Budowa wentylacji i klimatyzacji w sali konferencyjnej oraz pomieszczeniach towarzyszących 3 piętra w budynku O-1 Polskiego Radia S.A.

Publication date 2020-12-31
End date 2021-01-29 00:00:00
Instytucja Polskie Radio S.A. Biuro Zamówień Publicznych
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Wentylatory i urządzenia klimatyzacyjne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 777518-N-2020
Document type ZP-400
Cpv code 397172003
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie roboty budowalnej w zakresie instalacji wentylacji
w pomieszczeniu 302, 303 i 304a oraz klimatyzacji w pomieszczeniach 301, 304a i 304b w obiekcie O-1 Polskiego Radia S.A. w szczególności:
1) wykonanie konstrukcji wsporczych zgodnie z Dokumentacją Techniczną;
2) montaż jednostek zewnętrznych oraz centrali na konstrukcji stalowej;
3) wykonanie prac budowalnych, przewiertów, przekuć oraz prac wykończeniowych;
4) wykonanie instalacji elektrycznej zasilającej jednostki zewnętrzne, jednostki wewnętrzne oraz centralę wentylacyjną;
5) zasilanie centrali oraz urządzeń towarzyszących z rozdzielni głównej, z sieci „G” mieszczącej się na kondygnacji „-2” w obiekcie O-1;
6) wykonanie instalacji wentylacji;
7) wykonanie instalacji freonowych;
8) wykonanie instalacji automatyki oraz sterowniczych;
9) wykonanie instalacji odprowadzenia kondensatu;
10) montaż jednostek wewnętrznych;
11) wykonanie próby szczelności instalacji;
12) wykonanie próżni instalacji chłodniczej;
13) napełnienie całej instalacji chłodniczej nowym czynnikiem;
14) rozruch instalacji wentylacyjnej wraz z regulacją;
15) zaprogramowanie systemu;
16) wykonanie prób, testów i pomiarów;
17) wykonanie dokumentacji powykonawczej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ oraz Załącznikach 8-16 do SIWZ. Pozostałe warunki realizacji zamówienia zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 5b533be9-a023-40c8-af42-5f5e616a66bf
Biuletyn 777518-N-2020
Zamawiajacy nazwa Polskie Radio S.A. Biuro Zamówień Publicznych
Regon 10420591000000
Zamawiajacy adres ulica Al. Niepodległości
Zamawiajacy adres numer domu 77/85
Zamawiajacy miejscowosc Warszawa
Zamawiajacy kod pocztowy 00-977
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon +48 22 645 36 90,
Zamawiajacy fax +48 22 645 39 57
Zamawiajacy email zamowienia.publiczne@polskieradio.pl,
Adres strony url prsa.pl
Adres strony internetowej narzedzia prsa.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 3
Dostep dokumentow zamowienia www.prsa.pl
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.prsa.pl
Nazwa nadana zamowieniu Budowa wentylacji i klimatyzacji w sali konferencyjnej oraz pomieszczeniach towarzyszących 3 piętra w budynku O-1 Polskiego Radia S.A.
Numer referencyjny BZP.B5.36.2020
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie roboty budowalnej w zakresie instalacji wentylacji w pomieszczeniu 302, 303 i 304a oraz klimatyzacji w pomieszczeniach 301, 304a i 304b w obiekcie O-1 Polskiego Radia S.A. w szczególności: 1) wykonanie konstrukcji wsporczych zgodnie z Dokumentacją Techniczną; 2) montaż jednostek zewnętrznych oraz centrali na konstrukcji stalowej; 3) wykonanie prac budowalnych, przewiertów, przekuć oraz prac wykończeniowych; 4) wykonanie instalacji elektrycznej zasilającej jednostki zewnętrzne, jednostki wewnętrzne oraz centralę wentylacyjną; 5) zasilanie centrali oraz urządzeń towarzyszących z rozdzielni głównej, z sieci „G” mieszczącej się na kondygnacji „-2” w obiekcie O-1; 6) wykonanie instalacji wentylacji; 7) wykonanie instalacji freonowych; 8) wykonanie instalacji automatyki oraz sterowniczych; 9) wykonanie instalacji odprowadzenia kondensatu; 10) montaż jednostek wewnętrznych; 11) wykonanie próby szczelności instalacji; 12) wykonanie próżni instalacji chłodniczej; 13) napełnienie całej instalacji chłodniczej nowym czynnikiem; 14) rozruch instalacji wentylacyjnej wraz z regulacją; 15) zaprogramowanie systemu; 16) wykonanie prób, testów i pomiarów; 17) wykonanie dokumentacji powykonawczej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ oraz Załącznikach 8-16 do SIWZ. Pozostałe warunki realizacji zamówienia zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ.
Cpv glowny przedmiot 39717200-3
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w dniach 120
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow 9.4. Zamawiający uzna warunek dotyczący posiadania zdolności technicznych lub zawodowych za spełniony jeśli wykonawca wykaże, że: 9.4.1. wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie zrealizował minimum dwa systemy wentylacyjne o wydatku każdej z central minimum 9 000 m3/h; 9.4.2. dysponuje co najmniej następującymi osobami:  minimum 2 osoby z uprawnieniami SEP Eksploatacji wykonujących prace instalacyjne z branży elektrycznej,  minimum 2 osoby z uprawnieniami F-Gaz wykonujących prace instalacyjne z branży sanitarnej. 9.5. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymagalnych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcie gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 9.6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału, o którym mowa w pkt. 9.1.3. SIWZ w zakresie określonym w pkt. 9.4. SIWZ, w stosownych sytuacjach polegać, na zasadach określonych w art. 22a ustawy, na zdolnościach technicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących ich z tymi podmiotami stosunków prawnych. W takim przypadku wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia oraz że będzie miał do tych zasobów faktyczny/rzeczywisty dostęp. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13) –22) ustawy. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane. 9.7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na którego zdolnościach polega wykonawca, nie potwierdzą spełnienia przez wykonawcę warunku udziału, o którym mowa w pkt. 9.1.3. SIWZ w zakresie określonym w pkt. 9.4. SIWZ, lub jeżeli w wyniku badania okaże się, że wobec tego podmiotu zachodzą podstawy wykluczenia o których mowa w art. 24 ust.1 pkt. 13) – 22) ustawy, Zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe określone w pkt 9.4. SIWZ.
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow 1
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Zakresie warunkow udzialu 10.4.1. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy (podstawa określona w pkt. 9.2. SIWZ),
Wykaz potwierdzenie okolicznosci 10.4.2. wypełniony wykaz robót budowalnych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SIWZ, oraz załączeniem dowodów określających czy roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są: a) referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawa była wykonana, b) oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest wstanie uzyskać powyższych dokumentów. 10.4.3. wypełniony wykaz osób w celu potwierdzenia, że osoby wskazane do realizacji zamówienia spełniają wymagania określone w pkt 9.4.2. według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ, 10.4.4. w przypadku, gdy wykonawca w celu wykazania spełnienia warunku udziału, o którym mowa w pkt 9.1.3. SIWZ polega na zasobach innych podmiotów – do złożenia w odniesieniu do tych podmiotów: 10.4.4.1. dokumentów, o których mowa w pkt 10.4.1. SIWZ, 10.4.4.2. w celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, dokumentów, które określają w szczególności: zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia publicznego, zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia publicznego. UWAGA 1: Zamawiający informuje, że wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona nie będzie obowiązany do przedłożenia dokumentów lub oświadczeń potwierdzających brak podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt 10.4 SIWZ, jeżeli Zamawiający posiada już te dokumenty lub oświadczenia lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych ogólnodostępnych baz danych. UWAGA 2: Zamawiający informuje, że jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiednego przebiegu niniejszego postępowania, Zamawiający wezwie wykonawców ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia do złożenia wszystkich lub niektórych z dokumentów i oświadczeń, wymienionych w pkt 10.4. SIWZ, na każdym etapie prowadzonego postępowania. Zamawiający będzie również uprawniony do wezwania do złożenia aktualnych dokumentów i oświadczeń, wymienionych w pkt 10.4. SIWZ, jeżeli zajdą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio dokumenty i oświadczenia nie są już aktualne
Inne dokumenty niewymienione 10.1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13) – 22) ustawy oraz art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy, wykonawcy wraz z ofertą zobowiązani są przedłożyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie własne, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w przedmiotowym oświadczeniu własnym wykonawcy stanowić będą wstępny dowód, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 10.2. Poza oświadczeniem własnym, o którym mowa w pkt. 10.1 SIWZ, wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: 10.2.1. wypełniony formularz oferty – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ; 10.2.2. wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 10.1. SIWZ, w celu wykazania braku istnienia wobec tych podmiotów podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołują się na ich zasoby, warunku udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podmiotach. Wykonawca, w takim wypadku, przedkłada wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu trzeciego, albo inny dokument służący wykazaniu udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 22a ust. 1 ustawy – wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. 10.2.3. dowód wniesienia wadium - w przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniądzu; 10.2.4. pełnomocnictwo - w przypadku, gdy ofertę w imieniu wykonawcy składa pełnomocnik oraz w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w którym należy określić zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy; B. Wymagane do złożenia po otwarciu ofert 10.3. W celu wykazania braku podstawy do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy, wykonawcy zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy, po otwarciu ofert, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej podanej w pkt. 1 SIWZ, informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, zobowiązani są przedłożyć oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. Wykonawcy wraz ze złożeniem przedmiotowego oświadczenia, mogą przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłóceń konkurencyjności w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia. 10.5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 10.5.1. zamiast dokumentu wskazanego w pkt 10.4.1. SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzającego odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa w pkt. 10.4.1. SIWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 10.5.2. jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w niniejszym punkcie, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiedni oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przedmiotowe dokumenty powinny być również wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 10.5.3. składa również dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt. 10.4.2 – 10.4.3. SIWZ, a w przypadku polegania na potencjale innych podmiotów, w celu spełnienia warunku udziału w postępowaniu dokumenty, o których mowa w pkt. 10.4.4. SIWZ. 10.6. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wykonawców: 10.6.1. wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia i wskazania pełnomocnika stosownie do postanowień art. 23 ust. 2 ustawy, uprawniającego pełnomocnika do reprezentacji w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i określającego zakres tego umocowania, 10.6.2. w celu wykazania braku istnienia podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13) – 22) oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1) ustawy oświadczenie własne, o którym mowa w pkt 10.1. SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ. Postanowienie pkt. 10.2.3. ma zastosowanie, 10.6.3. w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w terminie wskazanym w pkt. 10.3. SIWZ, przedkłada oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ. Wykonawcy wraz ze złożeniem przedmiotowego oświadczenia, mogą przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłóceń konkurencyjności w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, 10.6.4. przedkładają pozostałe dokumenty, o których mowa w pkt 10.2.1. oraz 10.2.3. SIWZ, 10.6.5. gdy najwyżej zostanie oceniona oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wezwie do złożenia przez każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w terminie podanym w pkt 10.4 SIWZ, dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt. 10.4.1. – 10.4.3. SIWZ, a w przypadku, gdy wykonawcy w celu wykazania spełnienia warunku w przypadku, o którym mowa w pkt 9.1.3. SIWZ polegają na potencjale innych podmiotów również dokumentów i oświadczeń, o których mowa w pkt 10.4.4. SIWZ. Postanowienie pkt. 10.5. SIWZ ma zastosowanie.
Czy wadium 1
Wadium 16.1 Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 14 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych, 00/100). 16.2 Wadium wpłaca/wnosi się przed upływem terminu składania ofert w następujących formach (w zależności od wyboru wykonawcy): 16.2.1. pieniądzu, wpłaconym na konto: Polskie Radio S.A. (PKO BP S.A.) nr: 95 1020 1026 0000 1002 0298 1389; 16.2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 16.2.3. gwarancjach bankowych; 16.2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 16.2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. 2020, poz. 299). 16.3 W przypadku wnoszenia wadium w formie wskazanej w pkt. 16.2.1. SIWZ (w pieniądzu) terminem wniesienia wadium jest data i godzina uznania rachunku bankowego Zamawiającego (zaksięgowania wymaganej kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego). 16.4 W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej bądź ubezpieczeniowej, albo poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja obejmowała odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Koniecznym jest również, aby gwarancja/poręczenie obejmowała cały okres związania ofertą określony w SIWZ, poczynając od dnia składania ofert. 16.5 W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż w pkt. 16.2.1. SIWZ konieczne jest dołączenie oryginału dowodu wniesienia wadium (np. gwarancji bankowej) do oferty. W takim przypadku nie ma zastosowania zalecenie z pkt. 18.9. SIWZ, a oryginał dowodu wniesienia wadium należy dołączyć do oferty w sposób, który nie będzie powodował dekompletacji oferty, w sytuacji zwrotu wadium wniesionego w innej formie, niż w pkt. 16.2.1. SIWZ. 16.6 Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie (także na przedłużony okres związania ofertą), w wymaganej wysokości, formie lub wniesienie w sposób nieprawidłowy skutkuje odrzuceniem oferty, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy.
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zmiana umowy może nastąpić za zgodą stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w następujących okolicznościach w zakresie: 1) w zakresie terminu realizacji przedmiotu Umowy, o którym mowa w § 3 ust. 1 w przypadku: a) wstrzymaniem realizacji przez Nadzór Budowlany, b) wstrzymaniem realizacji robót, gdy wstrzymanie robót wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, c) wstrzymaniem realizacji robót wynikających z przyczyn technologicznych, d) wydania orzeczeń sądowych lub administracyjnych dotyczących przedmiotu umowy w zakresie niezbędnym do dostosowania postanowień umowy do treści orzeczenia, w szczególności w przypadku orzeczenia przez właściwe organy, iż przewidziane w niniejszej umowie prace powinny być wykonywane na podstawie pozwolenia na budowę, e) wystąpieniem warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych tj. obfitych opadów atmosferycznych, z zastrzeżeniem, iż okoliczności powodujące wstrzymanie robót mają charakter; całodzienny, Poprzez wydłużenie terminu wykonania prac o czas ich wstrzymania. W przypadkach opisanych w pkt 1) Wykonawca na wniosek Inspektora nadzoru zobowiązuje się wstrzymać wykonywane roboty do czasu uzyskania decyzji o wznowieniu prac. Przedłużenie terminu wykonania umowy w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt 1) może nastąpić na podstawie zgodnego oświadczenia Stron. 2) w przypadku wystąpienia Okoliczności Siły Wyższej poprzez dostosowanie Umowy do warunków istniejących w następstwie zdarzeń Okoliczności Siły Wyższej, w zakresie umożliwiającym wykonanie przedmiotu Umowy w warunkach będących skutkiem Okoliczności Siły Wyższej; 3) w zakresie podwykonawstwa, gdy Wykonawca, składając ofertę, zobowiązał się do samodzielnego wykonania przedmiotu Umowy, o którym mowa w § 2, a w okresie realizacji, wskazanym w § 3, zaistnieje konieczność wykonania przedmiotu Umowy z udziałem podwykonawcy – w tym przypadku Wykonawca niezwłocznie, nie później jednak niż na 7 dni kalendarzowych przed przystąpieniem do realizacji Umowy z udziałem podwykonawców, zobowiązany jest do: a) wykazania powodów, dla których realizacja przedmiotu umowy wymaga udziału podwykonawcy, b) wskazania zakresu czynności/prac, które zostaną przekazane podwykonawcy do wykonania, c) podania nazwy (firmy) podwykonawcy, jego danych kontaktowych oraz osób do kontaktu z nim; 4) w zakresie zamiany podwykonawców wymienionych w § 9 ust. 3 pod warunkiem, że: a) w przypadku, gdy podwykonawcy wymienieni w § 9 ust. 3 nie są podmiotami na zasobach, których Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełnienia warunku udziału, Wykonawca niezwłocznie, nie później jednak niż na 7 dni kalendarzowych przed przystąpieniem do realizacji Umowy z udziałem podwykonawców, zobowiązany jest do: a. wykazania powodów, dla których realizacja przedmiotu umowy wymaga udziału podwykonawcy, b. wskazania zakresu czynności/prac, które zostaną przekazane podwykonawcy do wykonania, c. podania nazwy (firmy) podwykonawcy, jego danych kontaktowych oraz osób do kontaktu z nim, b) w przypadku, gdy podwykonawcy wymienieni w § 9 ust. 3 są podmiotami na zasobach, których Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełnienia warunku udziału – spełnienie wymogów określonych w § 11 ust. 1 i 2 z uwzględnieniem §11 ust. 4. 5) klauzul dotyczących ochrony danych osobowych – w przypadku zmiany stanu prawnego dotyczącego ochrony danych osobowych lub przetwarzania tych danych, w zakresie jakim zmiany te wpływać będą na treść klauzuli zawartych w Umowie, w celu zapewnienia ich zgodności z przepisami prawa; 6) w zakresie terminu wskazanego w § 3 ust. 1 – w przypadku, gdy istniejący stan epidemii oraz rozprzestrzeniania się pandemii choroby COVID-19, wywołana wirusem SARS-CoV-2 oraz ich następstwa skutkować będą czasowym zawieszeniem albo wstrzymaniem transportu lub produkcji urządzeń wentylacyjnych, klimatyzacyjnych lub ich elementów składowych, lub innymi utrudnieniami w transporcie lub produkcji – poprzez jego wydłużenie o przewidywany, czas występowania utrudnień, zawieszenia bądź wstrzymania transportu, produkcji, nie dłuższy jednak niż kolejne 2 miesiące, liczone od upływu terminu wskazanego w § 3 ust. 1 – pod warunkiem, bezzwłocznego, nie później niż w terminie 2 dni kalendarzowych poinformowania drugiej Strony o tym fakcie oraz pod warunkiem udokumentowania przez Wykonawcę faktycznego istnienia ww. utrudnień; 7) w zakresie terminu, wskazanego w § 3 ust. 1 – w przypadku, gdy istniejący stan epidemii oraz rozprzestrzeniania się pandemii choroby COVID-19, wywołana wirusem SARS-CoV-2 oraz ich następstwa, skutkują brakiem kadry niezbędnej do przeprowadzenia prac montażowych – poprzez wydłużenie o przewidywany czas niezbędny do pozyskania tej kadry, nie dłuższy jednak niż kolejne 30 dni, liczone od upływu terminu wskazanego w § 3 ust. 1 – pod warunkiem, bezzwłocznego, nie później niż w terminie 2 dni kalendarzowych poinformowania drugiej Strony o tym fakcie oraz pod warunkiem udokumentowania przez Wykonawcę faktycznego istnienia ww. problemu.
IV 4 4 data 2021-01-29T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 11:50
IV 4 5 okres 60
IV 6 6 wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy i przedłożenia dowodu potwierdzającego wniesienie zabezpieczenia; 23.2. w przypadku wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji/poręczenia – przekazania Zamawiającemu projektu treści gwarancji/poręczenia, celem zaakceptowania przez Zamawiającego warunków gwarancji/poręczenia, przed ostatecznym ustanowieniem zabezpieczenia w tej formie; 23.3 Przedłożenie za zgodność z oryginału uprawnień Kierownika robót z branży konstrukcyjnej, sanitarnej oraz elektrycznej oraz zaświadczenia o wpisie do odpowiedniej Izby. 23.4. Po zakończeniu postępowania, a przed zawarciem umowy, wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do przedłożenia celem akceptacji przez Zamawiającego dowodu posiadania ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności lub posiadanego mienia pokrywającej roszczenia wynikające ze szkód osobowych lub rzeczowych wyrządzonych przez Wykonawcę w związku z wykonywaniem czynności będących przedmiotem umowy, z sumą gwarancyjną na poziomie nie niższym, niż 1.000.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia. Zakresem ochrony objęta będzie odpowiedzialność cywilna z tytułu czynów niedozwolonych (OC deliktowa) oraz z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania (OC kontraktowa), z dodatkowych rozszerzeniem na: a) szkody spowodowane rażącym niedbalstwem; b) szkody wyrządzone przez podwykonawców – o ile będą zaangażowani w realizację prac; c) szkody nie będące następstwem szkód osobowych, ani szkód rzeczowych (tzw. czyste straty finansowe) z limitem odpowiedzialności min. 500 000 zł; d) szkody spowodowane wadą produktu; e) szkody polegające na poniesieniu kosztów dodatkowych na demontaż wadliwego produktu oraz montaż produktu wolnego od wad, z limitem odpowiedzialności min. 500 000 zł; f) szkody powstałe po przekazaniu przedmiotu pracy lub usługi w użytkowanie odbiorcy (completed operations); g) szkody powstałe w mieniu powierzonym lub przekazanym, będącym w pieczy lub pod nadzorem – w przypadku gdy w związku z realizacją Umowy wystąpi omawiane ryzyko, z limitem odpowiedzialności min. 200 000 zł; h) szkody powstałe w mieniu będącym przedmiotem usługi, naprawy, obróbki – w przypadku gdy w związku z realizacją Umowy wystąpi omawiane ryzyko, z limitem odpowiedzialności min. 200 000 zł; i) szkody wyrządzone podczas prac ładunkowych; j) Franszyza lub udział własny będą ustalone na rozsądnym poziomie rynkowym, w wysokości nieprzekraczającej 5 000 zł dla szkód rzeczowych, 10% odszkodowania, nie mniej niż 5 000 zł dla czystych strat finansowych, z zastrzeżeniem braku franszyzy i udziałów własnych w odniesieniu do szkód osobowych. 23.5. Wykonawca ma obowiązek przedstawić kopie ww. umowy ubezpieczenia, nie później niż w dniu podpisania niniejszej Umowy. 23.6. Zamawiający może na każdym etapie obowiązywania Umowy żądać przedłożenia aktualnej polisy do wglądu, celem weryfikacji wypełnienia ww. zobowiązania. 23.7. W przypadku zawarcia Umowy przez Konsorcjum, obowiązek zawarcia powyższej umowy ubezpieczenia dotyczy łącznie Konsorcjum, a ochrona ubezpieczeniowa uwzględniać powinna odpowiedzialność każdego członka Konsorcjum (współubezpieczeni). 23.8. Dodatkowo – w przypadku wyboru, jako najkorzystniejszej, oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia przedłożą umowę regulującą ich współpracę.

Criterion

Kryteria okres gwarancji
Znaczenie 20,00
  
Kryteria cena oferty
Znaczenie 80,00
  

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)