DOSTAWA I MONTAŻ WYPOSAŻENIA BUDYNKU LOKALNEGO CENTRUM ANIMACJI SPOŁECZNEJ ORAZ BUDYNKU MAGAZYNOWEGO - HANGARU NA SPRZĘT WODNY W ŁUKOWIE

Data publikacji 2020-09-21
Data zakończenia 2020-10-02 00:00:00
Instytucja Miasto Łuków
Miejscowość Łuków
Województwo lubelskie
Branża
  • Meble (włącznie z biurowymi), wyposażenie, urządzenia domowe (z wyłączeniem oświetlenia) i środki czyszczące

Szczegóły

Numer ogłoszenia 587127-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 390000002
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

5.4. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę wraz z montażem niezbędnego wyposażenia w meble, sprzęt AGD, sprzęty i urządzenia porządkowe oraz utrzymania czystości, łazienkowe uchwyty dla osób niepełnosprawnych, zewnętrzne wycieraczki systemowe do obuwia oraz wyposażenie w sprzęt P.POŻ dla:
5.4.1. przebudowanego budynku świetlico – stołówki ze zmianą przeznaczenia na Lokalne Centrum Animacji Społecznej z lokalizacją na terenie Zalewu Zimna Woda,
5.4.2. przebudowanego budynku magazynowego (hangaru) z odtworzeniem jego funkcji jako wypożyczalni wodnego sprzętu sportowo – rekreacyjnego z lokalizacją na terenie Zalewu Zimna Woda,
w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Odnowa zdegradowanej przestrzeni miejskiej prowadząca do rozwiązania zdiagnozowanych problemów społecznych w mieście Łuków” współfinansowanego ze środków europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 13 Infrastruktura społeczna, Działania 13.3 Rewitalizacja obszarów miejskich.
5.5. Przedsięwzięcie obejmuje swym zakresem dostawę, montaż oraz uruchomienie wyposażenia:
5.5.1. budynku Lokalnego Centrum Animacji Społecznej, którego zakres rzeczowy obejmuje zakup, dostawę i montaż sprzętu AGD, mebli i akcesoriów do pomieszczeń sanitarnych, socjalnych i gospodarczych, szatni, zaplecza kuchennego, sali warsztatów kulinarnych, pokoju instruktorów, administaracji oraz dostawę sprzętów komunalnych, PPOŻ i sporządzeniem instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego wraz z dostawą i montażem wszelkich oznaczeń, tabliczek, itp. wymaganych przedmiotową instrukcją. Każdy sprzęt elektroinstalacyjny winien posiadać instrukcję obsługi sporządzoną w języku polskim.
5.5.2. budynku magazynowego - hangaru, którego zakres rzeczowy obejmuje zakup, dostawę i montaż sprzętu AGD, mebli i akcesoriów do pomieszczeń socjalnych, gospodarczych, administracyjnych, ratowników, na sprzęt pływający i narciarski, węzła sanitarnego oraz dostawę sprzętów komunalnych, PPOŻ i sporządzeniem instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego wraz z dostawą i montażem wszelkich oznaczeń, tabliczek, itp. wymaganych przedmiotową instrukcją. Każdy sprzęt elektroinstalacyjny winien posiadać instrukcję obsługi sporządzoną w języku polskim.
5.6. Wykonawca po podpisaniu umowy, a przed realizacją zamówienia zobowiązany jest do dokonania pomiarów pomieszczeń, w których realizowany będzie przedmiot Zamówienia w celu weryfikacji wymiarów mebli.
5.7. W ramach zadania Wykonawca dostosuje dostarczane meble (średnica otworów, lokalizacja) do urządzeń sanitarnych tj. umywalki, wężyki, kolanka objęte dostawą wg oddzielnego Zamówienia.
5.8. Wszystkie dostarczone materiały, montowane urządzenia i elementy wyposażenia, muszą być dopuszczone do stosowania w budownictwie w Polsce i posiadać właściwe atesty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości i dopuszczenia oraz inne dokumenty potwierdzające, że spełnia wszelkie normy i wymagania dla niego przewidziane prawem.
5.9. Jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy uszkodzone lub zabrudzone zostaną elementy budynku np. stolarka drzwiowa, ściany, podłogi, inne Wykonawca robót zobowiązany będzie do naprawienia szkody i przywrócenie do stanu pierwotnego.
5.10. Dostarczone meble, sprzęt AGD, P.POŻ oraz pozostałe urządzenia muszą być fabrycznie nowe, wykonane zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, gotowe do użytku oraz ustawione w pomieszczeniach i miejscach, wg rzutów wskazanych w dokumentacji projektowej lub wskazanych przez Zamawiającego.
5.11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia została zawarty w Tomie III SIWZ.
5.12. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorach umów zawartych w Tomie II SIWZ.
5.13. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia opisano materiały lub urządzenia za pomocą podania nazwy ich producenta, patentów lub pochodzenia, to w odniesieniu do tych materiałów lub urządzeń, Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie, innych równoważnych materiałów lub urządzeń pod warunkiem posiadania przez nie parametrów nie gorszych niż materiały lub urządzenia, które one zastępują. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia pojawią się ewentualnie wskazania znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkt dostarczany przez konkretnego Wykonawcę, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Oferowane materiały i urządzenia muszą być równoważne jakościowo tym podanym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty.
5.14. Miejscem dostawy jest:
Teren Zalewu Zimna Woda przy ul. Turystycznej, 21-400 Łuków.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 4d2fbbe0-a579-4268-ba09-f007c49a5653
Biuletyn 587127-N-2020
Zamawiajacy nazwa Miasto Łuków
Regon 00000000000000
Zamawiajacy adres ulica ul. Piłsudskiego
Zamawiajacy adres numer domu 17
Zamawiajacy miejscowosc Łuków
Zamawiajacy kod pocztowy 21-400
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo lubelskie
Zamawiajacy email info@um.lukow.pl
Adres strony url www.lukow.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Odnowa zdegradowanej przestrzeni miejskiej prowadząca do rozwiązania zdiagnozowanych problemów społecznych w mieście Łuków
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Zamieszczona bedzie specyfikacja https://umlukow.bip.lubelskie.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Składanie ofert odbywa się w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca.
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Urząd Miasta Łuków, ul. Piłsudskiego 17 21-400 Łuków, pok. nr 109 Sekretariat
Nazwa nadana zamowieniu DOSTAWA I MONTAŻ WYPOSAŻENIA BUDYNKU LOKALNEGO CENTRUM ANIMACJI SPOŁECZNEJ ORAZ BUDYNKU MAGAZYNOWEGO - HANGARU NA SPRZĘT WODNY W ŁUKOWIE
Numer referencyjny ZP.271.15.2020
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu 5.4. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę wraz z montażem niezbędnego wyposażenia w meble, sprzęt AGD, sprzęty i urządzenia porządkowe oraz utrzymania czystości, łazienkowe uchwyty dla osób niepełnosprawnych, zewnętrzne wycieraczki systemowe do obuwia oraz wyposażenie w sprzęt P.POŻ dla: 5.4.1. przebudowanego budynku świetlico – stołówki ze zmianą przeznaczenia na Lokalne Centrum Animacji Społecznej z lokalizacją na terenie Zalewu Zimna Woda, 5.4.2. przebudowanego budynku magazynowego (hangaru) z odtworzeniem jego funkcji jako wypożyczalni wodnego sprzętu sportowo – rekreacyjnego z lokalizacją na terenie Zalewu Zimna Woda, w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Odnowa zdegradowanej przestrzeni miejskiej prowadząca do rozwiązania zdiagnozowanych problemów społecznych w mieście Łuków” współfinansowanego ze środków europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 13 Infrastruktura społeczna, Działania 13.3 Rewitalizacja obszarów miejskich. 5.5. Przedsięwzięcie obejmuje swym zakresem dostawę, montaż oraz uruchomienie wyposażenia: 5.5.1. budynku Lokalnego Centrum Animacji Społecznej, którego zakres rzeczowy obejmuje zakup, dostawę i montaż sprzętu AGD, mebli i akcesoriów do pomieszczeń sanitarnych, socjalnych i gospodarczych, szatni, zaplecza kuchennego, sali warsztatów kulinarnych, pokoju instruktorów, administaracji oraz dostawę sprzętów komunalnych, PPOŻ i sporządzeniem instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego wraz z dostawą i montażem wszelkich oznaczeń, tabliczek, itp. wymaganych przedmiotową instrukcją. Każdy sprzęt elektroinstalacyjny winien posiadać instrukcję obsługi sporządzoną w języku polskim. 5.5.2. budynku magazynowego - hangaru, którego zakres rzeczowy obejmuje zakup, dostawę i montaż sprzętu AGD, mebli i akcesoriów do pomieszczeń socjalnych, gospodarczych, administracyjnych, ratowników, na sprzęt pływający i narciarski, węzła sanitarnego oraz dostawę sprzętów komunalnych, PPOŻ i sporządzeniem instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego wraz z dostawą i montażem wszelkich oznaczeń, tabliczek, itp. wymaganych przedmiotową instrukcją. Każdy sprzęt elektroinstalacyjny winien posiadać instrukcję obsługi sporządzoną w języku polskim. 5.6. Wykonawca po podpisaniu umowy, a przed realizacją zamówienia zobowiązany jest do dokonania pomiarów pomieszczeń, w których realizowany będzie przedmiot Zamówienia w celu weryfikacji wymiarów mebli. 5.7. W ramach zadania Wykonawca dostosuje dostarczane meble (średnica otworów, lokalizacja) do urządzeń sanitarnych tj. umywalki, wężyki, kolanka objęte dostawą wg oddzielnego Zamówienia. 5.8. Wszystkie dostarczone materiały, montowane urządzenia i elementy wyposażenia, muszą być dopuszczone do stosowania w budownictwie w Polsce i posiadać właściwe atesty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości i dopuszczenia oraz inne dokumenty potwierdzające, że spełnia wszelkie normy i wymagania dla niego przewidziane prawem. 5.9. Jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy uszkodzone lub zabrudzone zostaną elementy budynku np. stolarka drzwiowa, ściany, podłogi, inne Wykonawca robót zobowiązany będzie do naprawienia szkody i przywrócenie do stanu pierwotnego. 5.10. Dostarczone meble, sprzęt AGD, P.POŻ oraz pozostałe urządzenia muszą być fabrycznie nowe, wykonane zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, gotowe do użytku oraz ustawione w pomieszczeniach i miejscach, wg rzutów wskazanych w dokumentacji projektowej lub wskazanych przez Zamawiającego. 5.11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia została zawarty w Tomie III SIWZ. 5.12. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorach umów zawartych w Tomie II SIWZ. 5.13. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia opisano materiały lub urządzenia za pomocą podania nazwy ich producenta, patentów lub pochodzenia, to w odniesieniu do tych materiałów lub urządzeń, Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie, innych równoważnych materiałów lub urządzeń pod warunkiem posiadania przez nie parametrów nie gorszych niż materiały lub urządzenia, które one zastępują. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia pojawią się ewentualnie wskazania znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkt dostarczany przez konkretnego Wykonawcę, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Oferowane materiały i urządzenia muszą być równoważne jakościowo tym podanym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty. 5.14. Miejscem dostawy jest: Teren Zalewu Zimna Woda przy ul. Turystycznej, 21-400 Łuków.
Cpv glowny przedmiot 39000000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2020-12-18T00:00:00+01:00
Okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Czy oswiadczenie spelnienie kryteriow 1
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1.1. Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy jest możliwa w przypadkach określonych w art. 144 Pzp. 1.2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany. 1.3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian umowy w związku z okolicznościami niezawinionymi przez Wykonawcę ani osobami, którymi się posługiwał przy wykonaniu przedmiotu umowy, z wyłączeniem zmian dotyczących przedmiotu umowy, w następujących przypadkach: 1.3.1. zmiany przepisów mających zastosowanie przy wykonaniu umowy; 1.3.2. zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy za odpowiednim obniżeniem wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli wystąpią uzasadnione okoliczności nie dające się wcześniej przewidzieć i pozwolą na wykonanie przedmiotu umowy, tak by w pełni służył celowi, 1.3.3. zastosowania ulepszeń w stosunku do przedmiotu umowy, gdy przyniosą wymierne korzyści Zamawiającemu a nie zmieniają wartości umowy; 1.3.4. co do zmiany terminu okresu trwania gwarancji jakości, gdy po podpisaniu umowy doszło do wydłużenia okresu gwarancyjnego przez producenta; 1.3.5. zaistnienia siły wyższej tj. ograniczeń związanych ze stanem epidemii COVID-19. 1.3.6. zaistnienia innych okoliczności prawnych lub technicznych, skutkujących niemożliwością wykonania lub należytego wykonania Umowy zgodnie z jej postanowieniami, 1.3.7. nadzwyczajnej zmiany okoliczności, o których mowa w art. 357[1] § 1 Kodeksu cywilnego. 1.4. W przypadku nie oddania do użytku budynku, Zamawiający wskaże alternatywny adres dostawy na terenie Miasta Łuków a termin wykonania umowy zostanie wydłużony o czas niezbędny na montaż mebli i wyposażenia jednak nie dłuższy niż czas wynikający z opóźnienia jaki upłynie pomiędzy terminem wynikającym z umowy budowy a faktycznym terminem oddania budynku. 1.5. Każda zmiana umowy może nastąpić jedynie za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności. 1.6. Nie stanowią zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ust. 1 ustawy Pzp następujące zmiany: 1.6.1. danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy, w szczególności zmiana numeru rachunku bankowego, 1.6.2. danych teleadresowych, 1.6.3. danych rejestrowych.
IV 4 4 data 2020-10-02T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 11:00
IV 4 5 okres 30
IV 6 6 W ogłoszeniu Zamawiający zastosował informację zgodną z siwz.

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Dostawa i montaż wyposażenia budynku Lokalnego Centrum Animacji Społecznej.
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39000000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2020-12-18T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż oraz uruchomienie wyposażenia budynku Lokalnego Centrum Animacji Społecznej, którego zakres rzeczowy obejmuje zakup, dostawę i montaż sprzętu AGD, mebli i akcesoriów do pomieszczeń sanitarnych, socjalnych i gospodarczych, szatni, zaplecza kuchennego, sali warsztatów kulinarnych, pokoju instruktorów, administaracji oraz dostawę sprzętów komunalnych, PPOŻ i sporządzeniem instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego wraz z dostawą i montażem wszelkich oznaczeń, tabliczek, itp. wymaganych przedmiotową instrukcją. Każdy sprzęt elektroinstalacyjny winien posiadać instrukcję obsługi sporządzoną w języku polskim. Zakres Zamówienia obejmuje:  dostawę i montaż wyposażenia węzłów sanitarnych,  dostawę i montaż wyposażenia szatni,  dostawę i montaż wyposażenia zaplecza kuchennego,  dostawę i montaż wyposażenia pomieszczenia warsztatów kulinarnych,  dostawę i montaż wyposażenia pomieszczeń gospodarczych i socjalnych,  dostawę i montaż wyposażenia p.poż,  dostawę i montaż wyposażenia zaplecza administracyjnego i pokoju instruktorów.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Dostawa i montaż wyposażenia budynku magazynowego - hangaru na sprzęt wodny
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39000000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2020-12-18T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż oraz uruchomienie wyposażenia budynku magazynowego - hangaru, którego zakres rzeczowy obejmuje zakup, dostawę i montaż sprzętu AGD, mebli i akcesoriów do pomieszczeń socjalnych, gospodarczych, administracyjnych, ratowników, na sprzęt pływający i narciarski, węzła sanitarnego oraz dostawę sprzętów komunalnych, PPOŻ i sporządzeniem instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego wraz z dostawą i montażem wszelkich oznaczeń, tabliczek, itp. wymaganych przedmiotową instrukcją. Każdy sprzęt elektroinstalacyjny winien posiadać instrukcję obsługi sporządzoną w języku polskim. Zakres Zamówienia obejmuje:  dostawę i montaż wyposażenia węzłów sanitarnych,  dostawę i montaż wyposażenia pomieszczeń socjalnych oraz gospodarczych,  dostawę i montaż wyposażenia na sprzęt pływający,  dostawę i montaż wyposażenia na sprzęt narciarski,  dostawę i montaż wyposażenia p.poż  dostawę i montaż wyposażenia zaplecza administracyjnego i pomieszczeń ratowników.
  

Criterion

Kryteria termin gwarancji
Znaczenie 40,00
  
Kryteria cena
Znaczenie 60,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)