Ocena stanu nawierzchni dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych oraz gminnych utwardzonych w granicach administracyjnych miasta Torunia

Publication date 2014-09-23
End date 2014-10-01 10:45:00
Instytucja Miejski Zarząd Dróg
Miejscowość Toruń
Województwo kujawsko-pomorskie
Branża
  • Usługi bazy danych

Szczegóły

Numer ogłoszenia 314638 / 2014
Document type ZP-400
Cpv code 723200004
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia jest ocena stanu nawierzchni dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych oraz gminnych utwardzonych w graniach administracyjnych miasta Torunia
Zakres prac obejmuje:
1) Wykonanie pomiarów automatycznych nawierzchni jezdni dróg w ramach Systemowej Oceny Stanu Nawierzchni:
Równość - pomiar należy wykonać specjalistycznym urządzeniem do pomiaru równości nawierzchni, umożliwiającym wyznaczenie międzynarodowego wskaźnika równości IRI.
Pomiar wykonuje się w prawym śladzie kół na zewnętrznym pasie ruchu pojazdów. Sygnał powinien być próbkowany z krokiem 25 cm i w wyniku przetwarzania danych wyznaczony dla każdych 50-metrowych odcinków ocenianej drogi.
a) pomiar równości podłużnej:
b) pomiar równości poprzecznej (głębokość kolein):
Koleiny określone są ich głębokością mierzoną automatycznie specjalistycznym urządzeniem do pomiaru kolein.
Pomiar odbywa się w sposób ciągły. Wartość miarodajną głębokości koleiny należy podać dla każdych 100 m badanej drogi. Pomiar powinien odbywać się wzdłuż koleiny skrajnej.
c) pomiar współczynnika tarcia (właściwości przeciwpoślizgowych) aparatem SRT-3 (dot. dróg krajowych i wojewódzkich):
Właściwości przeciwpoślizgowe należy określić na podstawie pomiarów współczynnika tarcia.
Pomiar należy wykonać specjalistycznym urządzeniem pomiarowym.
Pomiary współczynnika tarcia nawierzchni wykonuje się w lewym śladzie kół, na zewnętrznym pasie ruchu pojazdów, przy prędkości urządzenia pomiarowego 60 km/h i grubości filmu wodnego pod kołem pomiarowym h=0,5mm.
d) wizualna inwentaryzacja uszkodzeń powierzchniowych:
Ocenę wizualną należy wykonać przy pomocy elektronicznego rejestratora uszkodzeń nawierzchni.
Inwentaryzację wykonuje się w sposób ciągły, na odcinkach o dowolnej długości, jednak nie mniejszej niż 100 m. Inwentaryzacji poddaje się nawierzchnię na jednym, najbardziej obciążonym pasie ruchu. Rejestruje się uszkodzenia takie jak: pęknięcia siatkowe, pęknięcia pojedyncze (podłużne i poprzeczne), łaty, wyboje oraz ubytki ziaren i lepiszcza z uwzględnieniem ich parametrów tj. zakres występowania i stopień szkodliwości.
e) pomiar nośności (ugięć nawierzchni) ugięciomierzem FWD (co 50 m);
f) pomiar georadarowy nawierzchni metodą GPR (określenie układu warstw konstrukcyjnych nawierzchni).
Zakres prac pomiarowych (pomiar należy wykonać w jednym kierunku, na jednym najbardziej obciążonym pasie ruchu):
- drogi krajowe - 39,555 km + 20,816 km (druga jezdnia) = 60,371 km
- drogi wojewódzkie - 17,936 km + 2,163 km (druga jezdnia) = 20,099 km;
- drogi powiatowe - 77,119 km + 11,941 km (druga jezdnia) = 89,060 km;
- drogi gminne - 246,684 km.
Łączna długość dróg poddana badaniom wynosi 416.214 km.
2) Sporządzenie uporządkowanej, szczegółowo opisanej dokumentacji fotograficznej nawierzchni dróg objętych opracowaniem. Minimalna rozdzielczość zdjęć powinna wynosić 1920 x 1080 pikseli (full hd).
3) Wykonanie raportów z oceny dla każdej z dróg objętych opracowaniem, w wersji elektronicznej z podpisami w formie plików .pdf oraz papierowej w 1 egzemplarzu.
4) Opracowanie aplikacji modułowej Komputerowego Systemu Wspomagającego Zarządzanie Drogami i Ruchem Drogowym WZDR - Ocena stanu nawierzchni:
System WZDR wykorzystywany przez Zamawiającego pracuje na oprogramowaniu Bentley Map Powe-rView SS3 PL. Licencja na ewidencję stanu nawierzchni ma być bez limitu użytkowników. Aplikacji ma być w pełni kompatybilna i spójna z pozostałymi modułami systemu WZDR. Pomiędzy poszczególnymi modułami zapewniona ma być integralność i wymiana danych. Moduł umożliwiać musi nanoszenie grafiki reprezentującej elementy oceny stanu nawierzchni dróg, a także ich opis bazodanowy będący podstawą do bloku analitycznego. Blok analityczne powinien umożliwiać grupowanie wyników pojedynczych ocen oraz prezentacje tabelaryczna i graficzną zbiorczych zestawień oceny wybranych odcinków dróg (w tym generowanie mapy oceny stanu nawierzchni dróg).
5) Wprowadzenie pozyskanych danych do aplikacji modułowej Komputerowego Systemu Wspomagającego Zarządzanie Drogami i Ruchem Drogowym WZDR - Ocena stanu nawierzchni:
Zgromadzone dane należy w formie graficznej i opisowej wprowadzić do nowej, opracowanej w ramach niniejszego zamówienia aplikacji modułowej systemu WZDR - Ewidencja stanu nawierzchni.
6) Wykonanie mapy obszaru objętego badaniem z wyszczególnieniem analizowanych odcinków dróg i rozróżnieniem ich oceny różnymi kolorami.

Warunki realizacji aktualizacji bazy danych ewidencji dróg:
1) Zamawiający udostępni Wykonawcy bazę danych funkcjonującego w Miejskim Zarządzie Dróg w Toruniu systemu WZDR (plik .mdb).
Dane te mogą być wykorzystane tylko na potrzeby niniejszego zadania bez prawa przekazania, udostępnienia lub odsprzedaży osobom lub firmom trzecim. Wykonawca zobowiązuje się po zakończeniu realizacji zadania usunąć trwale ze swoich nośników przekazane przez Zamawiającego dane.
2) Wykonawca na czas wykonywania zadania musi zapewnić sobie we własnym zakresie dostęp do aktualnej mapy zasadniczej w postaci wektorowej.
3) Wykonawca na czas wykonywania zadania musi zapewnić sobie we własnym zakresie dostęp do oprogramowania w odpowiedniej wersji - (Bentley Map PowerView SS3, WZDR, Microsoft Excel).
Dane opisowe należy wprowadzić do Komputerowego Systemu Wspomagającego Zarządzanie Drogami i Ruchem Drogowym WZDR - Fundacja Rozwój UTP.
Zamawiający posiada to oprogramowanie wraz z prowadzoną w tym systemie ewidencją dla całego miasta.
Dane graficzne należy wprowadzić w środowisku Bentley Map PowerView SS3 (ściśle związanym z systemem WZDR - pliki .dgn).
Wykonawca wprowadzi dane opisowe i graficzne do systemu WZDR zgodnie z wymaganiami systemu.
Wykonawca może dokonywać aktualizacji danych tylko w zakresie przewidzianym w umowie.
Wykonawca oddając zaktualizowaną bazę i pliki .dgn odpowiada za poprawność wszystkich danych aktualizowanego obszaru.

Zamówienie o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy Pzp. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji zawiera Rozdział III i IV SIWZ.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Miejski Zarząd Dróg
Ulica ul. Grudziądzka 159
Nr domu 159
Miejscowosc Toruń
Kod poczt 87-100
Wojewodztwo kujawsko-pomorskie
Tel 056 6693100
Fax 056 6612109
Internet www.mzd.torun.pl
Regon 87028708300000
E mail marzena_kwiatkowska@mzd.torun.pl
Czy obowiazkowa Tak
Dotyczy 1
Adres dyn zak nie dotyczy
Rodzaj zam Administracja samorządowa
Rodz zam U
Czy czesci Nie
Czy wariant Nie
Czy dialog Nie
Czy uzup Tak
Zam uzupelniajace Ocena stanu nawierzchni dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych oraz gminnych utwardzonych w granicach administracyjnych miasta Torunia. Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego.
Czas D
Data zak 29/12/2014
Wadium Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium na cały okres związania ofertą w wysokości 7.300,00 PLN (słownie: siedem tysięcy trzysta złotych)
Zaliczka Nie
Uprawnienie Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Wiedza Wykonawca musi udowodnić, iż wykonał (zrealizował i zakończył) z należytą starannością w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 1. dwa zadania obejmujące pomiar równości podłużnej i poprzecznej o długości co najmniej 200 km każde zadanie; 2. dwa zadania obejmujące wizualną inwentaryzację uszkodzeń nawierzchni metodą typu SOSN o długości co najmniej 200 km każde zadanie; 3. jedno zadanie obejmujące pomiar ugięć nawierzchni o długości co najmniej 200 km każde zda-nie; 4. jedno zadanie obejmujące pomiar współczynnika tarcia o długości co najmniej 100 km; 5. jedno zadanie obejmujące wykonanie linii pomiarowych przy wykorzystaniu georadaru o długości co najmniej 100 km. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Potencjal Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Zdolne Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usługi tj. minimum jedną osobą na stanowisku koordynatora usługi - (osoba odpowiedzialna za realizację zadania) - posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności drogowej. Uwaga: przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane ( t. jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej ( Dz. U. z 2008r. Nr 63, poz. 394 z późn. zm.). Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Sytuacja Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, iż łącznie spełniają warunki określone w pkt III.3), natomiast wobec żadnego z nich nie mogą zachodzić podstawy do wykluczenia z udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadę spełnia nie spełnia na podstawie informacji zawartych w załączonych do oferty dokumentach lub oświadczeniach, o których mowa w pkt III.4).
Oswiadczenie potwierdzenia 4 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 5 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia opis 5 Wykonawca musi udowodnić, iż wykonał (zrealizował i zakończył) z należytą starannością w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 1. dwa zadania obejmujące pomiar równości podłużnej i poprzecznej o długości co najmniej 200 km każde zadanie; 2. dwa zadania obejmujące wizualną inwentaryzację uszkodzeń nawierzchni metodą typu SOSN o długości co najmniej 200 km każde zadanie; 3. jedno zadanie obejmujące pomiar ugięć nawierzchni o długości co najmniej 200 km każde zda-nie; 4. jedno zadanie obejmujące pomiar współczynnika tarcia o długości co najmniej 100 km; 5. jedno zadanie obejmujące wykonanie linii pomiarowych przy wykorzystaniu georadaru o długości co najmniej 100 km. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 10 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Inne dokumenty 6.1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - zobowiązanie powinno być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania tych podmiotów. 6.2. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt III.3), polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w pkt 6.1., Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących: 6.2.1. sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; 6.2.2. charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem; 6.2.3. zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 6.3. W celu potwierdzenia spełniania warunków wymaganych od Wykonawców składających wspólną ofertę: 6.3.1. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - składa Pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 6.3.2. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (Potencjał kadrowy) oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami - składa Pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 6.3.3 oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp albo odpowiadający mu dokument określony w pkt III.4.3) oraz listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 6.4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego (np. wspólnicy spółki cywilnej lub członkowie konsorcjum) są zobowiązani ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy. Pełnomocnictwo ustanawiające Pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi być złożone, jako część oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem i musi w swej treści wyraźnie wskazywać czynności, do wykonywania których Pełnomocnik jest uprawniony, w tym uprawnienie do podpisania oferty, względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile to prawo nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.
Niepelnosprawne Nie
Kod trybu PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Na podstawie art.144 ust. 1 ustawy, Zamawiający przewiduje, iż umowa w sprawie zamówienia publicznego może zostać zmieniona w stosunku do treści złożonej oferty w sposób istotny w okolicznościach wskazanych we Wzorze umowy zamieszczonym w Rozdziale IV Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Kryt cena A
Spec www www.mzd.torun.pl
Spec war Miejski Zarząd Dróg w Toruniu, ul. Grudziądzka 159, 87-100 Toruń, pokój nr 17
Data skl 01/10/2014
Godz skl 10:45
Miejsce Miejski Zarząd Dróg w Toruniu, ul. Grudziądzka 159, 87-100 Toruń, sekretariat.
Termin Obowiązuje termin
Okres liczba dni 30
Inf dodat Zadanie jest współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2007-2013. Oś 4 - rozwój infrastruktury społeczeństwa informacyjnego, działanie 4.2 rozwój usług i aplikacji dla ludności
Czy uniewaznienie Nie

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)