa w § 14 ust. 3, w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy przedstawi Zamawiającemu szczegółową kalkulację w zakresie całkowitych kosztów pracowniczych, wykazując w szczególności: • jaki procent w zamówieniu stanowią koszty osobowe, • ilość osób realizujących zamówienie, z uwzględnieniem podziału na umowy o pracę zawarte na podstawie Kodeksu pracy oraz umowy cywilnoprawne (z określeniem zakresu-części etatu) oraz podaniem informacji ile osób realizujących zamówienie na etapie zawierania umowy pobiera wynagrodzenie za pracę w minimalnej wysokości, • informacje o wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych.
IV 4 4 data 2019-08-29T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Attchment

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Zadanie nr 1
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33199000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: Opasek nagłownych dla chirurga. Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Zadanie nr 2
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33190000-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: Wkładów preżelowanych do ssaka VacuSmart. Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Zadanie nr 3
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39143100-7
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: Materacy typu ThermoWarp Universal do aparatu Allon 2001 Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa Zadanie nr 4
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33165000-4
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: Przenośnych systemów kriochirurgicznych. Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 5
Zalacznik nazwa Zadanie nr 5
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: Tamponad nosowych przednio- tylnich. Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 6
Zalacznik nazwa Zadanie nr 6
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33190000-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: Grzybkowej wkładki dousznej do badań laryngologicznych do tympanometru firmy Interacustics Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 7
Zalacznik nazwa Zadanie nr 7
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33141620-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: 1. Zestawów do podawania diet w opakowaniu typu EasyBag do podaży metodą grawitacyjną 2. Zestawów PEG do przezskórnej endoskopowej gastrostomii. Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 8
Zalacznik nazwa Zadanie nr 8
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33157000-5
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: Masek krtaniowych Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 9
Zalacznik nazwa Zadanie nr 9
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: 1. Zbrojonych rurek tracheostomijnych typu Trachosoft PERC 2. Zestawów do tracheostomii przezskórnej sposobem przezkrtaniowym Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 10
Zalacznik nazwa Zadanie nr 10
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33141310-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: Dozowników do heparyny - trzyczęściowych strzykawek typu Luer-Lock Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 11
Zalacznik nazwa Zadanie nr 11
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: 1. Mikrokuwet do pomiaru glukozy analizatorem HemoCue Glucose 201 2 Igieł do nakłuwania Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 12
Zalacznik nazwa Zadanie nr 12
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33141320-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: Zestaw do CSE Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 13
Zalacznik nazwa Zadanie nr 13
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33190000-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: Przyrządów do przetaczania płynów infuzyjnych Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 14
Zalacznik nazwa Zadanie nr 14
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33141310-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: 1. Przyrząd do przygotowywania i pobierania leków z butelek i worków. 2. Przyrząd do przygotowywania i pobierania leków z fiolek. Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 15
Zalacznik nazwa Zadanie nr 15
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: 1. Strzykawki o konstrukcji całkowicie szczelnej - do pobierania roztworu leku cytostatycznego z fiolki w systemie hermetycznie zamkniętym. 2. Adapterów do wszystkich dostępnych na rynku standardowych fiolek. 3. Adapterów kolcowych do pobierania rozpuszczalnika z worka lub butelki. 4. Drenów kolcowych bez komory kroplowej. 5. Adapterów kolcowych do pobierania oraz dostrzykiwania rozpuszczalnika z worka/butelki lub leku. Poz. 2 - 4 muszą być częścią systemu zamkniętego o kodzie ONB. Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 16
Zalacznik nazwa Zadanie nr 16
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33224100-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: Szczotek do czyszczenia rurek tracheostomijnych Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 17
Zalacznik nazwa Zadanie nr 17
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33157000-5
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: 1. Obwodów oddechowych sterylnych dla dorosłych. 2. Obwodów oddechowych sterylnych dla dzieci. 3. Zamkniętych systemów do odsysania z rurek intubacyjnych. 4. Zamkniętych systemów do odsysania z rurek tracheostomijnych. Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 18
Zalacznik nazwa Zadanie nr 18
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33141640-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: 1-5. Drenów Ulmera. 6-8. Drenów Saratoga. Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 19
Zalacznik nazwa Zadanie nr 19
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33190000-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-10-31T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy: Elektrod do aparatu Niccomo Pełen opis, wielkość, zakres, rodzaj i ilość zostały określone w Formularzu cenowym - załączniku nr 1 do SIWZ.
  

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 100,00
  

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)