| Biuletyn | 
						
															2017
													 | 
					
							                							                							                									
						| Nazwa | 
						
															Gmina Somonino
													 | 
					
							                									
						| Ulica | 
						
															ul. Ceynowy
													 | 
					
							                							                							                									
						| Miejscowosc | 
						
															Somonino
													 | 
					
							                									
						| Kod poczt | 
						
															83314 
													 | 
					
							                									
						| Panstwo | 
						
															Polska
													 | 
					
							                									
						| Wojewodztwo | 
						
															pomorskie
													 | 
					
							                									
						| Tel | 
						
															586 841 121
													 | 
					
							                									
						| Fax | 
						
															586 841 144
													 | 
					
							                									
						| Email | 
						
															zamowieniapubliczne@somonino.pl
													 | 
					
							                							                							                									
						| Adres strony url | 
						
															bip.somnino.pl
													 | 
					
							                							                									
						| Regon | 
						
															54507600000
													 | 
					
							                							                							                									
						| Czy obowiazkowa | 
						
															Tak
													 | 
					
							                									
						| Zamieszczanie obowiazkowe | 
						
															Tak
													 | 
					
							                									
						| Nazwa projektu programu | 
						
															Projekt współfinansoway jest z środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
													 | 
					
							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                									
						| Dotyczy | 
						
															1
													 | 
					
							                							                									
						| Rodzaj zam | 
						
															administracja samorządowa
													 | 
					
							                							                									
						| Czy dostep dokumentow zamowienia | 
						
															Tak
													 | 
					
							                									
						| Dostep dokumentow zamowienia | 
						
															bip.somonino.pl
													 | 
					
							                									
						| Czy zamieszczona bedzie specyfikacja | 
						
															Tak
													 | 
					
							                									
						| Zamieszczona bedzie specyfikacja | 
						
															bip.somonino.pl
													 | 
					
							                							                									
						| Czy wymagane przeslanie ofert | 
						
															Tak
													 | 
					
							                									
						| Wymagane przeslanie ofert inny | 
						
															pocta, kurier, osobiście
													 | 
					
							                									
						| Czy podzielone na czesci | 
						
															Tak
													 | 
					
							                									
						| Oferty lub wnioski | 
						
															Wszystkie
													 | 
					
							                							                									
						| Zastrezega prawo grup czesci | 
						
															nie dotyczy
													 | 
					
							                									
						| Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy | 
						
															2
													 | 
					
							                							                							                							                							                							                									
						| Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres | 
						
															Punkt Obsługi Interersanta w Urzęd Gminy  Somoninie, ul. Ceynowy 21, 83-314 Somonino
													 | 
					
							                							                							                							                							                									
						| Numer referencyjny | 
						
															ZP_.271.0.2017
													 | 
					
							                							                									
						| Rodz zam | 
						
															D
													 | 
					
							                							                							                							                							                									
						| Szacunkowa wart zam calosc | 
						
															103873.17
													 | 
					
							                									
						| Waluta calosc | 
						
															PLN
													 | 
					
							                									
						| Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 | 
						
															Tak
													 | 
					
							                									
						| Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 tekst | 
						
															Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia  zamówień uzupełniających. Udzielenie zamówień uzupełniających polegać będzie na zwiększeniu ilości dostaw w poszczególnych częściach i asortymentach do wielkości 20% zamówienia podstawowego.
													 | 
					
							                							                							                							                							                							                							                							                									
						| Czas | 
						
															
        O
      
													 | 
					
							                							                							                							                							                							                							                									
						| Okreslenie warunkow | 
						
															Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
													 | 
					
							                							                									
						| Sytuacja finansowa okreslenie warunkow | 
						
															3.2.	W celu wykazania spełnienia warunku sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 
-	wykonawca winien wykazać się posiadaniem ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokość sumy gwarancyjnej nie mniejszej niż: 
        - 30.000,- dla części 1
        - 50.000,- dla części 2
Zamawiający będzie je oceniał:
-	za spełnienie warunku posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, Zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę aktualnej polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
													 | 
					
							                							                									
						| Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow | 
						
															3.3.	Zamawiający uzna, iż Wykonawca posiada zdolność techniczną lub zawodową, jeżeli wykaże, że wykonał należycie nie mniej niż jedną dostawę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia.
     Za odpowiedni rodzaj dostawy Zamawiający uznaje dostawy wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie , przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Za odpowiednią wartość Zamawiający uznaje min.:
        - 30.000,- dla części 1
        - 50.000,- dla części 2
     Zamawiający będzie oceniał wykonanie:
-	minimum 1 dostawy odpowiadającej wymaganiom określonym wyżej przez Zamawiającego - spełnia 
-	brak minimum 1 dostawy odpowiadającej wymaganiom określonym wyżej przez Zamawiającego - nie spełnia 
													 | 
					
							                							                									
						| Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow | 
						
															Nie
													 | 
					
							                									
						| Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie | 
						
															Nie
													 | 
					
							                							                							                							                							                							                							                							                							                									
						| Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia | 
						
															Tak
													 | 
					
							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                									
						| Wykaz dokumentow zaswiadczen | 
						
															Odpisu właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, (dokument ten może być wymagany tylko w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 25 ust. 5 pkt. 1 p.z.p.)
													 | 
					
							                									
						| Zakresie warunkow udzialu | 
						
															3.2.	W celu wykazania spełnienia warunku sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 
-	wykonawca winien wykazać się posiadaniem ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokość sumy gwarancyjnej nie mniejszej niż: 
        - 30.000,- dla części 1
        - 50.000,- dla części 2
Zamawiający będzie je oceniał:
-	za spełnienie warunku posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, Zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę aktualnej polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
3)	(w przypadku robót budowlanych, dostaw lub usług) Wykaz robót budowlanych, dostaw lub usług (załącznik nr 5 do SIWZ) wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 
													 | 
					
							                							                							                									
						| Wykaz potwierdzenie okolicznosci | 
						
															Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
													 | 
					
							                									
						| Wadium | 
						
															1.	Składając ofertę każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:
- 1.500,- zł (słownie:jedentysiącpięćsetzłotych 00/100) dla części 2
- dla części 1 zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
													 | 
					
							                									
						| Czy wadium | 
						
															Tak
													 | 
					
							                							                									
						| Czy przewiduje udzielenie zaliczek | 
						
															Nie
													 | 
					
							                							                									
						| Czy dopuszcza zlozenie katalogow elektronicznych | 
						
															Nie
													 | 
					
							                									
						| Czy wymaga zlozenie katalogow elektronicznych | 
						
															Nie
													 | 
					
							                									
						| Czy wymaga zlozenie oferty wariantowej | 
						
															Nie
													 | 
					
							                									
						| Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej | 
						
															Nie
													 | 
					
							                									
						| Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej zasadniczej | 
						
															Nie
													 | 
					
							                							                							                							                							                									
						| Kod trybu | 
						
															PN
													 | 
					
							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                									
						| Czy zmiana umowy | 
						
															Tak
													 | 
					
							                									
						| Zmiana umowy | 
						
															Wszelkie zmiany i uzupełnienia do niniejszej umowy mogą być dokonane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
1.	Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
1)	zmiany zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci jednoznacznych postanowień umownych, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian;
2)	zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych 
zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a)	zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b)	zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego,
c)	wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 20% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie;
3)	zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a)	konieczność zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
b)	wartość zmiany nie przekracza 20% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie;
4)	wykonawcę, któremu zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy wykonawca:
a)	na podstawie postanowień umownych, o których mowa w pkt 1,
b)	w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy,
c)	w wyniku przejęcia przez zamawiającego zobowiązań wykonawcy względem jego podwykonawców;
5)	zmiany, niezależnie od ich wartości, nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1e p.z.p.;
6)	łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 p.z.p. i wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówień na dostawy - jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
1a.	W przypadkach, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz pkt 4 lit. b, p.z.p., zamawiający nie może wprowadzać kolejnych zmian umowy w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy.
1b.	W przypadkach, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 1, 3 i 6 p.z.p., zmiany postanowień umownych nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy.
1c.	W przypadkach, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2 i 3 p.z.p., zamawiający, po dokonaniu zmiany umowy, zamieszcza w Biuletynie Zamówień Publicznych 
1d.	Jeżeli umowa zawiera postanowienia przewidujące możliwość zmiany wynagrodzenia należnego wykonawcy z powodu okoliczności innych niż zmiana zakresu świadczenia wykonawcy, dopuszczalną wartość zmiany umowy, o której mowa w 144 ust. 1 pkt 2 lit. c, pkt 3 lit. b i pkt 6 p.z.p., ustala się w oparciu o wartość zamówienia określoną pierwotnie, z uwzględnieniem zmian wynikających z tych postanowień.
1e.	Zmianę postanowień zawartych w umowie lub umowie ramowej uznaje się za istotną, jeżeli:
1)	zmienia ogólny charakter umowy lub umowy ramowej, w stosunku do charakteru umowy lub umowy ramowej w pierwotnym brzmieniu;
2)	nie zmienia ogólnego charakteru umowy lub umowy ramowej i zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
a)	zmiana wprowadza warunki, które, gdyby były postawione w postępowaniu o udzielenie zamówienia, to w tym postępowaniu wzięliby lub mogliby wziąć udział inni wykonawcy lub przyjęto by oferty innej treści,
b)	zmiana narusza równowagę ekonomiczną umowy lub umowy ramowej na korzyść wykonawcy w sposób nieprzewidziany pierwotnie w umowie lub umowie ramowej,
c)	zmiana znacznie rozszerza lub zmniejsza zakres świadczeń i zobowiązań wynikający z umowy lub umowy ramowej,
d)	polega na zastąpieniu wykonawcy, któremu zamawiający udzielił zamówienia, nowym wykonawcą, w przypadkach innych niż wymienione w art. 144 ust. 1 pkt 4 p.z.p.
2.	Postanowienie umowne zmienione z naruszeniem art. 144 ust. 1-1b, 1d i 1e podlega unieważnieniu. Na miejsce unieważnionych postanowień umowy wchodzą postanowienia umowne w pierwotnym brzmieniu.
													 | 
					
							                							                									
						| Kryt 0 | 
						
															cena
													 | 
					
							                									
						| Kryt 0p | 
						
															60
													 | 
					
							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                									
						| Data skl | 
						
															12/04/2017
													 | 
					
							                									
						| Godz skl | 
						
															10:00
													 | 
					
							                							                									
						| IV 4 4 jezyki | 
						
															Polski
													 | 
					
							                									
						| Termin | 
						
															
        on
      
													 | 
					
							                									
						| Okres liczba dni | 
						
															30
													 | 
					
							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                									
						| Zastosowanie procedury pzp | 
						
															Tak
													 | 
					
							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                									
						| IV 6 2 SkrocenieTerminu | 
						
															Nie
													 | 
					
							                							                							                									
						| IV 6 5 | 
						
															Tak
													 | 
					
							                							                							                							                							                							                							                							                							                									
						| Czy uniewaznienie | 
						
															Nie
													 |