Zakup specjalistycznego wyposażenia dla gminnych jednostek ratownictwa w celu ograniczenia zagrożeń naturalnych na terenie Gmin Dolnego Powiśla (Gardeja, Kwidzyn, Sadlinki i Ryjewo)

Data publikacji 2018-03-13
Data zakończenia 2018-03-21 00:00:00
Instytucja Gmina Ryjewo
Miejscowość Ryjewo
Województwo pomorskie
Branża
  • Sprzęt bezpieczeństwa, gaśniczy, policyjny i obronny,
  • Urządzenia awaryjne i zabezpieczające

Szczegóły

Numer ogłoszenia 530293-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 350000004, 311200003, 351000005
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup specjalistycznego wyposażenia dla gminnych jednostek ratownictwa w celu ograniczenia zagrożeń naturalnych na terenie Gmin Dolnego Powiśla (Gardeja, Kwidzyn, Sadlinki i Ryjewo)

Postępowanie podzielone jest na części:
1) część I zamówienia – specjalistyczne wyposażenie do zabezpieczenia przed wystąpieniem szkód wynikających z nagłych zjawisk pogodowych, wyposażenie umożliwiające prowadzenie akcji ratowniczych w terenie, w tym w strefie zagrożenia – pozostałe wyposażenie.
część ta obejmuje swym zakresem dostawy do gmin: Sadlinki, Kwidzyn, Ryjewo, Gardeja.
2) część II zamówienia – specjalistyczne wyposażenie do zabezpieczenia przed wystąpieniem szkód wynikających z nagłych zjawisk pogodowych, wyposażenie umożliwiające prowadzenie akcji ratowniczych w terenie, w tym w strefie zagrożenia – namioty i wyposażenie.
część ta obejmuje swym zakresem dostawy do gmin: Sadlinki, Kwidzyn, Ryjewo, Gardeja.

UWAGA:
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w Załączniku nr 4 do SIWZ (Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – wykaz specjalistycznego sprzętu dla poszczególnych jednostek OSP).

Wszystkie wymienione elementy wyposażenia powinny spełniać warunki określone Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r(Dz. U. nr 143 Poz. 1002) w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania, zmienionego Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 kwietnia 2010 r. (Dz. U. nr 85, poz. 553).

Dodatkowe informacje

GuidZP400 f44fae7b-7f6f-4ffc-be27-412822ed8f8a
Biuletyn 530293-N-2018
Zamawiajacy nazwa Gmina Ryjewo
Regon 17074779600000
Zamawiajacy adres ulica ul. Lipowa
Zamawiajacy adres numer domu 1
Zamawiajacy miejscowosc Ryjewo
Zamawiajacy kod pocztowy 82420
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo pomorskie
Zamawiajacy telefon 552 774 234
Zamawiajacy fax 552 774 321
Zamawiajacy email ug@ryjewo.pl
Adres strony url www.ug.ryjewo.samorzady.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Zamówienie realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 11 Środowisko, Działanie 11.01. – Ograniczanie zagrożeń naturalnych, wsparcie dotacyjne współfinansowane z Europejskich Funduszy Strukturalnych i Inwestycyjnych
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.ug.ryjewo.samorzady.pl
Nazwa nadana zamowieniu Zakup specjalistycznego wyposażenia dla gminnych jednostek ratownictwa w celu ograniczenia zagrożeń naturalnych na terenie Gmin Dolnego Powiśla (Gardeja, Kwidzyn, Sadlinki i Ryjewo)
Numer referencyjny ZP.271.4.2018
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest zakup specjalistycznego wyposażenia dla gminnych jednostek ratownictwa w celu ograniczenia zagrożeń naturalnych na terenie Gmin Dolnego Powiśla (Gardeja, Kwidzyn, Sadlinki i Ryjewo) Postępowanie podzielone jest na części: 1) część I zamówienia – specjalistyczne wyposażenie do zabezpieczenia przed wystąpieniem szkód wynikających z nagłych zjawisk pogodowych, wyposażenie umożliwiające prowadzenie akcji ratowniczych w terenie, w tym w strefie zagrożenia – pozostałe wyposażenie. część ta obejmuje swym zakresem dostawy do gmin: Sadlinki, Kwidzyn, Ryjewo, Gardeja. 2) część II zamówienia – specjalistyczne wyposażenie do zabezpieczenia przed wystąpieniem szkód wynikających z nagłych zjawisk pogodowych, wyposażenie umożliwiające prowadzenie akcji ratowniczych w terenie, w tym w strefie zagrożenia – namioty i wyposażenie. część ta obejmuje swym zakresem dostawy do gmin: Sadlinki, Kwidzyn, Ryjewo, Gardeja. UWAGA: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w Załączniku nr 4 do SIWZ (Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – wykaz specjalistycznego sprzętu dla poszczególnych jednostek OSP). Wszystkie wymienione elementy wyposażenia powinny spełniać warunki określone Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r(Dz. U. nr 143 Poz. 1002) w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania, zmienionego Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 kwietnia 2010 r. (Dz. U. nr 85, poz. 553).
Cpv glowny przedmiot 35000000-4
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w dniach 60
Informacje na temat katalogow Okrea, w którym realizowane bedzie zamówienie stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Maksymalny dopuszczalny przez Zamawiajacego okres realizacji zamówienia stanowi 60 dni.
Okreslenie warunkow Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen W zakresie oceny podstaw do wykluczenia Wykonawcy (wyłącznie od wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona): a) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; b) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się̨ o zamówienia publiczne;
Inne dokumenty niewymienione Każdy biorący udział w postępowaniu Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Czy wadium 1
Wadium Wadium dotyczy tylko części I zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę w wadium w wysokości: Część I zamówienia: 10.000,00 zł; 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 2) Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołany obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust.4a i 5 ustawy Pzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. Dowodem wniesienia wadium jest oryginalny dokument poręczenia lub gwarancji, złożony wraz z ofertą. Wadium nie może zawierać zapisów ograniczających obowiązek zapłaty wadium. Oryginał dokumentu (poręczenie bankowe, poręczenie spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, poręczenie udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6bust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) powinien być dołączony do oferty w sposób umożliwiający jego zwrot, bez konieczności rozszywania (dekompletacji) oferty, np. umieścić w oddzielnej kopercie ze wskazaniem na niej nazwy postępowania, w którym jest składane. Dokument wadialny musi identyfikować wykonawcę oraz zawierać informacje, iż stanowi zabezpieczenie wadium w przedmiotowym postępowaniu. 12.3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: 73 8300 0009 0070 1112 2000 0080, z dopiskiem „Wadium w postępowaniu zakup specjalistycznego wyposażenia dla gminnych jednostek ratownictwa. Część ___ zamówienia”. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy załączyć do oferty zgodnie z zapisami pkt 12.2.2 niniejszej SIWZ. 12.4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni od terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie pieniądza, za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 12.5. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4austawy pzp (opisanego w pkt 12.6. a) SIWZ). 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy Pzp (opisanego w pkt. 12.5.1 SIWZ) jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12.6. Utrata wadium Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. b) Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zmiana terminu realizacji zamówienia: Strony zgodnie postanawiają, iż zmiana terminów realizacji zamówienia nastąpi w sytuacji wystąpienia siły wyższej rozumianej jako zdarzenie spełniające łącznie poniższe kryteria: 1) jego wystąpienie pozostaje poza kontrolą Stron, 2) zdarzenie nie było możliwe do przewidzenia przez Strony na etapie składania ofert i podpisywania umowy przy zachowaniu należytej staranności, 3) zdarzenie w razie wystąpienia nie jest możliwe do uniknięcia, czy też przezwyciężenia przez Wykonawcę Za siłę wyższą, w razie spełnienia powyższych przesłanek, Strony uznają zwłaszcza: - wojnę, działania wojenne, - klęski żywiołowe. W przypadku zaistnienia siły wyższej Strona, której dotyczy działanie siły wyższej, zobowiązana jest poinformować drugą Stronę na piśmie o jej wystąpieniu, ze wskazaniem przewidywanego czasu trwania przeszkody w realizacji wynikających z Umowy obowiązków. 2. Zmiana wartości wynagrodzenia określonego w Umowie może nastąpić jedynie za zgodą Zamawiającego, w sytuacji: • ustawowej zmiany procentowej podatku VAT, w zakresie równym różnicy w kwocie podatku; • odstąpienia przez Zamawiającego od zakupu określonego elementu wyposażenia z przyczyn niemożliwych do przewidzenia przez Strony, przy zachowaniu należytej staranności, na etapie składania ofert oraz podpisywania umowy. Wysokość wynagrodzenia zostanie obniżona o wartość elementów wyposażenia objętych rezygnacją. Na zasadach określonych w niniejszej umowie dopuszczalna jest zmiana jej postanowień, która dla swojej ważności winna mieć formę pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 1. Zmiana terminu realizacji zamówienia: Strony zgodnie postanawiają, iż zmiana terminów realizacji zamówienia nastąpi w sytuacji wystąpienia siły wyższej rozumianej jako zdarzenie spełniające łącznie poniższe kryteria: 1) jego wystąpienie pozostaje poza kontrolą Stron, 2) zdarzenie nie było możliwe do przewidzenia przez Strony na etapie składania ofert i podpisywania umowy przy zachowaniu należytej staranności, 3) zdarzenie w razie wystąpienia nie jest możliwe do uniknięcia, czy też przezwyciężenia przez Wykonawcę Za siłę wyższą, w razie spełnienia powyższych przesłanek, Strony uznają zwłaszcza: - wojnę, działania wojenne, - klęski żywiołowe. W przypadku zaistnienia siły wyższej Strona, której dotyczy działanie siły wyższej, zobowiązana jest poinformować drugą Stronę na piśmie o jej wystąpieniu, ze wskazaniem przewidywanego czasu trwania przeszkody w realizacji wynikających z Umowy obowiązków. 2. Zmiana wartości wynagrodzenia określonego w Umowie może nastąpić jedynie za zgodą Zamawiającego, w sytuacji: • ustawowej zmiany procentowej podatku VAT, w zakresie równym różnicy w kwocie podatku; • odstąpienia przez Zamawiającego od zakupu określonego elementu wyposażenia z przyczyn niemożliwych do przewidzenia przez Strony, przy zachowaniu należytej staranności, na etapie składania ofert oraz podpisywania umowy. Wysokość wynagrodzenia zostanie obniżona o wartość elementów wyposażenia objętych rezygnacją. Na zasadach określonych w niniejszej umowie dopuszczalna jest zmiana jej postanowień, która dla swojej ważności winna mieć formę pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
IV 4 4 data 2018-03-21T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki Polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa 1) część I zamówienia – specjalistyczne wyposażenie do zabezpieczenia przed wystąpieniem szkód wynikających z nagłych zjawisk pogodowych, wyposażenie umożliwiające prowadzenie akcji ratowniczych w terenie, w tym w strefie zagrożenia – pozostałe wyposażenie.
Zalacznik cpv glowny przedmiot 31120000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 60
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w Załączniku nr 4 do SIWZ (Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – wykaz specjalistycznego sprzętu dla poszczególnych jednostek OSP). Wszystkie wymienione elementy wyposażenia powinny spełniać warunki określone Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r(Dz. U. nr 143 Poz. 1002) w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania, zmienionego Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 kwietnia 2010 r. (Dz. U. nr 85, poz. 553).
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa 2) część II zamówienia – specjalistyczne wyposażenie do zabezpieczenia przed wystąpieniem szkód wynikających z nagłych zjawisk pogodowych, wyposażenie umożliwiające prowadzenie akcji ratowniczych w terenie, w tym w strefie zagrożenia – namioty i wyposażenie.
Zalacznik cpv glowny przedmiot 35100000-5
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 30
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w Załączniku nr 4 do SIWZ (Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – wykaz specjalistycznego sprzętu dla poszczególnych jednostek OSP). Wszystkie wymienione elementy wyposażenia powinny spełniać warunki określone Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r(Dz. U. nr 143 Poz. 1002) w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania, zmienionego Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 kwietnia 2010 r. (Dz. U. nr 85, poz. 553). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w Załączniku nr 4 do SIWZ (Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – wykaz specjalistycznego sprzętu dla poszczególnych jednostek OSP). Wszystkie wymienione elementy wyposażenia powinny spełniać warunki określone Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r(Dz. U. nr 143 Poz. 1002) w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania, zmienionego Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 kwietnia 2010 r. (Dz. U. nr 85, poz. 553).
  

Criterion

Kryteria cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria termin realizacji zamówienia
Znaczenie 40,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)