Modernizacja i adaptacja pomieszczeń laboratoryjnych Pracowni Biochemii i Monitoringu Środowiskowego Substancji Organicznych w Zakładzie Monitoringu Biologicznego i Środowiska wraz z dostawą mebli laboratoryjnych

Publication date 2016-10-04
End date 2016-10-19 11:00:00
Instytucja Instytut Medycyny Pracy im. prof. dra med. Jerzego Nofera
Miejscowość Łódź
Województwo łódzkie
Branża
  • Meble laboratoryjne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 317456 / 2016
Document type ZP-400
Cpv code 450000007, 391800007
Adres strony internetowej siwz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest:
Modernizacja i adaptacja pomieszczeń laboratoryjnych Pracowni Biochemii i Monitoringu Środowiskowego Substancji Organicznych w Zakładzie Monitoringu Biologicznego i Środowiska wraz z dostawą mebli laboratoryjnych

W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi:
1. Prace dotyczące adaptacji i modernizacji pomieszczeń:
1.1. Przedstawienie założeń modernizacji pomieszczeń w formie graficznej rozmieszczenia instalacji sprzętów, mebli i urządzeń, do zaakceptowania przez użytkownika (meble stare i nowe, aparatura stara i nowa, linie gazów analitycznych, wentylacja pomieszczeń i aparatury, linie sieci komputerowej, linie i gniazda telefoniczne, linie pożarowe, czujki pożarowe, ROP, sieć elektryczna zasilająca komputery, sieć elektryczna zasilająca urządzenia i aparaturę, oświetlenie, sufity podwieszone).
1.2. Przeanalizowania dróg transportowych (szerokości i wysokości przejść, szerokości korytarzy, klatek schodowych, wind itp.) w IMP oraz rozwiązania ewentualnych problemów transportowych (wraz z wykonaniem dodatkowych prac budowlanych) na własny koszt.
1.3. Wykonanie instalacji wentylacji nawiewno-wywiewnej z automatyką dla pomieszczeń 261 i 264, realizującą warunki:
 ilość wymian powietrza 4 – 8,
 temperatura pomieszczeń - lato – zima odpowiednio 24 – 20 °C,
 filtracja powietrza EU7 na nawiewie i wyciągu,
 centrala wentylacyjna z odzyskiem ciepła (z wykluczeniem wymienika obrotowego)
 układ wyciągowy centrali w wykonaniu chemoodpornym.
 układ wentylacyjny przystosowany do zmiennego przepływu powietrza z regulatorami VAV, Waldner (lub innym),
 schłodzenie powietrza nawiewnego w centrali wentylacyjnej 32C do 24C
 nagrzewnica elektryczna,
 dwa klimatyzatory pracujące na powietrzu obiegowym pracujące odpowiednio w pomieszczeniach 264 i 261.
 klimatyzator pracujący na powietrzu obiegowym schładzające pomieszczenie techniczne (generator).
1.4. Modernizacja układu wentylacji dla grupy pomieszczeń o numerze 071. W przedmiotowych pomieszczeniach należy wykonać:
Pomieszczenie 71 C
 demontaż istniejących kanałów nazewnatrz i wewnątrz budynku
 montaż nowych kanałów nawiewnych i wyciągowych
 montaż regulatorów VAV, Waldner (lub innych),
 montaż odpowiednich elementów nawiewnych i wyciągowych,
 konserwację centrali wentylacyjnej i agregatu chłodniczego (wymiana filtrów, mycie urządzeń, wymiana glikolu, wymiana izolacji zimnochronnych)
 montaż wentylatora w wersji chemoodpornej z regulacją obrotów
 montaż klimatyzatora pracujący na powietrzu obiegowym w celu chłodzenia wydzielonego pomieszczenia w którym pracuje urządzenie analityczne.
Pomieszczenie 71 B
 montaż regulatora VAV Waldner (lub innego)
 montaż regulatorów CAV
 rozbudowę instalacji wentylacyjnej pomieszczenia 71 B o pomieszczenia 71 A i 71 korytarz (na rozbudowanej instalacji montaż regulatorów CAV)
 konserwację centrali wentylacyjnej i agregatu chłodniczego (wymiana filtrów, mycie urządzeń, sprawdzenie ilości czynnyka chłodniczego, wymiana izolacji zimnochronnych)
1.5. W przypadku posadowienia central wentylacyjnych na obszarze dachu budynku niskiego, niezbędne jest dokonanie konsultacji z konstruktorem obiektów budowlanych dla wykonania przebić i konstrukcji nośnej pod nowe centrale.
1.6. Dla montowanych przez wykonawcę klimatyzatorów i urządzeń wentylacji wymagana jest dwuletnia gwarancja producenta.
1.7. Prace budowlane
Zabudowaną pod warstwą docieplenia rurę spustową długości około 7,00m zlokalizowaną przy narożniku pomieszczenia 071C należy zaślepić. W celu odprowadzenia wody z dachu należy wykonać nową rurę spustową o średnicy nie mniejszej niż zaślepiona, poprowadzoną na zewnątrz elewacji wraz z włączeniem jej do istniejącego podziemnego odcinka kanalizacji deszczowej.
Pozostały zakres prac budowlanych został szczegółowo opisany w dalszej części SIWZ w punkcie „Zakres prac modernizacyjno-adaptacyjnych”
1.8. Na prace budowlane wymagana jest minimum trzyletnia gwarancja Wykonawcy.
1.9. Wykonawca zobowiązany jest przed rozpoczęciem prac remontowych do wyniesienia mebli, sprzętów i aparatury w miejsce wskazane przez użytkownika, zabezpieczenie przed uszkodzeniem i zapyleniem.
1.10. Po zakończeniu prac Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia mebli i sprzętów (starych i nowych) oraz wyposażenia pomieszczenia zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami- transport do miejsca posadowienia, patrz p.1), a także podłączenia sprzętów i aparatury, uruchomienia, przeprowadzenia szkolenia pracowników.
1.11. Instalacja sygnalizacji pożaru.
W laboratorium nr 71 rozbudować istniejącą sygnalizację alarmu pożaru włączając do niej trzy przekaźniki EKS (dwa do wyłączenia central wentylacyjnych w laboratorium i jeden do zwolnienia rygla drzwi wejściowych w przypadku alarmu pożaru drugiego stopnia).
W pokojach laboratoryjnych nr 261 i nr 264 należy wykonać nową instalację sygnalizacji pożaru i włączyć ją do istniejącego systemu w budynku niskim. Pomieszczenia wyposażyć w czujki pożarowe (6 szt.), wskaźniki zadziałania czujek (3 szt.) w przestrzeniach międzysufitowych oraz dwa przekaźniki EKS (jeden do wyłączenia centrali wentylacyjnej, a drugi do zwolnienia rygla drzwi wejściowych w przypadku alarmu drugiego stopnia). Instalację włączyć w istniejącą na drugim piętrze linię dozorową centrali sygnalizacji pożaru budynku niskiego.
Po zakończeniu należy przeprowadzić próby działania zmodernizowanego systemu, dokonać zmian w konfiguracji systemu oraz przekazać Inwestorowi dokumentację powykonawczą zmodernizowanej instalacji, wykonaną przez uprawnioną osobę, dokumentację której zakres wcześniej został uzgodniony z inspektorem d/s p.poż. IMP. Wykonawca po zakończeniu prac przekaże również Inwestorowi certyfikaty użytych materiałów.
Dokumentacja powykonawcza zostanie przekazana Inwestorowi w wersji papierowej i elektronicznej na płycie CD w dwóch egzemplarzach.
1.12. Zamki szyfrowe.
W laboratorium nr 71 przewiduje się jedynie wymianę istniejącego szyfratora przyciskowego na szyfrator na kartę oraz zakup i dostarczenie Zamawiającemu 10 szt. kart plus jedna karta master-key.
W drzwiach wejściowych wspólnych do laboratoriów nr 261 i 264 należy zainstalować zamek rewersyjny oraz szyfrator na kartę oraz dostarczyć Zamawiającemu 10 szt. kart plus jedna karta master-key.
Szyfratory muszą spełniać warunek kompatybilności z już zainstalowanymi w IMP w zakresie wspólnego dla wszystkich szyfratorów systemu kontroli dostępu.
Zasilanie rygli lub zamków rewersyjnych będzie poprzez styki przekaźników EKS systemu sygnalizacji pożaru w celu ich zwolnienia (otwarcia) w przypadku alarmu pożaru drugiego stopnia.
1.13. Instalacja elektryczna.
Zakres prac został szczegółowo opisany w dalszej części SIWZ w punkcie „Zakres prac modernizacyjno-adaptacyjnych”
Po zakończeniu prac związanych z wykonaniem instalacji elektrycznej i dostawie urządzeń Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia protokołów z powykonawczych pomiarów elektrycznych (skuteczności ochrony przeciwporażeniowej, rezystancji izolacji, wyłączników różnicowo prądowych) oraz z pomiarów natężenia oświetlenia w miejscu pracy i awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego, a także do przekazania: instrukcji obsługi urządzeń i aparatów w języku polskim, wymaganych świadectw i certyfikatów, warunków gwarancji i czasu trwania bezpłatnego serwisu. Pomiary elektryczne muszą być wykonane miernikami posiadającymi aktualne świadectwo wzorcowania przez osoby posiadające aktualne uprawnienia do wykonywania takich pomiarów (min. 1 osoba w zakresie eksploatacji + min. 1 osoba w zakresie dozoru lub min. 1 osoba posiadająca uprawnienia pomiarowe w zakresie eksploatacji i dozoru).
Po zakończeniu prac Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumentację powykonawcza instalacji elektrycznej w wersji papierowej i na płycie CD w dwóch egzemplarzach.
1.14. Okablowanie LAN
W pokojach laboratoryjnych nr 71 i 264 nie przewiduje się zasadniczych zmian w okablowaniu LAN i lokalizacji istniejących punktów przyłączeniowych.
W pokoju 261 należy wykonać instalację sieci LAN pomiędzy szafą krosowa (lokalnym punktem dystrybucyjnym) ALPD 21 zlokalizowaną na II piętrze budynku niskiego na klatce schodowej „D” i czterema nowymi punktami przyłączeniowymi (gniazdami typu RJ-45) zlokalizowanymi w pokoju laboratoryjnym nr 261 w miejscach pokazanych na planie instalacji elektrycznych, planie stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji SIWZ. Gniazda instalować w listwach instalacyjnych w pobliżu gniazd 230V instalacji elektrycznej (z zachowaniem odpowiednich odstępów).
Należy zastosować kabel ekranowany kategorii 6. Wszystkie prace muszą zostać objęte certyfikatem firmy Molex. UWAGA!!! Po wykonanych pracach należy zaktualizować istniejącą (będącą w posiadaniu IMP) dokumentację sieci informatycznej.
W przypadku naruszenia istniejącego przebiegu, należy go odtworzyć od nowa i objąć certyfikacją MOLEX.
Zasady prowadzenia okablowania komputerowego i instalacji punktu przyłączeniowego w IMP podano niżej.
Podstawowe zasady prowadzenia instalacji okablowania komp. w IMP.
 Okablowanie musi być zgodne z systemem okablowania strukturalnego Molex (kat min 6).
 Przebiegi okablowania uzgodnione z administratorem sieci komp. i Działem Adm.-Techn. IMP.
 Wykonanie pomiarów miernikiem potwierdzającym zgodność z kat. min 6 i przekazanie wydruków do IMP.
 Wykonanie aktualnej i kompletnej dokumentacji sieci IMP (2 egzemplarze) na podstawie dokumentacji posiadanej przez IMP z uwzględnieniem dokonanych zmian (wersja papierowa i elektroniczna AutoCad).
 Uzyskanie certyfikatu Molex na wykonane okablowanie i przekazanie go niezwłocznie do IMP.
Instalacja punktu przyłączeniowego obejmuje:
 Puszkę przyłączeniową z euromodem opisanym zgodnie z zasadami stosowanymi w IMP,
 Kabel UTP (punkty przyłączone do B.XPD YY) albo STP (punkty przyłączone do A.XPD yy),
 Rynienki do prowadzenia kabla (metalowa lub z tworzywa sztucznego w zależności od lokalizacji),
 W pomieszczeniach remontowanych okablowanie pod tynkiem,
 Zarobienie kabla na panelu krosowym i euromodzie,
 Dostarczenie przewodu krosującego UTP albo STP do Szafy (1m),
 Dostarczenie przewodu stacyjnego do podłączenia komputera (3m),
 Przeprowadzenie testów na zgodność z kat. min 6 i przekazanie wydruków do IMP,
 Certyfikacja wykonanego połączenia w firmie Molex PL i przekazanie certyfikatu do IMP.
XPD oznacza CPD lub LPD.
YY oznacza numer szafy.
1.15. Instalacja telefoniczna.
Nie przewiduje się zmian w instalacji telefonicznej w laboratorium nr 71 oraz w pokoju laboratoryjnym nr 264.
W pokoju laboratoryjnym nr 261 istniejące gniazdo telefoniczne na ścianie wschodniej pokoju zlikwidować, a w zamian zainstalować nowe gniazdo telefoniczne na ścianie północnej pokoju w listwie instalacyjnej (tak jak inne gniazda: elektryczne 230V i RJ-45 sieci LAN) w miejscu pokazanym na planie instalacji elektrycznych. Nowe gniazdo telefoniczne przyłączyć nowym kablem UTP 4x2x0,5 do puszki przyłączeniowej z łączówkami KRONE zlokalizowanej na II piętrze budynku niskiego w miejsce przyłączenia gniazda zlikwidowanego. Stary przewód zdemontować.
1.16. Po zakończeniu prac i dokonaniu dostawy wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia protokołów pomiarów elektrycznych (skuteczności ochrony przeciw porażeniowej, rezystancji izolacji, wyłączników różnicowo prądowych), oraz pomiarów natężenia oświetlenia w miejscu pracy wydajności wentylacji i awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego, przekazania instrukcji obsługi urządzeń i aparatów w języku polskim, przekazania świadectw legalizacji, certyfikatów w języku polskim, warunków gwarancji i czasu trwania bezpłatnego serwisu.
1.17. Po zakończeniu prac wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji powykonawczej i przekazanie jej służbom technicznym IMP w wersji papierowej i na płycie CD w 2 egzemplarzach, a także certyfikatów, deklaracji zgodności, atestów użytych materiałów.
1.18. Wykonawca zwróci szczególna uwagę przy wykonywaniu prac, na sposób ich wykonania, czystość i porządek, gdyż wykonuje prace w czynnym obiekcie.
1.19. Wykonawca zobowiązany jest do wywozu i utylizacji odpadów skasowanych sprzętów i wyposażenia oraz odpadów budowlanych.
1.20. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania prac zgodnie z SIWZ, polskimi normami i obowiązującymi przepisami, aktualnym stanem wiedzy technicznej, uzgodnieniami z użytkownikiem i sztuką budowlaną, przy zastosowaniu materiałów posiadających wymagane certyfikaty, deklaracje zgodności i atesty.
1.21. Wszelkie materiały i urządzenia wraz z ich dostawą i montażem, niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia leżą po stronie wykonawcy.
1.22. Przed przystąpieniem do przetargu Wykonawca ma możliwość przeprowadzenia wizji lokalnej.
1.23. Nie przeprowadzenie wizji lokalnej przez Wykonawcę, nie zwalnia go z dokonania prawidłowej wyceny wartości przedmiotu zamówienia.
Zastosowane rozwiązania uwzględniają wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych o jakich mowa w art. 29 ust. 5 ustawy Pzp.

2. Dostawa mebli
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 do SIWZ

Dodatkowe informacje

Biuletyn 2016
Nazwa Instytut Medycyny Pracy im. prof. dra med. Jerzego Nofera
Ulica ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus
Nr domu 8
Miejscowosc Łódź
Kod poczt 91348
Wojewodztwo łódzkie
Tel 42 6314 872; 871
Fax 42 6314573
Adres strony url www.imp.lodz.pl
Regon 00028853800000
E mail zampubl@imp.lodz.pl
Czy obowiazkowa Tak
Zamieszczanie obowiazkowe Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zam inny:
Czy dostep dokumentow zamowienia Tak
Dostep dokumentow zamowienia www.imp.lodz.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja Tak
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.imp.lodz.pl
Czy wymagane przeslanie ofert Tak
Wymagane przeslanie ofert inny pisemnie
Czy podzielone na czesci Nie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Instytut Medycyny Pracy w Łodzi, ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus Nr 8 w pokoju 81 – Kancelaria Główna
Numer referencyjny AZAPUZA/59/16/PN
Rodz zam B
Okres2c 15/02/2017
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 Nie
Czas O
Okreslenie warunkow Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow - Wykonawca zobowiązany jest dołączyć wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności est krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy te roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty • Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę przedmiotowego warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował w ciągu ostatnich 5 lat 2 roboty budowlane o wartości minimum 200.000 zł brutto każda. - Dysponuje osobą skierowaną przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialna za kierowanie robotami budowlanymi, w szczególności 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane.
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow Tak
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie Nie
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia Tak
Wykaz dokumentow zaswiadczen Zamawiający żąda oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłucenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Zakresie warunkow udzialu Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy pzp dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu- Załącznik nr 3 do SIWZ W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda: a)wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy te roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – Załącznik nr 6 do SIWZ • Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę przedmiotowego warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował w ciągu ostatnich 5 lat 2 roboty budowlane o wartości minimum 200.000 zł brutto każda. b)Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych , uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 7 do SIWZ Jeżeli wykaz, oświadczenie lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
Czy wadium Nie
Czy przewiduje udzielenie zaliczek Nie
Czy dopuszcza zlozenie katalogow elektronicznych Nie
Kod trybu PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę na warunkach określonych we wzorze umowy, stanowiącym Załączniki nr 5. Zamawiający przewiduje możliwość zmian treści umowy w zakresie: - zmiany teleadresowe Stron umowy - zmian postanowień umownych wynikających z ustawy PZP ( w szczególności art. 144 ust. 1 pkt 3), 4), 5) - zmiany albo rezygnacja podwykonawcy, z zastrzeżeniem, iż jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
Kryt 0 cena
Kryt 0p 60
Czy aukcja Nie
Data skl 19/10/2016
Godz skl 11:00
IV 4 4 jezyki polski
Termin on
Okres liczba dni 30
Zastosowanie procedury pzp Nie
IV 6 2 SkrocenieTerminu Nie
IV 6 5 Nie
Czy uniewaznienie Tak

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)