Świadczenie usług doradztwa w realizacji projektu pn. „Wdrożenie e-usług w Mazowieckim Szpitalu Specjalistycznym Sp. z o.o.”, zwanego dalej Projektem, na rzecz Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego Sp. z o.o. w Radomiu

Data publikacji 2018-03-12
Data zakończenia 2018-03-20 00:00:00
Instytucja Mazowiecki Szpital Specjalistyczny Sp. z o.o z siedzibą w Radomiu
Miejscowość Radom
Województwo mazowieckie
Branża
  • Usługi doradcze w zakresie systemów i doradztwo techniczne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 530072-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 722200003
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa w realizacji projektu pn. „Wdrożenie e-usług w Mazowieckim Szpitalu Specjalistycznym Sp. z o.o.”, zwanego dalej Projektem, na rzecz Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego Sp. z o.o. w Radomiu, zwanego dalej Zamawiającym /Szpitalem.
Usługi świadczone będą w podziale na:
a) Etap A – Przygotowanie pełnej dokumentacji projektu wymaganej prawem krajowym bądź wspólnotowym, niezbędnej dla jego realizacji, w tym m.in. sporządzenie szczegółowych opisów przedmiotów zamówienia w ujęciu funkcjonalnym i technicznym dla postępowań o zamówienia publiczne a także nadzór nad przebiegiem procedur przetargowych,
b) Etap B – Doradztwo techniczne związane z realizacją przedmiotu zamówienia.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 8f43a087-84be-43e7-b794-8ebab1760012
Biuletyn 530072-N-2018
Zamawiajacy nazwa Mazowiecki Szpital Specjalistyczny Sp. z o.o z siedzibą w Radomiu
Regon 67020935600000
Zamawiajacy adres ulica ul. Juliana Aleksandrowicza
Zamawiajacy adres numer domu 5
Zamawiajacy miejscowosc Radom
Zamawiajacy kod pocztowy 26617
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon (48) 361 39 00
Zamawiajacy fax (48) 345 11 18, 3451043
Zamawiajacy email dzp@wss.com.pl
Adres strony url www.wss.com.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Wdrożenie e-usług w Mazowieckim Szpitalu Specjalistycznym Sp. z o.o.
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.wss.com.pl
Wymagane przeslanie ofert inny za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście lub za pośrednictwem posłańca.
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Mazowiecki Szpital Specjalistyczny Sp. z o.o. ul. Aleksandrowicza 5, 26-617 Radom, Dział Zamówień Publicznych pokój nr 60
Nazwa nadana zamowieniu Świadczenie usług doradztwa w realizacji projektu pn. „Wdrożenie e-usług w Mazowieckim Szpitalu Specjalistycznym Sp. z o.o.”, zwanego dalej Projektem, na rzecz Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego Sp. z o.o. w Radomiu
Numer referencyjny DZP.341.14.2018
Rodzaj zamowienia 2
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa w realizacji projektu pn. „Wdrożenie e-usług w Mazowieckim Szpitalu Specjalistycznym Sp. z o.o.”, zwanego dalej Projektem, na rzecz Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego Sp. z o.o. w Radomiu, zwanego dalej Zamawiającym /Szpitalem. Usługi świadczone będą w podziale na: a) Etap A – Przygotowanie pełnej dokumentacji projektu wymaganej prawem krajowym bądź wspólnotowym, niezbędnej dla jego realizacji, w tym m.in. sporządzenie szczegółowych opisów przedmiotów zamówienia w ujęciu funkcjonalnym i technicznym dla postępowań o zamówienia publiczne a także nadzór nad przebiegiem procedur przetargowych, b) Etap B – Doradztwo techniczne związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
Cpv glowny przedmiot 72220000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Waluta calosc PLN
Data zakonczenia 2019-06-30T00:00:00+02:00
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 350.000,00 zł brutto (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto).
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow 1. Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał: a. co najmniej 3 usługi doradcze dla realizacji projektów informatyzacji jednostek ochrony zdrowia o wartości co najmniej 3.500.000,00 zł brutto (słownie: trzy miliony pięćset tysięcy złotych brutto) każda; b. co najmniej 3 usługi doradcze w realizacji projektów, w ramach których przygotował dokumentację zamówienia publicznego i nadzorował realizację umowy (w ramach tego zamówienia); W ramach każdej z usług przynajmniej jedna usługa obejmowała uruchomienie sprzętu teleinformatycznego przekraczająca kwotę 600.000,00 złotych brutto (słownie: sześćset tysięcy złotych brutto) dla podmiotu leczniczego; c. co najmniej 3 usługi doradcze w realizacji projektów dotyczących wdrożenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej dla podmiotu leczniczego, w tym co najmniej jedna o wartości co najmniej 3.500.000,00 zł brutto (słownie: trzy miliony pięćset tysięcy złotych brutto); d. co najmniej 3 usługi, w ramach których opracował specyfikacje wymagań funkcjonalnych dla medycznego systemu informatycznego dla podmiotu leczniczego, w tym co najmniej jedna o wartości co najmniej 3.500.000,00 zł brutto (słownie: trzy miliony pięćset tysięcy złotych brutto). Na spełnienie tego warunku Zamawiający wskazuje systemy klasy HIS i ERP jako medyczne systemy informatyczne; e. co najmniej 3 usługi zarządzania projektowaniem i wytworzeniem systemu informatycznego zgodnie z metodyką „projektowania zorientowanego na użytkownika”. Przynajmniej jedna usługa dotyczy systemów gromadzenia i wymiany jednostkowych danych medycznych; f. co najmniej 3 usługi doradcze w realizacji projektów, których celem było m.in. zaprojektowanie funkcjonalności systemu informatycznego udostępniającego co najmniej jedna e-usługa na poziomie zaawansowania – transakcja, tj. trzeci stopień w ogólnie przyjętej pięciostopniowej skali dojrzałości e-usług. Wartość projektu, w ramach którego wytworzono lub wytwarza się taki system powinna wynosić, co najmniej 3.500.000,00 zł brutto (słownie: trzy miliony pięćset tysięcy złotych brutto); g. co najmniej 1 usługa polegające na analizie struktury organizacyjnej podmiotu leczniczego obejmującej m.in. identyfikację procesów, realizowanych zadań w komórkach organizacyjnych oraz przepływu informacji w organizacji; h. co najmniej 1 usługa polegająca na analizie stanu infrastruktury informatycznej w organizacji obejmującej m.in. sieć internetową, sprzęt komputerowy i serwerowy, licencje, integracje systemów, oprogramowanie, bezpieczeństwo, kanały kontaktu. 2.dysponuje lub będzie dysponował w okresie realizacji zamówienia następującymi osobami: a. co najmniej jedną osobą, która obejmie funkcję kierownika projektu, który posiada: • wykształcenie wyższe, • certyfikat zarządzania projektami PRINCE 2 lub ukończone studia podyplomowe z zakresu zarządzania IT w przedsiębiorstwie; b. co najmniej jedną osobą, która obejmie funkcję specjalisty ds. rozliczania projektów UE, odpowiedzialną za prawidłowe przygotowanie rozliczenia projektu, dokonywanie prawidłowego opisu dokumentacji finansowej jak i merytorycznej projektu, spełniającą wymagania: • posiadania doświadczenia w zakresie rozliczania projektów o wartości co najmniej 3.500.000,00 zł brutto (słownie: trzy miliony pięćset tysięcy złotych brutto) w co najmniej 5 projektach współfinansowanych ze środków unijnych; • posiadania doświadczenia przy sporządzaniu wniosków o płatności, przygotowaniu aneksów do umów z dofinansowaniem dla projektów o wartości co najmniej 3.500.000,00 zł brutto (słownie: trzy miliony pięćset tysięcy złotych brutto) w co najmniej 5 projektach współfinansowanych ze środków unijnych; c. co najmniej jedną osobą, która obejmie funkcję specjalisty ds. zamówień publicznych, odpowiedzialną za prawidłowe przeprowadzenie postępowań przetargowych w tym przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami, zgodnie z obowiązującym prawem polskim, wytycznymi Projektu oraz aktami wewnętrznie obowiązującymi, która posiada: • wykształcenie wyższe, • minimum 3 letnie doświadczenie w przygotowaniu postępowań przetargowych, w tym w ramach projektów współfinansowanych z funduszy unijnych, • doświadczenie w przygotowaniu i uczestniczeniu, w co najmniej dwóch postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego współfinansowanych ze środków unijnych, z czego co najmniej jeden dotyczył zakupu systemu informatycznego lub sprzętu informatycznego dla podmiotu publicznego, d. co najmniej jedną osobą, która obejmie funkcję specjalisty ds. serwerowych, komputerowych i sieciowych, posiadającą przynajmniej trzyletnie doświadczenie w projektowaniu i zarządzaniu infrastrukturą IT, m.in. w zakresie urządzeń serwerowych, macierzy, wirtualizacji, urządzeń sieciowych, a także licencjonowania oprogramowania (m.in. systemowego, bazodanowego, itp.); e. co najmniej jedną osobą ds. bezpieczeństwa posiadającą: • znajomość zagadnień, rozwiązań i narzędzi w zakresie projektowania i budowania rozwiązań bezpieczeństwa na potrzeby systemów informatycznych, potwierdzone certyfikatem CISSP - Certified Information System Security Professional, CISA - Certified Information System Auditor, CISM - Certified Information System Manager lub innymi równoważnymi potwierdzającymi posiadanie umiejętności w wyżej wymienionym zakresie; • doświadczenie wynikające z udziału, w co najmniej jednym przedsięwzięciu w charakterze specjalisty ds. bezpieczeństwa systemów informatycznych zakończonym w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert. f. co najmniej jedną osobą, która obejmie funkcję specjalisty ds. architektury systemów informatycznych/teleinformatycznych posiadającą: • znajomość ram architektonicznych i umiejętność zastosowania ich w praktyce, potwierdzoną certyfikatem TOGAF 9 Certified (poziom 2) lub równoważnym potwierdzającym posiadanie umiejętności w wyżej wymienionym zakresie, • doświadczenie wynikające z udziału, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, w projektowaniu systemów informatycznych/ teleinformatycznych oraz ich integracji z innymi systemami, w charakterze osoby pełniącej funkcję specjalisty ds. architektury systemów informatycznych/ teleinformatycznych przy realizacji, co najmniej jednego przedsięwzięcia informatycznego/teleinformatycznego o wartości projektu nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto (jeden milion).
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow 1
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument lub dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentowania, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby
Zakresie warunkow udzialu 1. Wykazu usług wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – według wzoru na załączniku nr 3 do SIWZ. 2. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie pracami mającymi na celu realizację przedmiotu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – według wzoru na załączniku nr 4 do SIWZ. 3. Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną w Rozdziale V ust. 2 pkt. 2).
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy muszą być dokonywane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem art. 144 ustawy Pzp2. Zgodnie z art. 144 ustawy pzp, zamawiający dopuszcza następujące istotne zmiany umowy, w stosunku do treści oferty: 1) zmianę wartości umowy w przypadku: a) zmiany ustawowej stawki podatku VAT w okresie obowiązywania umowy; 2) zmianę terminu wykonania umowy: - może on ulec wydłużeniu ponad termin, jeśli sytuacja taka jest wynikiem uregulowań Projektu; a) z powodu wystąpienia zdarzeń losowych mających charakter siły wyższej, które uzasadniają wprowadzenie zmian do umowy; takich jak: akty terroru, wojny wypowiedziane i niewypowiedziane, blokady, powstania, zamieszki, epidemie, osunięcia gruntu, trzęsienia ziemi, powodzie, wybuchy i inne podobne nieprzewidywalne zdarzenia poza kontrolą którejkolwiek ze stron i którym żadna ze stron nie mogła zapobiec, przy czym zmiany mogą być dokonane w zakresie: • wydłużenia terminu realizacji umowy o czas wystąpienia zdarzenia i ewentualnie usuwania jego skutków, b) z powodu przedłużających się uzgodnień z organami administracji, gestorami sieci, i innych procedur administracyjnych, mających wpływ na termin realizacji umowy, z przyczyn nie leżących po stronie wykonawcy, przy czym termin może ulec wydłużeniu o czas uzyskiwania uzgodnień, c) przesunięcia terminu wykonania Przedmiotu Umowy, a w szczególności jeżeli z przyczyn od Wykonawcy niezależnych, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, nie jest możliwe dotrzymanie terminu wykonania przedmiotu umowy, m. in. a. złożenia odwołania do KIO przez uczestników biorących udział w postępowaniu lub posiadających interes prawny w związku z kolejno przeprowadzanymi postępowaniami przez Wykonawcę realizującego przedmiot zamówienia; b. zmiany wytycznych instytucji, oraz przepisów prawnych które mogą kształtować sytuację Zamawiającego w związku z realizacją Projektu; c. wystąpienie okoliczności przez która niemożliwe jest przejście do kolejnego etapu wykonania prac, z uwagi na postępowanie gwarancyjne, rękojmię lub należyte wykonanie umowy; 3) Zamawiający przewiduje zmianę wynagrodzenia, w przypadku wystąpienia którejkolwiek ze zmian przepisów wskazanych w art. 142 ust. 5 Pzp, tj. zmiany: a) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, b) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę, Wykonawca przedstawi wyliczenie tych kosztów. 4) zmianę treści umowy w przypadku zmiany nazwy jednej ze stron. 5) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania niezbędnych zmian dokumentacji projektowej, zmiany technologii lub sposobu wykonania umowy, lub wskutek poprawienia błędów projektowych, przy czym zamiany będą dotyczyły zakresu prac w stopniu nie wykraczającym poza określenie przedmiotu umowy zawarte w SIWZ, 6) wskutek zmian obowiązujących przepisów prawa, oraz wytycznych Projektu, mających wpływ na warunki umowy, zmiany będą dokonane w zakresie w jakim konieczne będzie dostosowanie dotychczasowych rozwiązań do nowych regulacji prawnych; 7) wskutek konieczności dokonania zmian w dokumentacji projektowej, jeżeli jest to wynikiem uzgodnień z właściwymi organami administracji lub gestorami sieci, wymaganych przepisami prawa, 8) w przypadku zaistnienia obowiązku wykonania dodatkowych badań, opracowań lub uzgodnień, zmiana może dotyczyć zakresu wykonywanej usługi w stopniu nie wykraczającym poza określenie przedmiotu umowy zawarte w SIWZ, oraz wydłużenia terminu realizacji umowy o czas wykonywania dodatkowych badań, opracowań lub uzyskiwania uzgodnień, 3. Zamawiający dopuszcza waloryzację wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku, gdy w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zmiana: 1) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 2) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, - jeżeli Wykonawca wykaże, że zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę, załączając do wniosku o którym mowa w ust. 4 wyliczenie wzrostu cen jednostkowych netto i brutto wyliczonych na poszczególne podetapy w harmonogramie szczegółowym, stanowiącym załącznik nr 4 do umowy, z uwzględnieniem okoliczności wskazanych w pkt. 1 lub pkt. 2. Ceny jednostkowe netto i brutto poszczególnych podetapów wynikające z umowy, mogą być zwiększone proporcjonalnie, jedynie o wartość wzrostu stawek wynikających z okoliczności wskazanych w pkt.1 lub pkt. 2. 4. Strona wnioskująca o zmianę umowy, przedkłada drugiej stronie pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy, w razie potrzeby z załączeniem odpowiednich dokumentów uzasadniających konieczność zmiany. 5. Zmiany niniejszej Umowy będą dokonywane przez kolejno numerowane aneksy sporządzone przez Strony w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.
IV 4 4 data 2018-03-20T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria doświadczenie w doradztwie
Znaczenie 40,00
  
Kryteria cena
Znaczenie 60,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)