Dostawę urządzeń do zdalnego odczytu wodomierzy wraz z usługą telekomunikacyjną realizowaną w ramach zadania inwestycyjnego pn. „ Wykonanie systemu wyposażenia wodomierzy w zdalny odczyt”

Publication date 2019-12-16
End date 2019-12-23 00:00:00
Instytucja Przedsiębiorstwo Komunalne Nadarzyn Sp. z o.o.
Miejscowość Nadarzyn
Województwo mazowieckie
Branża
  • Urządzenia i artykuły telekomunikacyjne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 636755-N-2019
Document type ZP-400
Cpv code 325000008
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

.Przedmiotem zamówienia jest dostawa:
• Nakładka GSM służąca do odczytu stanu wodomierza i bezpośredniego przesyłu danych na platformę zarządzającego Zamawiającego dla wodomierzy firmy DIEHL, seria ALTAIR V 3 i AQARIUS będących w posiadaniu Zamawiającego.
• Usługa telekomunikacyjna dla poszczególnych urządzeń, która powinna zapewnić łączność między urządzeniem zamontowanym na wodomierzu a platformą zarządzającą z wykorzystaniem sieci GSM.
• Urządzenia oraz usługa powinna być kompatybilna z Platformą zarządzającą Zamawiającego tj. „ Smartmetering 24”, zapewniającą przetwarzanie, rejestrowanie, archiwizowanie i przekazywanie na potrzeby Zamawiającego danych odczytywanych z wodomierza.
• Wykonawca powinien zapewnić ( w ramach ceny podanej w ofercie)dostawę również innych elementów niewymienionych w niniejszym zapytaniu ofertowym jeśli będą one niezbędne w celu zapewnienia działań całego systemu.

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został uwzględniony:
a) Urządzenie/a do zdalnego odczytu stanu wodomierzy muszą posiadać następujące funkcjonalności:
• Kompatybilność, w zakresie budowy jak i sposobu przesyłu informacji z wodomierzami stosowanymi przez Zamawiającego , tj. DIEHL;
• Urządzenie musi bezpośrednio przekazać dane na platformę Zamawiającego z wykorzystaniem usługi telekomunikacyjnej;
• Musi umożliwiać wizualny odczyt stanu wodomierza i jego numeru;
• Zabezpieczenie przed naruszeniem karty SIM przez osoby trzecie;
• Dokładność odczytu powinna być zgodna z poziomem dokładności mierzenia przepływu wody przez wodomierz. Generowanie odczytów ( zapamiętanie stanu wodomierza na dany dzień miesiąca i przekazywanie tej informacji w innym terminie);
• Rejestracja próby zakłócenia polem magnetycznym wodomierza oraz generowanie automatycznego alarmu;
• Rejestracja próby rozłączenia urządzenia i wodomierza oraz generowanie automatycznego alarmu;
• Klasę szczelności IP68 przy pracy w pełnym zanurzeniu;
• Pracę urządzenia w warunkach i temperaturze działania wodomierza;
• Liczenie impulsów w przód i wstecz( w obu kierunkach)
• Urządzenie musi odpowiadać przepisom ustawy telekomunikacyjnej i podlegać obowiązkowej ocenie zgodności z zasadniczymi wymogami;
• Wykonawca dostarczy instrukcję montażu urządzenia do zdalnego odczytu w języku polskim wraz z rysunkami lub zdjęciami ilustrującymi sposób montażu;
• Wszystkie urządzenia powinny posiadać certyfikat CE;
• Urządzenie może wystawać poza obudowę nie więcej niż 60 mm w dowolnym kierunku;
b) Świadczone usługi telekomunikacyjne powinny spełniać następujące warunki :
• Świadczona usługa telekomunikacyjna powinna być dostosowana do specyfikacji działania urządzeń bez możliwości poboru dodatkowych- poza abonamentem- opłat za np. przekroczenie transmisji danych;
• Muszą obejmować swoim zasięgiem pełen obszar Gminy Nadarzyn;
• Muszą posiadać pakietową transmisję danych i usług SMS;

Dodatkowe informacje

GuidZP400 9fc2242c-fe86-40de-b53f-9468c6f23f09
Biuletyn 636755-N-2019
Zamawiajacy nazwa Przedsiębiorstwo Komunalne Nadarzyn Sp. z o.o.
Regon 14631931700000
Zamawiajacy adres ulica ul. Graniczna
Zamawiajacy adres numer domu 4
Zamawiajacy miejscowosc Nadarzyn
Zamawiajacy kod pocztowy 05-830
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 22 739 42 00,
Zamawiajacy fax 22 739 73 59
Zamawiajacy email anna.szmel@pkn.net.pl ,
Adres strony url www.pkn.net.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Przedsiębiorstwo Komunalne
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.pkn.net.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.pkn.net.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny pisemnie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Przedsiębiorstwo Komunalne Nadarzyn Sp. z o.o., 05-830 Nadarzyn, ul. Graniczna 4
Nazwa nadana zamowieniu Dostawę urządzeń do zdalnego odczytu wodomierzy wraz z usługą telekomunikacyjną realizowaną w ramach zadania inwestycyjnego pn. „ Wykonanie systemu wyposażenia wodomierzy w zdalny odczyt”
Numer referencyjny PKN.271.5.2019
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu .Przedmiotem zamówienia jest dostawa: • Nakładka GSM służąca do odczytu stanu wodomierza i bezpośredniego przesyłu danych na platformę zarządzającego Zamawiającego dla wodomierzy firmy DIEHL, seria ALTAIR V 3 i AQARIUS będących w posiadaniu Zamawiającego. • Usługa telekomunikacyjna dla poszczególnych urządzeń, która powinna zapewnić łączność między urządzeniem zamontowanym na wodomierzu a platformą zarządzającą z wykorzystaniem sieci GSM. • Urządzenia oraz usługa powinna być kompatybilna z Platformą zarządzającą Zamawiającego tj. „ Smartmetering 24”, zapewniającą przetwarzanie, rejestrowanie, archiwizowanie i przekazywanie na potrzeby Zamawiającego danych odczytywanych z wodomierza. • Wykonawca powinien zapewnić ( w ramach ceny podanej w ofercie)dostawę również innych elementów niewymienionych w niniejszym zapytaniu ofertowym jeśli będą one niezbędne w celu zapewnienia działań całego systemu. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został uwzględniony: a) Urządzenie/a do zdalnego odczytu stanu wodomierzy muszą posiadać następujące funkcjonalności: • Kompatybilność, w zakresie budowy jak i sposobu przesyłu informacji z wodomierzami stosowanymi przez Zamawiającego , tj. DIEHL; • Urządzenie musi bezpośrednio przekazać dane na platformę Zamawiającego z wykorzystaniem usługi telekomunikacyjnej; • Musi umożliwiać wizualny odczyt stanu wodomierza i jego numeru; • Zabezpieczenie przed naruszeniem karty SIM przez osoby trzecie; • Dokładność odczytu powinna być zgodna z poziomem dokładności mierzenia przepływu wody przez wodomierz. Generowanie odczytów ( zapamiętanie stanu wodomierza na dany dzień miesiąca i przekazywanie tej informacji w innym terminie); • Rejestracja próby zakłócenia polem magnetycznym wodomierza oraz generowanie automatycznego alarmu; • Rejestracja próby rozłączenia urządzenia i wodomierza oraz generowanie automatycznego alarmu; • Klasę szczelności IP68 przy pracy w pełnym zanurzeniu; • Pracę urządzenia w warunkach i temperaturze działania wodomierza; • Liczenie impulsów w przód i wstecz( w obu kierunkach) • Urządzenie musi odpowiadać przepisom ustawy telekomunikacyjnej i podlegać obowiązkowej ocenie zgodności z zasadniczymi wymogami; • Wykonawca dostarczy instrukcję montażu urządzenia do zdalnego odczytu w języku polskim wraz z rysunkami lub zdjęciami ilustrującymi sposób montażu; • Wszystkie urządzenia powinny posiadać certyfikat CE; • Urządzenie może wystawać poza obudowę nie więcej niż 60 mm w dowolnym kierunku; b) Świadczone usługi telekomunikacyjne powinny spełniać następujące warunki : • Świadczona usługa telekomunikacyjna powinna być dostosowana do specyfikacji działania urządzeń bez możliwości poboru dodatkowych- poza abonamentem- opłat za np. przekroczenie transmisji danych; • Muszą obejmować swoim zasięgiem pełen obszar Gminy Nadarzyn; • Muszą posiadać pakietową transmisję danych i usług SMS;
Cpv glowny przedmiot 32500000-8
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2020-12-31T00:00:00+01:00
Okreslenie warunkow O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu: 1) dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Wykonawca musi posiadać wiedzę i doświadczenie pozwalające na realizację zamówienia.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Sytuacja finansowa lub ekonomiczna: Posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie obejmującym co najmniej przedmiot zamówienia, przy czym kwota tego ubezpieczenia nie może być mniejsza niż 100 000,00 złotych. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku. Warunek będzie weryfikowany na podstawie kopii polisy ubezpieczeniowej oraz dowodu opłacenia ubezpieczenia polisy lub dokumentu równoważnego świadczącego o posiadaniu ubezpieczenia OC.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zdolność techniczna lub zawodowa: Wykonawca musi posiadać doświadczenie i wiedzę w realizacji dostaw zgodnych z przedmiotem zamówienia realizowanych w kresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie. Za spełnienie powyższego warunku Zamawiający uzna wykazanie się minimum dwoma podobnymi zakresami dostaw względem niniejszego zamówienia na wartość nie mniejszą niż 300 000,00 zł. brutto każda, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotu, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodu w postaci poświadczenia lub oświadczenia potwierdzającego, że wymienione dostawy zostały wykonane( lub są wykonywane)należycie( wykaz składany z wykorzystaniem wzoru stanowiącym załącznik nr 7). Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca zobowiązany jest wówczas złożyć wraz z ofertą stosowną informację zgodną ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, ze realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Jeśli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu będzie polegał na zasobach innych podmiotów, zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami Innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia, oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda, aby Wykonawca wskazał szczegółowe informacje dotyczące: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia, - charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, -zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ. Zamawiający wymaga, aby zobowiązania innego podmiotu zostały złożone w formie pisemnej i aby dołączono do niego dokumenty potwierdzające, że osoba podpisująca to zobowiązanie jest uprawniona do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą skutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. .
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow 1
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Do oferty Wykonawca zobowiązany jest załączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie/na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ zawierające informacje wstępnie potwierdzające spełnienie warunków i brak podstaw do wykluczenia określonych w rozdziale VII. 1. Każdy Wykonawca, zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, dotyczących kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty /dowody/ bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. 2. Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania procedury odwróconej, o której mowa w art. 24aa ustawy i przed udzieleniem zamówienia, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia nw. oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp: 1) potwierdzających brak podstaw do wykluczenia: a) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; b) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Z-du Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, , wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia; d) oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; e) oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; f) oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716). 2.W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, jeżeli oferta tych Wykonawców zostanie najwyżej oceniona, każdy z Wykonawców na wezwania zamawiającego składa oświadczenia i dokumenty w zakresie nie podlegania wykluczeniu i oświadczenia i dokumenty w zakresie spełniania warunku, który jego dotyczy. 5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdz. VII ust. 3 pkt. 1a)-c) SIWZ, składa: 5.1. dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust.5.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, że wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Terminy wystawienia dokumentów zgodnie z ust. 5.1. 5.3. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w rozdz. VII ust. 3 pkt. 1 ppkt a) składa dokument, o którym mowa w ust. 5.1 pkt. 1 ppkt.a) w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Terminy wystawienia dokumentów zgodnie z ust. 5.1. 5.4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6.1. Zgodnie z art. 24 ust. 8 ustawy Pzp Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 ustawy Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 ustawy Pzp.
Zakresie warunkow udzialu Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania procedury odwróconej, o której mowa w art. 24aa ustawy i przed udzieleniem zamówienia, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia nw. oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp: 1. Potwierdzających spełnienie warunków: a) dotyczące sytuacji finansowej i ekonomicznej: Posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie obejmującym co najmniej przedmiot zamówienia, przy czym kwota tego ubezpieczenia nie może być mniejsza niż 100 000,00 złotych. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku. Warunek będzie weryfikowany na podstawie kopii polisy ubezpieczeniowej oraz dowodu opłacenia ubezpieczenia polisy lub dokumentu równoważnego świadczącego o posiadaniu ubezpieczenia OC. b) dotyczące zdolności technicznej i zawodowej: Wykonawca musi posiadać doświadczenie i wiedzę w realizacji dostaw zgodnych z przedmiotem zamówienia realizowanych w kresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie. Za spełnienie powyższego warunku Zamawiający uzna wykazanie się minimum dwoma podobnymi zakresami dostaw względem niniejszego zamówienia na wartość nie mniejszą niż 300 000,00 zł. brutto każda, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotu, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodu w postaci poświadczenia lub oświadczenia potwierdzającego, że wymienione dostawy zostały wykonane( lub są wykonywane)należycie( wykaz składany z wykorzystaniem wzoru stanowiącym załącznik nr 7). Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca zobowiązany jest wówczas złożyć wraz z ofertą stosowną informację zgodną ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ.
Inne dokumenty niewymienione 1)Do oferty Wykonawca zobowiązany jest załączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, zawierające informacje wstępnie potwierdzajace, ze wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu/na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. 2)Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. UWAGA! Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać : a) kto jest podmiotem udostępniającym i przyjmującym zasoby, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Wzór zobowiązania podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w rozdz. VII ust.3 SIWZ składa każdy z tych wykonawców. 5) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 570). 6) Jeżeli wykazy, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego dostawy były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 7) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale VII ust. 3 i 5.1.-5.3, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty 8) W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale VII ust. 3 i 5.1 – 5.3., które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są aktualne. 9) Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 10) Oświadczenia, o których mowa w SIWZ dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 11) Dokumenty oraz uzupełnione dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 12) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7.2. Zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy Zamawiający wzywa Wykonawcę, który nie złożył oświadczenia, o którym mowa w rozdziale VII ust. 1 SIWZ (art.25a ust.1), oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności nie podlegania wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.3. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.4. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego oraz brak podstaw wykluczenia - wskazanych w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 7.5. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego było wykonane dostawy, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 7.6. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
Czy wadium 1
Wadium 1.Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto zamawiającego: Nr konta 85124054971111001083260842 5. Wadium wnoszone w pozostałych formach prosimy w formie oryginału załączyć do oferty. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, z treści gwarancji lub poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 1) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 2) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Wykonanie systemu wyposażenia wodomierzy w zdalny odczyt” 9. Wadium musi obejmować termin związania ofertą. 10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 11. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.13. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst . Zgodnie z art.144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach: 1) zmiany wysokości podatku VAT, jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana przepisów podatkowych, 2) Zmianę terminów, gdy wystąpiły okoliczności niezależne od Wykonawcy, uniemożliwiające wykonanie czynności wymienionych w umowie, 3) Zmianę przepisów prawa wprowadzonych w życie po dniu podpisania umowy, powodujące konieczność zmiany umowy wraz ze skutkami tych zmian, 4) Gdy zaistnieje inna, trudna do przewidzenia okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania przedmiotu za mówienia zgodnie z zawartą umową, 5) Zmianę danych dotyczących konta bankowego.
IV 4 4 data 2019-12-23T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria cena
Znaczenie 100,00
  

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)