Informatyzacja powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego poprzez skanowanie zasobu oraz włączenie do systemu zarządzania zasobem geodezyjnym i kartograficznym OŚRODEK firmy Geobid Sp. z o.o. Znak sprawy: IPR.272.4.4.2016
Publication date | 2016-06-29 |
End date | 2016-07-08 10:00:00 |
Instytucja | Starostwo Powiatowe w Łęcznej |
Miejscowość | Łęczna |
Województwo | lubelskie |
Branża |
|
Szczegóły |
|
Numer ogłoszenia | 108821 / 2016 |
Document type | ZP-400 |
Cpv code | 713541005, 723120005, 722520006 |
Adres strony internetowej siwz | |
BZP | Zobacz |
Przedmiot zamówienia
Informatyzacja powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego poprzez skanowanie zasobu oraz włączenie do systemu zarządzania zasobem geodezyjnym i kartograficznym OŚRODEK firmy Geobid Sp. z o.o. Opracowanie ma na celu informatyzację państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, sporządzenie kopii zabezpieczających w celu zabezpieczenia materiałów zasobu oraz rozbudowę bazy danych systemu PZGiK. Przedmiotem prac jest skanowanie i archiwizacja dokumentacji powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego zawierającej około 600 000 stron w przeliczeniu na format A4 wraz z opracowaniem i masowym załadowaniem zeskanowanej dokumentacji w ilości około 800 000 stron w przeliczeniu na format A4 do systemu zarządzania zasobem geodezyjnym i kartograficznym OŚRODEK firmy Geobid Sp. z o.o. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają warunki techniczne - załącznik nr 1 do SIWZ. Zakres przewidywanych prac do wykonania 1.Zamówienie obejmuje materiały formatu od A4 do A0. 2.Skanowaniu podlegać będą dokumenty zasobu bazowego, użytkowego i przejściowego, operatów o zróżnicowanym stanie technicznym: okładka operatu, spis treści, sprawozdanie techniczne, szkice polowe, protokoły graniczne, wykazy współrzędnych, obliczenia powierzchni działek, decyzje, mapy jednostkowe o różnym formacie, inne dokumenty takie jak, arkusze danych ewidencyjnych budynków, wykazy zmian gruntowych, wykazy zmian budynkowych i inne. 3.Pierwsza faza prac powinna polegać na podziale operatów na trzy grupy: 1)zbiór dokumentacji do celów prawnych, który posłużył do aktualizacji baz EGiB, PRG, RCiWN, EMUiA, czyli operatów, dla których bazą referencyjną będą działki ewidencyjne, 2)zbiór dokumentacji do aktualizacji zbiorów GESUT, BDOT500, BDSOG, poprzednio zwanym zasobem bazowo-użytkowym, dla którego bazą referencyjną jest obszar opracowania opisany rastrami, 3)zbiór dokumentacji przejściowej (pozostałej), która powinna być zeskanowana, ale nie zaimplementowana do systemu OŚRODEK. Analiza dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej powinna być wykonana przez geodetę posiadającego uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji w zakresie 1 i 2, bądź posiadającego wykształcenie wyższe geodezyjne oraz doświadczenie zawodowe - minimum 3 lata pracy w ośrodku dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej. 4.W ramach wszystkich wymienionych prac należy dostosować nazwy stron operatów do katalogu nazw materiałów (wykaz w punkcie VI.3). 5.W przypadku braku operatu w bazie należy go wprowadzić do systemu OŚRODEK. 6.Należy uzupełnić bazy danych systemu OŚRODEK, moduł Ewidencja materiałów zasobu o dane zawarte w polach: operat, numer KERG lub w przypadku braku o pole inna nazwa typ asortyment cecha zakres - do operatów prawnych należy wprowadzić obligatoryjnie zakres zdefiniowany numerami działek; do operatów bazowo-użytkowych należy wprowadzić obligatoryjnie zakres obszarowy (rastrowy). Kwalifikacja operatu do odpowiedniej grupy (jeśli nie nastąpiła przed skanowaniem operatów), ustalenie asortymentu, ustalenie cechy oraz zakresu działkowego lub zakresu rastrowego, muszą zostać dokonane przez osobę posiadającą uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji w zakresie 1 i 2, bądź posiadającego wykształcenie wyższe geodezyjne oraz doświadczenie zawodowe - minimum 3 lata pracy w ośrodku dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej. 7.Operaty prawne, o ile dotyczą podziałów nieruchomości, powinny być opisane numerami działek przed podziałem oraz po podziale. Każdy podział stanowi jedną grupę. W kolejnej grupie powinny być wpisane działki sąsiednie (jako działki po podziale), ale tylko w przypadku, gdy dane liczbowe znajdujące się w operacie umożliwiają wyznaczenie chociaż jednego punktu granicznego działki sąsiedniej. Pozostałe operaty dotyczące nieruchomości (np. wznowienie granic, pomiar granic itp.), powinny być opisane działkami jako po podziale. Celem opisu operatu działkami, jest między innymi późniejsze odszukanie operatów powiązanych z danym numerem działki. Operat, w którym wpisana jest działka, ale brak jest do niej jakichkolwiek miar, jest nieprzydatny, a wykazanie go w wykazie dokumentów do wykorzystania, jest wręcz szkodliwe. Nadmierna liczba dokumentów zbędnych, udostępnianych w sposób automatyczny w wyniku zgłoszenia pracy, niepotrzebnie będzie obciążała system i generowała dodatkowe koszty po stronie Wykonawcy prac. W przypadku operatów z założenia ewidencji gruntów (modernizacji, scalenia), należy zaproponować ich podział na grupy funkcjonalne, umożliwiające wybór dokumentów z określonego obszaru. Podział na grupy funkcjonalne Wykonawca powinien uzgodnić z ośrodkiem dokumentacji. Celem podziału jest możliwość automatycznego wyboru dokumentów związanych z zakresem zgłoszonej pracy. Operaty związane z przenumerowaniem działek, powinny być również wprowadzone do bazy programu do obsługi PZGiK stary numer działki jako numer przed podziałem, a nowy numer jako po podziale, przy czym każda działka musi tworzyć oddzielną grupę, by po załadowaniu do bazy programu do obsługi PZGiK, została automatycznie utworzona historia podziałów. Wykonawca jest zobowiązany przeanalizować powstałą historię zmian i wskazać na brakujące operaty. 8.Operaty prawne nie zawierające podziałów powinny zawierać opis zakresu w stanie starym, a każda działka wpisana w osobnej grupie. 9.Operaty zostaną udostępnione przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Łęcznej. Dokumenty w tych operatach mogą występować w różnych formatach i na różnych nośnikach takich jak papier, folia, kalka. 10.Wykonawca zrealizuje projekt skanowania operatów prawnych zgodnie z poniższymi parametrami 1)wymagany format plików: PDF jednostronicowy i wielostronicowy. Dokumenty, w których kolor odgrywa istotną rolę, należy skanować w kolorze (24 bit Color) w rozdzielczości 150-300 dpi, zapewniającej czytelność nie gorszą niż oryginału. Materiały bez treści kolorowej, należy skanować jako czarno-białe w rozdzielczości 150-200 dpi z automatycznym usuwaniem tła oraz automatycznym uwypuklaniem elementów słabo widocznych (twardy ołówek). Zabronione jest przetwarzanie plików w sposób powodujący rekompresję. Używany skaner powinien od razu zapisywać plik w wynikowym formacie. Minimalne wymagania techniczne dla odwzorowań cyfrowych określa załącznik nr 2 do rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej. 2)podstawowym warunkiem skanowanych dokumentów ma być czytelność oraz jego pełna treść (bez obcięć, przesłonięć, pokryć inną treścią), 3)skanowanie należy przeprowadzić przy zastosowaniu rozdzielczości zapewniającej czytelność podanych w dokumentach informacji. Ostateczna rozdzielczość powinna zostać ustalona z PODGiK, po wykonaniu próbnego skanowania dokumentacji, 4)skanowanie w formie kopii kolorowych należy dokonać dla dokumentów stanowiących m.in. szkice graniczne, szkice wyniesienia granic, decyzje administracyjne, protokoły graniczne, mapy scaleniowe, mapy klasyfikacyjne, mapy uzupełniającej klasyfikacji gleboznawczej gruntów, projekty podziału nieruchomości i inne wg wskazania PODGiK. Pozostałe dokumenty należy przedstawić w formie kopii czarno-białych, 5)dokumenty na materiałach transparentnych (kalki, pergaminy, folie) będą tak skanowane aby szumy pikselowe nie zakłócały treści dokumentu, 6)szumy pikselowe skanowanych obrazów nie muszą być usuwane i są dopuszczalne ale nie mogą zakłócać, zaciemniać, zasłaniać treści dokumentów lub powodować błędną interpretacje ich treści, 7)skany mają zawierać treść w formie nie gorszej od oryginału (bez rozmyć, przy zachowaniu grubości kresek, czytelnych opisach, zwłaszcza miar itp.), powinny umożliwiać wykonanie wydruków o jakości nie gorszej od oryginału, 8)ze względu na różną jakość techniczną dokumentów, Wykonawca zobowiązany jest do zastosowania takiej metody skanowania i takiego rodzaju sprzętu, aby uniknąć zniszczenia (pogorszenia stanu technicznego) skanowanej dokumentacji. Przy dokumentach, których zły stan techniczny budzi wątpliwości, co do możliwości bezszkodowego ich skanowania, Wykonawca ustali z PODGiK, sposób wykonania skanowania, 9)w przypadku zniszczenia dokumentu w wyniku wykonywania zlecenia, Wykonawca jest zobowiązany do naprawienia powstałych uszkodzeń, przywrócenia czytelności dokumentu na własny koszt, w sposób wskazany przez PODGiK, 10)format zapisu zeskanowanych stron A0, A1, A2, A3, A4 lub nienormatywne (jeśli nie znamy dokładnego formatu), dokumenty formatu mniejszego niż A4 należy zapisać do formatu A4. Obowiązujące podstawowe przepisy prawne: 1)ustawa z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2015 r. poz. 520 z późn. zm.), 2)ustawa z dnia 5 czerwca 2014 roku o zmianie ustawy - Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz.U. z 2014 r. poz. 897), 3)ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. Nr 76, poz. 489 z późn. zm.), 4)ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2015 r. poz. 2135 z późn. zm.), 5)rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 listopada 2011 w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz.U. Nr 263 poz. 1572), 6)rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 5 września 2013 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz.U. z 2013 r. poz. 1183), 7)rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 2 lipca 2001 r. w sprawie klasyfikowania i porządkowania materiałów wyłączanych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz.U. Nr 74, poz. 796), 8)rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. Nr 74, poz. 67), 9)rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 października 2006 r. w sprawie niezbędnych elementów struktury dokumentów elektronicznych (Dz.U. Nr 206, poz. 1517), 10)obowiązujące przepisy w zakresie wykonywanego zlecenia. Obszar opracowanie obejmuje teren powiatu łęczyńskiego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w warunkach technicznych stanowiących załącznik nr 1 do SIWZ. |
Dodatkowe informacje
Biuletyn | 1 |
Nazwa | Starostwo Powiatowe w Łęcznej |
Ulica | Al. Jana Pawła II 95A |
Nr domu | 95A |
Miejscowosc | Łęczna |
Kod poczt | 21-010 |
Wojewodztwo | lubelskie |
Tel | 081 7526480 |
Fax | 081 7526464 |
Internet | www.powiatleczynski.pl |
Regon | 43102916800000 |
E mail | t.olszak@powiatleczynski.pl |
Czy obowiazkowa | Tak |
Dotyczy | 1 |
Rodzaj zam | Administracja samorządowa |
Rodz zam | U |
Czy czesci | Nie |
Czy wariant | Nie |
Czy dialog | Nie |
Czy uzup | Tak |
Zam uzupelniajace | tak, w oparciu o zapis art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, przy niezmienności cen jednostkowych podanych w formularzu oferty. |
Czas | D |
Data zak | 28/11/2016 |
Wadium | Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 5.000 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 14.2.1.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 14.2.2.Dołączenie do oferty dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. |
Zaliczka | Nie |
Uprawnienie | Zamawiający nie precyzuje szczegółowo tego warunku. |
Wiedza | Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej dwa zamówienia polegające na skanowaniu i implementacji zeskanowanych dokumentów stanowiących powiatową część państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego do systemu Ośrodek ułatwiającego ewidencjonowanie i zarządzanie dokumentami państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, o wartości nie mniejszej niż 150 tys. zł brutto każde. |
Potencjal | Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże dysponowanie co najmniej dwoma wielkoformatowymi skanerami, w tym co najmniej jednym stołowym (płaskim). |
Zdolne | Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą uprawnioną do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii zgodnie z ustawą z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2015 r., poz. 520 ze zm.), w zakresach: 1 geodezyjne pomiary sytuacyjno-wysokościowe, 2 rozgraniczenia i podziały nieruchomości (gruntów) oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych, bądź posiadającego wykształcenie wyższe geodezyjne oraz doświadczenie zawodowe - minimum 3 lata pracy w ośrodku dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej. |
Sytuacja | Wykonawca posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający, że jest on ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 200.000 zł. Warunek uznaje się za spełniony po przedłożeniu opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. |
Oswiadczenie potwierdzenia 1 | Tak |
Oswiadczenie potwierdzenia 4 | Tak |
Oswiadczenie potwierdzenia 6 | Tak |
Oswiadczenie potwierdzenia 9 | Tak |
Oswiadczenie potwierdzenia 13 | Tak |
Oswiadczenie potwierdzenia 16 | Tak |
Oswiadczenia wykluczenia 1 | Tak |
Oswiadczenia wykluczenia 8 | Tak |
Dok grup kap 1 | Tak |
Dok podm zag 1 | Tak |
Dok podm zag 2 | Tak |
Dok podm zag 3 | Tak |
Niepelnosprawne | Nie |
Kod trybu | PN |
Czy zmiana umowy | Tak |
Zmiana umowy | 22.5. Umowa w sprawie niniejszego zamówienia zostanie zawarta na warunkach określonych w SIWZ - wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. 22.6. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z Umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie. 22.7. Przed zawarciem Umowy o zamówienie publiczne Zamawiający żąda od Wykonawcy: 22.7.1. zgodnie z art. 23 ust. 4 Ustawy PZP w przypadku podmiotów występujących wspólnie, przed dniem zawarcia Umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, dostarczona będzie Zamawiającemu umowa regulująca zasady współpracy uczestników postępowania; 22.7.2. wybrany Wykonawca dostarczy Zamawiającemu pozostałe dokumenty i informacje niezbędne do zawarcia Umowy oraz wykona wszelkie czynności wynikające z Ustawy PZP oraz niniejszej SIWZ. 22.8. Zaleca się, aby umowa regulująca zasady współpracy Wykonawców występujących wspólnie w szczególności zawierała: 22.8.1. określenie stron umowy regulującej współpracę Wykonawców z oznaczeniem Lidera, 22.8.2. cel zawarcia umowy, 22.8.3. czas trwania współpracy Wykonawców występujących wspólnie, obejmujący okres realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia, gwarancji i rękojmi, 22.8.4. zapis o solidarnej odpowiedzialności Wykonawców występujących wspólnie wobec Zamawiającego za wykonanie Umowy o zamówienie publiczne, 22.8.5. wyłączenie możliwości wypowiedzenia umowy regulującej współpracę Wykonawców występujących wspólnie przez któregokolwiek z Wykonawców do czasu wykonania niniejszego zamówienia. 22.9. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana w niniejszym postępowaniu, uchyla się od zawarcia Umowy o udzielenie niniejszego zamówienia lub nie wnosi zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez konieczności przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 Ustawy PZP. 22.10. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w szczególności w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy. Zmiana Umowy o udzielenie niniejszego zamówienia może nastąpić w następujących przypadkach: wystąpienie zmian lub okoliczności, których nie dało się przewidzieć w dacie zawarcia umowy, a których wprowadzenie jest konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (j.t. Dz. U. z 2012, poz. 1059) lub wydanymi na tej podstawie przepisami wykonawczymi; zmiany organów uprawnionych do reprezentacji zarówno Zamawiającego, jak i Wykonawcy, danych adresowych stron umowy lub innych danych, które w umowie mają charakter czysto informacyjny (np. numer konta bankowego). 22.11. Zmiany postanowień treści zawartej umowy w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa powyżej odbywać się będą w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 22.12. Unieważnienie Umowy odnosi skutek od momentu jej zawarcia, z zastrzeżeniem art. 192 ust.3 pkt 2 lit. b Ustawy PZP. |
Kryt cena | B |
Kryt 1p | 95 |
Kryt 2 | Gwarancja i rękojmia |
Kryt 2p | 5 |
Spec www | www.powiatleczynski.pl zakładka zamówienia publiczne zakładka SIWZ z zał. |
Spec war | www.powiatleczynski.pl zakładka zamówienia publiczne zakładka SIWZ z zał. |
Data skl | 08/07/2016 |
Godz skl | 10:00 |
Miejsce | 16.1. Ofertę należy złożyć w Kancelarii Starostwa Powiatowego w Łęcznej I piętro pokój nr 111 |
Termin | Obowiązuje termin |
Okres liczba dni | 30 |
Czy uniewaznienie | Nie |