SUKCESYWNA DOSTAWA FABRYCZNIE NOWYCH, NIEREGENEROWANYCH MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DO DRUKAREK, URZĄDZEŃ WIELOFUNKCYJNYCH I FAKSÓW NA POTRZEBY SĄDU REJONOWEGO SZCZECIN – PRAWOBRZEŻE I ZACHÓD W SZCZECINIE

Publication date 2020-04-22
End date 2020-04-30 00:00:00
Instytucja Sąd Rejonowy Szczecin - Prawobrzeże i Zachód w Szczecinie
Miejscowość Szczecin
Województwo zachodniopomorskie
Branża
  • Wyroby biurowe

Szczegóły

Numer ogłoszenia 533543-N-2020
Document type ZP-400
Cpv code 301921136
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy fabrycznie nowych, nieregenerowanych materiałów eksploatacyjnych do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych, faksów na potrzeby Sądu Rejonowego Szczecin - Prawobrzeże i Zachód w Szczecinie.
W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do bezpłatnego odbioru do utylizacji pojemników po zużytych materiałach eksploatacyjnych przekazanych przez Sąd, potwierdzając odbiór pojemników przeznaczonych do utylizacji - w formie karty przekazania odpadu. Odbiór zużytych materiałów powinien być dokonany w ciągu 72 godzin od momentu zgłoszenia. W przypadku gdy Wykonawca nie jest podmiotem odbierającym odpad do utylizacji zobowiązany jest do wskazania właściwego podmiotu wraz ze wszystkimi niezbędnymi danymi wymaganymi w Karcie Przekazania Odpadu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zawierający typ urządzeń, jakimi dysponuje Zamawiający i rodzaj materiału eksploatacyjnego zalecanego przez producenta urządzenia oraz ilości.
Materiały eksploatacyjne będą dostarczane partiami (w formie zamówień cząstkowych) w zależności od potrzeb Zamawiającego.
Zamawiający wymaga, aby dostarczone materiały eksploatacyjne były wysokiej jakości oraz zapewniały kompatybilność pracy z urządzeniami Zamawiającego, zapewniały należyte bezpieczeństwo oraz posiadały właściwe opakowanie i oznakowanie.Wskazane ilości w załączniku nr 2 do SIWZ są wielkościami planowanymi. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby zamawianych tonerów i innych materiałów eksploatacyjnych w ramach asortymentu wymienionego w załączniku nr 2 i wskazuje, iż minimalny zakup przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego wyniesie 70% maksymalnej wielkości przedmiotu zamówienia. Niewykonanie przez Zamawiającego umowy w zakresie pozostałych 30% maksymalnej wielkości przedmiotu zamówienia nie wymaga podania przyczyn i nie stanowi podstawy jego odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Wykonawcy, z którym Zamawiający podpisze umowę, nie przysługuje roszczenie o realizację dostawy w ww. zakresie. Zamawiający w trakcie realizacji umowy może dokonać przesunięć ilościowych poszczególnych materiałów eksploatacyjnych wymienionych w załączniki nr 2 do SIWZ według bieżących potrzeb, przy niezmiennej wartości umowy.




Dodatkowe informacje

GuidZP400 cb9758b9-53c8-4091-ad35-3f12cbbdd0ae
Biuletyn 533543-N-2020
Zamawiajacy nazwa Sąd Rejonowy Szczecin - Prawobrzeże i Zachód w Szczecinie
Regon 32049277400000
Zamawiajacy adres ulica pl. Żołnierza Polskiego
Zamawiajacy adres numer domu 16
Zamawiajacy miejscowosc Szczecin
Zamawiajacy kod pocztowy 70-551
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo zachodniopomorskie
Zamawiajacy telefon 914 603 577
Zamawiajacy fax 914 603 578
Zamawiajacy email efratczak@szczecin-pz.sr.gov.pl
Adres strony url www.szczecin-pz.gov.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 3
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.szczecin-pz.gov.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.szczecin-pz.gov.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Ofertę należy złożyć pisemnie np. za pośrednictwem operatora pocztowego, poczty kurierskiej lub osobiście
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Sąd Rejonowy Szczecin – Prawobrzeże i Zachód w Szczecinie 70-551 Szczecin, Pl. Żołnierza Polskiego 16
Nazwa nadana zamowieniu SUKCESYWNA DOSTAWA FABRYCZNIE NOWYCH, NIEREGENEROWANYCH MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DO DRUKAREK, URZĄDZEŃ WIELOFUNKCYJNYCH I FAKSÓW NA POTRZEBY SĄDU REJONOWEGO SZCZECIN – PRAWOBRZEŻE I ZACHÓD W SZCZECINIE
Numer referencyjny ZP/1/PN/2020
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy fabrycznie nowych, nieregenerowanych materiałów eksploatacyjnych do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych, faksów na potrzeby Sądu Rejonowego Szczecin - Prawobrzeże i Zachód w Szczecinie. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do bezpłatnego odbioru do utylizacji pojemników po zużytych materiałach eksploatacyjnych przekazanych przez Sąd, potwierdzając odbiór pojemników przeznaczonych do utylizacji - w formie karty przekazania odpadu. Odbiór zużytych materiałów powinien być dokonany w ciągu 72 godzin od momentu zgłoszenia. W przypadku gdy Wykonawca nie jest podmiotem odbierającym odpad do utylizacji zobowiązany jest do wskazania właściwego podmiotu wraz ze wszystkimi niezbędnymi danymi wymaganymi w Karcie Przekazania Odpadu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zawierający typ urządzeń, jakimi dysponuje Zamawiający i rodzaj materiału eksploatacyjnego zalecanego przez producenta urządzenia oraz ilości. Materiały eksploatacyjne będą dostarczane partiami (w formie zamówień cząstkowych) w zależności od potrzeb Zamawiającego. Zamawiający wymaga, aby dostarczone materiały eksploatacyjne były wysokiej jakości oraz zapewniały kompatybilność pracy z urządzeniami Zamawiającego, zapewniały należyte bezpieczeństwo oraz posiadały właściwe opakowanie i oznakowanie.Wskazane ilości w załączniku nr 2 do SIWZ są wielkościami planowanymi. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby zamawianych tonerów i innych materiałów eksploatacyjnych w ramach asortymentu wymienionego w załączniku nr 2 i wskazuje, iż minimalny zakup przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego wyniesie 70% maksymalnej wielkości przedmiotu zamówienia. Niewykonanie przez Zamawiającego umowy w zakresie pozostałych 30% maksymalnej wielkości przedmiotu zamówienia nie wymaga podania przyczyn i nie stanowi podstawy jego odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Wykonawcy, z którym Zamawiający podpisze umowę, nie przysługuje roszczenie o realizację dostawy w ww. zakresie. Zamawiający w trakcie realizacji umowy może dokonać przesunięć ilościowych poszczególnych materiałów eksploatacyjnych wymienionych w załączniki nr 2 do SIWZ według bieżących potrzeb, przy niezmiennej wartości umowy.
Cpv glowny przedmiot 30192113-6
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w miesiacach 12
Informacje na temat katalogow Termin realizacji zamówienia: 12 miesięcy od daty podpisania umowy lub do wyczerpania maksymalnej wartości umowy przed upływem 12 miesięcy.
Okreslenie warunkow Minimalny poziom zdolności: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Minimalny poziom zdolności: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada sytuację ekonomiczną lub finansową zapewniającą należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż 100.000,00 zł brutto.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Minimalny poziom zdolności: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne i/lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, bądź w przypadku świadczeń ciągłych lub okresowych wykonuje, minimum: - dwie dostawy materiałów eksploatacyjnych na kwotę co najmniej 50.000,00 zł brutto każda lub jedna dostawa materiałów eksploatacyjnych na kwotę co najmniej 100.000,00 zł brutto oraz załączy dowody, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Przez wartość jednej dostawy Zamawiający rozumie łączną wartość dostaw wykonywanych w ramach jednej umowy. Uwaga: Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej (doświadczenia) nie podlega sumowaniu, oznacza to, że albo Wykonawca składający ofertę wykaże się realizacją odpowiednio jednej/dwóch wymaganych dostaw, albo jeden z uczestników konsorcjum wykaże się realizacją jednej/dwóch wymaganych dostaw, albo w sytuacji gdy Wykonawca, który nie ma wymaganego doświadczenia, polega na zasobach innego podmiotu - podmiot ten musi wykazać zrealizowanie jednej/dwóch wymaganych dostaw. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców w całości. Przez materiały eksploatacyjne do urządzeń drukujących rozumie się tonery, bębny, tusze. Nie dotyczy papieru do drukowania. Przez zamówienia wykonane należy rozumieć: - zamówienia rozpoczęte i zakończone w w/w okresie, - zamówienia zakończone w w/w okresie, których rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej niż w w/w okresie. Przez zamówienia wykonywane należy rozumieć zamówienia które trwają nadal (niezakończone), z zastrzeżeniem, iż do upływu terminu składania ofert w przedmiotowym postępowaniu umowa na podstawie, której realizowane jest zamówienie trwa już od co najmniej 3 miesięcy.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen a) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną Wykonawca musi złożyć oddzielne zaświadczenia dla każdego ze wspólników oraz oddzielne na spółkę. Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. b) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną Wykonawca musi złożyć oddzielne zaświadczenia dla każdego ze wspólników oraz oddzielne na spółkę. Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. c) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. W przypadku oferty wspólnej ww. odpis składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
Zakresie warunkow udzialu a) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny ww. wykaz. UWAGA: W WYKAZIE DOSTAW NALEŻY WSKAZAĆ TYLKO TE DOSTAWY, KTÓRE POTWIERDZAJĄ SPEŁNIENIE WARUNKU UDZIAŁU W NINIEJSZYM POSTĘPOWANIU.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego: 1. w przypadku zaoferowania produktów równoważnych - Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę oświadczenia w zakresie posiadania następujących certyfikatów ( na Załączniku nr 8 do SIWZ): a) certyfikatów potwierdzających, że oferowane równoważne materiały eksploatacyjne posiadają wydajność, która jest wynikiem przeprowadzenia testów zgodności z normami ISO 19752 dla tonerów monochromatycznych, ISO 19798 dla wkładów do drukarek kolorowych, ISO 24712 dla kolorowych cartridgy atramentowych, ISO 24711 z atramentem w kolorze czarnym (tuszy) lub normami równoważnymi, niezależnej jednostki uprawnionej do kontroli jakości akredytowanej przez Polskie Centrum Akredytacji lub przez inne równoważne certyfikowane jednostki (zgodnie z art. 30b ust. 3 ustawy Pzp). b) Certyfikatu ISO 14001 lub równoważny na proces produkcji równoważnych materiałów eksploatacyjnych, pozwalający zweryfikować czy producent spełnia przepisy związane z ochroną środowiska oraz potwierdzający, że materiały są produkowane w sposób bezpieczny i niewpływający negatywnie na środowisko nadany przez jednostkę certyfikującą systemy zarządzania akredytowaną w Polskim Centrum Akredytacji - PCA lub przez inne równoważne certyfikowane jednostki (zgodnie z art. 30b ust. 3 ustawy Pzp). c) Certyfikatu ISO 9001 lub równoważny potwierdzający, że proces produkcji równoważnych materiałów eksploatacyjnych przebiega zgodnie z przywołaną normą nadany przez jednostkę certyfikującą systemy zarządzania akredytowaną w Polskim Centrum Akredytacji - PCA lub przez inne równoważne certyfikowane jednostki (zgodnie z art. 30b ust. 3 ustawy Pzp). d) Dokumenty, o których mowa w pkt a-c muszą odnosić się do każdego produktu równoważnego przedstawionego w ofercie. Dokumenty te muszą wskazywać producenta i symbol produktu, którego dotyczy. Przez jednostkę oceniającą zgodność (uprawnioną do kontroli jakości), zgodnie z art. 30b ust. 2 ustawy Pzp rozumie się jednostkę wykonującą działania z zakresu oceny zgodności, w tym kalibrację, testy, certyfikację i kontrolę akredytowaną zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 765/2008 z dnia 9 lipca 2008 r. ustanawiające wymagania w zakresie akredytacji i nadzoru rynku odnoszące się do warunków wprowadzania produktów do obrotu i uchylające rozporządzenie (EWG) nr 339/93 z dnia 9 lipca 2008 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 218, str. 30). Zamawiający akceptuje odpowiednie inne środki dowodowe w przypadkach, o których mowa art. 30b ust. 4 ustawy Pzp. 2.W przypadku zaoferowania tonerów korporacyjnych Wykonawca oświadczy, iż posiada oświadczenie producenta tonerów, potwierdzające, że są to oryginalne materiały, o takiej samej wydajności tylko w innym opakowaniu (na Załączniku nr 9 do SIWZ).
Inne dokumenty niewymienione 1) formularz oferty zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 SIWZ; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 2) oświadczenie, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3 ppkt 1) SIWZ; W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 3) oświadczenie, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3 ppkt 2) SIWZ; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego, zgodnie z Rozdziałem V pkt 4 ppkt 2 SIWZ, jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. 5) odpowiednie pełnomocnictwa tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 SIWZ lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 SIWZ). Ww. pełnomocnictwa należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej. 6) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ wskazujące część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy Podwykonawcom oraz firmy Podwykonawców (jeżeli Wykonawca przewiduje udział Podwykonawców). W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 7) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ (jeżeli Wykonawca zaoferował produkty równoważne). W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 8) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ (jeżeli Wykonawca zaoferował tonery korporacyjne). W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 2) Ww. oświadczenie oraz ewentualne dowody Wykonawca składa BEZ DODATKOWEGO WEZWANIA w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale.
Czy wadium 1
Wadium 1. Wadium należy wnieść w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięćtysięcy00/100 złotych) przed upływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do Zamawiającego. 2. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Zamawiającego 62 1130 1017 0021 1002 2190 0004. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - należy załączyć w formie oryginału do oferty. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby np. w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć Wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika. 5. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia: 1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, 2) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory odnośnie gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich. 6. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia z treści tych gwarancji/poręczeń musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela (np. banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 9, bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 7. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jeżeli nie wniesie on wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy. 8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie, 2) Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9 ppkt 2. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 15. W ofercie należy wpisać nr konta, na które Zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia chociażby jedna z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1) zmiana terminu realizacji zamówienia, w przypadku zaistnienia przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy oraz w przypadku działania siły wyższej. 2) zmiana oferowanego w danej pozycji produktu, pod warunkiem wystąpienia w trakcie realizacji umowy okoliczności niezależnych od Wykonawcy uniemożliwiających realizację dostaw na dotychczasowych warunkach, pod warunkiem niezmienności ceny jednostkowej oraz pod warunkiem spełniania przez proponowany produkt pozostałych wymogów Zamawiającego. 3) Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy lub jej części (zamówienia cząstkowe) o okres odpowiadający okresowi trwania przeszkody uniemożliwiającej realizację przedmiotu umowy, jeżeli w trakcie obowiązywania umowy wystąpią okoliczności uniemożliwiające jej realizację zgodnie z warunkami wynikającymi z umowy, za które odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca ani Zamawiający; jednakże na czas nie dłuższy niż wynikający z postanowień § 3 ustęp 1. 4) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w sposobie wykonywania przedmiotu umowy, w przypadku, gdy wystąpi co najmniej jedna z poniższych sytuacji: a) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań niż wynikające z umowy w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy albo naruszało obowiązujące przepisy prawa; b) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań albo innymi środkami ze względu na zmiany obowiązującego prawa; c) pojawienie się nowszych technologii gwarantujących co najmniej ten sam standard wykonania przedmiotu umowy oraz nie powodujących większych strat i zanieczyszczeń w środowisku naturalnym niż te, które mogą powstać przy wykonywaniu przedmiotu umowy w sposób pierwotnie nią opisany; 5) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w zakresie sposobu organizacji spełniania świadczeń przez Wykonawcę, jeśli nie zmniejszy to standardu dostaw i nie spowoduje zwiększenia kosztów po stronie Zamawiającego.
IV 4 4 data 2020-04-30T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 09:00
IV 6 2 SkrocenieTerminu 1
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30
IV 6 6 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jest zobowiązany, zgodnie z Rozdziałem V pkt 5 ppkt 1 SIWZ do złożenia wskazanych tam dokumentów, to zgodnie z § 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane zamiast dokumentów: 1) o których mowa w § 5 pkt 1 ww. Rozporządzenia: składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, 2) o których mowa w § 5 pkt 2-4 ww. Rozporządzenia: składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 2. Dokumenty, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 lit. b ww. Rozporządzenia, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 2 lit. a ww. Rozporządzenia, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w § 7 ust. 1 ww. Rozporządzenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis 7 ust. 2 ww. Rozporządzenia stosuje się odpowiednio. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w § 5 pkt 1 ww. Rozporządzenia, składa dokument, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 ww. Rozporządzenia, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy, jeżeli Zamawiający wymagał zgodnie z Rozdziałem V pkt 5 ppkt 1 SIWZ złożenia tego dokumentu. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis § 7 ust. 2 zdanie pierwsze ww. Rozporządzenia stosuje się. 6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu, o którym mowa w pkt 5, złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Criterion

Kryteria Gwarancja i Rękojmia
Znaczenie 40,00
  
Kryteria cena
Znaczenie 60,00
  

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)