Modernizacja i przebudowa 6 piętra Szpitala Wojewódzkiego im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach na potrzeby Oddziału Onkologii Klinicznej z Hematologią oraz Gabinetu Chemioterapii wraz z wyposażeniem w niezbędny sprzęt i aparaturę medyczną w ramach projektu Rozwój współpracy instytucji medycznych Białorusi i Polski w celu podniesienia jakości diagnostyki onkologicznej oraz organizacji pomocy w nagłych wypadkach.

Publication date 2014-03-05
End date 2014-03-20 10:00:00
Instytucja Szpital Wojewódzki im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach
Miejscowość Suwałki
Województwo podlaskie
Branża
  • Meble,
  • Urządzenia medyczne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 74114 / 2014
Document type ZP-400
Cpv code 452150007, 331000000, 331900008, 391000003
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: Modernizacja i przebudowa 6 piętra Szpitala Wojewódzkiego im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach na potrzeby Oddziału Onkologii Klinicznej z Hematologią oraz Gabinetu Chemioterapii wraz z wyposażeniem w niezbędny sprzęt i aparaturę medyczną w ramach projektu Rozwój współpracy instytucji medycznych Białorusi i Polski w celu podniesienia jakości diagnostyki onkologicznej oraz organizacji pomocy w nagłych wypadkach.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w załącznikach nr 7 i 8 do SIWZ.
3. Zamawiający informuje, iż przedmiary robót są materiałem informacyjno - pomocniczym. Jeżeli występuje rozbieżność w opisie przedmiotu zamówienia pomiędzy dokumentacją techniczną a przedmiarami robót, należy przyjąć za wiążący opis przedmiotu zamówienia zawarty w dokumentacji technicznej.
4. W wyniku realizacji przedmiotowej inwestycji szpital zostanie dostosowany do wymogów określonych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012r.
5. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać od nadzoru budowlanego decyzje na użytkowanie lub brak sprzeciwu do złożonego zawiadomienia o zakończeniu budowy.
6. Wykonawca nie będzie wykorzystywał na potrzeby budowy transportu dźwigami szpitalnymi.
7. Zaleca się aby Wykonawca przed rozpoczęciem prac zweryfikował dla swoich potrzeb inwentaryzację stanu istniejącego, zbadał aktualny stan budynku oraz zapoznał się z organizacją i systemem działania szpitala.
8. Obiekt jest funkcjonującym szpitalem wielospecjalistycznym, w związku z tym Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania prac budowlanych i instalacyjnych w sposób gwarantujący możliwość bieżącej eksploatacji całego obiektu. Wymagane technologią warunkowe, chwilowe przerwy w dostawach poszczególnych mediów dla części szpitala niebędącej przedmiotem inwestycji, należy ograniczyć do niezbędnego minimum, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym.
9. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przed podpisaniem umowy, dokonał z Zamawiającym uzgodnień harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonania poszczególnych prac i przedłożył do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Zamawiający ma prawo do ingerowania w przedstawiony przez Wykonawcę harmonogram finansowo - rzeczowy, a Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia uwag Zamawiającego.
10. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu budowy w okresie trwania realizacji umowy, aż do zakończenia i ostatecznego odbioru robót.
11. Prace prowadzone będą bezpośrednio w działającym obiekcie. Z tych powodów transport materiałów oraz praca sprzętu i maszyn budowlanych nie mogą stanowić nadmiernego utrudnienia ani zagrożenia dla eksploatacji i użytkowania obiektu.
12. Teren prac winien być wygrodzony, zabezpieczony przed dostępem dla osób postronnych. Sposób wygrodzenia placu budowy należy uzgodnić z przedstawicielami Zamawiającego. Rusztowania i pomosty robocze powinny być zabezpieczone za pomocą szczelnych ogrodzeń przed dostępem osób z zewnątrz.
13. Gruz, materiały z rozbiórki nie przeznaczone do ponownego wykorzystania, itp. należy wywozić na bieżąco z terenu budowy. Wykluczone jest składowanie i magazynowanie materiałów łatwopalnych. Materiały takie winny być dowożone na bieżąco, w ilości nie przekraczającej dziennego zużycia.
14. Wykonawca wykona wszystkie prace wstępne potrzebne do zorganizowania zaplecza, doprowadzi instalacje niezbędne do jego funkcjonowania oraz wyposaży w odpowiednie obiekty i drogi montażowe.
15. Wykonawca jest zobowiązany doprowadzić do zaplecza i placu budowy energię elektryczną, wodę, ścieki itp. Zabezpieczenie korzystania z w/w nośników i mediów energetycznych należy do obowiązków Wykonawcy i jest on w pełni odpowiedzialny za uzyskanie wszystkich warunków technicznych przyłączenia, dokonanie uzgodnień itp.
16. Zamawiający może udostępnić odpłatnie media (woda, energia elektryczna) niezbędne do realizacji zadania. Miejsca poboru, dopuszczalna moc i szczegółowe warunki techniczne podłączenia - do uzgodnienia po wprowadzeniu na teren budowy. Kable, przewody i rozdzielnie od miejsc przyłączenia zapewnia wykonawca na własny koszt.
17. Wykonawca w ramach umowy ma uprzątnąć plac budowy po zakończeniu każdego etapu robót i doprowadzić go do należytego stanu po zakończeniu robót i likwidacji placu budowy.
18. Wykonawca udzieli 36 miesięcznej gwarancji na roboty budowlane wykonane w ramach realizacji przedmiotu zamówienia i 36 miesięcznej rękojmi za wady oraz 24 miesięcznej gwarancji i 12 miesięcznej rękojmi na urządzenia i sprzęt stanowiący wyposażenie pomieszczeń, przy czym okres gwarancji sprzętu i urządzeń zamontowanych w pomieszczeniach wydłuża się o czas naprawy sprzętu.
19. Wszystkie materiały winien zapewnić Wykonawca robót budowlanych (koszt należy uwzględnić w ofercie).
20. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z Polskimi Normami, z aktualnie obowiązującymi w danym zakresie przepisami prawa, w tym przepisami ustawy Prawo Budowlane, przepisami BHP i Ppoż, normami, wiedzą i sztuka budowlaną. Przedmiot zamówienia należy również wykonać wyłącznie z materiałów nowych dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie na terenie Polski i Unii Europejskiej, posiadających aprobaty techniczne i niezbędne certyfikaty, atesty i inne.
21. Wskazanie przez Zamawiającego nazwy własnej i/lub numeru katalogowego danego produktu z katalogu wskazanego producenta, służy dokładnemu określeniu przedmiotu zamówienia i ustaleniu standardów, a nie wskazuje na konkretny wyrób danego producenta. Dopuszcza się składanie ofert równoważnych pod warunkiem, że przedmiot oferty jest identyczny funkcjonalnie i możliwie jak najbardziej zbliżony pod względem konstrukcji, materiałów z jakich jest wykonany, rozmiarów itp. do wyrobów przykładowych, a Wykonawca przedłoży w ofercie stosowny dokument, z którego w sposób jednoznaczny będzie wynikać, iż oferowany przedmiot zamówienia posiada parametry techniczno - eksploatacyjno - użytkowe nie gorsze od parametrów wskazanego produktu. Wszelkie ryzyko (w tym koszty ewentualnych ekspertyz) związane z udowodnieniem równoważności spoczywa na Wykonawcy. Podstawa prawna: art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Szpital Wojewódzki im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach
Ulica ul. Szpitalna 60
Nr domu 60
Miejscowosc Suwałki
Kod poczt 16-400
Wojewodztwo podlaskie
Tel 087 5629582, 5629462, 5629595
Fax 087 5629594
Internet www.szpital.suwalki.pl/przetargi
Regon 79031936200000
E mail zamowienia@szpital.suwalki.pl
Czy obowiazkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zam Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
Rodz zam B
Czy czesci Nie
Czy wariant Nie
Czy dialog Nie
Czy uzup Nie
Czas D
Data zak 15/02/2015
Wadium 1. W przedmiotowym postępowaniu wymaga się wadium. Kwota wadium wynosi: 100 000,00zł 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku z następujących form: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 4. Wykonawca w zależności od wybranej formy wadium - oryginał składa w oddzielnej odpowiednio oznakowanej kopercie w sekretariacie szpitala, w terminie do dnia 20/03/201do godz. 10:00, a kopię dołącza do oferty. 5. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Bank Zachodni WBK S.A. II o. / w Suwałkach Nr konta 42 1500 1719 1217 1002 6998 0000 przed upływem termin u składania ofert (z dopiskiem jakiego postępowania dotyczy) - a kopię dowodu wpłaty dołączyć do oferty. 6. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Wadium powinno obejmować cały okres związania ofertą. 8. Za termin wniesienia wadium uważa się datę wpłynięcia środków na konto zamawiającego. 9. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania. 10. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócił wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 14. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 15. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
Zaliczka Nie
Uprawnienie do potwierdzenia: oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 3 do SIWZ.
Wiedza warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że: w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum 2 roboty budowlane polegające na budowie, rozbudowie lub przebudowie czynnych obiektów szpitalnych wraz z wyposażeniem o wartości co najmniej 5 000 000,00 zł brutto złotych każda,
Potencjal do potwierdzenia: oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 3 do SIWZ.
Zdolne warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że: będzie dysponował w trakcie realizacji zamówienia następującymi osobami odpowiedzialnymi za wykonanie zamówienia: a) kierownik budowy - 1 osoba spełniająca następujące warunki: posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, spełnia wymogi określone w ustawie Prawo budowlane oraz posiada doświadczenie przy kierowaniu robotami budowlanymi w tym co najmniej 2 robotami budowlanymi polegającymi na budowie, rozbudowie lub przebudowie czynnych obiektów szpitalnych o wartości co najmniej 5 000 000,00 zł brutto złotych każda. b) kierownikami robót w branżach objętych przedmiotem zamówienia - po jednej osobie posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami w danej branży /branża elektryczna - sieci i instalacje elektryczne, branża instalacji - sieci i instalacje cieplne, wentylacyjne, gazowe, wodociągowe i kanalizacyjne/ oraz posiadającymi doświadczenie przy kierowaniu lub nadzorowaniu robotami budowlanymi w danej branży w tym co najmniej 2 robotami budowlanymi w danej branży polegającymi na budowie, rozbudowie lub przebudowie czynnych obiektów kubaturowych.
Sytuacja warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 5.000.000,00 zł; b) wykaże, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie niższą niż 3.000.000,00 zł.
Oswiadczenie potwierdzenia 2 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 12 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 13 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 15 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 16 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 3 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 4 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 5 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 6 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 7 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dok podm zag 1 Tak
Dok podm zag 2 Tak
Dok podm zag 3 Tak
Dok potw 5 Tak
Inne dok potw 1) Deklaracje zgodności CE (dotyczy sprzętu medycznego). 2) Oświadczenie o wprowadzeniu przedmiotu zamówienia do obrotu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2010r. Nr 107 poz. 679), zawierające zobowiązanie Wykonawcy do dostarczenia kopii ww. dokumentów na każde żądanie zamawiającego (dotyczy sprzętu medycznego ). Uwaga! Jeżeli wyrób, który nie został sklasyfikowany jako wyrób medyczny zgodnie z dyrektywami europejskimi i ustawą o wyrobach medycznych (ustawa z dnia 20 maja 2010r.) i nie jest objęty deklaracjami zgodności i nie podlega żadnemu wpisowi do rejestru, a więc nie posiada znaku CE to w tym przypadku Zamawiający wymaga załączenia do oferty oświadczenia, że oferowany przedmiotowym postępowaniem produkt, .... (należy go wymienić) nie jest objęty tym wymogiem i podać uzasadnienie tego faktu oraz podstawę prawną.
Inne dokumenty 1) Sporządzony przez Wykonawcę według instrukcji podanej w załączniku nr 1 do SIWZ Druk Oferty. 2) Dokładny opis - zestawienie parametrów technicznych sprzętu medycznego, zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ. 3) Jeżeli uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentu, o którym mowa w pkt 4.2 do oferty należy dołączyć: pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień - w oryginale lub poświadczone notarialnie lub opatrzone adnotacją za zgodność z oryginałem, pieczęcią wykonawcy, imienną pieczątką osoby upoważniającej na podstawie dokumentu wymienionego w punkcie 4.2. lub 4.8 oraz jej podpisem. 4) Firmowe materiały informacyjne potwierdzające parametry techniczne oferowanego przedmiotu zamówienia wraz z poświadczonym przez Wykonawcę tłumaczeniem na język polski, jeżeli materiały są w języku obcym (dotyczy sprzętu i wyposażenia). 5) Kopia dowodu wpłaty wadium. 6) Formularz asortymentowo - cenowy przygotowany przez Wykonawcę uwzględniający : l.p.Przedmiot zamówienia J.m. ilość Cena jednostkowa brutto Wartość brutto Stawka VAT % Kraj Pochodzenia/Producent TYPModel Strona oferty strona katalogu
Niepelnosprawne Nie
Kod trybu PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 1. Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty: 1) zmiany zakresu robót objętych umową w przypadku rezygnacji z wykonania części zamówienia, 2) zmiany terminu realizacji umowy: spowodowanej wystąpieniem siły wyższej w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, spowodowanej wystąpieniem okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć w chwili zawarcia umowy pomimo zachowania należytej staranności. 3) powodowanej innymi przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od Zamawiającego oraz Wykonawcy w szczególności awariami, remontami, przebudowami dróg dojazdowych oraz protestami mieszkańców z blokadą dróg, 4) zmiany sposobu spełnienia świadczenia - zmiany technologiczne, w szczególności: a) niedostępność na rynku materiałów wskazanych w dokumentacji spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; b) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; 5)zmiana ceny w przypadku zmiany przepisów prawa podatkowego w okresie obowiązywania umowy dotyczących stawek VAT, przy czym zmiana nastąpi w wartości brutto, wartość netto pozostaje bez zmian
Kryt cena A
Spec www www.szpital.suwalki.pl
Spec war Zamawiający: Szpital Wojewódzki im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach 16-400 Suwałki ul. Szpitalna 60
Data skl 20/03/2014
Godz skl 10:00
Miejsce Zamawiający: Szpital Wojewódzki im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach 16-400 Suwałki ul. Szpitalna 60 -Sekretariat
Termin Obowiązuje termin
Okres liczba dni 30
Inf dodat Zamówienie realizowane w ramach projektu Rozwój współpracy instytucji medycznych Białorusi i Polski w celu podniesienia jakości diagnostyki onkologicznej oraz organizacji pomocy w nagłych wypadkach.
Czy uniewaznienie Nie

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)