Dostawa wyposażenia drukarni fleksograficznej

Publication date 2017-06-12
End date 2017-06-20 00:00:00
Instytucja Zachodnia Instytucja Gospodarki Budżetowej "PIAST"
Miejscowość Wołów
Województwo dolnośląskie
Branża
  • Maszyny biurowe, sprzęt i materiały, z wyjątkiem komputerów, drukarek i mebli

Szczegóły

Numer ogłoszenia 530352-N-2017
Document type ZP-400
Cpv code 301000000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

3.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa wyposażenia drukarni fleksograficznej. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia wyposażenia drukarni do Zamawiającego na teren Zachodniej Instytucji Gospodarki Budżetowej PIAST – pomieszczenie produkcyjne zlokalizowane na terenie Zakładu Karnego w Wołowie (56-100), ul. Więzienna 6. Wyposażenie musi być dostarczona transportem zorganizowanym przez Wykonawcę i musi być wniesienia do pomieszczenia produkcyjnego. Wykonawca dokona zamontowania wyposażenia oraz przeszkolenia wyznaczonych przez Zamawiającego pracowników. Dostawa, montaż, a także szkolenie pracowników Zamawiającego, musi odbyć się w dni robocze u Zamawiającego w godzinach od 700 do 1300. Wszelkie koszty związane z realizacją powyższych wymagań w pełni ponosi Wykonawca zadania. Zamawiający nie odpowiada za uszkodzenia wyposażenia powstałe w czasie transportu, montażu i wstępnego rozruchu przeprowadzanego przez pracowników Wykonawcy.
Zamawiający dokona odbioru dostarczonego wyposażenia. W przypadku stwierdzenia niezgodności parametrów technicznych wymaganego wyposażenia z wymaganiami Zamawiającego lub wad jakościowo-technicznych, Wykonawca zobowiązuje się usunąć wszelkie wady lub dokonać wymiany wadliwego wyposażenia na nowy w terminie realizacji zamówienia.

3.2 Szczegółowe dane dotyczące przedmiotu zamówienia:.
3.2.1. MYJKA DO FOTOPOLIMERÓW
WYMOGI TECHNICZNE:
-Wymiary maszyny max: 185x150x120 cm
-Szerokość robocza maszyny: min 82 cm
-Parametry elektryczne: 230 V 50/60 Hz
-Pojemność zbiornika na płyn do mycia min: 30 l
-Możliwość działania w obiegu zamkniętym
-Możliwość kontroli prędkości myjki
-Możliwość podłączenia do odciągu powietrza.
Dostawa w terminie do końca września 2017r.

3.2.2. SLEEVY DO DRUKU + ADAPTERY
WYMOGI TECHNICZNE:
-Szerokość tulei: 830 mm
-Średnica wewnętrzna tulei 70,144 mm
-Lista potrzebnych obwodów [w mm]: 290; 300; 310; 320; 340; 350; 360; 370; 380; 390; 400; 420; 430; 440; 450; 460; 470; 480; 490; 500; 510; 520; 530; 540; 550; 560; 570; 580; 590.
-Ilość na każdy obwód 8 sztuk
-Wymiary adapterów: szerokość 830 mm, średnica wewnętrzna 70,144 mm; średnica zewnętrzna 136,989 mm – ilość 9 sztuk.
Dostawa obwodów do 01 lipca 2017r. (300; 350; 360; 380; 390; 400; 470; 480; 490; 500; 510; 520; 550).
Dostawa obwodów do końca września 2017r.(290; 310; 320; 340; 370; 420; 430; 440; 450; 460; 530; 540; 560; 570; 580; 590).

3.2.3 ANILOXY DO DRUKU
WYMOGI TECHNICZNE:
-Wymiary: 127,292 mm x 105,16 mm x 870 mm
-Anliox musi mieć 2 bandy po 22 mm
-Grawerowane lub laserowo wypalane opisy aniloxów.
-Lista aniloxów do zamóoienia:
1. Anilox 140 l/cm o volumenie 11 cm3/m2 – ilość 1 sztuka
2. Anilox 160 l/cm o volumenie 9,0 – 9,5 cm3/m2 – ilość 1 sztuka
3. Anilox 260 l/cm o volumenie 7,5 – 8,0 cm3/m2 – ilość 1 sztuka
4. Anilox 420 l/cm o volumenie 4,0 – 4,5 cm3/m2 – ilość 5 sztuka

Dostawa w terminie do końca września 2017r.

3.2.4 KOŁA ZĘBATE
WYMOGI TECHNICZNE:
-Koła zębate wykonane na maszynie CNC
-Koła oryginalne lub wykonane na wzór oryginalnych
-Jakość stali minimum 18G2A
-Lista potrzebnych obwodów [w mm]: 290; 310; 320; 340; 350; 360; 370; 380; 390; 400; 420; 430; 440; 450; 460; 470; 480; 490; 500; 510; 520; 530; 540; 550; 560; 570; 580; 590.
-Ilość na każdy obwód 10 sztuk
Dostawa obwodów do 01 lipca 2017r. (300; 350; 360; 380; 390; 400; 470; 480; 490; 500; 510; 520; 550).
Dostawa obwodów do końca września 2017r.(290; 310; 320; 340; 370; 420; 430; 440; 450; 460; 530; 540; 560; 570; 580; 590).

Dodatkowe informacje

GuidZP400 f6d4b7e8-b549-411d-8023-8c1a1f165b16
Biuletyn 530352-N-2017
Zamawiajacy nazwa Zachodnia Instytucja Gospodarki Budżetowej "PIAST"
Regon 2142692600000
Zamawiajacy adres ulica ul. Cicha
Zamawiajacy adres numer domu 8
Zamawiajacy miejscowosc Wołów
Zamawiajacy kod pocztowy 56-100
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo dolnośląskie
Zamawiajacy telefon 71 389 11 16,
Zamawiajacy fax 71 389 11 17 wew. 505
Zamawiajacy email przetargi@igbpiast.pl
Adres strony url www.igbpiast.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Czy przeprowadza centralny zamawiajacy 1
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Podmiot finansów publicznych
Czy oferty wnioski dostepne 1
Oferty wnioski dostepne www.igbpiast.pl
Czy dopuszczone wymagane przeslanie ofert 1
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert inny nie
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny tak
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres ZIGB Piast ul. Cicha 8, 56-100 Wołów
Czy komunikacja elektroniczna wymaga 1
Komunikacja elektroniczna wymaga nie
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa wyposażenia drukarni fleksograficznej
Numer referencyjny DZP/232/36/2017
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu 3.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa wyposażenia drukarni fleksograficznej. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia wyposażenia drukarni do Zamawiającego na teren Zachodniej Instytucji Gospodarki Budżetowej PIAST – pomieszczenie produkcyjne zlokalizowane na terenie Zakładu Karnego w Wołowie (56-100), ul. Więzienna 6. Wyposażenie musi być dostarczona transportem zorganizowanym przez Wykonawcę i musi być wniesienia do pomieszczenia produkcyjnego. Wykonawca dokona zamontowania wyposażenia oraz przeszkolenia wyznaczonych przez Zamawiającego pracowników. Dostawa, montaż, a także szkolenie pracowników Zamawiającego, musi odbyć się w dni robocze u Zamawiającego w godzinach od 700 do 1300. Wszelkie koszty związane z realizacją powyższych wymagań w pełni ponosi Wykonawca zadania. Zamawiający nie odpowiada za uszkodzenia wyposażenia powstałe w czasie transportu, montażu i wstępnego rozruchu przeprowadzanego przez pracowników Wykonawcy. Zamawiający dokona odbioru dostarczonego wyposażenia. W przypadku stwierdzenia niezgodności parametrów technicznych wymaganego wyposażenia z wymaganiami Zamawiającego lub wad jakościowo-technicznych, Wykonawca zobowiązuje się usunąć wszelkie wady lub dokonać wymiany wadliwego wyposażenia na nowy w terminie realizacji zamówienia. 3.2 Szczegółowe dane dotyczące przedmiotu zamówienia:. 3.2.1. MYJKA DO FOTOPOLIMERÓW WYMOGI TECHNICZNE: -Wymiary maszyny max: 185x150x120 cm -Szerokość robocza maszyny: min 82 cm -Parametry elektryczne: 230 V 50/60 Hz -Pojemność zbiornika na płyn do mycia min: 30 l -Możliwość działania w obiegu zamkniętym -Możliwość kontroli prędkości myjki -Możliwość podłączenia do odciągu powietrza. Dostawa w terminie do końca września 2017r. 3.2.2. SLEEVY DO DRUKU + ADAPTERY WYMOGI TECHNICZNE: -Szerokość tulei: 830 mm -Średnica wewnętrzna tulei 70,144 mm -Lista potrzebnych obwodów [w mm]: 290; 300; 310; 320; 340; 350; 360; 370; 380; 390; 400; 420; 430; 440; 450; 460; 470; 480; 490; 500; 510; 520; 530; 540; 550; 560; 570; 580; 590. -Ilość na każdy obwód 8 sztuk -Wymiary adapterów: szerokość 830 mm, średnica wewnętrzna 70,144 mm; średnica zewnętrzna 136,989 mm – ilość 9 sztuk. Dostawa obwodów do 01 lipca 2017r. (300; 350; 360; 380; 390; 400; 470; 480; 490; 500; 510; 520; 550). Dostawa obwodów do końca września 2017r.(290; 310; 320; 340; 370; 420; 430; 440; 450; 460; 530; 540; 560; 570; 580; 590). 3.2.3 ANILOXY DO DRUKU WYMOGI TECHNICZNE: -Wymiary: 127,292 mm x 105,16 mm x 870 mm -Anliox musi mieć 2 bandy po 22 mm -Grawerowane lub laserowo wypalane opisy aniloxów. -Lista aniloxów do zamóoienia: 1. Anilox 140 l/cm o volumenie 11 cm3/m2 – ilość 1 sztuka 2. Anilox 160 l/cm o volumenie 9,0 – 9,5 cm3/m2 – ilość 1 sztuka 3. Anilox 260 l/cm o volumenie 7,5 – 8,0 cm3/m2 – ilość 1 sztuka 4. Anilox 420 l/cm o volumenie 4,0 – 4,5 cm3/m2 – ilość 5 sztuka Dostawa w terminie do końca września 2017r. 3.2.4 KOŁA ZĘBATE WYMOGI TECHNICZNE: -Koła zębate wykonane na maszynie CNC -Koła oryginalne lub wykonane na wzór oryginalnych -Jakość stali minimum 18G2A -Lista potrzebnych obwodów [w mm]: 290; 310; 320; 340; 350; 360; 370; 380; 390; 400; 420; 430; 440; 450; 460; 470; 480; 490; 500; 510; 520; 530; 540; 550; 560; 570; 580; 590. -Ilość na każdy obwód 10 sztuk Dostawa obwodów do 01 lipca 2017r. (300; 350; 360; 380; 390; 400; 470; 480; 490; 500; 510; 520; 550). Dostawa obwodów do końca września 2017r.(290; 310; 320; 340; 370; 420; 430; 440; 450; 460; 530; 540; 560; 570; 580; 590).
Cpv glowny przedmiot 30100000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2017-09-30T00:00:00+02:00
Informacje na temat katalogow Przedmiot zamówienia 1. Myjka do fotopolimerów dostawa do końca września 2017r. 2. Sleevy do druku + adaptery dostawa części obwodów do 01.07.2017r. pozostałe wg. sukcesywnych zamówień do końca września 2017. 3. Aniloxy do druku dostawa do końca września 2017r. 4. Koła zębate dostawa części obwodów do 01.07.2017r. pozostałe wg. sukcesywnych zamówień do końca września 2017r.
Okreslenie warunkow brak szczegółowych wymagań
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow brak szczegółowych wymagań
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow brak szczegółowych wymagań
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 8.2 W celu wstępnego wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca składa wraz z ofertą wypełnione oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. 8.3 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia wskazanych w pkt. 7.2 SIWZ oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także Wstępne Oświadczenia dotyczące tych podmiotów. 8.4 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Wstępne Oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Wstępne Oświadczenie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 8.5 W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczeniu wskazanej w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust.5 Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, ze zm.) – Załącznik nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie oświadczenie, o których mowa w zdaniu pierwszym, składa każdy z Wykonawców. 8.6 W celu definitywnego potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w pkt. 7.1 SIWZ oraz braku podstaw do wykluczeniu wskazanych w pkt. 7.2 SIWZ Zamawiający może przed udzieleniem zamówienia wezwać Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt. 8 SIWZ. Niniejsze postanowienie nie nakłada na Zamawiającego obowiązku takiego wezwania, a jedynie uprawnienie. 8.7 Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt. 8 SIWZ potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 8.8 W celu definitywnego tj. zgodnie z zasadami określonymi w pkt. 8.6 SIWZ potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania, na żądanie Zamawiającego, które to wezwanie ma charakter uprawnienia Zamawiającego, a nie jego obowiązku, przedkłada: 8.8.1 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 8.8.2 Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż kwota brutto, na którą dany oferent lub oferenci (oferta wspólna) składają ofertę, potwierdzającą że dany oferent jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia 8.8.3 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 8.8.4 Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 22 a ust. 1, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. -Ocena spełniania warunków wymaganych przez Zamawiającego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w SIWZ. -Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców będzie dokonany na zasadzie: spełnia/ nie spełnia. 8.8.5 W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, dokumenty, o których mowa w SIWZ, składa każdy z nich.
Zakresie warunkow udzialu W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw do wykluczeniu wskazanych w pkt. 7.2. SIWZ Wykonawca składa wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ (Wstępne Oświadczenie).
Inne dokumenty niewymienione 10.1 Wypełniony FORMULARZ OFERTY– Załącznik nr 1. 10.2 Pełnomocnictwo do podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów składających się na ofertę, o ile pełnomocnictwo to nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty - należy przedstawić w formie oryginału lub kopii potwierdzonej przez notariusza. 10.3 Oświadczenie o podatku VAT – Załącznik nr 4. 10.4 W przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty powinno zostać załączone pełnomocnictwo dla osoby uprawnionej do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy - należy przedstawić w formie oryginału lub kopii potwierdzonej przez notariusza. 10.5 odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, 10.6 Wzór umowy - parafowany przez wykonawcę - Rozdział II SIWZ -Oświadczenia i dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. -Dokumenty należy złożyć w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. -Zgodnie z § 14 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126): „1. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 2. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 1, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 3. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 4. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zamawiający przewiduje następujący zakres zmian w umowie: 24.1 Wszystkie wartości netto określone przez Wykonawcę są ustalone na okres ważności umowy i nie wzrosną. Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu w przypadku, gdy wartości netto przedmiotu umowy obniżą się, przy czym konsekwencje rachunkowe stosuje się odpowiednio. 24.2 Urzędowa zmiana stawek podatku VAT obowiązuje z mocy prawa. Zamawiający dopuszcza zmianę zapisów umowy w formie aneksu w przypadku zmiany stawki podatku VAT. Wartość netto przedmiotu umowy, jak również wartości jednostkowe netto nie mogą zostać zwiększone w trakcie trwania umowy, wobec czego obniżenie stawki podatku VAT skutkuje obniżeniem ceny brutto umowy. W takim przypadku zmniejszenie jednostkowych cen brutto nastąpi z chwilą wejścia w życie odpowiedniego aktu prawnego. 24.3 Zamawiający dopuszcza w formie aneksu wydłużenie terminu obowiązywania umowy nie więcej jednak niż o 3 miesiące od daty jej zakończenia. Przesłanką niezbędną do takiego działania jest zmniejszona ilość zamówień z jednostek w stosunku do pierwotnie zakładanych ilości. 24.4 Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, jeżeli zmiany będą konieczne i korzystne dla Zamawiającego. Za zmiany korzystne należy uznać wszelkiego rodzaju nowe postanowienia, które wzmacniają pozycję zamawiającego jako wierzyciela z tytułu świadczenia niepieniężnego (np. wydłużenie okresu rękojmi, skrócenie terminu wykonania zamówienia, obniżenie ceny, podwyższenie kar umownych), oraz te zmiany, które prowadzą do wzmocnienia jego pozycji jako dłużnika z tytułu świadczenia pieniężnego (np. wydłużenie terminu zapłaty, obniżenie odsetek za zwłokę, obniżenie wskaźników waloryzacyjnych)
IV 4 4 data 2017-06-20T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria termin zapłaty
Znaczenie 20,00
  
Kryteria cena
Znaczenie 80,00
  

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)