Wykonanie, dostawa i kasacja tablic rejestracyjnych samochodowych, motocyklowych i motorowerowych

Publication date 2020-10-01
End date 2020-10-12 00:00:00
Instytucja Powiat Kutnowski
Miejscowość Kutno
Województwo łódzkie
Branża
  • Podświetlane znaki i szyldy

Szczegóły

Numer ogłoszenia 591866-N-2020
Document type ZP-400
Cpv code 315232000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie, dostawa i kasacja tablic rejestracyjnych samochodowych, motocyklowych i motorowerowych a także profesjonalnych tablic oraz tablic z zielonym tłem.
2. Realizacja zamówienia będzie odbywać się sukcesywnie w czasie trwania umowy, stosownie do zapotrzebowań składanych na piśmie przez Zamawiającego.
3. Zamawiający wymaga, by Wykonawca dostarczał wykonane tablice rejestracyjne najpóźniej w ciągu 10 dni roboczych licząc od pierwszego dnia roboczego po dacie złożenia zlecenia przez Zamawiającego.
4. Wykonawca na dostarczone tablice rejestracyjne udzieli Zamawiającemu gwarancji na okres wynoszący 36 miesięcy, licząc od dnia wydania tablic rejestracyjnych właścicielowi w celu oznaczenia pojazdu.
5. Wykaz rodzajów tablic, ich ilości i wersji wykonania objętych zamówieniem:
A. Tablice samochodowe – ogółem 45 000 szt. w wersjach:
- samochodowa zwyczajna:
jednorzędowa
dwurzędowa
- samochodowa tymczasowa:
jednorzędowa
dwurzędowa
- samochodowa tymczasowa badawcza:
jednorzędowa
dwurzędowa
- samochodowa indywidualna:
jednorzędowa
dwurzędowa
- samochodowa zabytkowa:
jednorzędowa
dwurzędowa
B. Tablice motocyklowo-ciągnikowe ogółem 2 000 szt. w wersjach:
zwyczajna
indywidualna
zabytkowa
tymczasowa
tymczasowa badawcza
C. Tablice motorowerowe – ogółem 2 000 szt. w wersjach:
zwyczajna
tymczasowa
tymczasowa badawcza
D. Wtórniki tablic – 1 400 szt.
E. Tablice profesjonalne rodzaj długa +długa: ogółem 240 szt.
F. Tablice profesjonalne do przyczep: ogółem 100 szt.
G. Tablice z zielonym tłem motorower/ciągnik: ogółem 50 szt.
H. Tablice z zielonym tłem samochodowe długa +długa: ogółem 150 szt.
I. Kasacja tablic rejestracyjnych
– odbiór przez Wykonawcę własnym transportem w terminach określonych przez Zamawiającego wg sporządzonego wykazu oraz kasacja w sposób uniemożliwiający ich ponowne wykorzystanie przez dwukrotne przecięcie każdej tablicy we własnym zakładzie produkcji tablic, utylizacja tablic plastikowych.
Ilości poszczególnych rodzajów tablic są szacunkowe i mogą ulec nieznacznym zmianom w okresie realizacji zamówienia.
6. Tablice rejestracyjne muszą być wykonane zgodnie z Certyfikatem Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie, rozporządzeniami: Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r w sprawie rejestracji oznaczania pojazdów (Dz.U. z 2017 r., poz. 2355 ze zm.), Ministra Infrastruktury z dnia 12 marca 2019 r. w sprawie profesjonalnej rejestracji pojazdów, stosowanych oznaczeń oraz opłat związanych z profesjonalną rejestracją pojazdów (Dz.U. z 2019 r. poz. 546), Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 2 maja 2012 r. w sprawie warunków produkcji i sposobu dystrybucji tablic rejestracyjnych i znaków legalizacyjnych
(Dz.U. z 2020 r. poz. 717).
7. Ilekroć w dokumentacji postępowania jest mowa o materiałach lub wyrobach z podaniem znaków towarowych, patentów, nazw własnych, pochodzenia oraz odniesienie do norm to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Oznaczenia te służą wyłącznie do opisania minimalnych parametrów technicznych, które powinny spełniać te produkty. Zamawiający podkreśla, iż zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp ciężar udowodnienia, że oferowany przedmiot zamówienia jest równoważny w stosunku do wymagań określonych przez Zamawiającego w SIWZ wraz z załącznikami spoczywa na składającym ofertę. Zamawiający za produkt równoważny będzie uznawał towar o nie gorszych parametrach technicznych niż wskazane w opisie przedmiotu zamówienia.
8. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 aec1d3dc-bd76-4cfd-87bc-7538f78a80f7
Biuletyn 591866-N-2020
Zamawiajacy nazwa Powiat Kutnowski
Regon 61101614600000
Zamawiajacy adres ulica Kościuszki
Zamawiajacy adres numer domu 16
Zamawiajacy miejscowosc Kutno
Zamawiajacy kod pocztowy 99-300
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo łódzkie
Zamawiajacy telefon 24 3554780
Zamawiajacy fax 24 3554784
Zamawiajacy email zamowienia.publiczne@powiatkutno.eu
Adres strony url https://bip.powiatkutno.eu/zamowienia
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja https://bip.powiatkutno.eu/zamowienia
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny przez operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dn. 23.11.2012 r. Prawo pocztowe, osobiście, za pośrednictwem posłańca
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Starostwo Powiatowe w Kutnie, Kancelaria, ul. Kościuszki 16, 99-300 Kutno
Nazwa nadana zamowieniu Wykonanie, dostawa i kasacja tablic rejestracyjnych samochodowych, motocyklowych i motorowerowych
Numer referencyjny ZP.272.14.2020.WK
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie, dostawa i kasacja tablic rejestracyjnych samochodowych, motocyklowych i motorowerowych a także profesjonalnych tablic oraz tablic z zielonym tłem. 2. Realizacja zamówienia będzie odbywać się sukcesywnie w czasie trwania umowy, stosownie do zapotrzebowań składanych na piśmie przez Zamawiającego. 3. Zamawiający wymaga, by Wykonawca dostarczał wykonane tablice rejestracyjne najpóźniej w ciągu 10 dni roboczych licząc od pierwszego dnia roboczego po dacie złożenia zlecenia przez Zamawiającego. 4. Wykonawca na dostarczone tablice rejestracyjne udzieli Zamawiającemu gwarancji na okres wynoszący 36 miesięcy, licząc od dnia wydania tablic rejestracyjnych właścicielowi w celu oznaczenia pojazdu. 5. Wykaz rodzajów tablic, ich ilości i wersji wykonania objętych zamówieniem: A. Tablice samochodowe – ogółem 45 000 szt. w wersjach: - samochodowa zwyczajna: jednorzędowa dwurzędowa - samochodowa tymczasowa: jednorzędowa dwurzędowa - samochodowa tymczasowa badawcza: jednorzędowa dwurzędowa - samochodowa indywidualna: jednorzędowa dwurzędowa - samochodowa zabytkowa: jednorzędowa dwurzędowa B. Tablice motocyklowo-ciągnikowe ogółem 2 000 szt. w wersjach: zwyczajna indywidualna zabytkowa tymczasowa tymczasowa badawcza C. Tablice motorowerowe – ogółem 2 000 szt. w wersjach: zwyczajna tymczasowa tymczasowa badawcza D. Wtórniki tablic – 1 400 szt. E. Tablice profesjonalne rodzaj długa +długa: ogółem 240 szt. F. Tablice profesjonalne do przyczep: ogółem 100 szt. G. Tablice z zielonym tłem motorower/ciągnik: ogółem 50 szt. H. Tablice z zielonym tłem samochodowe długa +długa: ogółem 150 szt. I. Kasacja tablic rejestracyjnych – odbiór przez Wykonawcę własnym transportem w terminach określonych przez Zamawiającego wg sporządzonego wykazu oraz kasacja w sposób uniemożliwiający ich ponowne wykorzystanie przez dwukrotne przecięcie każdej tablicy we własnym zakładzie produkcji tablic, utylizacja tablic plastikowych. Ilości poszczególnych rodzajów tablic są szacunkowe i mogą ulec nieznacznym zmianom w okresie realizacji zamówienia. 6. Tablice rejestracyjne muszą być wykonane zgodnie z Certyfikatem Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie, rozporządzeniami: Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r w sprawie rejestracji oznaczania pojazdów (Dz.U. z 2017 r., poz. 2355 ze zm.), Ministra Infrastruktury z dnia 12 marca 2019 r. w sprawie profesjonalnej rejestracji pojazdów, stosowanych oznaczeń oraz opłat związanych z profesjonalną rejestracją pojazdów (Dz.U. z 2019 r. poz. 546), Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 2 maja 2012 r. w sprawie warunków produkcji i sposobu dystrybucji tablic rejestracyjnych i znaków legalizacyjnych (Dz.U. z 2020 r. poz. 717). 7. Ilekroć w dokumentacji postępowania jest mowa o materiałach lub wyrobach z podaniem znaków towarowych, patentów, nazw własnych, pochodzenia oraz odniesienie do norm to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Oznaczenia te służą wyłącznie do opisania minimalnych parametrów technicznych, które powinny spełniać te produkty. Zamawiający podkreśla, iż zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp ciężar udowodnienia, że oferowany przedmiot zamówienia jest równoważny w stosunku do wymagań określonych przez Zamawiającego w SIWZ wraz z załącznikami spoczywa na składającym ofertę. Zamawiający za produkt równoważny będzie uznawał towar o nie gorszych parametrach technicznych niż wskazane w opisie przedmiotu zamówienia. 8. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia.
Cpv glowny przedmiot 31523200-0
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Informacje na temat katalogow Zamawiający zawrze z wybranym Wykonawcą umowę na okres: 01.01.2021 r. – 31.12.2023 r.
Okreslenie warunkow Zamawiający uzna, że Wykonawcy spełniają niniejszy warunek, jeżeli wykażą, że: a) posiadają aktualny Certyfikat Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie na zgodność tablic rejestracyjnych ze wzorami i warunkami technicznymi zawartymi w załączniku Nr 13 do Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r., w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2355 ze zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 marca 2019 r., w sprawie profesjonalnej rejestracji pojazdów, stosowanych oznaczeń oraz opłat związanych z profesjonalną rejestracją pojazdów (Dz.U. z 2019 r. poz. 546); b) posiadają Zaświadczenie o wpisie do rejestru przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne, o którym mowa w art. 75ac ust. 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 110 ze zm.).
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku w przedmiotowym zakresie.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku w przedmiotowym zakresie.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć: a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 lit. a) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3. Dokument, o którym mowa w pkt 2 lit. a) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt 3 stosuje się. 5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, składa w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt 1 lit. a) z zastrzeżeniem postanowień pkt 2 – 4.
Zakresie warunkow udzialu Wykonawca zobowiązany będzie złożyć: a) Aktualny Certyfikat Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie na zgodność tablic rejestracyjnych ze wzorami i warunkami technicznymi zawartymi w załączniku Nr 13 do Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r., w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2355 ze zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 marca 2019 r., w sprawie profesjonalnej rejestracji pojazdów, stosowanych oznaczeń oraz opłat związanych z profesjonalną rejestracją pojazdów (Dz.U. z 2019 r. poz. 546), b) Zaświadczenie o wpisie do rejestru przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne, o którym mowa w art. 75ac ust. 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 110 ze zm.).
Inne dokumenty niewymienione 1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt III.3). Ponadto Wykonawca, wraz z ofertą, składa zobowiązanie tego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. UWAGA: Treść zobowiązania lub innego dokumentu musi określać: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2. Do oferty należy dołączyć także (jeżeli dotyczy): - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy – w przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, (Zamawiający udostępnia przykładowy wzór pełnomocnictwa w Załączniku Nr 4 do SIWZ). W przypadku wspólników spółki cywilnej nie jest wymagane składanie ww. pełnomocnictwa, gdy z załączonych do oferty dokumentów wynika umocowanie wspólnika podpisującego ofertę do reprezentowania spółki cywilnej, - pełnomocnictwo do reprezentacji podmiotu składającego ofertę wraz z załącznikami – w przypadku, gdy ofertę lub załączniki do oferty podpisuje osoba, która nie jest wskazana we właściwym rejestrze do reprezentacji podmiotu lub której samodzielne działanie w świetle zasad reprezentacji podmiotu wynikających z właściwego rejestru jest niewystarczające do reprezentacji podmiotu, o ile prawo do reprezentacji tego podmiotu nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.
Czy wadium 1
Wadium 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium, przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy, 00/100) 2. Wadium może być wniesione w: 2.1. pieniądzu; 2.2. poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3. gwarancjach bankowych; 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 r. poz. 299). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PKO S.A I O/Kutno nr rachunku Nr 54 1240 3190 1111 0010 3126 5576 z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu ZP.272.14.2020.WK: Wykonanie, dostawa i kasacja tablic rejestracyjnych samochodowych, motocyklowych i motorowerowych”. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt 3, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 5.1. pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 5.2. innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Dopuszczalne będą zmiany postanowień zawartej umowy, dotyczące wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku, gdy w trakcie jej realizacji nastąpi: a) zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT) – obniżenie lub podwyższenie wynagrodzenia (wysokości jednostkowych opłat i prowizji) należnego Wykonawcy nastąpi o kwotę odpowiadającą różnicy pomiędzy kwotą podatku, jaką Wykonawca byłby zobowiązany zapłacić tytułem podatku w momencie zawarcia umowy a kwota podatku, jaką Wykonawca będzie zobowiązany zapłacić po zmianie stawki podatku od towarów i usług; b) zmiana wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, – jeżeli Wykonawca zatrudnia przy realizacji zamówienia osoby pobierające minimalne wynagrodzenie za pracę, zmiana nastąpi proporcjonalnie do zwiększenia kosztów związanych z podniesieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę, przy uwzględnieniu nakładu pracy na realizację zamówienia przez osoby pobierające to wynagrodzenie, przy czym Wykonawca będzie zobowiązany do wykazania Zamawiającemu wysokości tych kosztów, c) zmiana zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, – jeżeli Wykonawca zatrudnia przy realizacji zamówienia osoby, których powyższe zmiany dotyczą, zmiana nastąpi proporcjonalnie do zmiany kosztów wynikających ze zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, przy uwzględnieniu nakładu pracy na realizację zamówienia przez osoby, których ta zmiana dotyczy, przy czym Wykonawca będzie zobowiązany do wykazania Zamawiającemu wysokości tych kosztów, d) zmiana zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych – jeżeli Wykonawca zatrudnia przy realizacji zamówienia osoby, których powyższe zmiany dotyczą, zmiana nastąpi proporcjonalnie do zmiany kosztów wynikających ze zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, przy czym Wykonawca będzie zobowiązany do wykazania Zamawiającemu wysokości tych kosztów.
IV 4 4 data 2020-10-12T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:30
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria Termin płatności faktury
Znaczenie 10,00
  
Kryteria Termin dostawy
Znaczenie 30,00
  
Kryteria Cena brutto oferty
Znaczenie 60,00
  

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)