Zmiana umowy |
2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian umowy w przypadku:
a) konieczności zmiany warunków realizacji zamówienia jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy,
b) konieczności zmiany warunków realizacji zamówienia, w szczególności terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie zamawiającego,
c) konieczności zmiany warunków realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła
na skutek działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającego bezpośredni wpływ na terminowość dostawy,
d) ewentualnej zmiany podwykonawców, z zastrzeżeniem posiadania przez tych podwykonawców co najmniej takich samych właściwości, kwalifikacji (dotyczy przypadku,
w którym wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawców),
e) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez wykonawcę,
na realizację z udziałem podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne, do realizacji zamówienia,
f) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ
na realizację umowy,
g) w sytuacji zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla zamawiającego tzn. na cenę niższą,
h) zmiany parametrów materiałów, które mogą nastąpić w następujących przypadkach: obniżenia kosztu ponoszonego przez zamawiającego na eksploatację, konserwację i inne, poprawienia parametrów technicznych, jakościowych, aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów,
i) konieczności dostarczenia innych, niż określone w umowie, towarów spowodowanej
w szczególności zakończeniem produkcji określonych w umowie towarów lub wycofaniem ich z produkcji lub obrotu z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pod warunkiem spełniania przez nie wymagań określonych w SIWZ oraz nie przekroczenia ceny ofertowej brutto danego towaru,
j) miarkowania kar umownych, w szczególności w sytuacji gdy kara umowna jest rażąco wygórowana.
3. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu, skutecznego po podpisaniu przez obie strony umowy, z zastrzeżeniem pkt i kiedy to zmiana może nastąpić za zgodą stron wyrażoną na piśmie.
4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę lub nie bez podawania uzasadnienia odmowy. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania
do wyrażenia takiej zgody zarówno przez zamawiającego jak i przez wykonawcę. Zmiany mogą nastąpić na pisemny wniosek jednej ze stron.
5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych
w szczególności:
a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana
nr rachunku bankowego),
b) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami.
|