Dostawę materiałów ogólnobudowlanych oraz artykułów gospodarstwa domowego dla SPSZOZ „Zdroje” w pakietach.

Publication date 2020-06-09
End date 2020-06-18 00:00:00
Instytucja Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej "ZDROJE"
Miejscowość Szczecin
Województwo zachodniopomorskie
Branża
  • Meble (włącznie z biurowymi), wyposażenie, urządzenia domowe (z wyłączeniem oświetlenia) i środki czyszczące,
  • Odzież, obuwie, artykuły bagażowe i dodatki,
  • Konstrukcje i materiały budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa (z wyjątkiem aparatury elektrycznej)

Szczegóły

Numer ogłoszenia 548887-N-2020
Document type ZP-400
Cpv code 440000000, 390000002, 180000009
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów ogólnobudowlanych oraz artykułów gospodarstwa domowego dla SPSZOZ „Zdroje” w pakietach. Przedmiot zamówienia jest podzielony na 17 części zwanych pakietami. Pakiet Nr 1 - Farby, Pakiet Nr 2 - Artykuły malarskie, Pakiet Nr 3 - Materiały budowlane, Pakiet Nr 4 - Artykuły elektryczne, Pakiet Nr 5 - Narzędzia i elektronarzędzia, Pakiet Nr 6 - Zamki, klamki, zabezpieczenia, Pakiet Nr 7 - Plexi, ramki OWZ, Pakiet Nr 8 - Artykuły sanitarne, Pakiet Nr 9 - Chemia budowlana, taśmy, Pakiet Nr 10 - Chemia, Pakiet Nr 11 - Artykuły plastikowe, Pakiet Nr 12 - Worki foliowe, Pakiet Nr 13 - Artykuły spożywcze, Pakiet Nr 14 - Ręczniki papierowe, Pakiet Nr 15 - Artykuły higieniczne, Pakiet Nr 16 - Specjalistyczne obuwie operacyjne, Pakiet Nr 17 - Koce.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 b8255b96-a337-4b3d-a661-315ba798b855
Biuletyn 548887-N-2020
Zamawiajacy nazwa Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej "ZDROJE"
Regon 29141100000000
Zamawiajacy adres ulica ul. Mączna
Zamawiajacy adres numer domu 4
Zamawiajacy miejscowosc Szczecin
Zamawiajacy kod pocztowy 70-780
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo zachodniopomorskie
Zamawiajacy telefon 918 806 260
Zamawiajacy fax 918 806 203
Zamawiajacy email org@szpital-zdroje.szczecin.pl
Adres strony url http://bip.szpital-zdroje.pl/zamowienia-publiczne
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 3
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia https://portal.smartpzp.pl/spszozzdroje
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja https://portal.smartpzp.pl/spszozzdroje
Czy oferty wnioski dostepne 1
Oferty wnioski dostepne https://portal.smartpzp.pl/spszozzdroje
Czy dopuszczone wymagane przeslanie ofert 1
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert inny W formie pisemnej na adres SPSZOZ "Zdroje" ul. Mączna 4,70-780 Szczecin, Pawilon nr 5 - Kancelaria
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres SPSZOZ "Zdroje" ul. Mączna 4,70-780 Szczecin, Pawilon nr 5 - Kancelaria
Nazwa nadana zamowieniu Dostawę materiałów ogólnobudowlanych oraz artykułów gospodarstwa domowego dla SPSZOZ „Zdroje” w pakietach.
Numer referencyjny 31/2020
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów ogólnobudowlanych oraz artykułów gospodarstwa domowego dla SPSZOZ „Zdroje” w pakietach. Przedmiot zamówienia jest podzielony na 17 części zwanych pakietami. Pakiet Nr 1 - Farby, Pakiet Nr 2 - Artykuły malarskie, Pakiet Nr 3 - Materiały budowlane, Pakiet Nr 4 - Artykuły elektryczne, Pakiet Nr 5 - Narzędzia i elektronarzędzia, Pakiet Nr 6 - Zamki, klamki, zabezpieczenia, Pakiet Nr 7 - Plexi, ramki OWZ, Pakiet Nr 8 - Artykuły sanitarne, Pakiet Nr 9 - Chemia budowlana, taśmy, Pakiet Nr 10 - Chemia, Pakiet Nr 11 - Artykuły plastikowe, Pakiet Nr 12 - Worki foliowe, Pakiet Nr 13 - Artykuły spożywcze, Pakiet Nr 14 - Ręczniki papierowe, Pakiet Nr 15 - Artykuły higieniczne, Pakiet Nr 16 - Specjalistyczne obuwie operacyjne, Pakiet Nr 17 - Koce.
Cpv glowny przedmiot 44000000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow W celu potwierdzenia spełniania ww. warunku Wykonawca zobowiązany jest oświadczyć, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia - dla każdego pakietu - nie niższą niż: dla Pakietu Nr 1 - Farby - 21 000,00 zł, dla Pakietu Nr 2 - Artykuły malarskie - 5 400,00 zł, dla Pakietu Nr 3 - Materiały budowlane – 4 500,00 zł, dla Pakietu Nr 4 - Artykuły elektryczne - 84 000,00 zł, dla Pakietu Nr 5 - Narzędzia i elektronarzędzia – 13 000,00 zł, dla Pakietu Nr 6 - Zamki, klamki, zabezpieczenia - 21 000,00 zł, dla Pakietu Nr 7 - Plexi, ramki OWZ - 13 000,00 zł, dla Pakietu Nr 8 - Artykuły sanitarne - 125 000,00 zł, dla Pakietu Nr 9 - Chemia budowlana, taśmy – 4 500,00 zł, dla Pakietu Nr 10 - Chemia - 11 000,00 zł, dla Pakietu Nr 11 - Artykuły plastikowe - 27 000,00 zł, dla Pakietu Nr 12 - Worki foliowe - 6 000,00 zł, dla Pakietu Nr 13 - Artykuły spożywcze - 18 000,00 zł, dla Pakietu Nr 14 - Ręczniki papierowe - 500,00 zł, dla Pakietu Nr 15 - Artykuły higieniczne - 37 000,00 zł, dla Pakietu Nr 16 - Specjalistyczne obuwie operacyjne – 11 000,00 zł, dla Pakietu Nr 17 - Koce - 9 000,00 zł. W celu potwierdzenia, spełniania warunku dot. sytuacji ekonomicznej i finansowej, Wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden Wykonawca w całości w stosunku do poszczególnej części. Ocena spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie oświadczenia złożonego przez wykonawcę.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Celem potwierdzenia spełniania ww. warunku Wykonawca zobowiązany jest oświadczyć, że należycie wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – minimum dwie dostawy polegające na dostawie różnego rodzaju materiałów ogólnobudowlanych lub materiałów ogólnogospodarczych lub obuwia operacyjnego, z których co najmniej jedna będzie o wartości nie mniejszej niż - w odniesieniu do odpowiedniego pakietu – określona poniżej: dla Pakietu Nr 1 - Farby - 21 000,00 zł, dla Pakietu Nr 2 - Artykuły malarskie - 5 400,00 zł, dla Pakietu Nr 3 - Materiały budowlane – 4 500,00 zł, dla Pakietu Nr 4 - Artykuły elektryczne - 84 000,00 zł, dla Pakietu Nr 5 - Narzędzia i elektronarzędzia – 13 000,00 zł, dla Pakietu Nr 6 - Zamki, klamki, zabezpieczenia - 21 000,00 zł, dla Pakietu Nr 7 - Plexi, ramki OWZ - 13 000,00 zł, dla Pakietu Nr 8 - Artykuły sanitarne - 125 000,00 zł, dla Pakietu Nr 9 - Chemia budowlana, taśmy – 4 500,00 zł, dla Pakietu Nr 10 - Chemia - 11 000,00 zł, dla Pakietu Nr 11 - Artykuły plastikowe - 27 000,00 zł, dla Pakietu Nr 12 - Worki foliowe - 6 000,00 zł, dla Pakietu Nr 13 - Artykuły spożywcze - 18 000,00 zł, dla Pakietu Nr 14 - Ręczniki papierowe - 500,00 zł, dla Pakietu Nr 15 - Artykuły higieniczne - 37 000,00 zł, dla Pakietu Nr 16 - Specjalistyczne obuwie operacyjne – 11 000,00 zł, dla Pakietu Nr 17 - Koce - 9 000,00 zł. Jeżeli Wykonawca ubiega się o udzielenie zamówienia w kilku pakietach te same dostawy mogą posłużyć mu do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej i zawodowej w różnych pakietach. Dostawy te należy jednak za każdym razem przyporządkować do odpowiedniego pakietu. W przypadku, gdy w wykazie zostanie zamieszczone zadanie obejmujący szerszy zakres, to wykonawca jest zobowiązany osobno wyszczególnić wartość, przedmiot, datę wykonania i odbiorcę dotyczącą dostaw odpowiadających rodzajem określonym przez Zamawiającego. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden Wykonawca w całości w stosunku do poszczególnej części. Celem potwierdzenia spełniania warunku dot. zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. Ocena spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie oświadczenia złożonego przez wykonawcę.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen W celu wykazania tego obowiązany jest złożyć następujący dokument: odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. W przypadku oferty wspólnej ww. odpis składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. W przypadku oferty składanej w formie pisemnej ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. W przypadku oferty składanej w formie elektronicznej ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem w postaci dokumentu elektronicznego lub w elektronicznej kopii oświadczenia poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności ww. dokumentu w formie elektronicznej pod określonym adresem internetowym ogólnodostępnej i bezpłatnej bazy danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tej bazy danych wskazane przez wykonawcę dokumenty. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale VI SIWZ, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, tj.: a) w zakresie Pakietu nr 16: a. katalog ze zdjęciami (folder) oferowanego produktu wraz z opisem zaoferowanego produktu zawierającym nazwę produktu, nazwę producenta, szczegółową charakterystykę, tj. opis lub dane produktu zgodne ze szczegółowym opisem przedmiotu, b. certyfikat o dopuszczeniu obuwia na sale operacyjne wraz z opisem. b) w zakresie Pakietu nr 17 – kartę technologiczną tkaniny potwierdzającą gramaturę i skład wraz z opisem zaoferowanego produktu zawierającym nazwę produktu, nazwę producenta, szczegółową charakterystykę, tj. opis lub dane produktu zgodne ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy przedłożony opis byłby w innym języku niż język polski należy dołączyć tłumaczenia opisu oferowanego produktu na język polski. Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprawdzania wiarygodności podanych przez Wykonawcę parametrów technicznych we wszystkich dostępnych źródłach. W przypadku oferty składanej w formie pisemnej ww. oświadczenia i dokumenty należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. W przypadku oferty składanej w formie elektronicznej ww. oświadczenia i dokumenty należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem w postaci dokumentu elektronicznego lub w elektronicznej kopii oświadczenia poświadczonej za zgodność z oryginale). Ocena spełniania ww. warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez wykonawcę.
Inne dokumenty niewymienione 1) Formularz oferty zgodnie z Rozdziałem I pkt 4 SIWZ; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w następującej formie: 1. w formie pisemnej albo 2. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 2) Formularz „Szczegółowa oferta cenowa”– według wzoru stanowiącego załącznik nr 1.1 - 1.17 do SIWZ; Ww. oświadczenie należy złożyć w następującej formie: 1. w formie pisemnej albo 2. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 3) Oświadczenie, - według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ; W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. oświadczenie należy złożyć w następującej formie: 1. w formie pisemnej albo 2. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 4) Oświadczenia, zgodnie z Rozdziałem VI pkt 2 ppkt 1 – 2 wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ; W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww. oświadczenie, potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ww. oświadczenie należy złożyć w następującej formie: 1. w formie pisemnej albo 2. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 5) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, zgodnie z Rozdziałem VI pkt 3 ppkt 2 siwz (wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do SIWZ), jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów; W przypadku oferty składanej w formie pisemnej ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. W przypadku oferty składanej w formie elektronicznej ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. (w postaci dokumentu elektronicznego lub w elektronicznej kopii oświadczenia poświadczonej za zgodność z oryginałem). 6) Odpowiednie pełnomocnictwa tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 5 lub 20 SIWZ lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 SIWZ); W przypadku oferty składanej w formie pisemnej ww. pełnomocnictwa należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej. W przypadku oferty składanej w formie elektronicznej ww. pełnomocnictwa należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej (w postaci dokumentu elektronicznego lub w elektronicznej kopii oświadczenia poświadczonej za zgodność z oryginałem) 7) Informacji od wykonawcy wskazującej części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania firm podwykonawców o ile są znane – oświadczenie na załączniku nr 1 pkt 8. 8) Informacji dot. art. 13 lub art. 14 RODO - oświadczenie na załączniku nr 1 pkt 10.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zgodnie z SIWZ.
IV 4 4 data 2020-06-18T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 11:00
IV 4 4 jezyki w języku polskim
IV 4 5 okres 30

Attchment

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Farby
Zalacznik cpv glowny przedmiot 44000000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Farby
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Artykuły malarskie
Zalacznik cpv glowny przedmiot 44000000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Artykuły malarskie
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Materiały budowlane
Zalacznik cpv glowny przedmiot 44000000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Materiały budowlane
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa Artykuły elektryczne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 44000000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Artykuły elektryczne
  
Zalacznik czesc nr 5
Zalacznik nazwa Narzędzia i elektronarzędzia
Zalacznik cpv glowny przedmiot 44000000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Narzędzia i elektronarzędzia
  
Zalacznik czesc nr 6
Zalacznik nazwa Zamki, klamki, zabezpieczenia
Zalacznik cpv glowny przedmiot 44000000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Zamki, klamki, zabezpieczenia
  
Zalacznik czesc nr 7
Zalacznik nazwa Plexi, ramki OWZ
Zalacznik cpv glowny przedmiot 44000000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Plexi, ramki OWZ
  
Zalacznik czesc nr 8
Zalacznik nazwa Artykuły sanitarne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 44000000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Artykuły sanitarne
  
Zalacznik czesc nr 9
Zalacznik nazwa Chemia budowlana, taśmy
Zalacznik cpv glowny przedmiot 44000000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Chemia budowlana, taśmy
  
Zalacznik czesc nr 10
Zalacznik nazwa Chemia
Zalacznik cpv glowny przedmiot 44000000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Chemia
  
Zalacznik czesc nr 11
Zalacznik nazwa Artykuły plastikowe
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39000000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Artykuły plastikowe
  
Zalacznik czesc nr 12
Zalacznik nazwa Worki foliowe
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39000000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Worki foliowe
  
Zalacznik czesc nr 13
Zalacznik nazwa Artykuły spożywcze
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39000000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Artykuły spożywcze
  
Zalacznik czesc nr 14
Zalacznik nazwa Ręczniki papierowe
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39000000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Ręczniki papierowe
  
Zalacznik czesc nr 15
Zalacznik nazwa Artykuły higieniczne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39000000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Artykuły higieniczne
  
Zalacznik czesc nr 16
Zalacznik nazwa Specjalistyczne obuwie operacyjne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 18000000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Specjalistyczne obuwie operacyjne
  
Zalacznik czesc nr 17
Zalacznik nazwa Koce
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39000000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2022-06-30T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Koce
  

Criterion

Kryteria Cena brutto
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Termin płatności
Znaczenie 40,00
  

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Working hours:  Office, live chat: 800 - 1700  Support online: 24h

Michał Troc Customer service  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)