Dostawa pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz
Publication date | 2017-08-18 |
End date | 2017-08-28 00:00:00 |
Instytucja | Gmina Międzyrzecz |
Miejscowość | Międzyrzecz |
Województwo | lubuskie |
Branża |
|
Szczegóły |
|
Numer ogłoszenia | 574165-N-2017 |
Document type | ZP-400 |
Cpv code | 391621006, 391621109, 480000008 |
Adres strony internetowej siwz | |
BZP | Zobacz |
Przedmiot zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zadania pn. „Dostawa pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz” dla: - Przedszkola w Szkole Podstawowej Nr 3 , 66-300 Międzyrzecz, ul. Mickiewicza 5, - Przedszkola w Szkole Podstawowej Nr 2, 66-300 Międzyrzecz, ul. Sportowa 1, - Przedszkola w Szkole Podstawowej Nr 4, 66-300 Międzyrzecz, ul. Długa 102, - Przedszkola w Szkole Podstawowej w Kaławie, 66-300 Międzyrzecz, Kaława 92. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki nr 5A, 5B, 5C, 5D i 5E do SIWZ. Przedmiotowa dostawa jest elementem projektu pt. "Nowoczesne przedszkola w gminie Międzyrzecz" realizowanego na podstawie umowy o dofinansowanie nr: RPLB.08.01.01-08-008/16-00 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 w ramach Oś 8. Nowoczesna edukacja, Działanie 8.1. Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej, Poddziałanie 8.1.1. Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej – projekty realizowane poza formułą ZIT. 2. Zamówienie zostało podzielone na pięć części: 2.1. Część 1: dostawa pomocy edukacyjnych, dydaktycznych, oprogramowania, zabawek i materiałów plastycznych. 2.1.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 1. stanowi załącznik nr 5A do SIWZ. 2.1.2. Wykonawca winien udzielić Zamawiającemu gwaranci jakości i rękojmi na min. 12 miesięcy na wyszczególnione części przedmiotu zmówienia, opisane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. 2.2. Część 2: dostawa zestawu biofeedback z oprogramowaniem. 2.2.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 2. stanowi załącznik nr 5B do SIWZ. 2.2.2. W ramach tej części zamówienia wykonawca winien dokonać instalacji oprogramowania na komputerze będącym własnością Zamawiającego, przeszkolenia dwóch pracowników placówki edukacyjnej z jego obsługi. 2.2.3 Wykonawca winien udzielić Zamawiającemu gwaranci jakości i rękojmi, na min. 24 miesiące na całość przedmiotu zmówienia. W okresie gwarancji Wykonawca winien udzielić bezpłatne wsparcie techniczne. Wsparcie techniczne winno być udzielone telefonicznie, e-mailowo, a w razie konieczności na miejscu dostawy. 2.3. Część 3: dostawa darów i zestawów Froebel’a 2.3.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 3. stanowi załącznik nr 5C do SIWZ. 2.3.2 Wykonawca winien udzielić Zamawiającemu gwaranci jakości i rękojmi, na min. 12 miesięcy na całość przedmiotu zmówienia. 2.4. Część 4: dostawa książek sensorycznych. 2.3.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 4. stanowi załącznik nr 5D do SIWZ. 2.3.2 Wykonawca winien udzielić Zamawiającemu gwaranci jakości i rękojmi, na min. 12 miesięcy na całość przedmiotu zmówienia. 2.5. Część 5: dostawa oprogramowania Microsoft Office 2016 standard dla edukacji. 2.5.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 5. stanowi załącznik nr 5E do SIWZ. 3. Klasyfikacja przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 48000000-8 Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne, 39162100-6 Pomoce dydaktyczne 37520000-9 Zabawki 37523000-0 Puzzle 37524000-7 Gry 37524100-8 Gry edukacyjne 37521000-6 Instrumenty muzyczne do zabawy 39162110-9 Sprzęt dydaktyczny 39292300-8 Przybory do rysowania 39292400-9 Przybory do pisania 22110000-4 Drukowane książki 22120000-7 Wydawnictwa 37441700-8 Piłki do ćwiczeń 37420000-8 Sprzęt gimnastyczny |
Dodatkowe informacje
GuidZP400 | 8245c466-7e8e-4371-aa1e-d701f074a3f0 |
Biuletyn | 574165-N-2017 |
Zamawiajacy nazwa | Gmina Międzyrzecz |
Regon | 21096684600000 |
Zamawiajacy adres ulica | ul. Rynek |
Zamawiajacy adres numer domu | 1 |
Zamawiajacy miejscowosc | Międzyrzecz |
Zamawiajacy kod pocztowy | 66300 |
Zamawiajacy panstwo | Polska |
Zamawiajacy wojewodztwo | lubuskie |
Zamawiajacy telefon | 957 426 930 |
Zamawiajacy fax | 957 426 979 |
Zamawiajacy email | zamowienia.publiczne@miedzyrzecz.pl |
Adres strony url | www.bip.miedzyrzecz.pl |
Zamieszczanie obowiazkowe | 1 |
Ogloszenie dotyczy | 1 |
Czy finansowane z unii | 1 |
Nazwa projektu programu | Projekt pt. "Nowoczesne przedszkola w gminie Międzyrzecz" realizowanego na podstawie umowy o dofinansowanie nr: RPLB.08.01.01-08-008/16-00 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 w ramach Oś 8. Nowoczesna edukacja, Działanie 8.1. Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej, Poddziałanie 8.1.1. Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej – projekty realizowane poza formułą ZIT. |
Czy ubiegac zaklady pracy | 2 |
Minimalny procent zatrudnienia | 0% |
Rodzaj zamawiajacego | 2 |
Czy dostep dokumentow zamowienia | 1 |
Dostep dokumentow zamowienia | www.bip.miedzyrzecz.pl |
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja | 1 |
Zamieszczona bedzie specyfikacja | www.bip.miedzyrzecz.pl |
Czy wymagane przeslanie ofert | 1 |
Wymagane przeslanie ofert inny | oferty w formie pisemnej należy złożyć w siedzibie Zamawiającego |
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres | Urząd Miejski, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz – pok. 201 (sekretariat) |
Nazwa nadana zamowieniu | Dostawa pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz |
Numer referencyjny | WRG.271.22.2017 |
Rodzaj zamowienia | 1 |
Czy podzielone na czesci | 1 |
Okreslenie przedmiotu | 1. Przedmiotem zamówienia jest zadania pn. „Dostawa pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz” dla: - Przedszkola w Szkole Podstawowej Nr 3 , 66-300 Międzyrzecz, ul. Mickiewicza 5, - Przedszkola w Szkole Podstawowej Nr 2, 66-300 Międzyrzecz, ul. Sportowa 1, - Przedszkola w Szkole Podstawowej Nr 4, 66-300 Międzyrzecz, ul. Długa 102, - Przedszkola w Szkole Podstawowej w Kaławie, 66-300 Międzyrzecz, Kaława 92. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki nr 5A, 5B, 5C, 5D i 5E do SIWZ. Przedmiotowa dostawa jest elementem projektu pt. "Nowoczesne przedszkola w gminie Międzyrzecz" realizowanego na podstawie umowy o dofinansowanie nr: RPLB.08.01.01-08-008/16-00 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 w ramach Oś 8. Nowoczesna edukacja, Działanie 8.1. Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej, Poddziałanie 8.1.1. Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej – projekty realizowane poza formułą ZIT. 2. Zamówienie zostało podzielone na pięć części: 2.1. Część 1: dostawa pomocy edukacyjnych, dydaktycznych, oprogramowania, zabawek i materiałów plastycznych. 2.1.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 1. stanowi załącznik nr 5A do SIWZ. 2.1.2. Wykonawca winien udzielić Zamawiającemu gwaranci jakości i rękojmi na min. 12 miesięcy na wyszczególnione części przedmiotu zmówienia, opisane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. 2.2. Część 2: dostawa zestawu biofeedback z oprogramowaniem. 2.2.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 2. stanowi załącznik nr 5B do SIWZ. 2.2.2. W ramach tej części zamówienia wykonawca winien dokonać instalacji oprogramowania na komputerze będącym własnością Zamawiającego, przeszkolenia dwóch pracowników placówki edukacyjnej z jego obsługi. 2.2.3 Wykonawca winien udzielić Zamawiającemu gwaranci jakości i rękojmi, na min. 24 miesiące na całość przedmiotu zmówienia. W okresie gwarancji Wykonawca winien udzielić bezpłatne wsparcie techniczne. Wsparcie techniczne winno być udzielone telefonicznie, e-mailowo, a w razie konieczności na miejscu dostawy. 2.3. Część 3: dostawa darów i zestawów Froebel’a 2.3.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 3. stanowi załącznik nr 5C do SIWZ. 2.3.2 Wykonawca winien udzielić Zamawiającemu gwaranci jakości i rękojmi, na min. 12 miesięcy na całość przedmiotu zmówienia. 2.4. Część 4: dostawa książek sensorycznych. 2.3.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 4. stanowi załącznik nr 5D do SIWZ. 2.3.2 Wykonawca winien udzielić Zamawiającemu gwaranci jakości i rękojmi, na min. 12 miesięcy na całość przedmiotu zmówienia. 2.5. Część 5: dostawa oprogramowania Microsoft Office 2016 standard dla edukacji. 2.5.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 5. stanowi załącznik nr 5E do SIWZ. 3. Klasyfikacja przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 48000000-8 Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne, 39162100-6 Pomoce dydaktyczne 37520000-9 Zabawki 37523000-0 Puzzle 37524000-7 Gry 37524100-8 Gry edukacyjne 37521000-6 Instrumenty muzyczne do zabawy 39162110-9 Sprzęt dydaktyczny 39292300-8 Przybory do rysowania 39292400-9 Przybory do pisania 22110000-4 Drukowane książki 22120000-7 Wydawnictwa 37441700-8 Piłki do ćwiczeń 37420000-8 Sprzęt gimnastyczny |
Cpv glowny przedmiot | 39162100-6 |
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc | 0,00 |
Okres w dniach | 30 |
Okreslenie warunkow | nie dotyczy |
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow | nie dotyczy |
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow | nie dotyczy |
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie | 1 |
Art 24 ust 5 pkt 1 | 1 |
Art 24 ust 5 pkt 2 | 1 |
Art 24 ust 5 pkt 4 | 1 |
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia | 1 |
Wykaz dokumentow zaswiadczen | nie dotyczy |
Zakresie warunkow udzialu | nie dotyczy |
Zakresie kryteriow selekcji | nie dotyczy |
Wykaz potwierdzenie okolicznosci | nie dotyczy |
Inne dokumenty niewymienione | 1. 1) Wypełniony formularz oferty: - dla części nr 1 nr wg załącznika 1A wraz z formularzem cenowym stanowiącym załącznik nr 5 A, - dla części nr 2 nr wg załącznika 1B, - dla części nr 3 nr wg załącznika 1C, - dla części nr 4 nr wg załącznika 1D, - dla części nr 5 nr wg załącznika 1E. 2) Pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik wykonawcy. Pełnomocnictwo zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny winno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 3) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w pkt 6.1.3) niniejszej SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 3. Zamawiającego żąda aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 6.1.3) niniejszej SIWZ. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie o którym mowa w pkt 6.1.3) niniejszej SIWZ dotyczące tych podmiotów. 5. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z sesji otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. |
Zmiana umowy | 1 |
Zmiana umowy tekst | 1. Zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga zgody obu stron wyrażonej pisemnie pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający zastrzega możliwość zmian umowy : 1) w zakresie terminu wykonania – w przypadku wystąpienia następujących zdarzeń: a) siły wyższej nie pozwalającej na realizację umowy: termin wykonania zamówienia może ulec zmianie o okres odpowiadający opóźnieniu z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej staranności, z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy, nie można było uniknąć zmiany terminu wykonania umowy, b) przyczyn zależnych od Zamawiającego lub osób (podmiotów) trzecich - termin wykonania umowy może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu wykonania umowy z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy nie można było uniknąć zmiany terminu wykonania umowy. 2) w zakresie zmiany asortymentu określonego w formularzu ofertowym na inny (z zastrzeżeniem nie wyższej ceny), spełniający wszystkie wymagania określone w zapytaniu ofertowym i posiadający jakość i parametry użytkowe (w tym koszty eksploatacji) takie same lub lepsze jak towar wskazany w formularzu ofertowym, przy czym zmiana taka może nastąpić jedynie w sytuacji zaprzestania produkcji lub długotrwałej niedostępności asortymentu wskazanego w formularzu ofertowym, albo zostanie uznany przez producenta za przestarzały, co Wykonawca zobowiązany jest wykazać. 3. Strona, która zamierza żądać zwolnienia z odpowiedzialności z powodu siły wyższej zobowiązana jest powiadomić drugą Stronę na piśmie, bez zbędnej zwłoki, o jej zajściu i ustaniu. 4. Nie stanowi zmiany umowy zmiana osób skierowanych do wykonania przedmiotu umowy i adresów wskazanych w umowie. 5. Wykonawca jest także zobowiązany do niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego, nie później jednak niż w terminie 3 dni, o wszelkich przeszkodach mogących spowodować niewywiązanie się przez niego z zobowiązań umownych. Wszelkie takie przeszkody winny ponadto zostać udokumentowane przez Wykonawcę wraz z określeniem daty wystąpienia przeszkody, jej charakteru oraz czasu trwania. 6. W wypadku, gdy którekolwiek z postanowień niniejszej umowy okaże się z jakiejkolwiek przyczyny nieważne, pozostałe postanowienia niniejszej umowy pozostają w całości ważne i skuteczne. Strony zastąpią nieważne postanowienia umowy takimi postanowieniami, które z punktu widzenia ekonomicznych interesów stron będą mogły zostać uznane za porównywalne. |
IV 4 4 data | 2017-08-28T00:00:00+02:00 |
IV 4 4 godzina | 15:00 |
IV 4 5 okres | 30 |
Attchment
Zalacznik czesc nr | 1 |
Zalacznik nazwa | Dostawa pomocy edukacyjnych, dydaktycznych, oprogramowania, zabawek i materiałów plastycznych. |
Zalacznik cpv glowny przedmiot | 39162100-6 |
Szacunkowa wartosc zamowienia zal | 0,00 |
Zalacznik okres w dniach | 30 |
Zalacznik krotki opis | 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 1. stanowi załącznik nr 5A do SIWZ. 2. Wykonawca winien udzielić Zamawiającemu gwaranci jakości i rękojmi na min. 12 miesięcy na wyszczególnione części przedmiotu zmówienia, opisane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. |
Zalacznik czesc nr | 2 |
Zalacznik nazwa | Dostawa zestawu biofeedback z oprogramowaniem. |
Zalacznik cpv glowny przedmiot | 39162110-9 |
Szacunkowa wartosc zamowienia zal | 0,00 |
Zalacznik okres w dniach | 30 |
Zalacznik krotki opis | Główne cechy szkolnego zestawu Biofeedback: - 12 lekcji o charakterze edukacyjnym, - oprogramowanie w języku polskim obejmujące ok 700 slajdów, - ścieżki dźwiękowe dostosowane do percepcji dziecka, - prosta i intuicyjna obsługa oprogramowania, - pod koniec lekcji program wystawia odpowiednią ocenę generuje raport z możliwością drukowania w zrozumiałej formie dla ucznia i rodziców, - analiza średniej częstotliwości oddechów, - wyniki treningów widoczne są w czterech wersjach, - program automatycznie i bardzo precyzyjnie, co 5 sekund oblicza indywidualnie progi zadaniowe, - pozwala ocenić, a także skutecznie skorygować stan zaburzonych funkcji wegetatywnych, - nie jest potrzebny dodatkowy monitor. Zawartość zestawu RSA Biofeedback - aparat RSA Biofeedback (głowica), - oprogramowanie PL „Biofeedback-Zdrowie” 12 lekcji, - czujniki, - kabel łączności z komputerem. Gwarancji min. 24 miesiące. |
Zalacznik czesc nr | 3 |
Zalacznik nazwa | Dostawa darów i zestawów Froebel’a |
Zalacznik cpv glowny przedmiot | 39162100-6 |
Szacunkowa wartosc zamowienia zal | 0,00 |
Zalacznik okres w dniach | 30 |
Zalacznik krotki opis | Pkt. 1 16 zestawów. Zestaw zawiera: dary Froebel’a (14 darów) zgodnie z opisem zamieszonym w pkt. 2 oraz następujący pakiet materiałów dydaktycznych: Pakiet materiałów dydaktycznych – darów, zawiera dodatkowo: 1. Zestaw kart ze schematami budowli oraz ornamentów z klocków freblowskich. Komplet składa się z 4 segregatorów - trzy z nich zawierają schematy do układania konstrukcji z darów Froebla, natomiast czwarty zawiera wzory ornamentów. W skład całego kompletu wchodzi ponad 340 gotowych do wykorzystania kart z unikalnymi wzorami budowli oraz ornamentów. Wymiary segregatora 16 cm x 16 cm. 2. Komplet 4 publikacji: B.Bilewicz-Kuźnia, Program wychowania przedszkolnego Dar Zabawy, wyd. 2 zmienione, Froebel.pl, Lublin 2016. Opracowany przez autorkę program, uwzględniający założenia teoretyczne koncepcji F. Froebla, zawiera opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego z dnia 17 czerwca 2016 r. Autorka przedstawia prawidłowy sposób organizacji pracy według programu Dar Zabawy, a także sposoby osiągania celów oraz metody diagnozy osiągnięć rozwojowych. Barbara Bilewicz-Kuźnia, Dar Zabawy. Metodyka i propozycje zajęć z dziećmi wg założeń pedagogicznych F.Froebla, Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin 2014. Jest to pierwszy w Polsce przewodnik metodyczny opracowany w oparciu o założenia pedagogiczne F. Froebla. Proponowane w nim zasady teoretyczne, rozwiązania organizacyjne i dydaktyczne opierają się na koncepcji pedagogiczno-filozoficznej wielkiego pedagoga, ojca wychowania przedszkolnego, a zarazem wykształconego architekta - Friedricha Froebla. Katarzyna Małek, Teatrzyki – wielka księga inspiracji. Propozycje animacji teatralnych i zabaw w oparciu o pedagogikę F. Froebla, Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin 2016. Autorka prezentuje ponad 100 szablonów do zorganizowania teatrzyków cieni, fotograficzne inspiracje pobudzające kreatywność, praktyczne wskazówki do realizacji zajęć, blisko 60 opracowanych utworów literackich wraz z propozycjami metodycznymi oraz nowatorskie propozycje zabaw teatralnych dla dzieci. Sylwia Kustosz, Rymuję i buduję. Rymowanki i wiersze do darów, wyd. 2 zmienione, Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin 2016. Książka stanowi doskonały materiał dydaktyczny do edukacji matematycznej, językowej, a także przyrodniczej. Zbiór krótkich rymowanek i wierszy nawiązujących do schematów z różnych konstrukcji z darów stanowi doskonały materiał dydaktyczny do edukacji matematycznej, językowej, a także przyrodniczej. 3. Zestaw sylwet do teatrzyków cieni. W zestawie ponad 140 sylwet. Sylwety wykonane na grubym papierze w formacie A4. 40 kartek. Teatrzyk cieni to doskonały sposób na rozwój wyobraźni i kreatywności dziecka, a także stymulowanie aktywności poznawczej wśród najmłodszych. 4. Freblowskie przeplatanki. Komplet składa się z 15 podkładek w kolorze czarnym z wyciętymi paskami do przeplatania w formacie A5, a także z cienkich pasków w kolorach: niebieski, zielony, pomarańczowy, żółty, biały i fioletowy. Zestaw do kreatywnej zabawy doskonalący sprawność manualną najmłodszych. Jest to znakomity trening zręczności, precyzji i cierpliwości i dokładności. Przeplatanie jest przyjemne i kreatywne, a co najważniejsze – pozwala na doskonalenie sprawności manualnej najmłodszych. 5. Siatki geometryczne papierowe w formacie A4. Siatki wykonane z grubego papieru w formacie A4. W komplecie 15 sztuk. Stanowią doskonałą bazę do pracy z darami w grupie przedszkolnej. Jest to doskonałe narzędzie konstrukcyjne. Rozwija sprawność manualną, wyobraźnię przestrzenną, pobudza do poszukiwania nowych rozwiązań i tworzenia nowych budowli. 6. Oznaczenia kącików. Gotowe karty do oznaczenia kącików, które pomogą w organizacji i aranżacji przestrzeni w każdym przedszkolu/szkole. Karty zalaminowane w formacie 27,5 cm x 10 cm. Pkt. 2 16 kompletów. Komplet materiałów dydaktycznych składa się z 14 pudełek darów, a także dołączonej do zestawu siatki geometrycznej, która wspiera pracę z darami. DAR 1 W skład daru 1 wchodzi 6 par różnokolorowych wełnianych, miękkich piłeczek na sznurkach. 3 pary w barwach podstawowych (czerwona, żółta, niebieska) i 3 w barwach pochodnych (pomarańczowa, zielona, fioletowa). Każda piłka ma średnicę 5 cm. Dar 1 służy do rozpoznawania i nazywania barw, poszukiwania podobnych kształtów i cech (kulista, lekka, okrągła), określania kierunków, w jakich toczy się piłka, jej położenia (blisko, daleko, wysoko, nisko) i ruchów (toczy się, turla, spada, skacze). Wykorzystując do zabaw wierszyki i piosenki w języku polskim i angielskim wzbogacamy słownik dziecka, doskonalimy pamięć i rozwijamy umiejętność pracy w grupie. DAR 2 Dar 2 tworzą: dwie kule, dwa walce i dwa sześciany w drewnianym pudełku, z ruchomym stelażem do ułożenia przez dziecko. W zestawie jest także patyczek i sznurek do przeprowadzania eksperymentów. Bryły są dobrane parami, jedna figura z pary jest gładka, bez żadnych otworów, druga ma natomiast nawiercone otwory do wkładania patyczka (umożliwia to obracanie bryłą) oraz ma haczyki do przewlekania sznurka i zawieszania jej na stelażu. Bryły te mają służyć do odkrywania zjawisk fizycznych, poznawania ruchów przedmiotów, przeprowadzania porównań, odróżniania kształtów, form kulistych od graniastych, budowania w umysłach dzieci linii prostej i krzywej, badania ciężaru, ruchu itp. DAR 3 W skład daru 3 wchodzi osiem małych sześcianów (2,5x2,5x2,5 cm), które powstały poprzez przecięcie (pionowe i poziome) dużego sześcianu z daru 2. Zabawa z darem 3 pozwala dziecku dokonywać porównań i dochodzić do wniosków o identyczności elementów, a także dostrzeganiu części i całości. Pomaga opanować takie pojęcia jak: ściana, krawędź, wysokość, szerokość, długość, wierzchołek. Sześciany umożliwiają dzieciom układanie kształtów, ornamentów oraz naukę matematyki. Zabawy z darem trzecim (i kolejnymi) urozmaicić można wykorzystując schematy konstrukcji i tematycznie związane z nimi wiersze. DAR 3 W skład daru 3 wchodzi osiem małych sześcianów (2,5x2,5x2,5 cm), które powstały poprzez przecięcie (pionowe i poziome) dużego sześcianu z daru 2. Zabawa z darem 3 pozwala dziecku dokonywać porównań i dochodzić do wniosków o identyczności elementów, a także dostrzeganiu części i całości. Pomaga opanować takie pojęcia jak: ściana, krawędź, wysokość, szerokość, długość, wierzchołek. Sześciany umożliwiają dzieciom układanie kształtów, ornamentów oraz naukę matematyki. Zabawy z darem trzecim (i kolejnymi) urozmaicić można wykorzystując schematy konstrukcji i tematycznie związane z nimi wiersze. DAR 4 W skład daru 4 wchodzi osiem prostopadłościanów w drewnianym pudełku powstałych poprzez jedno przecięcie pionowe i trzy poziome sześcianu wielkości daru 2. Zabawy tym darem pozwalają na budowanie w umysłach dzieci pojęć: prostokąt, kwadrat, prostopadłościan, pionowo, poziomo, płaski, leży, stoi, krawędź, bok, brzeg, wierzchołek. Dziecko odkrywa, ze figury różnią się nie tylko wielkością, ale również formą geometryczną. DAR 5 Dar 5 składa się z sześcianów, prostopadłościanów i trójgraniastych połówek sześcianów. Powstał z sześcianu, który podzielony dwoma cięciami poprzecznymi, a następnie poprzez przecięcie przekątną jego górnej warstwy, utworzył nowe układy klocków. Jest większy od daru 3 i daru 4.Zabawa tym darem pozwala dziecku na odkrywanie rozmaitości brył, rozwija twórcze myślenie oraz precyzję ruchów. Dziecko układa kształty naturalne, kształty matematyczne i kształt piękna. DAR 6 Dar 6 zawiera klocki - cegiełki o różnych płaszczyznach odpowiadających takim kształtom jak trójkąty czy kwadraty. Poprzez odpowiednie cięcia z tabliczek powstają prostopadłościany, sześciany i graniastosłupy. Elementy zawarte w darze 6 są zbliżone wielkością do elementów zawartych w darze 5. Dar 6 umożliwia konstruowanie złożonych budowli i kształtów estetycznych. Jest przeznaczony dla dzieci powyżej 4 roku życia. DAR 7 Dar 7 tworzy zestaw mozaiki geometrycznej złożonej z kół, półkoli, rombów, kwadratów oraz różnych rodzajów trójkątów w następujących kolorach: zielonym, czerwonym, fioletowym, białym, czarnym, niebieskim oraz żółtym. Każda z figur ma średnicę ok. 1 cm. Oprócz poznawania nazw figur, różnicowania kształtów i kolorów, w kontakcie z darem 7 dziecko ma okazję do komponowania obrazów, łączenia kolorów i figur, układania rytmów, poszukiwania zależności oraz podobieństw. Dar 7 to bogactwo kształtów, kolorów i możliwości. DAR 8 DAR 8 to proste patyczki o zróżnicowanej długości – od 2,5 cm do 15 cm. Spośród każdej długości występują patyczki w takich samych kolorach, jak elementy daru 7 - zielonym, czerwonym, fioletowym, białym, czarnym, niebieskim oraz żółtym. Otrzymując dar 8 dziecko zyskuje możliwość porównywania długości, odmierzania, nazywania kolorów, układania rytmów, ale także pojedynczych liter czy całych wyrazów. dar 8 to także doskonałe narzędzie konstrukcyjne. Rozwija sprawność manualną, wyobraźnię przestrzenną, pobudza do poszukiwania i tworzenia. DAR 9 Zestaw kół oraz półkoli w kolorach czerwonym, zielonym, niebieskim, fioletowym, żółtym oraz pomarańczowym to dar 9. Kształtuje on pojęcie całości (1) oraz połowy. Różnorodność kolorów sprzyja budowaniu obrazów pochodzących wprost z dziecięcej wyobraźni. Magiczny świat kolorowych pół i półkoli jednocześnie inspiruje do twórczości, oraz do poszukiwania całości, cykliczności, logiki i porządku. DAR 10 Dar 10 to fioletowe, czarne, zielone, niebieskie, białe, czerwone, pomarańczowe i żółte drewniane punkty o średnicy 0,5 cm. Stanowią doskonałe uzupełnienie poprzednich darów, ale same w sobie stwarzają okazję do odtwarzania kształtów piękna, kształtów natury. Maleńkie „kropki” łączące się w harmonijną całość dziecięcych obrazów, kształtują precyzję ruchów oraz wysokie poczucie estetyki. Stanowią też doskonały materiał dydaktyczny zarówno do edukacji matematycznej, jak i językowej. DAR 1.1 Dar 1.1 składa się z koralików do nawlekania w różnych kształtach: sześcianu, kuli oraz walca, występujących w sześciu kolorach - pomarańczowym, żółtym, zielonym, niebieskim, fioletowym i czerwonym oraz jednego sznurowadła w kolorze czarnym. Sznurowadło zakończone pałeczkami z plastiku ułatwiającymi nawlekanie. Zestaw rozwija precyzję ruchów oraz zdolności motoryczne, manipulacyjne dziecka. Kształtuje pojęcia matematyczne, rytmy, rozwija pamięć i wyobraźnię. DAR 1.2 W skład daru 1.2 wchodzi drewniana niebieska plansza przewlekanka, 8 kolorowych i wytrzymałych sznurowadeł zakończonych pałeczkami z plastiku ułatwiającymi nawlekanie oraz kulki do układania na planszy w ośmiu różnych kolorach: zielonym, pomarańczowym, niebieskim, fioletowym, żółtym czerwonym, czarnym i białym. Zabawa darem 1.2 rozwija wyobraźnię, precyzję oraz zdolności motoryczne dziecka. Podczas przewlekania sznureczka dzieci uczą się koncentracji i logicznego myślenia. Ćwiczą koordynację oko-ręka. DAR 5B. Dar 5B stanowi kontynuację i uzupełnienie daru 5, ale również doskonale współgra z pozostałymi darami. Linia cięcia w sześcianach i wyżłobione tunele stwarzają okazję do rozwijania inwencji twórczej, wznoszenia bardziej skomplikowanych konstrukcji, a także skłaniają do poszukiwania pasujących do siebie elementów. DAR 5P.Dar 5P tworzy zestaw sześcianów z cyframi od 0 do 9 przeznaczonych do nawlekania oraz komplet 3 okręgów podzielonych na 2,3 oraz 4 równe części. Dar 5P jest doskonały do kształtowania pojęć matematycznych, wprowadzania ułamków. Stwarza nieskończone możliwości użycia, tworzenia zadań, opowiadań, szukania „sprawiedliwych” rozwiązań w codziennym życiu .SIATKA GEOMETRYCZNA. Drewniana siatka geometryczna o wymiarach 40cmx40cm, będąca doskonałym uzupełnieniem pracy ze schematami. Stanowi idealne podłoże do budowania przez dzieci swobodnych konstrukcji. Rozwija sprawność manualną, wyobraźnię przestrzenną, pobudza do poszukiwania i tworzenia nowych budowli. Zestawy muszą komponować się w spójną całość i stanowić efektywny pakiet dostosowany do możliwości dzieci w wieku od lat 4, mający rozwijać umiejętność poznawania i doświadczania. Każde pudełko posiada oznaczenie w języku polskim oraz znak towarowy objęty prawem ochronnym z symbolem ®. Do kompletu dołączona jest instrukcja i opis darów w języku polskim, a także Certyfikat opatrzony indywidualnym numerem i hologramem poświadczający oryginalność produktu i zgodność z projektem F. Froebla. Wszystkie elementy wchodzące w skład kompletu posiadają niezbędne certyfikaty potwierdzające ich wysoką jakość oraz bezpieczeństwo użytkowania. |
Zalacznik czesc nr | 4 |
Zalacznik nazwa | Dostawa książek sensorycznych |
Zalacznik cpv glowny przedmiot | 39162100-6 |
Szacunkowa wartosc zamowienia zal | 0,00 |
Zalacznik okres w dniach | 30 |
Zalacznik krotki opis | Filcowe książeczki sensoryczne dla dzieci w wieku 3-4 lata - 20 szt. Filcowe książeczki sensoryczne dla dzieci w wieku 5-6 lata - 20 szt. |
Zalacznik czesc nr | 5 |
Zalacznik nazwa | Dostawa oprogramowania Microsoft Office 2016 standard dla edukacji |
Zalacznik cpv glowny przedmiot | 48000000-8 |
Szacunkowa wartosc zamowienia zal | 0,00 |
Zalacznik okres w dniach | 30 |
Zalacznik krotki opis | MS Office Professional Plus 2016 PL lub równoważne - szt. 8; Licencja nowa (nieograniczona w czasie oraz przestrzeni) na pakiet oprogramowania biurowego MS Office Professional Plus 2016 PL dla edukacji lub rozwiązanie równoważne (tj. oprogramowanie biurowe wchodzące w skład pakietu, zawierającego co najmniej: edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, narzędzie do tworzenia prezentacji, klienta poczty MAPI, aplikację do obsługi baz danych, w polskiej wersji językowej, wykonujące wszystkie funkcjonalności ww. pakietu oprogramowania biurowego, zapewniające możliwość instalacji i poprawnego działania na zaoferowanym systemie operacyjnym, w pełni obsługujące wszystkie istniejące pliki i dokumenty Zamawiającego, wytworzone przy użyciu oprogramowania Microsoft Office: 2003, 2007, 2010, 2013, 2016 bez utraty jakichkolwiek ich parametrów i cech użytkowych (odpowiednio dla oprogramowania: pliki tekstowe, dokumenty, arkusze kalkulacyjne zawierające makra i formularze, prezentacje multimedialne, bazy danych, itp.), w pełni kompatybilne i zgodne z obecnie zainstalowanym oraz pracującym w oddziałach przedszkolnych systemem operacyjnym Windows 10 Professional PL, niewymagającym dodatkowych nakładów finansowych ze strony Zamawiającego w celu dostosowania zaoferowanego oprogramowania do ww. systemów). W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę rozwiązania równoważnego, Wykonawca jest zobowiązany do pokrycia wszelkich możliwych kosztów, wymaganych w czasie wdrożenia oferowanego rozwiązania, w szczególności związanych z dostosowaniem infrastruktury informatycznej, oprogramowania nią zarządzającego, systemowego i narzędziowego (licencje, wdrożenie), serwisu gwarancyjnego oraz kosztów certyfikowanych szkoleń dla administratorów i użytkowników oferowanego rozwiązania. |
Criterion
Kryteria | Cena |
Znaczenie | 60,00 |
Kryteria | Termin dostawy |
Znaczenie | 40,00 |