Dostawa medycznego sprzętu jednorazowego-wyczerpanie asortymentu

Publication date 2018-05-24
End date 2018-05-24 23:43:38
Instytucja Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego
Miejscowość Wrocław
Województwo dolnośląskie
Branża
  • Urządzenia medyczne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 563275-N-2018
Document type ZP-400
Cpv code 331000001
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Pakiet 1 – Dostawa bezpiecznych linii naczyniowych
Pakiet 2 – Dostawa jałowych zestawów do lewatywy
Pakiet 3 – Dostawa zestawów do pompy objętościowej Fresenius Agilia
Pakiet 4 – Dostawa butelek do hodowli komórek
Pakiet 5 – Dostawa cewników do żył centralnych
Pakiet 6 – Dostawa cewników do karmienia
Pakiet 7 – Dostawa cewników Foleya
Pakiet 8 – Dostawa cewników silikonowych dwukanałowych do dializ
Pakiet 9 – Dostawa cewników poliuretanowych pediatrycznych wprowadzanych metodą Seldingera
Pakiet 10 – Dostawa cewników pediatrycznych
Pakiet 11 – Dostawa cewników moczowodowych
Pakiet 12 – Dostawa drenów Pezzera
Pakiet 13 – Dostawa cewników i akcesoriów do badań urodynamicznych
Pakiet 14 – Dostawa worków do głębokiego zamrażnia (w ciekłym azocie)
Pakiet 15 – Dostawa zestawów do zakładania cystostomii
Pakiet 16 – Dostawa drenów Redona
Pakiet 17 – Dostawa drenów do drenażu jamy brzusznej
Pakiet 18 – Dostawa drenów do drenażu klatki piersiowej z trokarem
Pakiet 19- Dostawa igieł do znieczuleń o ołówkowym zakończeniu
Pakiet 20 – Dostawa zestawów do znieczuleń zewnątrzoponowych dla dzieci
Pakiet 21 – Dostawa ostrzy i płyt do dermatomu Acculan 3Ti
Pakiet 22 – Dostawa sprzętu jednorazowego do aparatu Prismaflex
Pakiet 23 – Dostawa akcesoriów do aparatu Fresenius 4008
Pakiet 24 – Dostawa filtrów jednorazowych, sterylnych
Pakiet 26 – Dostawa jedno i dwuświatłowych przedłużeń wkłuć centralnych
Pakiet 27 – Dostawa cewników do długotrwałego żywienia pozajelitowego wcześniaków
Pakiet 28 – Dostawa rurek intubacyjnych z drugim światłem, bez mankietu
Pakiet 29 – Dostawa przyrządów do aspiracji z butelek z filtrem
Pakiet 30 – Dostawa wyrobów medycznych do leczenia wodogłowia
Pakiet 31 – Dostawa zestawów do trepanobiopsji szpiku kostnego z kaniulą ekstrakcyjną
Pakiet 32 – Dostawa igieł jednorazowych do biopsji szpiku kostnego
Pakiet 33 – Dostawa wkładów strzykawkowych
Pakiet 34 – Dostawa igieł do nakłuć lędźwiowych
Pakiet 35 – Dostawa staplerów liniowych jednorazowych oraz ładunków do staplerów
Pakiet 36 – Dostawa zestawów do nieinwazyjnego pomiaru ciśnienia śródbrzusznego metodą manometryczną
Pakiet 37 – Dostawa igieł do portów
Pakiet 38 – Dostawa bezpiecznych zestawów do punkcji jamy opłucnej
Pakiet 39 – Dostawa pediatrycznych zestawów do drenażu klatki piersiowej
Pakiet 40 – Dostawa zestawów do przezskórnej tracheotomii metodą Griggsa
Pakiet 41 – Dostawa zestawów do tracheotomii przezskórnej typu PercuTwist
Pakiet 42 – Dostawa sterylnego żelu do USG
Pakiet 43 – Dostawa igieł jednorazowego użytku do mezoterapii
Pakiet 44 – Dostawa portów dożylnych
Pakiet 45 – Dostawa instrumentów do zamykania dużych naczyń
Pakiet 46 – Dostawa protez przełyku
Pakiet 47 – Dostawa zestawów do szynowania moczowodów
Pakiet 48 – Dostawa igieł jednorazowych
Pakiet 49 – Dostawa kraników, koreczków i ramp.
Pakiet 50 – Dostawa osłon foliowych na przewody
Pakiet 51 – Dostawa ostrzy chirurgicznych jednorazowych
Pakiet 52 – Dostawa prowadnic do intubacji
Pakiet 53 – Dostawa zgłębników Sengstakena
Pakiet 54 – Dostawa zgłębników gastrostomijnych, nosowo-jelitowych oraz dojelitowych
Pakiet 55 – Dostawa pęset sterylnych
Pakiet 56 – Dostawa rurek Guedela
Pakiet 57 – Dostawa zestawów do znieczuleń zewnątrzoponowych
Pakiet 58 – Dostawa czujników do pomiaru ciśnienia w rurce intubacyjnej
Pakiet 59 – Dostawa igieł do biopsji tkanek miękkich
Pakiet 60 – Dostawa prowadników do kateterów
Pakiet 61 – Dostawa zestawów do inwazyjnego pomiaru ciśnienia
Pakiet 62 – Dostawa klipsów podwiązkowych
Pakiet 63 – Dostawa klipsów laparaskopowych
Pakiet 64 – Dostawa wzierników ginekologicznych
Pakiet 65 – Dostawa zgłębników żołądkowych i dwunastniczych
Pakiet 66 – Dostawa wyrobu medycznego do procesu fototerapii pozaustrojowej w systemie off-line
Pakiet 67 – Dostawa rurek intubacyjnych bez mankietu
Pakiet 68 – Dostawa rurek intubacyjnych z mankietem uszczelniającym
Pakiet 69 – Dostawa siatek przepuklinowych
Pakiet 70 – Dostawa igieł jednorazowych do wstrzykiwaczy insuliny
Pakiet 71 – Dostawa zgłębników do żywienia dożołądkowego lub dojelitowego
Pakiet 73 – Dostawa osłon na aparaturę
Pakiet 74 – Dostawa rurek intubacyjnych z odsysaniem znad mankietu
Pakiet 75 – Dostawa rurek tracheostomijnych z możliwością odsysania znad mankietu
Pakiet 76 – Dostawa strzykawek jednorazowych 3-częściowych
Pakiet 77- pusty
Pakiet 78 – Dostawa siatek chirurgicznych, polipropylenowych płaskich
Pakiet 79 – Dostawa czujników do pomiaru ciągłego rzutu serca
Pakiet 80 – Dostawa zestawów do biopsji wątroby
Pakiet 81 – Dostawa protez jądrowych
Pakiet 82 – Dostawa przyrządów do pomp TERUMO
Pakiet 83 – Dostawa narzędzi laparoskopowych oraz worków do pobierania próbek
Pakiet 84 – Dostawa zamkniętych systemów do odsysania wydzieliny z dróg oddechowych
Pakiet 85 – Dostawa produktów do wykonywania testów diagnostycznych w kierunku alergii pokarmowej
Pakiet 86 – Dostawa materiałów esploatacyjnych do spirometru Lungtest
Pakiet 87 – Dostawa elektrod powierzchniowych
Pakiet 88 – Dostawa elektrod igłowych
Pakiet 89 – Dostawa zestawów wprowadzających do cewnika typu Broviac
Pakiet 90 - Dostawa –Siatki, I-Stitch- wielorazowe narzędzia
Pakiet 91- Dostawa -Taśma, Siatka, Narzędzia do implantacji
Pakiet 92- Dostawa -Taśma, Siatka, Narzędzia do implantacji
Pakiet 93- Dostawa - Nożyczki do zaciskacza pępowinowego

Dodatkowe informacje

GuidZP400 8609125d-2d75-4431-af3e-4e7d580ff881
Biuletyn 563275-N-2018
Zamawiajacy nazwa Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego
Regon 28901200000
Zamawiajacy adres ulica Borowska
Zamawiajacy adres numer domu 213
Zamawiajacy miejscowosc Wrocław
Zamawiajacy kod pocztowy 50-556
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo dolnośląskie
Zamawiajacy telefon 71 733 11 40
Zamawiajacy fax 071 733 11 49
Zamawiajacy email dzp@usk.wroc.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Zdrowie
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.usk.wroc.pl
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa medycznego sprzętu jednorazowego-wyczerpanie asortymentu
Numer referencyjny USK/DZP/PN-113/2018
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Oferty lub wnioski 2
Okreslenie przedmiotu Pakiet 1 – Dostawa bezpiecznych linii naczyniowych Pakiet 2 – Dostawa jałowych zestawów do lewatywy Pakiet 3 – Dostawa zestawów do pompy objętościowej Fresenius Agilia Pakiet 4 – Dostawa butelek do hodowli komórek Pakiet 5 – Dostawa cewników do żył centralnych Pakiet 6 – Dostawa cewników do karmienia Pakiet 7 – Dostawa cewników Foleya Pakiet 8 – Dostawa cewników silikonowych dwukanałowych do dializ Pakiet 9 – Dostawa cewników poliuretanowych pediatrycznych wprowadzanych metodą Seldingera Pakiet 10 – Dostawa cewników pediatrycznych Pakiet 11 – Dostawa cewników moczowodowych Pakiet 12 – Dostawa drenów Pezzera Pakiet 13 – Dostawa cewników i akcesoriów do badań urodynamicznych Pakiet 14 – Dostawa worków do głębokiego zamrażnia (w ciekłym azocie) Pakiet 15 – Dostawa zestawów do zakładania cystostomii Pakiet 16 – Dostawa drenów Redona Pakiet 17 – Dostawa drenów do drenażu jamy brzusznej Pakiet 18 – Dostawa drenów do drenażu klatki piersiowej z trokarem Pakiet 19- Dostawa igieł do znieczuleń o ołówkowym zakończeniu Pakiet 20 – Dostawa zestawów do znieczuleń zewnątrzoponowych dla dzieci Pakiet 21 – Dostawa ostrzy i płyt do dermatomu Acculan 3Ti Pakiet 22 – Dostawa sprzętu jednorazowego do aparatu Prismaflex Pakiet 23 – Dostawa akcesoriów do aparatu Fresenius 4008 Pakiet 24 – Dostawa filtrów jednorazowych, sterylnych Pakiet 26 – Dostawa jedno i dwuświatłowych przedłużeń wkłuć centralnych Pakiet 27 – Dostawa cewników do długotrwałego żywienia pozajelitowego wcześniaków Pakiet 28 – Dostawa rurek intubacyjnych z drugim światłem, bez mankietu Pakiet 29 – Dostawa przyrządów do aspiracji z butelek z filtrem Pakiet 30 – Dostawa wyrobów medycznych do leczenia wodogłowia Pakiet 31 – Dostawa zestawów do trepanobiopsji szpiku kostnego z kaniulą ekstrakcyjną Pakiet 32 – Dostawa igieł jednorazowych do biopsji szpiku kostnego Pakiet 33 – Dostawa wkładów strzykawkowych Pakiet 34 – Dostawa igieł do nakłuć lędźwiowych Pakiet 35 – Dostawa staplerów liniowych jednorazowych oraz ładunków do staplerów Pakiet 36 – Dostawa zestawów do nieinwazyjnego pomiaru ciśnienia śródbrzusznego metodą manometryczną Pakiet 37 – Dostawa igieł do portów Pakiet 38 – Dostawa bezpiecznych zestawów do punkcji jamy opłucnej Pakiet 39 – Dostawa pediatrycznych zestawów do drenażu klatki piersiowej Pakiet 40 – Dostawa zestawów do przezskórnej tracheotomii metodą Griggsa Pakiet 41 – Dostawa zestawów do tracheotomii przezskórnej typu PercuTwist Pakiet 42 – Dostawa sterylnego żelu do USG Pakiet 43 – Dostawa igieł jednorazowego użytku do mezoterapii Pakiet 44 – Dostawa portów dożylnych Pakiet 45 – Dostawa instrumentów do zamykania dużych naczyń Pakiet 46 – Dostawa protez przełyku Pakiet 47 – Dostawa zestawów do szynowania moczowodów Pakiet 48 – Dostawa igieł jednorazowych Pakiet 49 – Dostawa kraników, koreczków i ramp. Pakiet 50 – Dostawa osłon foliowych na przewody Pakiet 51 – Dostawa ostrzy chirurgicznych jednorazowych Pakiet 52 – Dostawa prowadnic do intubacji Pakiet 53 – Dostawa zgłębników Sengstakena Pakiet 54 – Dostawa zgłębników gastrostomijnych, nosowo-jelitowych oraz dojelitowych Pakiet 55 – Dostawa pęset sterylnych Pakiet 56 – Dostawa rurek Guedela Pakiet 57 – Dostawa zestawów do znieczuleń zewnątrzoponowych Pakiet 58 – Dostawa czujników do pomiaru ciśnienia w rurce intubacyjnej Pakiet 59 – Dostawa igieł do biopsji tkanek miękkich Pakiet 60 – Dostawa prowadników do kateterów Pakiet 61 – Dostawa zestawów do inwazyjnego pomiaru ciśnienia Pakiet 62 – Dostawa klipsów podwiązkowych Pakiet 63 – Dostawa klipsów laparaskopowych Pakiet 64 – Dostawa wzierników ginekologicznych Pakiet 65 – Dostawa zgłębników żołądkowych i dwunastniczych Pakiet 66 – Dostawa wyrobu medycznego do procesu fototerapii pozaustrojowej w systemie off-line Pakiet 67 – Dostawa rurek intubacyjnych bez mankietu Pakiet 68 – Dostawa rurek intubacyjnych z mankietem uszczelniającym Pakiet 69 – Dostawa siatek przepuklinowych Pakiet 70 – Dostawa igieł jednorazowych do wstrzykiwaczy insuliny Pakiet 71 – Dostawa zgłębników do żywienia dożołądkowego lub dojelitowego Pakiet 73 – Dostawa osłon na aparaturę Pakiet 74 – Dostawa rurek intubacyjnych z odsysaniem znad mankietu Pakiet 75 – Dostawa rurek tracheostomijnych z możliwością odsysania znad mankietu Pakiet 76 – Dostawa strzykawek jednorazowych 3-częściowych Pakiet 77- pusty Pakiet 78 – Dostawa siatek chirurgicznych, polipropylenowych płaskich Pakiet 79 – Dostawa czujników do pomiaru ciągłego rzutu serca Pakiet 80 – Dostawa zestawów do biopsji wątroby Pakiet 81 – Dostawa protez jądrowych Pakiet 82 – Dostawa przyrządów do pomp TERUMO Pakiet 83 – Dostawa narzędzi laparoskopowych oraz worków do pobierania próbek Pakiet 84 – Dostawa zamkniętych systemów do odsysania wydzieliny z dróg oddechowych Pakiet 85 – Dostawa produktów do wykonywania testów diagnostycznych w kierunku alergii pokarmowej Pakiet 86 – Dostawa materiałów esploatacyjnych do spirometru Lungtest Pakiet 87 – Dostawa elektrod powierzchniowych Pakiet 88 – Dostawa elektrod igłowych Pakiet 89 – Dostawa zestawów wprowadzających do cewnika typu Broviac Pakiet 90 - Dostawa –Siatki, I-Stitch- wielorazowe narzędzia Pakiet 91- Dostawa -Taśma, Siatka, Narzędzia do implantacji Pakiet 92- Dostawa -Taśma, Siatka, Narzędzia do implantacji Pakiet 93- Dostawa - Nożyczki do zaciskacza pępowinowego
Cpv glowny przedmiot 33100000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w dniach 12
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Art 24 ust 5 pkt 3 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Art 24 ust 5 pkt 5 1
Art 24 ust 5 pkt 6 1
Art 24 ust 5 pkt 7 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający wezwie Wykonawcę w przypadku braku możliwości pobrania lub posiadania przez Zamawiającego dokumentów w sposób określony w formularzu oferty Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający wezwie Wykonawcę w przypadku braku możliwości pobrania lub posiadania przez Zamawiającego dokumentów w sposób określony w formularzu oferty b) Katalogi producenta potwierdzające spełnienie parametrów wymaganych przez Zamawiającego w języku polskim lub tłumaczone na język polski wraz z opisem, którego zadania dotyczą, zdjęcia zaoferowanych produktów, ulotki informacyjne. Zamawiający wezwie Wykonawcę w przypadku wątpliwości zaoferowanego przez Wykonawcę asortymentu. 4. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 5. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126).
Wykaz potwierdzenie okolicznosci Katalogi producenta potwierdzające spełnienie parametrów wymaganych przez Zamawiającego w języku polskim lub tłumaczone na język polski wraz z opisem, którego zadania dotyczą, zdjęcia zaoferowanych produktów, ulotki informacyjne. Zamawiający wezwie Wykonawcę w przypadku wątpliwości zaoferowanego przez Wykonawcę asortymentu.
Inne dokumenty niewymienione Formularz oferty Formularze cenowe
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu stron na piśmie pod rygorem nieważności. 2. Niedopuszczalna jest, pod rygorem nieważności, taka zmiana niniejszej umowy oraz wprowadzenie do niej takich postanowień, które byłyby niekorzystne dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy chyba, że zachodzi jedna z przesłanek, o których mowa w art. 144 ust.1-1e ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Dopuszcza się zmianę umowy w sytuacji, gdy: a) nastąpi zmniejszenie finansowania procedury medycznej przez NFZ, a procedura ta jest bezpośrednio związana z przedmiotem zamówienia wynikającym z niniejszej umowy; w takiej sytuacji zmniejszeniu ulegnie cena jednostkowa przedmiotu umowy, natomiast od zgodnej woli stron zależeć będzie, czy proporcjonalnemu zmniejszeniu ulegnie wartość umowy przy jednoczesnym pozostawieniu ilości produktów w niezmienionej formie, czy też wartość umowy pozostanie bez zmian z jednoczesnym proporcjonalnym zwiększeniem ilości produktów; b) wystąpi siła wyższa, która w bezpośredni sposób wpłynie na okoliczności realizacji umowy, c) nastąpi zmiana numerów katalogowych produktów, przy jednoczesnym zastrzeżeniu braku zmian cen na wyższe oraz jednoczesnym podtrzymaniu co najmniej parametrów przedmiotu zamawianego, d) wystąpi gwałtowna dekoniunktura lub inne nieprzewidziane okoliczności, niezależne od żadnej ze Stron (gospodarcze, polityczne, społeczne, atmosferyczne itp.), które w bezpośredni sposób wpłyną na okoliczności realizacji umowy. 4. Dopuszcza się zmianę umowy w zakresie przedmiotowym, to jest zastąpienie produktu objętego umową odpowiednikiem w przypadku: a) zaprzestania wytwarzania przez producenta asortymentu objętego umową, b) wygaśnięcia świadectwa rejestracji, c) przedłożenia przez wykonawcę oferty korzystniejszej dla Zamawiającego. 5. Zmiana, o której mowa w ust. 4, będzie dopuszczalna pod warunkiem, że odpowiednik: będzie spełniał wszystkie wymagania Zamawiającego określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, nie będzie miał niższych parametrów od zaoferowanego w ofercie oraz będzie znajdował zastosowanie co najmniej w tych samych wskazaniach co asortyment objęty umową i przy cenie nie wyższej niż cena asortymentu objętego umową. 6. Zmiany, o których mowa wyżej mogą dotyczyć nadto sposobu konfekcjonowania asortymentu. 7. W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, 8.W sytuacji, kiedy w okresie trwania umowy nie zostanie zamówiony cały asortyment nią określony, a zaistnieje okoliczność uzasadniona potrzebami Zamawiającego, strony dopuszczają możliwość przedłużenia czasu trwania umowy na okres pozwalający wykorzystać asortyment w ilości niezbędnej dla funkcjonowania Zamawiającego związanego z jego działalnością, jednak na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy od terminu określonego w § 5 9. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku, wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy
IV 4 5 data 2018-05-30T00:00:00+02:00

Criterion

Kryteria cena
Znaczenie 0,60
  
Kryteria Termin dostawy
Znaczenie 0,40
  

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)