Dostawa elementów mundurowych leśnika oraz sortów bhp do Nadleśnictwa Tomaszów w 2020 r.

Publication date 2020-05-14
End date 2020-05-29 00:00:00
Instytucja Nadleśnictwo Tomaszów
Miejscowość Tomaszów Lubelski
Województwo lubelskie
Branża
  • Odzież, obuwie, artykuły bagażowe i dodatki

Szczegóły

Numer ogłoszenia 539239-N-2020
Document type ZP-400
Cpv code 180000009
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa pn. "Dostawa elementów mundurowych leśnika oraz sortów bhp do Nadleśnictwa Tomaszów w 2020 r."
Wspólny Słownik Zamówień kod CPV:
kod główny CPV: 18000000-9 - Odzież, obuwie, artykuły bagażowe i dodatki. Dodatkowe kody CPV: 18100000-0 - Odzież branżowa, specjalna odzież robocza i dodatki, 18110000-3 - Odzież branżowa, 18200000-1 - Odzież wierzchnia, 18330000-1 - Koszulki i koszule, 18800000-7 - Obuwie, 18140000-2 - Dodatki do odzieży roboczej, 18423000-0 - Krawaty, 18222200-3 - Komplety odzieżowe, 18220000-7 - Odzież przeciwdeszczowa, 18424000-7 - Rękawice, 18440000-5 - Kapelusze i nakrycia głowy, 18510000-7 - Biżuteria i podobne wyroby.

2. Elementy umundurowania powinny być wykonane według wzorów określonych w:
a) Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 19 grudnia 2017 r. w sprawie wzoru mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia,
W związku z brakiem dokumentacji techniczno-technologicznej na poszczególne rodzaje mundurów i ich elementów dopuszcza się dostawę sortów mundurowych wg. wzorów obowiązujących przed wejściem w życie ww. Rozporządzenia. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest do realizacji zamówienia zgodnie ze wzorami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 marca 2007 r. w sprawie wzoru mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia (Dz.U. 2007 nr 51 poz. 342) oraz w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia (Dz.U. 2014 poz. 1876).
b) Zarządzeniu nr 50 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18 grudnia 2017 r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15 lipca 2013 r. w sprawie wzorca oraz zasad i norm użytkowania mundurów leśnika przez pracowników Lasów Państwowych,
c) Zarządzeniu nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15 lipca 2013 r. w sprawie wzorca oraz zasad i norm użytkowania mundurów leśnika przez pracowników Lasów Państwowych,
d) Zarządzeniu nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 6 lipca 2012 r. w sprawie zmiany Zarządzenie nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012 roku w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika,
e) Zarządzeniu nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012 r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika,
f) Zarządzeniu nr 16 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 14 marca 2005 r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika.

3. Sorty bhp obejmują środki ochrony indywidualnej oraz odzież roboczą i obuwie bhp. Sorty bhp powinny odpowiadać wzorcom określonym w Polskich Normach tj. m.in. odzież ochronna i robocza dostarczana dla pracowników Lasów Państwowych musi posiadać atesty, odpowiednie parametry techniczne, zapewnić bezpieczne wykonywanie czynności związanych z procesem pracy i musi być oznaczona symbolem (CE). Odzież ochronna i obuwie bhp powinna odpowiadać wymaganiom Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 z dnia 9 marca 2016 r. w sprawie środków ochrony indywidualnej oraz uchylenia dyrektywy Rady 89/686/EWG (Dz. Urz. UE. L 81 2016, str. 51)

Szczegółowy opis odzieży BHP zawierają Polskie Normy:
- Odzież ochronna - Wymagania ogólne: PN-EN ISO 13688:2013-12
- Środki ochrony indywidualnej - Obuwie bezpieczne: PN-EN ISO 20345:2012
- Środki ochrony indywidualnej - Obuwie ochronne: PN-EN ISO 20346:2014-08
- Odzież ochronna - Ochrona przed deszczem: PN-EN 343:2019-04
- Odzież ochronna - Wyroby odzieżowe chroniące przed chłodem: PN-EN 14058:2018-02
- Odzież ochronna dla użytkowników ręcznych pilarek łańcuchowych: PN-EN ISO 11393-2:2019-12

4. Wielkość przedmiotu zamówienia w zakresie umundurowania określona jest na 6252 pkt., ustalonych w oparciu o zarządzenie nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15.07.2013 r.

5. Zamawiający informuje, że przy dostawie elementów umundurowania i odzieży bhp, będących przedmiotem zamówienia, stosuje prawo opcji. Oznacza to, że ostatecznie zamówiona ilość poszczególnych sortów będzie zależeć od aktualnego zapotrzebowania Zamawiającego. Określone w SIWZ ilości poszczególnych rodzajów sortów są wielkościami szacunkowymi i stanowią przykładowe zestawienie sortów składających się na przedmiot zamówienia. Zgodnie z prawem opcji Zamawiający może zamawiać sorty w dowolnej konfiguracji, w zależności od swojego bieżącego zapotrzebowania. Ilości poszczególnych rodzajów elementów umundurowania i odzieży bhp będą realizowane zgodnie z indywidualnymi potrzebami pracowników Zamawiającego.

6. Zgodnie z prawem opcji Zamawiający ma prawo do zwiększenia przedmiotu dostawy o wartość 20% wynagrodzenia Wykonawcy brutto. Może też zaistnieć sytuacja odwrotna, gdy zajdzie konieczność zmniejszenia zakresu zadania, z uwagi na ekonomiczne skutki pandemii koronowirusa SARS-CoV-2 oraz konieczność utrzymania samofinansowania i wykonania niezbędnych zadań gospodarki leśnej. W związku z powyższym Zamawiający ma prawo do redukcji przedmiotu zamówienia do wartości 60% wynagrodzenia Wykonawcy brutto.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 94b3a743-78ea-477e-922e-38732c4cd16e
Biuletyn 539239-N-2020
Zamawiajacy nazwa Nadleśnictwo Tomaszów
Regon 95001507800000
Zamawiajacy adres ulica Pasieki, ul. Mickiewicza
Zamawiajacy adres numer domu 1
Zamawiajacy miejscowosc Tomaszów Lubelski
Zamawiajacy kod pocztowy 22-600
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo lubelskie
Zamawiajacy telefon 846 642 450
Zamawiajacy fax 0-84 665 88 71
Zamawiajacy email tomaszow@lublin.lasy.gov.pl
Adres strony url http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_lublin/nadl_tomaszow/zamowienia_publiczne
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_lublin/nadl_tomaszow/zamowienia_publiczne
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_lublin/nadl_tomaszow/zamowienia_publiczne
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Ofertę należy dostarczyć w zamkniętej kopercie za pośrednictwem operatora pocztowego, posłańca lub osobiście do siedziby zamawiającego do sekretariatu Nadleśnictwa Tomaszów pokój nr 20
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Nadleśnictwo Tomaszów, Pasieki ul. Mickiewicza 1, 22-600 Tomaszów Lubelski
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa elementów mundurowych leśnika oraz sortów bhp do Nadleśnictwa Tomaszów w 2020 r.
Numer referencyjny SA.270.1.2020
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa pn. "Dostawa elementów mundurowych leśnika oraz sortów bhp do Nadleśnictwa Tomaszów w 2020 r." Wspólny Słownik Zamówień kod CPV: kod główny CPV: 18000000-9 - Odzież, obuwie, artykuły bagażowe i dodatki. Dodatkowe kody CPV: 18100000-0 - Odzież branżowa, specjalna odzież robocza i dodatki, 18110000-3 - Odzież branżowa, 18200000-1 - Odzież wierzchnia, 18330000-1 - Koszulki i koszule, 18800000-7 - Obuwie, 18140000-2 - Dodatki do odzieży roboczej, 18423000-0 - Krawaty, 18222200-3 - Komplety odzieżowe, 18220000-7 - Odzież przeciwdeszczowa, 18424000-7 - Rękawice, 18440000-5 - Kapelusze i nakrycia głowy, 18510000-7 - Biżuteria i podobne wyroby. 2. Elementy umundurowania powinny być wykonane według wzorów określonych w: a) Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 19 grudnia 2017 r. w sprawie wzoru mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia, W związku z brakiem dokumentacji techniczno-technologicznej na poszczególne rodzaje mundurów i ich elementów dopuszcza się dostawę sortów mundurowych wg. wzorów obowiązujących przed wejściem w życie ww. Rozporządzenia. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest do realizacji zamówienia zgodnie ze wzorami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 marca 2007 r. w sprawie wzoru mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia (Dz.U. 2007 nr 51 poz. 342) oraz w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia (Dz.U. 2014 poz. 1876). b) Zarządzeniu nr 50 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18 grudnia 2017 r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15 lipca 2013 r. w sprawie wzorca oraz zasad i norm użytkowania mundurów leśnika przez pracowników Lasów Państwowych, c) Zarządzeniu nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15 lipca 2013 r. w sprawie wzorca oraz zasad i norm użytkowania mundurów leśnika przez pracowników Lasów Państwowych, d) Zarządzeniu nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 6 lipca 2012 r. w sprawie zmiany Zarządzenie nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012 roku w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika, e) Zarządzeniu nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012 r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika, f) Zarządzeniu nr 16 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 14 marca 2005 r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika. 3. Sorty bhp obejmują środki ochrony indywidualnej oraz odzież roboczą i obuwie bhp. Sorty bhp powinny odpowiadać wzorcom określonym w Polskich Normach tj. m.in. odzież ochronna i robocza dostarczana dla pracowników Lasów Państwowych musi posiadać atesty, odpowiednie parametry techniczne, zapewnić bezpieczne wykonywanie czynności związanych z procesem pracy i musi być oznaczona symbolem (CE). Odzież ochronna i obuwie bhp powinna odpowiadać wymaganiom Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 z dnia 9 marca 2016 r. w sprawie środków ochrony indywidualnej oraz uchylenia dyrektywy Rady 89/686/EWG (Dz. Urz. UE. L 81 2016, str. 51) Szczegółowy opis odzieży BHP zawierają Polskie Normy: - Odzież ochronna - Wymagania ogólne: PN-EN ISO 13688:2013-12 - Środki ochrony indywidualnej - Obuwie bezpieczne: PN-EN ISO 20345:2012 - Środki ochrony indywidualnej - Obuwie ochronne: PN-EN ISO 20346:2014-08 - Odzież ochronna - Ochrona przed deszczem: PN-EN 343:2019-04 - Odzież ochronna - Wyroby odzieżowe chroniące przed chłodem: PN-EN 14058:2018-02 - Odzież ochronna dla użytkowników ręcznych pilarek łańcuchowych: PN-EN ISO 11393-2:2019-12 4. Wielkość przedmiotu zamówienia w zakresie umundurowania określona jest na 6252 pkt., ustalonych w oparciu o zarządzenie nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15.07.2013 r. 5. Zamawiający informuje, że przy dostawie elementów umundurowania i odzieży bhp, będących przedmiotem zamówienia, stosuje prawo opcji. Oznacza to, że ostatecznie zamówiona ilość poszczególnych sortów będzie zależeć od aktualnego zapotrzebowania Zamawiającego. Określone w SIWZ ilości poszczególnych rodzajów sortów są wielkościami szacunkowymi i stanowią przykładowe zestawienie sortów składających się na przedmiot zamówienia. Zgodnie z prawem opcji Zamawiający może zamawiać sorty w dowolnej konfiguracji, w zależności od swojego bieżącego zapotrzebowania. Ilości poszczególnych rodzajów elementów umundurowania i odzieży bhp będą realizowane zgodnie z indywidualnymi potrzebami pracowników Zamawiającego. 6. Zgodnie z prawem opcji Zamawiający ma prawo do zwiększenia przedmiotu dostawy o wartość 20% wynagrodzenia Wykonawcy brutto. Może też zaistnieć sytuacja odwrotna, gdy zajdzie konieczność zmniejszenia zakresu zadania, z uwagi na ekonomiczne skutki pandemii koronowirusa SARS-CoV-2 oraz konieczność utrzymania samofinansowania i wykonania niezbędnych zadań gospodarki leśnej. W związku z powyższym Zamawiający ma prawo do redukcji przedmiotu zamówienia do wartości 60% wynagrodzenia Wykonawcy brutto.
Cpv glowny przedmiot 18000000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okreslenie warunkow Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczegółowy.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczegółowy.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Warunek ten, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał należycie w ramach jednego kontraktu dostawę umundurowania dla jednostek Lasów Państwowych lub wojska lub policji lub straży pożarnej lub innych służb mundurowych której realizacja wyniosła co najmniej 60 000,00 zł brutto. W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełnienia ww. warunku przedstawi dokumenty, z których wynika będzie, że realizował dostawy za wynagrodzeniem wyrażonym w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy wartość tych robót na złoty polski po średnim kursie NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu dotyczącego niniejszego postępowania.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - wg wzoru załącznika nr 8 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 10.9.2 ppkt 1-3 SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. - Dokumenty, o których mowa w pkt 10.10 lit. b) SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. - Dokument, o którym mowa 10.10 lit. a) SIWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 10.10. SIWZ zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby – wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tego dokumentu. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu, natomiast, warunek określony w pkt. 9.1.2 SIWZ winien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt. 10.1 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt. 10.7. SIWZ składa każdy z Wykonawców.
Zakresie warunkow udzialu Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane – wg wzoru załącznika nr 10 do SIWZ, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu, natomiast, warunek określony w pkt. 9.1.2 SIWZ winien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci 1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 3. Dokument, z którego wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty.
Czy wadium 1
Wadium Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 5 200,00 zł (słownie: pięć tysięcy dwieście złotych 00/100). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. tj. do 29.05.2020 r. godz. 10.00 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PKO BP SA oddział Biłgoraj nr 45 1020 5385 0000 9502 0028 8977 z dopiskiem: „Dostawa elementów mundurowych leśnika oraz sortów bhp do Nadleśnictwa Tomaszów w 2020 r.” Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w formie dokumentów, o których mowa w pkt. 13.3 ppkt 2)-5), należy złożyć w oryginale w kasie zamawiającego – pokój nr 3 (parter) w terminie przewidzianym na składanie ofert. Kasa czynna jest w godzinach od 07:15 do 14:30. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oryginałów ww. dokumentów wadialnych wraz z ofertą w sposób umożliwiający ich późniejsze odłączenie od oferty i złożenie przez Zamawiającego w kasie oraz zwrot zgodnie z zapisami ustawy Pzp. Wniesienie wadium musi obejmować okres związania ofertą i nie może zawierać żadnych ograniczeń niezgodnych z ustawą Pzp, w szczególności ograniczających możliwość zrealizowania praw przysługujących Zamawiającemu, zgodnie z zapisami art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie odrzucona. W przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, w treści dokumentu powinno zostać zawarte zobowiązanie odpowiednio podmiotu udzielającego gwarancji lub poręczyciela do bezwarunkowej wypłaty wadium na pierwsze żądanie zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez zamawiającego. W zakresie wadium obowiązują uregulowania określone w art. 45 i 46 ustawy Pzp.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Strony umowy są uprawnione do wprowadzenia do umowy zmian nieistotnych, tj. innych niż zmiany zdefiniowane w art. 144 ust. 1e ustawy Pzp. 2. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 PZP każda ze stron może żądać wprowadzenia zmian w umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jeśli wystąpi, co najmniej jedna z niżej wymienionych okoliczności: 1) wystąpi redukcja Przedmiotu umowy spowodowana np. restrukturyzacją przedsiębiorstwa Zamawiającego, ograniczeniem środków przewidzianych na sfinansowanie zamówienia w wyniku decyzji władz zwierzchnich lub decyzji własnych Zamawiającego, zmniejszeniem ilości przyznanych sortów oraz punktacji przypisanej poszczególnym przedmiotom umundurowania. Zmiana ta skutkowała będzie zmniejszeniem wartości zamówienia relatywnie do wprowadzonych zmian w ilości sortów i punktacji w stosunku do obowiązujących cen, 2) z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą (art. 3571 Kc), 3) nastąpi wywierająca bezpośredni wpływ na dalsze wykonywanie umowy zmiana obowiązującego prawa powszechnego (np. ustawy, rozporządzenia) bądź przepisów wewnętrznych, obowiązujących w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (zarządzenia, decyzje i wytyczne Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych), 4) wystąpi konieczność zmiany podwykonawcy, powierzenia wykonania części zakresu umowy podwykonawcy lub zmiany zakresu wykonania części zamówienia przez podwykonawcę, 5) w razie zaistnienia zdarzeń niezależnych od stron, po dacie zawarcia umowy, o charakterze działania siły wyższej, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zobowiązań, strony zobowiązują się do wspólnego określenia nowego sposobu realizacji przedmiotu umowy, 6) w razie, gdy wystąpi konieczność zmiany lokalizacji punktu zaopatrzeniowego w sorty mundurowe. Przy czym nowa lokalizacja winna spełniać warunki określone przez Zamawiającego w SIWZ, 7) zaistnieją warunki ustalenia wcześniejszego terminu zakończenia i rozliczenia umowy, w przypadku wcześniejszego zrealizowania dostaw objętych umową, 8) w przypadku objęcia Wykonawcy, który w dniu podpisania umowy nie był płatnikiem VAT, obowiązkiem podatkowym w zakresie tego podatku. 3. Warunki zmiany Umowy: 1) inicjowanie zmian – na uzasadniony wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego. 2) zgoda obu stron 3) forma zmian – podpisany przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy - aneks do umowy w formie pisemnej, pod rygorem nieważności. 4. Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w zakresie niedotyczącym istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, a w szczególności: a) zmian redakcyjnych umowy, b) zmian będących następstwem sukcesji uniwersalnej albo przejęcia z mocy prawa pełni praw i obowiązków dotyczących którejkolwiek ze Stron, c) zmian danych Stron ujawnionych w rejestrach publicznych. 5. Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 ustawy Pzp oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą. 6. Wszelkie zmiany umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej w drodze aneksu umowy, pod rygorem nieważności.
IV 4 4 data 2020-05-29T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30 dni
IV 6 6 Nadleśnictwo Tomaszów w związku ze swoja działalnością zawiera z innymi przedsiębiorcami umowy, które dotyczą wykonania zamówienia publicznego. Należy przez nie rozumieć umowy odpłatne zawierane między zamawiającym a wykonawcą, których przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane. W obowiązku informacyjnym zamieszczonym poniżej znajdują się informacje, w jaki sposób Nadleśnictwo chroni i przetwarza dane osobowe osób, które ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego, złożyły ofertę lub zawarły umowę w sprawie zamówienia publicznego. OBOWIĄZEK INFORMACYJNY - Wykonawca Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego „RODO”, Nadleśnictwo Tomaszów informuje, iż: 1. Administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Tomaszów, Pasieki ul. Mickiewicza 1, 22-600 Tomaszów Lubelski zwane dalej Administratorem Danych, tel.: 84 664 24 58 - 59, e-mail: tomaszow@lublin.lasy.gov.pl 2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych proszę kontaktować się pod adresem e-mail lub telefonem wskazanym w pkt 1. 3. Celem przetwarzania danych jest prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia u Administratora Danych. 4. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w szczególności ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych oraz art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, lub do podjęcia działań przed zawarciem umowy. 5. Administrator Danych może przetwarzać dane osobowe jako prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora Danych, o ile prawnie uzasadniony interes wystąpi. 6. Dane osobowe mogą zostać ujawnione jednostkom organizacyjnym PGL Lasy Państwowe, dostawcom usług prawnych i doradczych, podmiotom, z których usług Administrator Danych będzie korzystał w ramach realizacji umów. 7. Dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub organizacji międzynarodowej. 8. Ma Pan/Pani prawo do: 1) dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO), 2) sprostowania danych (art. 16. RODO), 3) usunięcia danych (art. 17 RODO), 4) ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO), 5) przenoszenia danych (art. 20 RODO), 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO), 7) niepodlegania decyzjom podjętym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym profilowania (art. 22 RODO), 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa) nadzorującego zgodność przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych. 9. Administrator ma obowiązek przechowywać dane osobowe nie dłużej niż okres wynikający z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych od następnego roku kalendarzowego, po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych w sprawie jednolitego rzeczowego wykazu akt Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe jednak. 10. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym a następnie wymogiem umownym wynikającym z prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia. Osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencja niepodania danych osobowych może skutkować wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia i realizacji umowy cywilnoprawnej. 11. Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu. OBOWIĄZEK INFORMACYJNY - Podwykonawcy/podmioty trzecie Na podstawie art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego „RODO”, Nadleśnictwo Tomaszów informuje, iż: 1. Administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Tomaszów, Pasieki ul. Mickiewicza 1, 22-600 Tomaszów Lubelski zwane dalej Administratorem Danych, tel.: 84 664 24 58 - 59, e-mail: tomaszow@lublin.lasy.gov.pl 2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych proszę kontaktować się pod adresem e-mail lub telefonem wskazanym w pkt 1. 3. Celem przetwarzania danych jest prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia u Administratora Danych. 4. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w szczególności ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych oraz art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, lub do podjęcia działań przed zawarciem umowy. 5. Administrator pozyskuje kategorie odnośnych danych osobowych niezbędnych do realizacji niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, w szczególności imiona i nazwiska, dane kontaktowe, zakład pracy, stanowisko, doświadczenie, kwalifikacje. 6. Dane osobowe mogą zostać ujawnione jednostkom organizacyjnym PGL Lasy Państwowe, dostawcom usług prawnych i doradczych, podmiotom, z których usług Administrator Danych będzie korzystał w ramach realizacji umów. 7. Dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub organizacji międzynarodowej. 8. Administrator ma obowiązek przechowywać dane osobowe nie dłużej niż okres wynikający z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych od następnego roku kalendarzowego, po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z Zarządzeniem 74 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18 grudnia 2014 r. w sprawie jednolitego rzeczowego wykazu akt Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe. 9. Administrator może przetwarzać dane osobowe jako prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Administratora o ile prawnie uzasadniony interes wystąpi. 10. Ma Pan/Pani prawo do: 1) dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO), 2) sprostowania danych (art. 16. RODO), 3) usunięcia danych (art. 17 RODO), 4) ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO), 5) przenoszenia danych (art. 20 RODO), 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO), 7) niepodlegania decyzjom podjętym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym profilowania (art. 22 RODO). 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa) nadzorującego zgodność przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych. 11. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym a następnie wymogiem umownym wynikającym z prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia. 12. Źródłem pochodzenia danych jest Wykonawca postępowania o udzielenie zamówienia. 13. Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.

Criterion

Kryteria Termin realizacji dostawy
Znaczenie 20,00
  
Kryteria Przedłużony okres gwarancji
Znaczenie 20,00
  
Kryteria Cena oferty
Znaczenie 60,00
  

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)