Budowa systemu miejskiego oświetlenia solarnego w Wodzisławiu Śląskim.

Data publikacji 2018-03-12
Data zakończenia 2018-03-29 00:00:00
Instytucja Miasto Wodzisław Śląski
Miejscowość Wodzisław Śląski
Województwo śląskie
Branża
  • Mikroelektroniczne maszyny i aparatura oraz mikrosystemy

Szczegóły

Numer ogłoszenia 528925-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 453161109, 317123319
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Zamówienie zostało podzielone na DWIE części.

CZĘŚĆ I :
Budowa oświetlenia hybrydowego i solarnego na terenie wybranych szkół w Wodzisławiu Śląskim wraz z doświetleniem boisk oraz placów.

W szczególności zadanie obejmuje wykonanie następujących robót w całości dla części I:
- posadowienie fundamentów i skrzynki na akmulatory,
- budowę 48 słupów wraz z montażem opraw oświetleniowych w tym 47 oprawy solarne i jedna oprawa hybrydowa,
- zasilanie opraw oświetleniowych,
na ulicach:
ul. 26 Marca 9 (9 słupów),
ul. 26 Marca 66 (3 słupy),
ul. Tysiąclecia 25 (1 słup z oprawą hybrydową),
ul. Górnicza 7 (13 słupów),
ul. XXX-lecia 63 (7 słupów),
ul. Wałowa 5 (9 słupów),
ul. M. Curie-Skłodowskiej 3 (6 słupów).

Na wszystkich słupach (poza ul. Tysiąclecia) montaż opraw solarnych.


CZĘŚĆ II :
Budowa oświetlenia hybrydowego i solarnego na terenie wybranych szkół w Wodzisławiu Śląskim wraz z doświetleniem boisk oraz placów.

W szczególności zadanie obejmuje wykonanie następujących robót w całości dla części II:
- posadowienie fundamentów i skrzynki na akmulatory,
- budowę 57 słupów wraz z montażem opraw oświetleniowych solarnych,
- zasilanie opraw oświetleniowych,
na ulicach:
ul. Armii Ludowej 11 (12 słupów),
ul. Chrobrego 308 (9 słupów),
ul. Jastrzębska 136 (4 słupy),
ul. Konwaliowa 4 (10 słupów),
ul. Ks. Roboty 7 (7 słupów),
ul. Mieszka 10 (5 słupów),
ul. Młodzieżowa 47 (10 słupów).

Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacjach projektowych.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 053f33af-8571-4ca5-a9a6-f03c6886cdd1
Biuletyn 528925-N-2018
Zamawiajacy nazwa Miasto Wodzisław Śląski
Regon 000526883
Zamawiajacy adres ulica ul. Bogumińska
Zamawiajacy adres numer domu 4
Zamawiajacy miejscowosc Wodzisław Śląski
Zamawiajacy kod pocztowy 44-300
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo śląskie
Zamawiajacy telefon +48324590431
Zamawiajacy fax +48327218703
Zamawiajacy email kancelaria@wodzislaw-slaski.pl
Adres strony url www.wodzislaw-slaski.pl
Adres strony internetowej narzedzia www.bip.wodzislaw-slaski.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (EFRR) Oś priorytetowa 4. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna. Działanie 4.1 Odnawialne źródła energii. Poddziałanie 4.1.2 Odnawialne źródła energii – RIT.
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia http://bip.gmwodzislawsl.finn.pl/bipkod/013
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://bip.gmwodzislawsl.finn.pl/bipkod/013
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny w formie pisemnej pocztą, kurierem lub osobiscie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Urząd Miasta Wodzisławia Śląskiego - Biuro Obsługi Klienta, ul. Bogumińska 4; 44-300 Wodzisław Śląski
Nazwa nadana zamowieniu Budowa systemu miejskiego oświetlenia solarnego w Wodzisławiu Śląskim.
Numer referencyjny BZP.271.3.2018
Czy podzielone na czesci 1
Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy 2
Okreslenie przedmiotu Zamówienie zostało podzielone na DWIE części. CZĘŚĆ I : Budowa oświetlenia hybrydowego i solarnego na terenie wybranych szkół w Wodzisławiu Śląskim wraz z doświetleniem boisk oraz placów. W szczególności zadanie obejmuje wykonanie następujących robót w całości dla części I: - posadowienie fundamentów i skrzynki na akmulatory, - budowę 48 słupów wraz z montażem opraw oświetleniowych w tym 47 oprawy solarne i jedna oprawa hybrydowa, - zasilanie opraw oświetleniowych, na ulicach: ul. 26 Marca 9 (9 słupów), ul. 26 Marca 66 (3 słupy), ul. Tysiąclecia 25 (1 słup z oprawą hybrydową), ul. Górnicza 7 (13 słupów), ul. XXX-lecia 63 (7 słupów), ul. Wałowa 5 (9 słupów), ul. M. Curie-Skłodowskiej 3 (6 słupów). Na wszystkich słupach (poza ul. Tysiąclecia) montaż opraw solarnych. CZĘŚĆ II : Budowa oświetlenia hybrydowego i solarnego na terenie wybranych szkół w Wodzisławiu Śląskim wraz z doświetleniem boisk oraz placów. W szczególności zadanie obejmuje wykonanie następujących robót w całości dla części II: - posadowienie fundamentów i skrzynki na akmulatory, - budowę 57 słupów wraz z montażem opraw oświetleniowych solarnych, - zasilanie opraw oświetleniowych, na ulicach: ul. Armii Ludowej 11 (12 słupów), ul. Chrobrego 308 (9 słupów), ul. Jastrzębska 136 (4 słupy), ul. Konwaliowa 4 (10 słupów), ul. Ks. Roboty 7 (7 słupów), ul. Mieszka 10 (5 słupów), ul. Młodzieżowa 47 (10 słupów). Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacjach projektowych.
Cpv glowny przedmiot 45316110-9
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 1463218,33
Waluta calosc PLN
Data zakonczenia 2018-10-15T00:00:00+02:00
Okreslenie warunkow nie dotyczy
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow nie dotyczy
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow a) Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, zgodnie ze sztuką budowlaną oraz prawidłowo ukończył min. jedną robotę budowlaną polegającą na: - budowie / rozbudowie 30 punktów świetlnych (słupów) oświetlenia solarnego lub hybrydowego niezależnie od ilości części, na które składa ofertę. b) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że : - dysponuje minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia zawodowe w zakresie kierowania robotami budowlanymi obejmującymi specjalność instalacyjną w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, z ograniczeniami lub bez ograniczeń, która jest czynnym członkiem Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa ,w przypadku złożenia oferty na obie części, zamawiający wymaga dysponowania odrębną osobą dla każdej części zamówienia (brak możliwości łączenia funkcji dla obu części).
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Zakresie warunkow udzialu a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Inne dokumenty niewymienione - pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) - zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy) - informacja o grupie kapitałowej - kosztorys ofertowy
Czy wadium 1
Wadium a) Oferta winna być zabezpieczona wadium na kwotę: - dla części I - 20.000.00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy PLN ) - dla części II – 20.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysiący PLN). W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę na dwie części zamówienia wadium łączy się i wynosi: 40.000,00 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy PLN). b) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego – Bank PEKAO S.A. / Rybnik 19 1240 4357 1111 0010 3970 9094 - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo–kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm). c) Termin wniesienia wadium upływa w dniu i godzinie składania ofert. Brak wpłaty wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. d) Jeżeli wadium zostanie wniesione przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium – przetarg na : „Budowę systemu miejskiego oświetlenia solarnego w Wodzisławiu Śląskim”, CZĘŚĆ …... W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa powyżej muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. e) W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Wadium musi znajdować się na rachunku Zamawiającego do godziny otwarcia ofert. f) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wszelkie kwestie związane ze zwrotem i zatrzymaniem wadium zostały uregulowane w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zmiany treści zawartej umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych i mogą nastąpić tylko na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności, między innymi w niżej opisanych przypadkach: Lp. Przyczyna/okoliczności Skutek – zmiana w umowie/aneks 1. Wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych mających wpływ na prawidłowe prowadzenie robót (potwierdzone przez Inspektora Nadzoru i zapisane w protokole lub dzienniku budowy): - opady atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót przez co najmniej 5 kolejnych dni w oparciu o obowiązujące przepisy i Polskie Normy. Przedłużenie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile dni trwały warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót 2. Konieczność zmiany dokumentacji projektowej wynikła w trakcie realizacji inwestycji Zmiana terminu realizacji zamówienia o tyle dni, ile trwało przeprojektowanie i wykonanie robót dodatkowych 3. Wystąpienie zdarzeń losowych - klęska żywiołowa Zmiana terminu wykonania zadania o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót i doprowadzenie terenu budowy do stanu pierwotnego 4. Znalezienie niewybuchów lub niewypałów Przesunięcie terminu wykonania zadania o taki czas, ile trwało wstrzymanie robót związane z usunięciem niewybuchów lub niewypałów i doprowadzenie terenu budowy do stanu pierwotnego 5. Znaleziska i odkrycia archeologiczne Przesunięcie terminu wykonania zadania o taki czas, ile trwało wstrzymanie robót związane z pracami archeologicznymi i doprowadzenie terenu budowy do stanu pierwotnego 6. Rezygnacja z części robót na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia Zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy o kwotę, którą należałoby zapłacić gdyby przedmiotowe roboty zostały wykonane 7. Zmiana producenta, wycofania materiałów/ urządzeń z użycia lub przedłużające się terminy dostaw materiałów/urządzeń o okres dłuższy niż 2 tygodnie, odpowiednio udokumentowany przez Wykonawcę kopią złożonego zamówienia i fakturą dostawy Zmiana terminu wykonania zamówienia o czas potrzebny na zakup nowych materiałów/urządzeń, o tyle dni o ile opóźniła się dostawa 8. Wystąpienie robót zamiennych, robót dodatkowych, zamówień dodatkowych spowodowanych względami atmosferycznymi, oszczędnościowymi, gruntowo - wodnymi oraz innymi niemożliwymi do przewidzenia na etapie podpisania umowy oraz robót koniecznych nie ujętych w przedmiarze robót bądź nie wycenionych w kosztorysie ofertowym, a wynikających z projektu budowlanego lub zasad wiedzy technicznej Ewentualna zmiana wartości umowy, zmiana sposobu wykonania przedmiotu zamówienia i terminu realizacji 9. Zmiana stawki VAT Zmiana wartości brutto umowy 10. Zmiana kluczowego personelu wskazanego w ofercie przetargowej Konieczność wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu opisanych w SIWZ 11. Zmiana podwykonawców lub zatrudnienie nowych podwykonawców Zmiana załącznika do umowy W razie wystąpienia powyższych przesłanek, Wykonawca jest zobowiązany do ich udokumentowania w sposób nie budzący zastrzeżeń (protokół konieczności, oświadczenie, dokumentacja fotograficzna, notatka itp.) 2. W przypadku wystąpienia robót dodatkowych oraz robót koniecznych nie ujętych w przedmiarze robót bądź nie wycenionych w kosztorysie ofertowym, a wynikających z projektu budowlanego lub zasad wiedzy technicznej, Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty, przy jednoczesnym zachowaniu tych samych norm i standardów. Wycenę tych robót wykona na podstawie cen jednostkowych zadania podstawowego, zaś wszelkie roboty nie występujące w kosztorysie ofertowym według cen rynkowych lub średnich cen Sekocenbudu. Podstawą wykonania wyżej wymienionych robót jest zatwierdzony protokół konieczności podpisana umowa lub aneks do umowy. 3. Wykonawca nie może żądać wynagrodzenia za dodatkowe zakresy robót bez przedłożenia w/w dokumentów. 4. Wykonawca bez pisemnej zgody Zamawiającego nie może dokonać żadnych cesji związanych z realizacją umowy. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy. 6. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to przykładowo okoliczności: 1) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwacje wykonanego przedmiotu umowy, 2) powodujące poprawienie parametrów technicznych, 3) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. 7. Dodatkowo możliwa jest zmiana producenta poszczególnych materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem, że zmiana ta nie spowoduje obniżenia parametrów tych materiałów i urządzeń. 8. Zmiany, o których mowa w ust. 5 – 7 muszą być każdorazowo zatwierdzane przez Zamawiającego (Inspektora Nadzoru Inwestorskiego) w porozumieniu z projektantem. 9. Zmiana ilości robót wynikająca z wielkości przyjętych w przedmiarze, a faktycznie wykonanych na podstawie: dokumentacji projektowej, warunków technicznych lub zasad wiedzy technicznej nie wymaga zmiany umowy.
IV 4 4 data 2018-03-29T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:30
IV 4 4 jezyki Polski
IV 4 5 okres 30
IV 4 17 1

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa „Budowa systemu miejskiego oświetlenia solarnego w Wodzisławiu Śląskim” CZĘŚĆ I: - ul. 26 Marca 9 (9 słupów), - ul. 26 Marca 66 (3 słupy), - ul. Tysiąclecia 25 (1 słup z oprawą hybrydową), - ul. Górnicza 7 (13 słupów), - ul. XXX-lecia 63 (7 słupów), - ul. Wałowa 5 (9 słupów), - ul. M. Curie-Skłodowskiej 3 (6 słupów)
Zalacznik cpv glowny przedmiot 31712331-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 668679,75
Waluta zal PLN
Zalacznik data zakonczenia 2018-10-15T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Budowa oświetlenia hybrydowego i solarnego na terenie wybranych szkół w Wodzisławiu Śląskim wraz z doświetleniem boisk oraz placów. W szczególności zadanie obejmuje wykonanie następujących robót w całości dla części I: - posadowienie fundamentów i skrzynki na akmulatory, - budowę 48 słupów wraz z montażem opraw oświetleniowych w tym 47 oprawy solarne i jedna oprawa hybrydowa, - zasilanie opraw oświetleniowych, na ulicach: ul. 26 Marca 9 (9 słupów), ul. 26 Marca 66 (3 słupy), ul. Tysiąclecia 25 (1 słup z oprawą hybrydową), ul. Górnicza 7 (13 słupów), ul. XXX-lecia 63 (7 słupów), ul. Wałowa 5 (9 słupów), ul. M. Curie-Skłodowskiej 3 (6 słupów). Na wszystkich słupach (poza ul. Tysiąclecia) montaż opraw solarnych.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Budowa systemu miejskiego oświetlenia solarnego w Wodzisławiu Śląskim CZĘŚĆ II - ul. Armii Ludowej 11 (12 słupów), ul. Chrobrego 308 (9 słupów), ul. Jastrzębska 136 (4 słupy), ul. Konwaliowa 4 (10 słupów), ul. Ks. Roboty 7 (7 słupów), ul. Mieszka 10 (5 słupów), ul. Młodzieżowa 47 (10 słupów).
Zalacznik cpv glowny przedmiot 45316110-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 794538,00
Waluta zal PLN
Zalacznik data zakonczenia 2018-10-15T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Budowa oświetlenia hybrydowego i solarnego na terenie wybranych szkół w Wodzisławiu Śląskim wraz z doświetleniem boisk oraz placów. W szczególności zadanie obejmuje wykonanie następujących robót w całości dla części II: - posadowienie fundamentów i skrzynki na akmulatory, - budowę 57 słupów wraz z montażem opraw oświetleniowych solarnych, - zasilanie opraw oświetleniowych, na ulicach: ul. Armii Ludowej 11 (12 słupów), ul. Chrobrego 308 (9 słupów), ul. Jastrzębska 136 (4 słupy), ul. Konwaliowa 4 (10 słupów), ul. Ks. Roboty 7 (7 słupów), ul. Mieszka 10 (5 słupów), ul. Młodzieżowa 47 (10 słupów). Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacjach projektowych.
  

Criterion

Kryteria cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria gwarancja
Znaczenie 40,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)