GuidZP400 |
dc7d92f8-13d1-4b32-a687-70cd319976d7
|
Biuletyn |
759757-N-2020
|
Zamawiajacy nazwa |
Dowództwo 1 Brygady Logistycznej
|
Regon |
93171090000000
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Powstańców Warszawy
|
Zamawiajacy adres numer domu |
2
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Bydgoszcz
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
85-915
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
kujawsko-pomorskie
|
Zamawiajacy telefon |
261411640
|
Zamawiajacy fax |
261411234
|
Zamawiajacy email |
1blog.zampub@ron.mil.pl
|
Adres strony url |
https://platformazakupowa.pl/pn/1blog
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
3
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
https://platformazakupowa.pl/pn/1blog
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
Tak
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
ul. Powstańców Warszawy 2, 85-915 Bydgoszcz
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Dostawa żywności – mleko i przetwory mleczne na 2021 rok
|
Numer referencyjny |
02/Żyw/D/20
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Zastrzega prawo grup czesci |
nie dotyczy
|
Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy |
nie dotyczy
|
Okreslenie przedmiotu |
Sukcesywne dostawy mleka i przetworów mlecznych na 2021 rok w 30 pozycjach.
|
Cpv glowny przedmiot |
15000000-8
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Data zakonczenia |
2021-12-30T00:00:00+01:00
|
Okreslenie warunkow |
Warunek będzie spełniony jeżeli wykonawca będzie nadzorowany przez właściwego miejscowo Państwowego Lekarza Weterynarii lub Inspektora Sanitarnego lub Inspektora Weterynaryjnego lub Inspektora Jakości Handlowej lub Inspektora WOMP oraz spełni wymogi bezpieczeństwa żywności i wymogi HACCP;
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Warunek będzie spełniony na podstawie dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej zamówienia 138000,00 zł,
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Warunek ten będzie spełniony jeżeli wykonawca będzie dysponował co najmniej 1 środkiem transportu przystosowanym do przewozu żywności zgodnie z wymogami HACCP lub dopuszczonym przez właściwy organ.
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 2 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 4 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
1.W celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy, że wykonawca nie podlega wykluczeniu wraz z ofertą Wykonawca (podwykonawca, któremu wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a na którego zdolnościach lub sytuacji nie polega, zwanego dalej podwykonawcą) zgodnie z § 5 Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może zadąć zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126 ze zm.), złoży aktualne na dzień złożenia następujące oświadczenia i dokumenty:1) odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 2) Jeżeli wykonawca (podwykonawca) ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 1) składa dokument wystawiony w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości 3) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca (podwykonawca) ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.2.W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu 1) Dokument potwierdzający, że wykonawca znajduje się pod nadzorem właściwego organu wymienionego na przykład:- Obowiązującą decyzję administracyjną właściwego powiatowego lekarza weterynarii w sprawie zatwierdzania, warunkowego zatwierdzania albo przedłużania warunkowego zatwierdzania zakładów, wydaną zgodnie z art. 20 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 grudnia 2005r. o produktach pochodzenia zwierzęcego (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 824 ze zm.)
lub - Obowiązującą decyzję administracyjną właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej w sprawie zatwierdzania, warunkowego zatwierdzania, przedłużania warunkowego zatwierdzania zakładów, które produkują
lub wprowadzają do obrotu żywność pochodzenia nie zwierzęcego lub wprowadzają do obrotu produkty pochodzenia zwierzęcego, nie objęte urzędową kontrolą organów Inspekcji Weterynaryjnej, zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz.1252 ze zm.) lub - Zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów zgodne z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 maja 2007r., w sprawie wzorów dokumentów dotyczących rejestracji i zatwierdzania zakładów produkujących lub wprowadzających do obrotu żywność podlegających urzędowej kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2007r. Nr 106, poz. 730 ze zm.). lub inne stosowne do wymienionych w rozdziale VI. pkt 3. ppkt 1)a).oraz- certyfikat systemu HACCP wydany przez firmy posiadające akredytację
i uprawnienia Polskiego Centrum Akredytacji z siedzibą w Warszawie lub Krajowej Organizacji Akredytacyjnej dla danego kraju, albo zaświadczenia właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej (PIS) lub organu Inspekcji Weterynaryjnej o sprawowaniu nadzoru nad stosowaniem wdrożonego systemu HACCP b) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości, co najmniej 100 000,00 zł, c) wykaz środków transportu przystosowanych do przewozu żywności zgodnie z wymogami HACCP (wzór wykazu: załącznik nr 6 do SIWZ) wraz z dokumentem wystawionym przez organ nadzoru dopuszczający wskazany, co najmniej 1 (jeden) środek transportu przystosowany do przewozu żywności zgodnie z wymogami HACCP.d) Ewentualne zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia wykonawcy swoich zasobów;
|
Zakresie warunkow udzialu |
nie dotyczy
|
Zakresie kryteriow selekcji |
nie dotyczy
|
Wykaz potwierdzenie okolicznosci |
nie dotyczy
|
Inne dokumenty niewymienione |
1.Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wykonawca, który zamierza powierzyć część zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem, na którego zdolności polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. 2.Wykonawca, który zamierza powierzyć część zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem, na którego zdolności polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. 3.Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy przekazuje zamawiającemu oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź in¬formacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Brak oświadczenia stanowi podstawę do wykluczenia wykonawcy z postępowania. Wzór treści oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Uwaga: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają oświadczenie każdy oddzielnie.
4.W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie, zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu.
|
IV IstotnePostanowienia |
Zgodnie z treścią oferty według ogõlnych warunkõw umowy przedstawionych w załączniku nr 7 do SIWZ.
|
IV 4 14 |
1.Wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny ofertowej. 2.Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku formach wymienionych w art. 148 ust.1 pkt. 1 - 5 ustawy. Zabezpieczenie należy wnieść oddzielnie za każdą część zamówienia. Zgodnie z art. 94 ust. 3 ustawy, uchylanie się wykonawcy od wniesienia zabezpieczenia uniemożliwia podpisanie umowy. 3.Zabezpieczenie wnoszone w innej formie niż pieniężna musi zawierać: 1)sformułowanie zobowiązania gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty zobowiązania na pierwsze żądanie zapłaty, w przypadku gdy wykonawca: a)odmówi wykonywania umowy,b) nie wykonuje umowy w terminach ; c) wykonuje przedmiot zamówienia objęty umową z nienależytą starannością w szczególności nie przestrzega przepisów regulujących jego wykonywanie przez Wykonawcę; d)spowoduje przez swoje działanie powstanie szkody w mieniu lub zdrowiu. 2) terminy ważności zabezpieczenia gwarantujące wypłatę zgodnie z terminami zwrotu zabezpieczenia określonymi w art. 151 ust. 1 ustawy.3) Zamawiający na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady nie pozostawi żadnej kwoty.4) Gwarancja jest bezwarunkowa wtedy gdy zamawiający nie musi uzasadniać żądania zapłaty z tej gwarancji, a gwarant nie może badać podstaw, tj. zasadności takiego żądania. Jest on zobowiązany dokonać zapłaty jedynie w oparciu o oświadczenie zamawiającego, iż zaistniały okoliczności uzasadniające taką wypłatę. 5) Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach określonych w art. 148 ust.2 pkt. 1- 3 ustawy. 6) Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy:.08 1010 1078 0059 3313 9120 0000 z adnotacją: Zabezpieczenie należytego wykonania umowy na Sukcesywne dostawy żywności - Mleko i przetwory mleczne – nr sprawy 02/Żyw/D/20
|
IV 4 4 data |
2020-12-09T00:00:00+01:00
|
IV 4 4 godzina |
09:00
|
IV 4 4 jezyki |
język polski
|
IV 4 5 okres |
30
|
IV 4 17 |
1
|
IV 6 6 |
1.Postępowanie prowadzone jest w formie pisemnej w języku polskim.2.Forma pisemna zastrzeżona jest dla złożenia oferty wraz z załącznikami, w tym oświadczeń, dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z postępowania oraz pełnomocnictwa, dostarczane na każdym etapie postępowania. 3.Wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują za pomocą platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl/pn/1blog z zastrzeżeniem pkt. VII. 2. Powyższe winno być załączone do wiadomości e-mail w formie skanu. W przypadku utrudnień związanych z dostępem do środków elektronicznych dopuszcza się komunikację faksem na nr 261 411 234. Na żądanie drugiej strony należy niezwłocznie potwierdzić fakt ich otrzymania. 4.Oświadczenia, dotyczące wykonawcy (podwykonawcy) i innych podmiotów, składane są w oryginale. Inne dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę zgodnie z § 14 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia ( Dz. U. z 2016 r poz. 1126 z późn. zm. ). Zamawiający dopuszcza złożenie dokumentów, oświadczeń składanych w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia za pomocą platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl/pn/1blog opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 5. Komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się pisemnie za pośrednictwem kancelarii zamawiającego lub elektronicznie za pomocą platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl/pn/1blog natomiast w przypadku utrudnień związanych z dostępem do ww. środków dopuszcza się komunikację za pomocą faksu nr 261 411 234. 7.Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. 8. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dowództwo 1 Brygady Logistycznej (D1.Blog), 85-915 Bydgoszcz, ul. Powstańców Warszawy 2, tel. 261 411 600; 2) Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w D1.BLog jest Pani Agnieszka Piórkowska, kontakt: tel. 261 411 292, email: 1blog.ido@ron.mil.pl ; 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego sprawa nr 02/Żyw/D/20 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), dalej „ustawą”; 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 8) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; *** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 8.Opis sposobu przygotowania ofert:1)Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w języku polskim, napisaną w sposób trwały na maszynie lub komputerze. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej. 2)Oferta wraz z załącznikami powinna być napisana w języku polskim
i złożona w formie oryginału na formularzu oferty (załącznik nr 2 do SIWZ) stanowiącym integralną część niniejszej SIWZ. Powinna zawierać wszystkie wymagane w niniejszym SIWZ oświadczenia i dokumenty, bez dokonywania w ich treści jakichkolwiek zastrzeżeń lub zmian ze strony wykonawcy. Zamawiający dopuszcza, aby wykonawca sporządził ofertę oraz złożył wymagane oświadczenie na własnym formularzu pod warunkiem, że ich treść odpowiadać będzie warunkom określonym przez Zamawiającego w niniejszej specyfikacji i ustawie. 3)Treść oferty wraz z jej elementami musi odpowiadać treści SIWZ, spełniać wymogi w niej określone, być zgodna z ustawą oraz musi być podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy.4)Wraz z ofertą w rozumieniu art. 66 § 1 k.c. i uchwały SN z dnia 21.10.2005 r. III CZP 74/05, należy w kopercie złożyć: a)wymagane oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz potwierdzające brak podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania oraz inne dokumenty wymagane w SIWZ; b) ewentualne pełnomocnictwo do reprezentowania i do zawarcia umowy.5)Wykonawca poinformuje Zamawiającego czy jest małym czy średnim przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.
6)Wraz z ofertą Wykonawca złoży oświadczenie wymagane od wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO. Wzór treści oświadczenia stanowi (załącznik nr 6 do SIWZ).7) Pierwsza strona złożonych dokumentów powinna zawierać spis treści. Strony powinny być ponumerowane i trwale spięte/zszyte.
8)Dokumenty, oświadczenia i oferta muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy. Zamawiający żąda, aby wykonawca do oferty dołączył dokument, z którego będzie wynikać uprawnienie do składania oświadczeń woli (podpisywania oferty). Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby składającej oświadczenie woli nie wynika z załączonego dokumentu, do oferty należy dołączyć także pełnomocnictwo. Podmioty występujące wspólnie przedstawią pełnomocnictwo do ich reprezentowania albo do reprezentowania i zawarcia umowy. Pełnomocnictwa powinny być przedstawione w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie. 9) Oświadczenia, o których mowa w SIWZ, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. Pozostałe dokumenty, inne niż oświadczenia, o których mowa w zdaniu powyżej, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 10) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poprzez oryginał należy rozumieć dokument podpisany przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione. W przypadku złożenia dokumentów w formie elektronicznej za pomocą platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl/pn/1blog w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje
w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione. 11) Dokumenty, o których mowa w SIWZ oraz oświadczenia powinny być składane
w formie pisemnej, w oryginale lub kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem. 12)Zapis za zgodność z oryginałem umieszczony na pierwszej stronie dokumentu wielostronicowego powinien zawierać informacje jakie numery stron potwierdza. 13)Dokumenty z datą wystawienia inną niż wymagane w SIWZ muszą być potwierdzone przez właściwy organ, jako nadal aktualne. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów np. jeśli przedstawione kserokopie będą nieczytelne lub będą wzbudzać wątpliwości co do ich prawdziwości. 14)Dokumenty sporządzone w języku obcym powinny być złożone wraz
z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.15) Poprawki, podkreślenia i podkolorowania powinny być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby uprawnionej do reprezentowania oferenta. Podpisy nieczytelne powinny dać się jednoznacznie zidentyfikować.16) Na kopercie (opakowaniu), w której zawarto ofertę wraz z oświadczeniami, należy umieścić nazwę i adres wykonawcy. Taką kopertę (opakowanie) należy opisać: Oferta na przetarg na Sukcesywna dostawa żywności - Mleko i przetwory mleczne sprawa 02/Żyw/D/20 z dopiskiem: nie otwierać przed 09.12.2020 r.
godz. 10:00.17) Na kopercie (opakowaniu), w której zawarto dokumenty przesyłane na żądanie zamawiającego należy umieścić nazwę i adres wykonawcy. Taką kopertę (opakowanie) należy opisać: Dokumenty, sprawa 02/Żyw/D/20. 18) Dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa powinny być umieszczone w oddzielnej kopercie z napisem „Tajemnica przedsiębiorstwa”.19) Przez tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. Nr 1010 z późn. zm.), rozumie się informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzania nimi podjął, przy zachowaniu należytej staranności, działania w celu utrzymania ich w poufności. 20)Zamawiający informuje, że w przypadku, kiedy Wykonawca otrzymaod niego wezwanie w trybie art. 90 ustawy, a złożone przez niego wyjaśnienia i/lub dowody stanowić będą tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawcy będzie przysługiwało prawo zastrzeżenia ich, jako tajemnica przedsiębiorstwa. Przedmiotowe zastrzeżenie zamawiający uzna za skuteczne wyłącznie w sytuacji, kiedy Wykonawca oprócz samego zastrzeżenia, jednocześnie wykaże, iż dane informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.9. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert: 1)Ofertę wraz z oświadczeniem o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnianiu warunków udziału i dokumentami należy przesłać na adres Zamawiającego lub złożyć w jego siedzibie przy ul. Powstańców Warszawy 2 w Bydgoszczy w kancelarii budynek nr 8 na parterze (otwarta w godz. od 07:00 do 15:00, w piątki do13:00), wejście przez biuro przepustek po wystawieniu przepustki. 2) Do oferty należy dołączyć wszystkie wymagane w SIWZ dokumenty. 3)Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 09.12.2020 r. o godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego jak wyżej, budynek nr 1, p. 110-111, (pomieszczenia sekcji zamówień publicznych).4) Termin przesłania żądanych dokumentów i pozostałych oświadczeń określony zostanie w piśmie przesłanym wykonawcy.5) Otwarcie ofert jest jawne.
a)Wykonawcy, którzy wyrażają chęć udziału w czynności otwarcia ofert, zobowiązani są do przybycia na Biuro Przepustek Dowództwa 1. Brygady Logistycznej w Bydgoszczy, ul. Powstańców Warszawy 2, 85-915 Bydgoszcz, odpowiednio wcześniej, celem wystawienia dokumentu upoważniającego do wejścia na teren jednostki wojskowej. Wykonawcy zostaną odebrani 10 min. przed terminem otwarcia ofert i doprowadzeni przez osobę upoważnioną na miejsce otwarcia ofert. b) W przypadku, gdy wykonawca lub osoba delegowana przez wykonawcę, nie posiada obywatelstwa polskiego, wejście na teren jednostki wojskowej możliwe będzie zgodnie z postanowieniami Decyzji Nr 19/MON Ministra Obrony Narodowej w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej, tj. na podstawie Pozwolenia Jednorazowego wydanego przez Dowódcę jednostki wojskowej poprzedzonego pozytywną opinią Dyrektora Zarządu Operacyjnego Służby Kontrwywiadu Wojskowego.
|