„Przebudowa i doposażenie PSZOK w Wilczeńcu Fabiańskim”

Data publikacji 2018-03-14
Data zakończenia 2018-03-29 00:00:00
Instytucja Gmina Fabianki
Miejscowość Fabianki
Województwo kujawsko-pomorskie
Branża
  • Urządzenia komputerowe

Szczegóły

Numer ogłoszenia 531348-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 450000007, 349284806, 302000001
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Projekt dotyczy przebudowy i doposażenie Punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, a w szczególności:
Cz. I – Roboty budowlane
a) remont istniejącego budynku gospodarczo – socjalnego, w tym przede wszystkim:
- termomodernizacja istniejącego dachu, kominki wentylacyjne, rynny i rury spustowe
- wykonanie instalacji odgromowej;
roboty remontowe wewnątrz budynku: roboty gipsowe(gładzie), roboty malarskie, montaż kratek wentylacyjnych, biały montaż, montaż wewnętrznych parapetów,
b) utwardzenie placu z kostki betonowej gr. 8 cm, obramowanej obustronnie krawężnikiem betonowym oraz opornikiem betonowym;
c) teren biologicznie czynny: usuniecie starej trawy, plantowanie, humusowanie z obsianiem trawą
d) wykonanie odwodnienia terenu (kanalizacji deszczowej), oraz przyłącza wodociągowego do budynku socjalnego, dostawa i montaż(wbudowanie) zbiornika bezodpływowego wraz pompą wody deszczowej oraz separatora;
* minimalne wymagania dot. zbiornika na deszczówkę:
- zbiornik bezodpływowy, wbudowany pod powierzchnię terenu
- pojemność – min 5 m3
- wykonane z polietylenu wysokiej gęstości (HDPE)
* minimalne parametry dot. pompy:
- Wydajność min: 100 l/min
- Wysokość podnoszenia min.: 20 m
e) oświetlenie terenu (2 lampy dwuramienne LED zasilane energią elektryczna odnawialną, montowane na budynkach) oraz boksów.
Minimalne wymagania dot. lamp:
- lampy na wysięgniku dwuramienny,
- źródło światła wykonane w technologii: LED 24V
- Moc źródła światła - min: 30 W
- Moc źródła światła – max.: 40 W
- Moc strumienia świetlnego - min.: 2700 lm
- Żywotność – min.: 50000 h
- Gwarancja na źródła światła – min.: 5 lat
- Maszt
- Wykonanie: stal ocynkowana, malowana proszkowo

- Zasilanie – panel ogniw fotowoltaicznych
- Moc znamionowa - min.: 300 W
- Technologia: Moduł monokrystaliczny
- Gwarancja na panel – min.: 5 lat
- Możliwość regulacji położenia: Tak
- Akumulator
- Czas autonomii – min.: 3 dni
- Żywotność – min.: 2000 cykli ładowań
- Kontroler
- Czujnik zmierzchu Tak
- Możliwość konfiguracji - możliwość dowolnego ustawienie natężenia oświetlenia w różnych godzinach pracy
- Możliwość sterowania z poziomu gruntu lub zdalna
Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dostawy i montażu terminowo, z należytą starannością oraz zachowaniem wymaganej jakości produktu i przy przestrzeganiu obowiązujących przepisów i norm.
Oferowane produkty musza spełniać wszelkie normy techniczne dopuszczające produkt do obrotu i użytkowania na terenie Polski oraz Unii Europejskiej.
f) dostawy i montażu wiat o konstrukcji stalowej (wiaty wolno stojące) szt. 2 oraz podział istniejącej wiaty na boksy;
Minimalne wymagania dot. wiat:
- wymiary zewnętrzne 7,0 x 5,0 m
- spad dachu do tyłu
- wysokość zewnętrzna w najwyższym punkcie - min 3,2 m
- pokrycie z blachy trapezowej – gr. min 0,88 cm
- posadowione na placu utwardzonym, kotwione kotwami stalowymi;
g) wykonanie ogrodzenia terenu:
min. wymagania:
- ogrodzenie typu panelowego, prętów stalowych o śr. min 4 mm, cynkowanych i malowanych proszkowo w kolorze RAL 6005, wys. min 170 – max. 180 cm, na słupkach stalowych, osadzonych w cokole prefabrykowanym
h) dostawa i montaż monitoringu (kamer przemysłowych) wraz z oprogramowaniem
minimalne wymagania:
- zgodnie z załącznikiem nr 12 do siwz
i) dostawa zestawu narzędzi:
*Przedłużacz bębnowy 50 m:
- 4 gniazda z uziemieniem
- Napięcie - 230V
- Obciążenie: max 16A, 3680W
* Piła łańcuchowa elektryczna
- Moc min. 1800 W
- Długość prowadnicy min. 40 cm
- Osłona twarzy i słuchu w komplecie
* Podkaszarka elektryczna ręczna
- Moc min. 600 W
* Szlifierka kątowa elektryczna
- Moc min. 650W
- Średnica tarczy min. 125mm
- Min. 3 tarcze w zestawie
* Pompa zanurzeniowa do brudnej wody
- Moc min. 700 W
- Wąż na wyposażeniu
* Wiertarka elektryczna udarowa
- Moc znamionowa min. 700 W
- Komplet wierteł w zestawie (min. 15 szt.)
* Zestaw kluczy nasadowych
- Zestaw walizkowy
* Siekiera
Waga min. 1,5 kg
*Młotek
- Waga 0,5 – 1 kg
* Szpadel
* Szufla do odśnieżania
* Sekator (nożyce ogrodowe)
* Grabie
* Taczka ogrodowa
- Pojemność min. 75 l

Cz. II - Dostawa pojemników

* pojemniki o pojemności 1100 , zamknięte - 12 szt
minimalne wymagania:
- materiał HDPE;
- odporne na wysokie i niskie temperatury, promieniowanie UV oraz uszkodzenia mechaniczne i chemikalia;
- przystosowane do mechanicznego opróżniania przez typowe samochody śmieciarki. posiadające tylne wysięgniki podnoszące lub do rozładunku grzebieniowego;
- wyposażone w cztery koła jezdne z oponą gumową pełną, 2 koła z hamulcem
- łączenie pokrywy z korpusem, pokrywa z rączką
- kolor zielony
*pojemniki o pojemności 240 -250 l, zamknięte – 2 szt.
minimalne wymagania:
- materiał HDPE;
- odporne na wysokie i niskie temperatury, promieniowanie UV oraz uszkodzenia mechaniczne i chemikalia;
- wyposażone w dwa koła z oponą gumową;
- łączenie pokrywy z korpusem,
- kolor zielony
* pojemniki stalowe – kontenery (typ KP-7) – 20 szt. , w tym 10 szt. otwartych i 10 szt. zamkniętych
- pojemność min 6 m3
- dno – blacha gr. min 3 mm
- poszycie – blacha min – 2 min
- przystosowany do współpracy z urządzeniami hakowymi i bramowymi
- zabezpieczenie antykorozyjne: min farba podkładowa i nawierzchniowa – wewnątrz i na zewnątrz.
- kolor zielony

Cz. III – Dostawa wyposażenia

a)dostawa i montaż tablic edukacyjnych – 4 szt.
min. wymagania:
- gablota aluminiowa;
- wolnostojąca;
- jednostronna;
- trzyskrzydłowa;
- uchlana na boki;
- szyba;
- płyta wewnętrzna – magnetyczna + magnesy
d)dostawa komputera (laptop) wraz z drukarką laserową i oprogramowaniem, w tym dla wagi samochodowej + licencja na oprogramowanie na min. 36 miesięcy wraz aktualizacją
minimalne wymagania:
- zgodnie z załącznikiem nr 13 do siwz
d) utworzenie strony internetowej z zakresu edukacji ekologicznej i promocji selektywnej zbiórki odpadów wraz z modułem zbierania informacji od mieszkańców gminy na temat funkcjonowania PSZOK i udoskonalaniu jego działania.
e)Utworzenie sali edukacji ekologicznej w pomieszczeniu istniejącego budynku
minimalne wymagania wyposażenia:
- stół (min wymiary 140x180cm) + 6 krzeseł;
- ścienne plansze edukacyjne z zakresu gospodarki odpadami (recykling, segregacja odpadów) min. wymiary 10x70 cm – 3 szt.
- trzy różne zestawy puzzli edukacyjnych (50-100 elementów) z segregacji odpadów) dla uczniów młodszych klas szkoły podstawowej;
- dwie gry planszowe o tematyce segregacji odpadów;
- interaktywny zestaw demonstracyjny do segregacji odpadów;
- wolnostojący wieszak na odzież wierzchnią (na 8-10 kurtek);
j) oznaczenie dojazdu do PSZOK na drodze publicznej:
- dwa znaki kierunkowe - PSZOK

Obiekt przystosowany dla osób niepełnosprawnych (brak stopni, przewyższeń) Do budynku istniejącego socjalnego zostanie wykonany najazd z kostki brukowej.

Klauzula społeczna (dotyczy I części zamówienia):
Zamawiający w niniejszym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1579), polegającą na konieczności zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji niniejszego zamówienia.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca/Podwykonawca przez cały okres wykonywania umowy zatrudniał na podstawie umowy o pracę osoby świadczące prace związaną z wykonywaniem czynności w trakcie realizacji przedmiotu umowy (z wyłączeniem kadry kierowniczej, inżynierskiej, obsługi geodezyjnej oraz administracyjnej).
Rodzaj czynności w zakresie realizacji niniejszego zamówienia, wykonywanych przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o prace to w szczególności:
- roboty budowlane związane wykonaniem z remontem budynku gospodarczo – socjalnego oraz utwardzeniem placu,

Uwaga:
Przywołane w dokumentacji technicznej, kosztorysach, sst itd. nazwy producentów materiałów służą wyłącznie do określenia ich ogólnej charakterystyki i nie ograniczają użycia materiałów innych producentów o parametrach nie gorszych od wskazanych w dokumentacji. Nazwy materiałów, urządzeń lub producentów, które mogą pojawić się w dokumentacji projektowej nie należy traktować jako narzuconych bądź sugerowanych przez zamawiającego.
Wszędzie tam, gdzie w przedmiocie zamówienia występuje nazwa, norma, aprobata techniczna itp., Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne z opisywanym. W przypadku gdy zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia oznaczeń norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści siwz. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej siwz lub załącznikach do siwz norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne z opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na wykonawcy.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią:
 dokumentacja projektowa dostępna na stronie internetowej UG Fabianki
gm-fabianki.rbip.mojregion.info
 specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, dostępna na stronie internetowej jw.
- przedmiar robót dostępny na stronie internetowej j.w.
Zamawiający przewiduje ewentualne udzielenie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Pzp., a cena nie może przekroczyć kwoty 122.474,96 zł netto, pod warunkiem że wykonawca do wyceny przyjmie ceny, narzuty i zysk, nie większe niż te jakie przyjął przy wycenie robót pierwotnych. Robotami tymi mogą być: roboty remontowe budynku, roboty związane z utwardzeniem terenu, wykonaniem kanalizacji deszczowej, oraz przyłącza wodociągowego. Ceny materiałów i sprzętu , które nie będą wynikać z wyceny robót zamówienia podstawowego - będą podlegały negocjacjom. Udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych jest jednostronna uznaniową decyzją Zamawiającego i jest zależne od ograniczeń budżetowych.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 fe4bd1d5-3200-4843-be90-2b5187e8cbb4
Biuletyn 531348-N-2018
Zamawiajacy nazwa Gmina Fabianki
Regon 91086684400000
Zamawiajacy adres ulica Fabianki
Zamawiajacy adres numer domu 4
Zamawiajacy miejscowosc Fabianki
Zamawiajacy kod pocztowy 87-811
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo kujawsko-pomorskie
Zamawiajacy telefon 542 517 210,
Zamawiajacy fax 542 517 229
Zamawiajacy email zp@fabianki.pl,
Adres strony url gm-fabianki.rbip.mojregion.info
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja gm-fabianki.rbip.mojregion.info
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Ofertę należy złożyć w trwale zamkniętej kopercie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Urząd Gminy Fabianki, Fabianki 4, 87-811 Fabianki (sekretariat)
Nazwa nadana zamowieniu „Przebudowa i doposażenie PSZOK w Wilczeńcu Fabiańskim”
Numer referencyjny RI.271.1.3.2018
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Projekt dotyczy przebudowy i doposażenie Punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, a w szczególności: Cz. I – Roboty budowlane a) remont istniejącego budynku gospodarczo – socjalnego, w tym przede wszystkim: - termomodernizacja istniejącego dachu, kominki wentylacyjne, rynny i rury spustowe - wykonanie instalacji odgromowej; roboty remontowe wewnątrz budynku: roboty gipsowe(gładzie), roboty malarskie, montaż kratek wentylacyjnych, biały montaż, montaż wewnętrznych parapetów, b) utwardzenie placu z kostki betonowej gr. 8 cm, obramowanej obustronnie krawężnikiem betonowym oraz opornikiem betonowym; c) teren biologicznie czynny: usuniecie starej trawy, plantowanie, humusowanie z obsianiem trawą d) wykonanie odwodnienia terenu (kanalizacji deszczowej), oraz przyłącza wodociągowego do budynku socjalnego, dostawa i montaż(wbudowanie) zbiornika bezodpływowego wraz pompą wody deszczowej oraz separatora; * minimalne wymagania dot. zbiornika na deszczówkę: - zbiornik bezodpływowy, wbudowany pod powierzchnię terenu - pojemność – min 5 m3 - wykonane z polietylenu wysokiej gęstości (HDPE) * minimalne parametry dot. pompy: - Wydajność min: 100 l/min - Wysokość podnoszenia min.: 20 m e) oświetlenie terenu (2 lampy dwuramienne LED zasilane energią elektryczna odnawialną, montowane na budynkach) oraz boksów. Minimalne wymagania dot. lamp: - lampy na wysięgniku dwuramienny, - źródło światła wykonane w technologii: LED 24V - Moc źródła światła - min: 30 W - Moc źródła światła – max.: 40 W - Moc strumienia świetlnego - min.: 2700 lm - Żywotność – min.: 50000 h - Gwarancja na źródła światła – min.: 5 lat - Maszt - Wykonanie: stal ocynkowana, malowana proszkowo - Zasilanie – panel ogniw fotowoltaicznych - Moc znamionowa - min.: 300 W - Technologia: Moduł monokrystaliczny - Gwarancja na panel – min.: 5 lat - Możliwość regulacji położenia: Tak - Akumulator - Czas autonomii – min.: 3 dni - Żywotność – min.: 2000 cykli ładowań - Kontroler - Czujnik zmierzchu Tak - Możliwość konfiguracji - możliwość dowolnego ustawienie natężenia oświetlenia w różnych godzinach pracy - Możliwość sterowania z poziomu gruntu lub zdalna Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dostawy i montażu terminowo, z należytą starannością oraz zachowaniem wymaganej jakości produktu i przy przestrzeganiu obowiązujących przepisów i norm. Oferowane produkty musza spełniać wszelkie normy techniczne dopuszczające produkt do obrotu i użytkowania na terenie Polski oraz Unii Europejskiej. f) dostawy i montażu wiat o konstrukcji stalowej (wiaty wolno stojące) szt. 2 oraz podział istniejącej wiaty na boksy; Minimalne wymagania dot. wiat: - wymiary zewnętrzne 7,0 x 5,0 m - spad dachu do tyłu - wysokość zewnętrzna w najwyższym punkcie - min 3,2 m - pokrycie z blachy trapezowej – gr. min 0,88 cm - posadowione na placu utwardzonym, kotwione kotwami stalowymi; g) wykonanie ogrodzenia terenu: min. wymagania: - ogrodzenie typu panelowego, prętów stalowych o śr. min 4 mm, cynkowanych i malowanych proszkowo w kolorze RAL 6005, wys. min 170 – max. 180 cm, na słupkach stalowych, osadzonych w cokole prefabrykowanym h) dostawa i montaż monitoringu (kamer przemysłowych) wraz z oprogramowaniem minimalne wymagania: - zgodnie z załącznikiem nr 12 do siwz i) dostawa zestawu narzędzi: *Przedłużacz bębnowy 50 m: - 4 gniazda z uziemieniem - Napięcie - 230V - Obciążenie: max 16A, 3680W * Piła łańcuchowa elektryczna - Moc min. 1800 W - Długość prowadnicy min. 40 cm - Osłona twarzy i słuchu w komplecie * Podkaszarka elektryczna ręczna - Moc min. 600 W * Szlifierka kątowa elektryczna - Moc min. 650W - Średnica tarczy min. 125mm - Min. 3 tarcze w zestawie * Pompa zanurzeniowa do brudnej wody - Moc min. 700 W - Wąż na wyposażeniu * Wiertarka elektryczna udarowa - Moc znamionowa min. 700 W - Komplet wierteł w zestawie (min. 15 szt.) * Zestaw kluczy nasadowych - Zestaw walizkowy * Siekiera Waga min. 1,5 kg *Młotek - Waga 0,5 – 1 kg * Szpadel * Szufla do odśnieżania * Sekator (nożyce ogrodowe) * Grabie * Taczka ogrodowa - Pojemność min. 75 l Cz. II - Dostawa pojemników * pojemniki o pojemności 1100 , zamknięte - 12 szt minimalne wymagania: - materiał HDPE; - odporne na wysokie i niskie temperatury, promieniowanie UV oraz uszkodzenia mechaniczne i chemikalia; - przystosowane do mechanicznego opróżniania przez typowe samochody śmieciarki. posiadające tylne wysięgniki podnoszące lub do rozładunku grzebieniowego; - wyposażone w cztery koła jezdne z oponą gumową pełną, 2 koła z hamulcem - łączenie pokrywy z korpusem, pokrywa z rączką - kolor zielony *pojemniki o pojemności 240 -250 l, zamknięte – 2 szt. minimalne wymagania: - materiał HDPE; - odporne na wysokie i niskie temperatury, promieniowanie UV oraz uszkodzenia mechaniczne i chemikalia; - wyposażone w dwa koła z oponą gumową; - łączenie pokrywy z korpusem, - kolor zielony * pojemniki stalowe – kontenery (typ KP-7) – 20 szt. , w tym 10 szt. otwartych i 10 szt. zamkniętych - pojemność min 6 m3 - dno – blacha gr. min 3 mm - poszycie – blacha min – 2 min - przystosowany do współpracy z urządzeniami hakowymi i bramowymi - zabezpieczenie antykorozyjne: min farba podkładowa i nawierzchniowa – wewnątrz i na zewnątrz. - kolor zielony Cz. III – Dostawa wyposażenia a)dostawa i montaż tablic edukacyjnych – 4 szt. min. wymagania: - gablota aluminiowa; - wolnostojąca; - jednostronna; - trzyskrzydłowa; - uchlana na boki; - szyba; - płyta wewnętrzna – magnetyczna + magnesy d)dostawa komputera (laptop) wraz z drukarką laserową i oprogramowaniem, w tym dla wagi samochodowej + licencja na oprogramowanie na min. 36 miesięcy wraz aktualizacją minimalne wymagania: - zgodnie z załącznikiem nr 13 do siwz d) utworzenie strony internetowej z zakresu edukacji ekologicznej i promocji selektywnej zbiórki odpadów wraz z modułem zbierania informacji od mieszkańców gminy na temat funkcjonowania PSZOK i udoskonalaniu jego działania. e)Utworzenie sali edukacji ekologicznej w pomieszczeniu istniejącego budynku minimalne wymagania wyposażenia: - stół (min wymiary 140x180cm) + 6 krzeseł; - ścienne plansze edukacyjne z zakresu gospodarki odpadami (recykling, segregacja odpadów) min. wymiary 10x70 cm – 3 szt. - trzy różne zestawy puzzli edukacyjnych (50-100 elementów) z segregacji odpadów) dla uczniów młodszych klas szkoły podstawowej; - dwie gry planszowe o tematyce segregacji odpadów; - interaktywny zestaw demonstracyjny do segregacji odpadów; - wolnostojący wieszak na odzież wierzchnią (na 8-10 kurtek); j) oznaczenie dojazdu do PSZOK na drodze publicznej: - dwa znaki kierunkowe - PSZOK Obiekt przystosowany dla osób niepełnosprawnych (brak stopni, przewyższeń) Do budynku istniejącego socjalnego zostanie wykonany najazd z kostki brukowej. Klauzula społeczna (dotyczy I części zamówienia): Zamawiający w niniejszym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1579), polegającą na konieczności zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji niniejszego zamówienia. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca/Podwykonawca przez cały okres wykonywania umowy zatrudniał na podstawie umowy o pracę osoby świadczące prace związaną z wykonywaniem czynności w trakcie realizacji przedmiotu umowy (z wyłączeniem kadry kierowniczej, inżynierskiej, obsługi geodezyjnej oraz administracyjnej). Rodzaj czynności w zakresie realizacji niniejszego zamówienia, wykonywanych przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o prace to w szczególności: - roboty budowlane związane wykonaniem z remontem budynku gospodarczo – socjalnego oraz utwardzeniem placu, Uwaga: Przywołane w dokumentacji technicznej, kosztorysach, sst itd. nazwy producentów materiałów służą wyłącznie do określenia ich ogólnej charakterystyki i nie ograniczają użycia materiałów innych producentów o parametrach nie gorszych od wskazanych w dokumentacji. Nazwy materiałów, urządzeń lub producentów, które mogą pojawić się w dokumentacji projektowej nie należy traktować jako narzuconych bądź sugerowanych przez zamawiającego. Wszędzie tam, gdzie w przedmiocie zamówienia występuje nazwa, norma, aprobata techniczna itp., Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne z opisywanym. W przypadku gdy zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia oznaczeń norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści siwz. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej siwz lub załącznikach do siwz norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne z opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na wykonawcy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią:  dokumentacja projektowa dostępna na stronie internetowej UG Fabianki gm-fabianki.rbip.mojregion.info  specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, dostępna na stronie internetowej jw. - przedmiar robót dostępny na stronie internetowej j.w. Zamawiający przewiduje ewentualne udzielenie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Pzp., a cena nie może przekroczyć kwoty 122.474,96 zł netto, pod warunkiem że wykonawca do wyceny przyjmie ceny, narzuty i zysk, nie większe niż te jakie przyjął przy wycenie robót pierwotnych. Robotami tymi mogą być: roboty remontowe budynku, roboty związane z utwardzeniem terenu, wykonaniem kanalizacji deszczowej, oraz przyłącza wodociągowego. Ceny materiałów i sprzętu , które nie będą wynikać z wyceny robót zamówienia podstawowego - będą podlegały negocjacjom. Udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych jest jednostronna uznaniową decyzją Zamawiającego i jest zależne od ograniczeń budżetowych.
Cpv glowny przedmiot 45000000-7
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 1
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 tekst Zamawiający przewiduje ewentualne udzielenie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Pzp., a cena nie może przekroczyć kwoty 122.474,96 zł netto, pod warunkiem że wykonawca do wyceny przyjmie ceny, narzuty i zysk, nie większe niż te jakie przyjął przy wycenie robót pierwotnych. Robotami tymi mogą być: roboty remontowe budynku, roboty związane z utwardzeniem terenu, wykonaniem kanalizacji deszczowej, oraz przyłącza wodociągowego. Ceny materiałów i sprzętu , które nie będą wynikać z wyceny robót zamówienia podstawowego - będą podlegały negocjacjom. Udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych jest jednostronna uznaniową decyzją Zamawiającego i jest zależne od ograniczeń budżetowych.
Data zakonczenia 2018-06-15T00:00:00+02:00
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp. W przypadku podmiotów występujących wspólnie dokument składa każdy wykonawca
Inne dokumenty niewymienione I. Składanych wraz z ofertą – formularzem ofertowym (wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszej siwz) 1. Oświadczenie wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – wzór stanowi załącznik nr 4 do niniejszej siwz. W przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie składa każdy wykonawca 2. Upoważnienie – pełnomocnictwo do podpisania oferty – wzór stanowi załącznik nr 5 do niniejszej specyfikacji.(jeżeli dotyczy). II. Oświadczenie składane bez wezwania Zamawiającego w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (o której mowa w ustawie z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów – Dz. U. z 2015 r. poz. 184, 1618, 1634) z innymi wykonawcami biorącymi udział w postępowaniu – wykonawca składa, bez wezwania, w terminie trzech dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych – wzór stanowi załącznik nr 7 do niniejszej siwz W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie oświadczenie musi złożyć każdy wykonawca. Uwaga: prosimy o ułożenie dokumentów w ofercie wg powyżej wymienionej kolejności Ofertę i oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126), dotyczące wykonawcy, innych podmiotów na których zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega za zasadach określonych w ustawie Pzp oraz dotyczące podwykonawców należy złożyć w oryginale. Inne dokumenty , o których mowa w rozporządzeniu należy przedłożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem (za zgodność z oryginałem musi być podpisana każda zapisana strona kopii). Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w art. § 5 pkt 4 rozporządzenia jw.: składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , potwierdzające że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, które dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć , złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Przewiduje się możliwość zmiany umowy, w następujących okolicznościach: - nastąpi wywierająca bezpośredni wpływ na dalsze wykonywanie umowy zmiana obowiązującego prawa powszechnego (np. ustawy, rozporządzenia, w tym zmiana stawki VAT) ; - w wyniku urzędowej zmiany stawki podatku VAT . Należny podatek VAT naliczony zostanie do ceny netto w fakturze wg stawki zgodnej z obowiązującym prawem w dniu wystawienia faktury. - wystąpienia okoliczności powodujących zmiany w wysokości wynagrodzenia umownego w przypadku zmiany: 1. wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3 - 5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę 2. zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę - Zamawiający zdecyduje się na zmianę zastosowanych materiałów lub technologii – zamiennych (zastosowanie innych materiałów budowlanych lub technologii robót niż przewidziane w projekcie lub przedmiarze robót itp.). W tym wypadku, po podpisaniu protokołu konieczności, zostanie sporządzony aneks do umowy zwiększający lub zmniejszający cenę oferty, o ewentualną różnicę w cenie. Ceny jednostkowe tych zmian nie mogą być wyższe niż zaoferowane w kosztorysie oferty pierwotnej (nie dotyczy to materiałów i technologii wcześniej nie uwzględnionych w kosztorysie ofertowym). - wystąpi zmiana wykonawcy w przypadkach sukcesji generalnej następującej w wyniku dozwolonego przekształcenia podmiotu bądź dziedziczenia oraz w przypadkach szczególnej sukcesji z mocy prawa (np. łączenie, dzielenie, przekształcenie spółek) - wystąpi konieczność: zmiany podwykonawcy, wprowadzenia podwykonawcy; - wystąpi konieczność zmiany osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie - zmiana harmonogramu rzeczowo - finansowego - wystąpi konieczność zmiany terminów umownych rozpoczęcia lub zakończenia robót, z uwagi na: panujące warunki atmosferyczne, konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji technicznej (w wypadku, gdy dokonywanie tych zmian trwałoby dłużej niż 5 dni roboczych od dnia, w którym stwierdzono taką konieczność, w przypadku gdy kolidowałoby to z prowadzeniem dalszych robót), wprowadzenie robót zamiennych, dodatkowych lub robót na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, których wykonanie może wpłynąć na termin wykonania robót podstawowych, wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność , gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. , do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres , przewidziany w przepisach prawa , w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność, jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od wykonawcy, wystąpienie siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami; - Zaistnieją warunki ustalenia wcześniejszego terminu zakończenia, rozliczenia umowy i wystawienia faktury końcowej w przypadku wcześniejszego wykonania robót; - wystąpi konieczność zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek np. zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu, gdy zamawiający będzie miał możliwość przy wcześniejszym wykonaniu robót rozliczenia większych kwot niż przewidziane na dany rok; - rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami; - wystąpienie konieczności udzielenia zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych – zasady określone zostały w § 19 siwz Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowi jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: - zmiana danych związanych z obsługą administracyjno – organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); - zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do kontaktów między stronami;
IV 4 4 data 2018-03-29T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki Polski
IV 4 5 okres 30
IV 4 17 1

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Cz. I – Roboty budowlane
Zalacznik cpv glowny przedmiot 45000000-7
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2018-06-15T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis a) remont istniejącego budynku gospodarczo – socjalnego, w tym przede wszystkim: - termomodernizacja istniejącego dachu, kominki wentylacyjne, rynny i rury spustowe - wykonanie instalacji odgromowej; roboty remontowe wewnątrz budynku: roboty gipsowe(gładzie), roboty malarskie, montaż kratek wentylacyjnych, biały montaż, montaż wewnętrznych parapetów, b) utwardzenie placu z kostki betonowej gr. 8 cm, obramowanej obustronnie krawężnikiem betonowym oraz opornikiem betonowym; c) teren biologicznie czynny: usuniecie starej trawy, plantowanie, humusowanie z obsianiem trawą d) wykonanie odwodnienia terenu (kanalizacji deszczowej), oraz przyłącza wodociągowego do budynku socjalnego, dostawa i montaż(wbudowanie) zbiornika bezodpływowego wraz pompą wody deszczowej oraz separatora; * minimalne wymagania dot. zbiornika na deszczówkę: - zbiornik bezodpływowy, wbudowany pod powierzchnię terenu - pojemność – min 5 m3 - wykonane z polietylenu wysokiej gęstości (HDPE) * minimalne parametry dot. pompy: - Wydajność min: 100 l/min - Wysokość podnoszenia min.: 20 m e) oświetlenie terenu (2 lampy dwuramienne LED zasilane energią elektryczna odnawialną, montowane na budynkach) oraz boksów. Minimalne wymagania dot. lamp: - lampy na wysięgniku dwuramienny, - źródło światła wykonane w technologii: LED 24V - Moc źródła światła - min: 30 W - Moc źródła światła – max.: 40 W - Moc strumienia świetlnego - min.: 2700 lm - Żywotność – min.: 50000 h - Gwarancja na źródła światła – min.: 5 lat - Maszt - Wykonanie: stal ocynkowana, malowana proszkowo - Zasilanie – panel ogniw fotowoltaicznych - Moc znamionowa - min.: 300 W - Technologia: Moduł monokrystaliczny - Gwarancja na panel – min.: 5 lat - Możliwość regulacji położenia: Tak - Akumulator - Czas autonomii – min.: 3 dni - Żywotność – min.: 2000 cykli ładowań - Kontroler - Czujnik zmierzchu Tak - Możliwość konfiguracji - możliwość dowolnego ustawienie natężenia oświetlenia w różnych godzinach pracy - Możliwość sterowania z poziomu gruntu lub zdalna Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dostawy i montażu terminowo, z należytą starannością oraz zachowaniem wymaganej jakości produktu i przy przestrzeganiu obowiązujących przepisów i norm. Oferowane produkty musza spełniać wszelkie normy techniczne dopuszczające produkt do obrotu i użytkowania na terenie Polski oraz Unii Europejskiej. f) dostawy i montażu wiat o konstrukcji stalowej (wiaty wolno stojące) szt. 2 oraz podział istniejącej wiaty na boksy; Minimalne wymagania dot. wiat: - wymiary zewnętrzne 7,0 x 5,0 m - spad dachu do tyłu - wysokość zewnętrzna w najwyższym punkcie - min 3,2 m - pokrycie z blachy trapezowej – gr. min 0,88 cm - posadowione na placu utwardzonym, kotwione kotwami stalowymi; g) wykonanie ogrodzenia terenu: min. wymagania: - ogrodzenie typu panelowego, prętów stalowych o śr. min 4 mm, cynkowanych i malowanych proszkowo w kolorze RAL 6005, wys. min 170 – max. 180 cm, na słupkach stalowych, osadzonych w cokole prefabrykowanym h) dostawa i montaż monitoringu (kamer przemysłowych) wraz z oprogramowaniem minimalne wymagania: - zgodnie z załącznikiem nr 12 do siwz i) dostawa zestawu narzędzi: *Przedłużacz bębnowy 50 m: - 4 gniazda z uziemieniem - Napięcie - 230V - Obciążenie: max 16A, 3680W * Piła łańcuchowa elektryczna - Moc min. 1800 W - Długość prowadnicy min. 40 cm - Osłona twarzy i słuchu w komplecie * Podkaszarka elektryczna ręczna - Moc min. 600 W * Szlifierka kątowa elektryczna - Moc min. 650W - Średnica tarczy min. 125mm - Min. 3 tarcze w zestawie * Pompa zanurzeniowa do brudnej wody - Moc min. 700 W - Wąż na wyposażeniu * Wiertarka elektryczna udarowa - Moc znamionowa min. 700 W - Komplet wierteł w zestawie (min. 15 szt.) * Zestaw kluczy nasadowych - Zestaw walizkowy * Siekiera Waga min. 1,5 kg *Młotek - Waga 0,5 – 1 kg * Szpadel * Szufla do odśnieżania * Sekator (nożyce ogrodowe) * Grabie * Taczka ogrodowa - Pojemność min. 75 l Obiekt przystosowany dla osób niepełnosprawnych (brak stopni, przewyższeń) Do budynku istniejącego socjalnego zostanie wykonany najazd z kostki brukowej.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Cz. II - Dostawa pojemników
Zalacznik cpv glowny przedmiot 34928480-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2018-06-15T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis * pojemniki o pojemności 1100 , zamknięte - 12 szt minimalne wymagania: - materiał HDPE; - odporne na wysokie i niskie temperatury, promieniowanie UV oraz uszkodzenia mechaniczne i chemikalia; - przystosowane do mechanicznego opróżniania przez typowe samochody śmieciarki. posiadające tylne wysięgniki podnoszące lub do rozładunku grzebieniowego; - wyposażone w cztery koła jezdne z oponą gumową pełną, 2 koła z hamulcem - łączenie pokrywy z korpusem, pokrywa z rączką - kolor zielony *pojemniki o pojemności 240 -250 l, zamknięte – 2 szt. minimalne wymagania: - materiał HDPE; - odporne na wysokie i niskie temperatury, promieniowanie UV oraz uszkodzenia mechaniczne i chemikalia; - wyposażone w dwa koła z oponą gumową; - łączenie pokrywy z korpusem, - kolor zielony * pojemniki stalowe – kontenery (typ KP-7) – 20 szt. , w tym 10 szt. otwartych i 10 szt. zamkniętych - pojemność min 6 m3 - dno – blacha gr. min 3 mm - poszycie – blacha min – 2 min - przystosowany do współpracy z urządzeniami hakowymi i bramowymi - zabezpieczenie antykorozyjne: min farba podkładowa i nawierzchniowa – wewnątrz i na zewnątrz. - kolor zielony
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Cz. III – Dostawa wyposażenia
Zalacznik cpv glowny przedmiot 30200000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2018-06-15T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis a)dostawa i montaż tablic edukacyjnych – 4 szt. min. wymagania: - gablota aluminiowa; - wolnostojąca; - jednostronna; - trzyskrzydłowa; - uchlana na boki; - szyba; - płyta wewnętrzna – magnetyczna + magnesy d)dostawa komputera (laptop) wraz z drukarką laserową i oprogramowaniem, w tym dla wagi samochodowej + licencja na oprogramowanie na min. 36 miesięcy wraz aktualizacją minimalne wymagania: - zgodnie z załącznikiem nr 13 do siwz d) utworzenie strony internetowej z zakresu edukacji ekologicznej i promocji selektywnej zbiórki odpadów wraz z modułem zbierania informacji od mieszkańców gminy na temat funkcjonowania PSZOK i udoskonalaniu jego działania. e)Utworzenie sali edukacji ekologicznej w pomieszczeniu istniejącego budynku minimalne wymagania wyposażenia: - stół (min wymiary 140x180cm) + 6 krzeseł; - ścienne plansze edukacyjne z zakresu gospodarki odpadami (recykling, segregacja odpadów) min. wymiary 10x70 cm – 3 szt. - trzy różne zestawy puzzli edukacyjnych (50-100 elementów) z segregacji odpadów) dla uczniów młodszych klas szkoły podstawowej; - dwie gry planszowe o tematyce segregacji odpadów; - interaktywny zestaw demonstracyjny do segregacji odpadów; - wolnostojący wieszak na odzież wierzchnią (na 8-10 kurtek); j) oznaczenie dojazdu do PSZOK na drodze publicznej: - dwa znaki kierunkowe - PSZOK
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)