Rozbudowa Zintegrowanego Systemu Informacji Archiwalnej o moduł System Digitalizacji Archiwalnej w Narodowym Archiwum Cyfrowym

Publication date 2014-04-23
End date 2014-05-06 10:00:00
Instytucja Narodowe Archiwum Cyfrowe
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne,
  • Usługi doradcze w zakresie zarządzania projektem,
  • Usługi w zakresie oprogramowania

Szczegóły

Numer ogłoszenia 88583 / 2014
Document type ZP-400
Cpv code 480000008, 722241002, 722600005
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: rozbudowa Zintegrowanego Systemu Informacji Archiwalnej o moduł System Digitalizacji Archiwalnej w Narodowym Archiwum Cyfrowym wraz z przekazaniem bezterminowego prawa do modyfikacji kodu źródłowego wdrażanego systemu (modułu), przeniesieniem autorskich praw majątkowych uprawniających zamawiającego min. do samodzielnej modyfikacji i rozwoju systemu (modułu), przeprowadzenie szkoleń oraz integracji wskazanych systemów. Moduł służyć ma do zarządzania i ewidencjonowania procesu digitalizacji archiwaliów w archiwach państwowych i instytucjach kultury. Przedmiotem zarządzania i ewidencji są kopie cyfrowe stanowiące pojedyncze pliki odpowiadające: dokumentacji aktowej - częściom lub całościom stron, klatkom mikrofilmów - całościom klatek, fotografiom - stronom wierzchnim, w przypadku pozytywów także odwrociom nośników, nagraniom dźwiękowym lub filmom - stanowiącym część lub całość nośnika, porządkowane w struktury nadrzędne (foldery) odpowiadające jednostkom inwentarzowym ułożonym w podziale na archiwa, zespoły i serie (podserie), co odpowiada strukturze opisu archiwalnego. Identyfikacja poszczególnych elementów opisu (tj. archiwów, zespołów, serii (podserii) i jednostek) odbywać się ma z wykorzystaniem nadanych fizycznym materiałom identyfikatorów alfanumerycznych określanych tu jako dane ewidencyjne. Dane ewidencyjne prezentowane są w formie drzewa.
Obsługa modułu odbywać się ma poprzez wprowadzanie danych dotyczących etapów digitalizacji w odniesieniu do danych ewidencyjnych (tj. dodawanie/usuwanie/edytowanie do pobranych i gotowych danych ewidencyjnych informacji o stanie digitalizacji danej jednostki inwentarzowej, serii (podserii), zespołu). Dane wprowadzane mają być poprzez wybieranie zdefiniowanych w module statusów, wpisywanie dowolnych ciągów znaków i pobieranie danych. Etapami digitalizacji są planowanie, digitalizacja, kontrola jakości, udostępnienie, zabezpieczenie. Moduł nie służy do wprowadzania informacji ewidencyjnych o zasobach cyfrowych. Moduł utrzymywany będzie centralnie przez Narodowe Archiwum Cyfrowe jako aplikacja webowa. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (wymaganego zakresu i funkcjonalności systemu) zostanie przekazany w formie załącznika do SIWZ Wykonawcom zaproszonym do składania ofert wstępnych. Przedmiot zamówienia, w tym wzór umowy z Wykonawcą, zostanie doprecyzowany w trakcie negocjacji z Wykonawcami.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Narodowe Archiwum Cyfrowe
Ulica ul. Hankiewicza 1
Nr domu 1
Miejscowosc Warszawa
Kod poczt 02-103
Wojewodztwo mazowieckie
Tel +48 22 572 16 00
Fax +48 22 572 16 01
Internet www.nac.gov.pl
Regon 00000122900000
E mail sekretariat@nac.gov.pl
Czy obowiazkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zam Inny: archiwum państwowe
Rodzaj zam inny archiwum państwowe
Rodz zam U
Czy czesci Nie
Czy wariant Nie
Czy dialog Nie
Czy uzup Nie
Czas Obowiązuje termin
Czas dni 110
Wadium Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wniesienia wadium
Zaliczka Nie
Wiedza O udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące wiedzy i doświadczenia. W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał co najmniej 1 usługę polegającą na budowie i wdrożeniu lub rozbudowie i wdrożeniu systemu informatycznego typu BMP (zarządzanie procesami biznesowymi) o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę ww. warunku Wykonawca jest zobowiązany do złożenia wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wykazu głównych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów potwierdzających, że przedmiotowe usługi zostały wykonane należycie, zgodnego ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3, potwierdzającym spełnienie warunków określonych w Sekcji III.3.2) Ogłoszenia. Przez wykaz głównych usług rozumie się wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w Sekcji III.3.2) Ogłoszenia. Do wykazu należy dołączyć dowody potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie. Dowodami tymi są: 1) poświadczenie, 2) oświadczenie Wykonawcy - w przypadku, gdy z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. W przypadku przedstawienia wartości wykonanych zamówień w wykazie wykonanych usług w walutach obcych, zamawiający przeliczy te kwoty na PLN po kursie średnim waluty opublikowanym w tabeli kursów NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, a jeżeli w dniu publikacji nie opublikowano średniego kursu waluty, to Zamawiający przeliczy je zgodnie z kursem opublikowanym w dniu następnym. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, warunek posiadania doświadczenia mogą wykazać Wykonawcy łącznie. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Zdolne O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie: a) Kierownik Projektu Wymagana liczba osób - 1 Minimalne kwalifikacje zawodowe i doświadczenie- 1) osoba ta musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu przedsięwzięć zgodnie z metodyką zarządzania projektami, polegającymi na budowie lub dostarczaniu i wdrożeniu systemów informatycznych (co najmniej 1 projekt), 2) osoba ta musi znać język polski na poziomie komunikatywnym, 3) osoba ta musi posiadać ukończone wyższe studia, 4) osoba ta musi posiadać doświadczenie w pracach analitycznych nad systemami informatycznymi (w co najmniej jednym projekcie). b) Programiści Wymagana liczba osób - 2 Minimalne kwalifikacje zawodowe i doświadczenie- Doświadczenie wymagane: zespół programistów może wykazywać łącznie, tzn. osoby te (łącznie) winny posiadać o najmniej doświadczenie w następujących obszarach: 1) doświadczenie programistyczne z językiem Python, JS, HTML/CSS, 2) doświadczenie w systemach wyszukiwania pełnotekstowego realizowanych na platformie Linux, 3) doświadczenie w projektowaniu rozbudowanych baz danych PostgreSQL, 4) doświadczenie w tworzeniu i projektowaniu aplikacji webowych z wykorzystaniem frameworku Pylons, 5) doświadczenie w tworzeniu i projektowaniu interfejsów użytkownika, 6) doświadczenie w tworzeniu dokumentacji technicznej systemów informatycznych, 7) doświadczenie w przebudowie istniejących systemów informatycznych (udział w co najmniej jednym projekcie), 8) doświadczenie w pracach analitycznych budowy systemów informatycznych (udział w co najmniej jednym projekcie), 9) doświadczenie w pracach testowania oprogramowania na poziomie programisty i użytkownika (udział w co najmniej jednym projekcie). Zamawiający nie dopuszcza, aby jedna osoba pełniła więcej niż jedną funkcję z katalogu funkcji określonych w punkcie a) i b). W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia mogą się wykazać Wykonawcy łącznie. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę ww. warunków Wykonawca jest zobowiązany do złożenia wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4, potwierdzającego spełnianie warunków określonych powyżej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Oswiadczenie potwierdzenia 4 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 8 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dok podm zag 1 Tak
Inne dokumenty Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Zamawiający wymaga, w przypadku gdy Wykonawca wykazując się spełnianiem warunku polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy Pzp, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawienia - w odniesieniu do tych podmiotów - dokumentów wymienionych w  punkcie III.4.2) potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenia zamówienia publicznego tych podmiotów. Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, z których winno wynikać w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, - zakres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
Niepelnosprawne Nie
Kod trybu NO
Liczba wyk 10
Wybor wyk Do składania ofert wstępnych zostanie zaproszonych 10 (dziesięciu) wykonawców, którzy otrzymają największą, łączną ilość punktów i będą spełniali warunki udziału w postępowaniu określone w niniejszym Ogłoszeniu. Jeżeli liczba wniosków będzie mniejsza lub równa 10, do złożenia ofert wstępnych zostaną zaproszeni wszyscy Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu. W przypadku, gdy nie będzie można dokonać zakwalifikowania jedynie 10 wykonawców z uwagi na to, że dwóch lub więcej z nich uzyska taką samą liczbę punktów jak dziesiąty w rankingu Wykonawca, o zakwalifikowaniu do kolejnego etapu postępowania będzie decydowała wyższa łączna wartość wykonanych projektów, o których mowa w Sekcji III.3.2) niniejszego Ogłoszenia. Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów: dokonując oceny wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, Zamawiający dokona kwalifikacji punktowej polegającej na przyznawaniu Wykonawcom podlegających sumowaniu punktów, według następujących zasad: a) za każdy projekt spełniający warunki opisane w Sekcji III.3.2) niniejszego ogłoszenia, wykazany powyżej minimum określonego jako warunek udziału w postępowaniu, Wykonawca otrzyma 1 punkt, maksymalnie 3 punkty; b) za każdy projekt spełniający warunki udziału w postępowaniu opisane w Sekcji III.3.4) a) 1) zrealizowany przez Kierownika Projektu polegający na prowadzeniu przedsięwzięć zgodnie z metodyką zarządzania projektami, polegającymi na budowie lub dostarczeniu i wdrożeniu systemów informatycznych, wykazany powyżej minimum określonego jako warunek udziału w postępowaniu, Wykonawca otrzyma 1 punkt, maksymalnie 3 punkty; c) za udział w pracach analitycznych nad systemami informatycznymi, spełniający warunki udziału w postępowaniu opisane w Sekcji III.3.4) a) 4) wykazane powyżej minimum określonego jako warunek udziału w postępowaniu, Wykonawca otrzyma 1 punkt, maksymalnie 3 punkty; d) za udział w przebudowie istniejących systemów informatycznych, spełniających warunki udziału w postępowaniu opisane w Sekcji III.3.4) b) 7) wykazane powyżej minimum określonego jako warunek udziału w postępowaniu, Wykonawca otrzyma 1 punkt, maksymalnie 3 punkty; e) za udział w pracach analitycznych budowy systemów informatycznych, spełniających warunki udziału w postępowaniu opisane w Sekcji III.3.4) b) 8) wykazane powyżej minimum określonego jako warunek udziału w postępowaniu, Wykonawca otrzyma 1 punkt, maksymalnie 3 punkty; f) za udział w pracach testowania oprogramowania na poziomie programisty i użytkownika, spełniających warunki udziału w postępowaniu opisane w Sekcji III.3.4) b) 9) wykazane powyżej minimum określonego jako warunek udziału w postępowaniu, Wykonawca otrzyma 1 punkt, maksymalnie 3 punkty. Zamawiający nie będzie punktował projektów zrealizowanych przez podmioty, o których mowa w art.26 ust. 2b ustawy Pzp
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 1. Procedura kontroli zmian 1) Wszelkie zmiany zakresu lub terminów Wdrożenia Systemu (modułu) następują w ramach Procedury Kontroli Zmian. 2) Procedura Kontroli Zmian jest przeznaczona do kontroli i wprowadzenia zmian w zakresie i trybie realizacji przedmiotu Umowy oraz w Harmonogramie Wdrożenia w stosunku do ustaleń określonych w Umowie. 3) Procedura Kontroli zmian pozwala na oszacowanie wpływu każdej zmiany na realizację przedmiotu Umowy i ocenę korzyści wynikających z wprowadzenia zmiany. 4) Procedura Kontroli Zmian zostaje rozpoczęta poprzez zgłoszenie przez Kierownika Projektu jednej ze stron umowy Kierownikowi drugiej strony żądania zmiany. 2. Procedura przewidywania zmian w umowie Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach: 1) udostępnienie przez Wykonawcę nowszej wersji oprogramowania w trakcie realizacji Umowy, 2) konieczność dostarczenia innych niż określone w Umowie Produktów, spowodowana zakończeniem produkcji określonych w Umowie Produktów lub wycofaniem ich z produkcji lub z obrotu na terytorium RP, 3) zmiana osób określonych w Umowie wyznaczonych przez strony do realizacji zamówienia, 4) zmiana lub wejście w życie przepisów prawa, opublikowana w Dzienniku Ustaw, Monitorze Polskim lub Dzienniku Urzędowym odpowiedniego Ministra, 5) zmiana lub wejście w życie uchwał, decyzji lub innych aktów wydawanych przez Organy Nadzoru Zamawiającego, 6) uzasadniona przyczynami technicznymi konieczność zmiany sposobu wykonania części Umowy, 7) zmiany w Infrastrukturze Zamawiającego, 8) zmian w strukturze i organizacji Zamawiającego lub w procesach biznesowych w trakcie realizacji Umowy, a także po opracowaniu Koncepcji Wdrożenia, jeżeli zmiany takie istotnie wpływają na zakres i termin prac Wykonawcy, kwestia ewentualnej zmiany Koncepcji Wdrożenia, w tym przesunięcia terminów, 9) wynikające ze specyfiki działalności Zamawiającego potrzeby w zakresie zmiany terminów wykonania i Odbioru prac, 10) zmiany dotyczące sposobu wykonania części zamówienia spowodowane zmianą w zakresie powierzonych Zamawiającemu kompetencji i uprawnień, 11) konieczność zmiany terminu wykonania i Odbioru prac spowodowana podjęciem przez Zamawiającego decyzji o przeprowadzeniu przez osobę trzecią (audyt zewnętrzny) kontroli jakości i sposobu prowadzenia prac, 12) zmiany w strukturze i organizacji Zamawiającego, które mają wpływ na zakres i termin prac Wykonawcy lub termin Odbioru prac, 13) opóźnienia w projektach nadrzędnych uniemożliwiające realizację Umowy zgodnie z określonym pierwotnie Harmonogramem Ramowym i Harmonogramem Wdrożenia. Przez projekt nadrzędny rozumie się zwłaszcza projekty, od których uprzedniej realizacji uzależniona jest realizacja projektu, którego dotyczy przedmiotowa Umowa. 3. Procedura zarządzania zmianą 1) Niezależnie od postanowień zawartych w SIWZ i w ustawie Prawo zamówień publicznych zmiana Umowy może nastąpić wyłącznie na zasadach przewidzianych w niniejszej Umowie. 2) Żadna zmiana Umowy nie może prowadzić do zwiększenia Wynagrodzenia wykonawcy. 3) Każda zmiana Umowy dokonywana jest w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Kryt cena A
Spec www http://bip.ap.gov.pl - zakładka Narodowego Archiwum Cyfrowego
Spec war Narodowe Archiwum Cyfrowe, 02 -103 Warszawa, ul. Hankiewicza 1; pocztą elektroniczną: dariusz.pelka@nac.gov.pl
Data skl 06/05/2014
Godz skl 10:00
Miejsce Narodowe Archiwum Cyfrowe, ul. Hankiewicza 1, 02 -103 Warszawa, sekretariat - pokój nr 205, czynny od 8.00 do 16.00.
Termin Obowiązuje termin
Okres liczba dni 30
Czy uniewaznienie Nie
Uprawnienie Zamawiający nie stawia żadnych dodatkowych warunków w tym zakresie
Potencjal Zamawiający nie stawia żadnych dodatkowych warunków w tym zakresie
Sytuacja Zamawiający nie stawia żadnych dodatkowych warunków w tym zakresie

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)