Gadżety promocyjne na potrzeby wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 w województwie opolskim, w tym materiały szkoleniowe i konferencyjne. Część I „Wykonanie i dostawa materiałów szkoleniowych i konferencyjnych”; Część II „Wykonanie i dostawa toreb papierowych”.

Data publikacji 2018-08-29
Data zakończenia 2018-09-06 00:00:00
Instytucja Województwo Opolskie
Miejscowość Opole
Województwo opolskie
Branża
  • Aparatura i sprzęt do celów demonstracyjnych

Szczegóły

Numer ogłoszenia 609998-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 392941000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa „Gadżety promocyjne na potrzeby wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 w województwie opolskim, w tym materiały szkoleniowe i konferencyjne”.
Część I „Wykonanie i dostawa materiałów szkoleniowych i konferencyjnych” - zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ dla części I.
Część II „Wykonanie i dostawa toreb papierowych” - zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ dla części II.
2. W ramach zamówienia zostaną wykonane następujące materiały:
Część I:
 zestaw piśmienniczy – 200 szt.,
 długopis metalowy – 2 500 szt.,
 ołówek zwierzątko – 1 000 szt.,
 pendrive opaska – 200 szt.,
 pendrive – 200 szt,
 opaski odblaskowe – 1 000 szt.,
 smycze – 1 000 szt.,
 piłeczki antystresowe – 1 000 szt.

Część II:
 torba papierowa – 1 000 szt.,
 torba papierowa eko – 1 000 szt.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 619d264b-44dd-44d2-8d81-0143b9ad67fa
Biuletyn 609998-N-2018
Zamawiajacy nazwa Województwo Opolskie
Regon 53141242100000
Zamawiajacy adres ulica ul. Piastowska
Zamawiajacy adres numer domu 14
Zamawiajacy miejscowosc Opole
Zamawiajacy kod pocztowy 45082
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo opolskie
Zamawiajacy telefon 775 416 400
Zamawiajacy fax 775 416 403
Zamawiajacy email zamowieniapubliczne@opolskie.pl
Adres strony url http://www.umwo.opole.pl/; http://bip.opolskie.pl/typy-tresci/zamowienia-publiczne/
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Część I Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu województwa opolskiego w ramach pomocy technicznej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020. Część II Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu województwa opolskiego w ramach pomocy technicznej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020.
Czy ubiegac zaklady pracy 1
Minimalny procent zatrudnienia 30%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia http://www.umwo.opole.pl/; http://bip.opolskie.pl/typy-tresci/zamowienia-publiczne/
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://www.umwo.opole.pl/; http://bip.opolskie.pl/typy-tresci/zamowienia-publiczne/
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Oferty składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca. Adres: Miejsce składania ofert: Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego ul. Piastowska 12, 45-082 Opole, II piętro. - pok. 203
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego ul. Piastowska 12, 45-082 Opole, piętro II, pok. 203
Nazwa nadana zamowieniu Gadżety promocyjne na potrzeby wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 w województwie opolskim, w tym materiały szkoleniowe i konferencyjne. Część I „Wykonanie i dostawa materiałów szkoleniowych i konferencyjnych”; Część II „Wykonanie i dostawa toreb papierowych”.
Numer referencyjny DOA-IV.272.30.2018
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Zastrzega prawo grup czesci część I, część II
Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy dwie części
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa „Gadżety promocyjne na potrzeby wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 w województwie opolskim, w tym materiały szkoleniowe i konferencyjne”. Część I „Wykonanie i dostawa materiałów szkoleniowych i konferencyjnych” - zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ dla części I. Część II „Wykonanie i dostawa toreb papierowych” - zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ dla części II. 2. W ramach zamówienia zostaną wykonane następujące materiały: Część I:  zestaw piśmienniczy – 200 szt.,  długopis metalowy – 2 500 szt.,  ołówek zwierzątko – 1 000 szt.,  pendrive opaska – 200 szt.,  pendrive – 200 szt,  opaski odblaskowe – 1 000 szt.,  smycze – 1 000 szt.,  piłeczki antystresowe – 1 000 szt. Część II:  torba papierowa – 1 000 szt.,  torba papierowa eko – 1 000 szt.
Cpv glowny przedmiot 39294100-0
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w dniach 20
Informacje na temat katalogow dot. II.8) 20 dni roboczych licząc od dnia ostatecznego zaakceptowania projektów materiałów przez Zamawiającego, zgodnie z ofertą Wykonawcy. Zgodnie z zapisami cz. I, cz. II IPU §3 „1. Termin wykonania umowy: zgodnie z ofertą Wykonawcy z dnia …………………. w ciągu …………. dni roboczych od ostatecznego zaakceptowania projektów materiałów przez Zamawiającego.”
Okreslenie warunkow Zamawiający nie określa warunku udziału w niniejszym postępowaniu.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie określa warunku udziału w niniejszym postępowaniu.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający nie określa warunku udziału w niniejszym postępowaniu.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 5 1
Art 24 ust 5 pkt 6 1
Art 24 ust 5 pkt 7 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Na podstawie Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia § 5 W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) Oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; (24.1.15) 2) Oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; (24.1.22) 3) Oświadczenia wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy; (24.5. 5 i 6) 4) Oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy; (24.5.7) 5) Oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716); 6) Oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. (24.1.23) Grupa kapitałowa. Zgodnie z treścią art. 24 ust. 11 ustawy PZP. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 51 ust. 1a, art. 57 ust. 1 lub art. 60d ust. 1, albo od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Zakresie warunkow udzialu Warunek - zastrzeżenie na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 1 PZP dla cz. I, II Zamawiający zastrzega w ogłoszeniu o zamówieniu, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz inni wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych, w szczególności: osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych Dz.U. 2018 poz. 511 ze zm. Zamawiający określa minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii nie mniejszy niż 30% osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostek. Na podstawie Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia § 11.2) W przypadku, o którym mowa w art. 22 ust. 2 ustawy zamawiający żąda dokumentów potwierdzających procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 pkt. 1 ustawy, zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawcę lub jego wyodrębnioną organizacyjnie jednostkę, która będzie realizowała zamówienie.
Inne dokumenty niewymienione Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: 1) WYPEŁNIONY FORMULARZ OFERTOWY sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ dla każdej części osobno. W formularzu ofertowym odpowiednio należy wskazać „TERMIN REALIZACJI”………….. Termin realizacji Zamawiający rozumie jako termin liczony od dnia ostatecznego zaakceptowania projektów kalendarzy przez Zamawiającego. • Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy PZP: ust. 1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. ust. 2 W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. -ust. 3 Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, o których mowa w ust.1. -ust. 4 Jeżeli oferta wykonawców, o których mowa w ust. 1, została wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współprace tych wykonawców. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w pkt VI.1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst „Cz.I IPU §8 1. Każda zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku co do treści oferty Wykonawcy: 1) W przypadku zmiany poglądowych wzorów oznakowania, Zamawiający przekaże Wykonawcy zaktualizowane logo do stosowania. Zmiana ta nie wymaga aneksowania umowy, wystarczające jest przekazanie Wykonawcy zaktualizowanego logotypu/ ciągu znaków, 2) w przypadku zmiany źródła finansowania umowy, kwota umowy pozostanie bez zmian, a Zamawiający zmieni tylko jej źródło finansowania oraz doda logo i informację o źródle finansowania, 3) gdy konieczna będzie zmiana sposobu realizacji umowy ze względów technologicznych, organizacyjnych, osobowych (w tym m.in. zmniejszenie liczby szkoleń, spotkań lub konferencji, zmniejszenie zakresu/ilości materiałów szkoleniowych lub konferencyjnych przekazywanych uczestnikom) Zamawiający może zmniejszyć przedmiot umowy max. o 10 % jego wartości brutto, 4) gdy zaistniały istotne zmiany okoliczności powodujące, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W tym przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. 3. Zamawiający może odstąpić od Umowy w przypadku: 1) gdy Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie spełniał wymagań stawianych w § 1 ust. 6 pkt. 1) niniejszej umowy, 2) uchylania się przez Wykonawcę od obowiązków określonych w § 1 ust. 6 pkt. 2) i 3), 3) w przypadkach, o których mowa w ust. 1 i 2 Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu faktycznego wykonania części Umowy. 4. Umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z uwzględnieniem art. 144. 5. W przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy odnośnie podmiotu, na którego zasoby Wykonawca się powoływał, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia; wg. Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 6. Pisemne zgłoszenie o zmianie osób przewidzianych do odbioru przedmiotu umowy nie stanowi zmiany postanowień niniejszej umowy i nie wymaga aneksu. Cz. II IPU §8 1. Każda zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku co do treści oferty Wykonawcy: 1) W przypadku zmiany poglądowych wzorów oznakowania, Zamawiający przekaże Wykonawcy zaktualizowane logo do stosowania. Zmiana ta nie wymaga aneksowania umowy, wystarczające jest przekazanie Wykonawcy zaktualizowanego logotypu/ ciągu znaków, 2) w przypadku zmiany źródła finansowania umowy, kwota umowy pozostanie bez zmian, a Zamawiający zmieni tylko jej źródło finansowania oraz doda logo i informację o źródle finansowania, 3) gdy konieczna będzie zmiana sposobu realizacji umowy ze względów technologicznych, organizacyjnych, osobowych (w tym m.in. zmniejszenie liczby szkoleń, spotkań lub konferencji, zmniejszenie ilości torebek przekazywanych uczestnikom) Zamawiający może zmniejszyć przedmiot umowy max. o 10 % jego wartości brutto, 4) gdy zaistniały istotne zmiany okoliczności powodujące, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W tym przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. 3. Zamawiający może odstąpić od Umowy w przypadku: 1) gdy Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie spełniał wymagań stawianych w § 1 ust. 6 pkt. 1) niniejszej umowy, 2) uchylania się przez Wykonawcę od obowiązków określonych w § 1 ust. 6 pkt. 2) i 3), 3) w przypadkach, o których mowa w ust. 1 i 2 Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu faktycznego wykonania części Umowy. 4. Umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z uwzględnieniem art. 144. 5. W przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy odnośnie podmiotu, na którego zasoby Wykonawca się powoływał, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia; wg. Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 6. Pisemne zgłoszenie o zmianie osób przewidzianych do odbioru przedmiotu umowy nie stanowi zmiany postanowień niniejszej umowy i nie wymaga aneksu.”
IV 4 4 data 2018-09-06T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 11:00
IV 4 4 jezyki Polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa „Wykonanie i dostawa materiałów szkoleniowych i konferencyjnych”
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39294100-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 20
Zalacznik informacje dodatkowe dot. pkt 4) 20 dni roboczych licząc od dnia ostatecznego zaakceptowania projektów materiałów przez Zamawiającego, zgodnie z ofertą Wykonawcy. Zgodnie z zapisami cz. I IPU §3 „1. Termin wykonania umowy: zgodnie z ofertą Wykonawcy z dnia …………………. w ciągu …………. dni roboczych od ostatecznego zaakceptowania projektów materiałów przez Zamawiającego.”
Zalacznik krotki opis Część I „Wykonanie i dostawa materiałów szkoleniowych i konferencyjnych” - zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ dla części I. 2. W ramach zamówienia zostaną wykonane następujące materiały: Część I:  zestaw piśmienniczy – 200 szt.,  długopis metalowy – 2 500 szt.,  ołówek zwierzątko – 1 000 szt.,  pendrive opaska – 200 szt.,  pendrive – 200 szt,  opaski odblaskowe – 1 000 szt.,  smycze – 1 000 szt.,  piłeczki antystresowe – 1 000 szt.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa „Wykonanie i dostawa toreb papierowych”
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39294100-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 20
Zalacznik informacje dodatkowe dot. pkt 4) 20 dni roboczych licząc od dnia ostatecznego zaakceptowania projektów materiałów przez Zamawiającego, zgodnie z ofertą Wykonawcy. Zgodnie z zapisami cz. II IPU §3 „1. Termin wykonania umowy: zgodnie z ofertą Wykonawcy z dnia …………………. w ciągu …………. dni roboczych od ostatecznego zaakceptowania projektów materiałów przez Zamawiającego.”
Zalacznik krotki opis Część II „Wykonanie i dostawa toreb papierowych” - zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ dla części II. W ramach zamówienia zostaną wykonane następujące materiały: Część II:  torba papierowa – 1 000 szt.,  torba papierowa eko – 1 000 szt.
  

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Termin realizacji
Znaczenie 40,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)