Dostawa artykułów spożywczych dla Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej w Przemyślu.

Publication date 2020-11-20
End date 2020-12-03 00:00:00
Instytucja Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej
Miejscowość Przemyśl
Województwo podkarpackie
Branża
  • Różne produkty spożywcze

Szczegóły

Numer ogłoszenia 612240-N-2020
Document type ZP-400
Cpv code 158000006
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa artykułów spożywczych dla Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej w Przemyślu.
2. Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części: Część I zamówienia – przedmiot zamówienia szczegółowo określa Tabela nr 1 do Druku ofertowego; Część II zamówienia – przedmiot zamówienia szczegółowo określa Tabela nr 2 do Druku ofertowego; Część III zamówienia – przedmiot zamówienia szczegółowo określa Tabela nr 3 do Druku ofertowego.
3. Zamawiający wymaga aby: a) Wykonawca dostarczał artykuły spożywcze, które w chwili dostawy spełniają wymogi jakościowe dla gatunku I oraz sanitarno – higieniczne określone w obowiązujących przepisach prawa żywnościowego na poziomie krajowym i wspólnotowym oraz były wolne od wad; b) Kształt i wygląd zewnętrzny był charakterystyczny dla danego rodzaju asortymentu. Smak i zapach powinien być charakterystyczny dla danego rodzaju wyrobu. Niedopuszczalny jest smak i zapach obcy; c) Wykonawca dostarczał towar w oryginalnych opakowaniach jednostkowych i zbiorczych, wykonanych z materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, które mają mieć na opakowaniu czytelne oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, termin przydatności do spożycia lub termin minimalnej trwałości, nazwę i adres producenta oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa żywnościowego; d) Asortyment określony w Tabeli nr 1 poz. 1 – 39, 41 – 83, w Tabeli nr 2 poz. 1,2, 7 – 14, 16 – 17 oraz w Tabeli nr 3 poz. 1 – 20 w chwili dostawy posiadał co najmniej 180 dni okresu przydatności do spożycia; w Tabeli nr 1 poz. 40 i w Tabeli nr 2 poz. 3 – 6, 15 w chwili dostawy posiadał co najmniej 30 dni okresu przydatności do spożycia; e) Wykonawca dostarczał towar do siedziby Zamawiającego tj. Przemyśl ul. Mickiewicza 34 własnym środkiem transportu, na własny koszt i ryzyko, przy zachowaniu odpowiednich reżimów sanitarnych wymaganych dla przewozu żywności zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2019 r. poz. 1252 z późn. zm.); f) Wykonawca przez cały okres realizacji umowy był pod stałym nadzorem Inspektora Sanitarnego oraz miał wdrożony system bezpieczeństwa żywności i żywienia HACCP zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia. 4. Ilekroć przedmiot zamówienia opisano przez wskazanie znaków towarowych, nazwy handlowej, norm, oznaczeń lub parametrów wskazujących konkretny produkt, Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych, przez które należy rozumieć produkty spełniające wymagania zamawiającego, co najmniej w tym samym zakresie w jakim opisane zostały w poz. 2, 4 i 5 Tabeli nr 3 do Załącznika nr 1 (Druk ofertowy) – Opis Przedmiotu Zamówienia. 5. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, obowiązany jest wykazać w złożonej ofercie, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania Zamawiającego. 6. Wykonawca w Tabeli nr 3 w kolumnie nr 3 wpisze producenta i nazwę zaproponowanego produktu. 7. Sposób realizacji zamówienia: a. zamówienia będą składane telefonicznie, mailem lub faxem najpóźniej na jeden dzień przed dostawą, b. zamówienia w zakresie części I zamówienia realizowane będą przeciętnie raz w tygodniu, natomiast w zakresie części II i III zamówienia przeciętnie raz w miesiącu, w godzinach od 07:30 do godz. 10:00. Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia częstotliwości dostaw, c. Zamawiający zastrzega sobie prawo w sytuacjach szczególnych do korekty ilościowej i asortymentowej zamówienia najpóźniej do godz. 15.00 dnia poprzedzającego dostawę.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 c48c3a84-0e2f-4a43-87b6-3292dac22b68
Biuletyn 612240-N-2020
Zamawiajacy nazwa Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej
Regon 65018683700000
Zamawiajacy adres ulica Adama Mickiewicza
Zamawiajacy adres numer domu 34
Zamawiajacy miejscowosc Przemyśl
Zamawiajacy kod pocztowy 37-700
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo podkarpackie
Zamawiajacy telefon 16 6732153, 16 6732087 ,
Zamawiajacy fax 16 6732707
Zamawiajacy email zamowienia.biosg@strazgraniczna.pl,
Adres strony url www.bieszczadzki.strazgraniczna.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 1
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.bieszczadzki.strazgraniczna.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Oferty należy przesłać w formie pisemnej pocztą, drogą kurierską lub złożyć osobiście.
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej Kancelaria Jawna, ul. Mickiewicza 34, 37-700 Przemyśl
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa artykułów spożywczych dla Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej w Przemyślu.
Numer referencyjny 40/SGMiŻ/2020
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa artykułów spożywczych dla Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej w Przemyślu. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części: Część I zamówienia – przedmiot zamówienia szczegółowo określa Tabela nr 1 do Druku ofertowego; Część II zamówienia – przedmiot zamówienia szczegółowo określa Tabela nr 2 do Druku ofertowego; Część III zamówienia – przedmiot zamówienia szczegółowo określa Tabela nr 3 do Druku ofertowego. 3. Zamawiający wymaga aby: a) Wykonawca dostarczał artykuły spożywcze, które w chwili dostawy spełniają wymogi jakościowe dla gatunku I oraz sanitarno – higieniczne określone w obowiązujących przepisach prawa żywnościowego na poziomie krajowym i wspólnotowym oraz były wolne od wad; b) Kształt i wygląd zewnętrzny był charakterystyczny dla danego rodzaju asortymentu. Smak i zapach powinien być charakterystyczny dla danego rodzaju wyrobu. Niedopuszczalny jest smak i zapach obcy; c) Wykonawca dostarczał towar w oryginalnych opakowaniach jednostkowych i zbiorczych, wykonanych z materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, które mają mieć na opakowaniu czytelne oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, termin przydatności do spożycia lub termin minimalnej trwałości, nazwę i adres producenta oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa żywnościowego; d) Asortyment określony w Tabeli nr 1 poz. 1 – 39, 41 – 83, w Tabeli nr 2 poz. 1,2, 7 – 14, 16 – 17 oraz w Tabeli nr 3 poz. 1 – 20 w chwili dostawy posiadał co najmniej 180 dni okresu przydatności do spożycia; w Tabeli nr 1 poz. 40 i w Tabeli nr 2 poz. 3 – 6, 15 w chwili dostawy posiadał co najmniej 30 dni okresu przydatności do spożycia; e) Wykonawca dostarczał towar do siedziby Zamawiającego tj. Przemyśl ul. Mickiewicza 34 własnym środkiem transportu, na własny koszt i ryzyko, przy zachowaniu odpowiednich reżimów sanitarnych wymaganych dla przewozu żywności zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2019 r. poz. 1252 z późn. zm.); f) Wykonawca przez cały okres realizacji umowy był pod stałym nadzorem Inspektora Sanitarnego oraz miał wdrożony system bezpieczeństwa żywności i żywienia HACCP zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia. 4. Ilekroć przedmiot zamówienia opisano przez wskazanie znaków towarowych, nazwy handlowej, norm, oznaczeń lub parametrów wskazujących konkretny produkt, Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych, przez które należy rozumieć produkty spełniające wymagania zamawiającego, co najmniej w tym samym zakresie w jakim opisane zostały w poz. 2, 4 i 5 Tabeli nr 3 do Załącznika nr 1 (Druk ofertowy) – Opis Przedmiotu Zamówienia. 5. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, obowiązany jest wykazać w złożonej ofercie, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania Zamawiającego. 6. Wykonawca w Tabeli nr 3 w kolumnie nr 3 wpisze producenta i nazwę zaproponowanego produktu. 7. Sposób realizacji zamówienia: a. zamówienia będą składane telefonicznie, mailem lub faxem najpóźniej na jeden dzień przed dostawą, b. zamówienia w zakresie części I zamówienia realizowane będą przeciętnie raz w tygodniu, natomiast w zakresie części II i III zamówienia przeciętnie raz w miesiącu, w godzinach od 07:30 do godz. 10:00. Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia częstotliwości dostaw, c. Zamawiający zastrzega sobie prawo w sytuacjach szczególnych do korekty ilościowej i asortymentowej zamówienia najpóźniej do godz. 15.00 dnia poprzedzającego dostawę.
Cpv glowny przedmiot 15800000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2021-12-31T00:00:00+01:00
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jednym środkiem transportu przeznaczonym do przewozu żywności spełniającym wymagania higieniczno – sanitarne zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie tj. ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2019 r. poz. 1252 z późn. zm.) UWAGA: W przypadku gdy Wykonawca będzie składał ofertę na dwie lub trzy części zamówienia Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jednym środkiem transportu opisanym powyżej.
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe 1. Zgodnie z art. 22 a ustawy p.z.p. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego w Sekcji III.1.3) niniejszego ogłoszenia w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części polegać na zdolnościach technicznych innych podmiotów, niezależenie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca w sytuacji, o której mowa w pkt. 1 musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. Zamawiający dokona oceny, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełnianie warunku udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13 – 22 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy p.z.p. 4. Jeżeli zdolności techniczne podmiotów, o których mowa w pkt. 1, nie potwierdzą spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu lub zachodzić będą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub b. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne, o których mowa w pkt. 1. 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby warunku udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w Oświadczeniu Wykonawcy dotyczącym spełniania warunków udziału w postępowaniu, stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. 6. Jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, o których mowa w pkt. 1, Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy najwyżej ocenionego przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów, o których mowa w Rozdziale VI Sekcja B „Dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego” pkt. 2 lit. a SIWZ.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy p.z.p. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną Wykonawca musi złożyć oddzielne dokument dla każdego ze wspólników. Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 2. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia i Rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 16 października 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 1 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio, kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
Zakresie warunkow udzialu Oświadczenie o dysponowaniu środkiem transportu przeznaczonym do przewozu żywności, spełniającym wymagania higieniczno – sanitarne. W/w oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Wzór ww. oświadczenia Zamawiający przekaże Wykonawcy wraz z wezwaniem do złożenia dokumentów.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest złożyć dokument (zaświadczenie) właściwej Państwowej Inspekcji Sanitarnej, potwierdzający, że Wykonawca ze względu na charakter prowadzonej działalności w zakresie przedmiotu zamówienia znajduje się pod stałym nadzorem Inspektora Sanitarnego, spełnia wymogi dotyczące standardów higieniczno – sanitarnych oraz ma wdrożony system bezpieczeństwa żywności HACCP zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia. W/w dokument należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
Inne dokumenty niewymienione 1. Wykonawca, w celu potwierdzenia, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy p.z.p. w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy p.z.p., przekaże Zamawiającemu, w formie pisemnej Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem Oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 2. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na czas realizacji zamówienia - jeżeli Wykonawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów w celu wykazania postawionego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. Wzór Zobowiązania stanowi Załączniku nr 4 do SIWZ. Ww. zobowiązanie należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do składania oświadczeń woli w imieniu oddającego zasoby do dyspozycji Wykonawcy. 3. Pełnomocnictwo – w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz gdy oferta lub załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy. Ww. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. W oparciu o art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza możliwości zmiany umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w niżej podanym zakresie: a. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia w okresie obowiązywania umowy ilości poszczególnego asortymentu towaru wskazanego w załączniku do umowy, pod warunkiem nieprzekroczenia maksymalnego łącznego wynagrodzenia brutto w zależności od faktycznych potrzeb Zamawiającego, b. Zamawiający dopuszcza zmianę wartości brutto umowy określonej w § 8 ust. 1 w przypadkach: zmiany stawki podatku VAT, o kwotę wynikającą z zmiany stawek tego podatku obowiązujących w dacie powstania obowiązku podatkowego w czasie trwania umowy; zmiany ceny brutto za jednostkę miary przedmiotu zamówienia objętego umową po okresie 3 miesięcy od daty obowiązywania umowy. Po tym terminie waloryzacja może odbywać się na podstawie pisemnego uzasadnionego wniosku Wykonawcy lub Zamawiającego do wysokości wskaźnika zmiany cen usług i towarów konsumpcyjnych ogłaszanych po zakończeniu każdego kwartału w Monitorze Polskim przez Prezesa GUS. 2. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy w razie wystąpienia okoliczności związanych z COVID- 19, mogącymi mieć wpływ na należyte wykonanie umowy na zasadach i w trybie odrębnie uregulowanym w przepisach prawa. 3. Zmiany postanowień niniejszej umowy muszą być dokonane na piśmie w formie aneksu z wyłączeniem pkt. 1 lit. a.
IV 4 4 data 2020-12-03T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 11:30
IV 4 4 jezyki język polski
IV 4 5 okres 30

Attchment

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Dostawa artykułów spożywczych
Zalacznik cpv glowny przedmiot 15800000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa artykułów spożywczych dla Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej w Przemyślu. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa Tabela nr 1 do Druku ofertowego.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Dostawa artykułów spożywczych
Zalacznik cpv glowny przedmiot 15800000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa artykułów spożywczych dla Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej w Przemyślu. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa Tabela nr 2 do Druku ofertowego.
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Dostawa artykułów spożywczych
Zalacznik cpv glowny przedmiot 15800000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2021-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa artykułów spożywczych dla Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej w Przemyślu. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa Tabela nr 3 do Druku ofertowego.
  

Criterion

Kryteria termin płatności
Znaczenie 20,00
  
Kryteria czas rozpatrzenia reklamacji
Znaczenie 20,00
  
Kryteria cena oferty
Znaczenie 60,00
  

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)