GuidZP400 |
57d16ddb-967b-4875-b4fe-7c7275d04692
|
Biuletyn |
548253-N-2018
|
Zamawiajacy nazwa |
Wojskowy Instytut Techniczny Uzbrojenia
|
Regon |
1015399000000
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Prymasa S. Wyszyńskiego
|
Zamawiajacy adres numer domu |
7
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Zielonka
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
05220
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
mazowieckie
|
Zamawiajacy telefon |
227 614 425
|
Zamawiajacy fax |
227 614 446
|
Zamawiajacy email |
witu@witu.mil.pl
|
Adres strony url |
www.witu.mil.pl
|
Adres strony internetowej |
www.witu.mil.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
8
|
Rodzaj zamawiajacego inny |
Instytut Badawczy
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
www.witu.mil.pl
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
www.witu.mil.pl
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
operator pocztowy lub kurier, osobiste doręczenie
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Wojskowy Instytut Techniczny Uzbrojenia, ul. Wyszyńskiego 7, 05-220 Zielonka, Kancelaria Jawna, pokój nr 4.
|
Nazwa nadana zamowieniu |
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA „WYKONANIE ELEKTRONICZNYCH SYSTEMÓW ZABEZPIECZEŃ DLA WOJSKOWEGO INSTYTUTU TECHNICZNEGO UZBROJENIA W ZIELONCE".
|
Numer referencyjny |
ZPR/4/18/L2/083/21
|
Okreslenie przedmiotu |
1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie elektronicznych systemów zabezpieczeń wraz z niezbędnymi do ich należytego funkcjonowania urządzeniami oraz infrastrukturą techniczną w zakresie określonym w Opisie przedmiotu zamówienia oraz w dokumentacji projektowej wraz ze Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót udostępnioną do wglądu w siedzibie Zamawiającego, po wcześniejszym pisemnym wystąpieniu oraz po okazaniu stosownych dokumentów upoważniających do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE.
2.Zapewnienie serwisu gwarancyjnego i konserwacji na okres co najmniej 12 miesięcy, liczony od daty zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia (podpisania końcowego protokołu odbioru).
3.Zakres czynności stanowiących przedmiot zamówienia obejmuje:
a)uzyskanie niezbędnych uzgodnień i decyzji administracyjnych wymaganych obowiązującymi przepisami w zakresie przygotowania, realizacji przedmiotowej inwestycji,
b)dostawa elementów systemów zabezpieczeń technicznych oraz systemu sygnalizacji pożarowej zgodnie ze specyfikacją zawartą w Dokumentacji Projektowej,
c)wykonanie SA i robót budowlanych na podstawie dokumentacji Projektowej (udostępnionej przez Zamawiającego) elektronicznych systemów zabezpieczeń wraz z niezbędną infrastrukturą oraz realizacją nadzorów autorskich,
d) uzyskanie niezbędnych uzgodnień i decyzji administracyjnych potrzebnych do przystąpienia do użytkowania efektów rzeczowych przedmiotowej inwestycji – rozpoczęcie użytkowania pomieszczeń w których zostanie zamontowany system zabezpieczeń technicznych.
4.Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do:
e)przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi oraz zarządzania/administrowania elektronicznymi systemami zabezpieczeń, oraz przekazania wskazanym przedstawicielom Zamawiającego kodów serwisowych oraz kodów administratora (umożliwiających kontrolę i zarządzanie ww. systemami), przeszkolenia pracowników użytkownika z obsługi, zarządzania i administracji systemów,
f) wykonania testu zadziałania dla systemów,
g)dostarczenia niezbędnych instrukcji obsługi urządzeń,
h) uzyskania wszelkich decyzji, zawiadomień, pozwoleń, uzgodnień, oświadczeń, postanowień, certyfikatów niezbędnych do oddania do użytkowania wykonanych systemów zabezpieczeń technicznych,
i) opracowania „Wykazu czynności serwisowych niezbędnych do utrzymania warunków gwarancji oraz sprawności instalacji i urządzeń, systemów wynikających z dokumentacji projektowej”,
j)wykonania dokumentacji powykonawczej w 2 egz.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa.
6.Dokumentacja projektowa dostępna do wglądu w siedzibie Zamawiającego po wcześniejszym pisemnym wystąpieniu oraz po okazaniu stosownych dokumentów upoważniających do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE. Dokumentacja kosztorysowa stanowi nierozerwalną całość z projektem wykonawczym i nie może być rozpatrywana oddzielnie - dokumentacja kosztorysowa musi być rozpatrywana tylko w odniesieniu do zawartości dokumentacji projektowej.
UWAGA:
W związku z prowadzoną obecnie przez Wojskowy Instytut Techniczny Uzbrojenia integracją systemów teleinformatycznych mogą wystąpić odstępstwa od założonego zakresu robót teleinformatycznych. W związku z powyższym Zamawiający zastrzega sobie prawo do uwzględnienia zmian w końcowym rozliczeniu zamówienia o ile zmiana ta nie jest sprzeczna z założeniami projektowymi. Rozliczenie będzie realizowane na podstawie kosztorysu powykonawczego według cen jednostkowych, kosztorysu ofertowego oraz rzeczywiście wykonanych i odebranych przez Zamawiającego robót.
|
Cpv glowny przedmiot |
31625300-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Okres w dniach |
60
|
Okreslenie warunkow |
Warunek Zamawiający uzna za spełniony jeżeli Wykonawca posiada koncesję wydaną przez Ministerstwo Spraw wewnętrznych i Administracji (MSW) na prowadzenie usług w zakresie ochrony osób i mienia w formie zabezpieczenia technicznego, zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r., nr 145 poz. 1221).
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
a) Warunek Zamawiający uzna za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 PLN.
b) Warunek Zamawiający uzna za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową na min. 500 000,00 PLN (w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert).
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
1) Warunek Zamawiający uzna za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał:
co najmniej dwie roboty budowlane o podobnym charakterze odpowiadające przedmiotowi zamówienia, polegające na wykonaniu elektronicznych systemów zabezpieczeń technicznych o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto każda wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie.
2) Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca posiada:
a)Zdolność do ochrony informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE
b)System teleinformatyczny do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „ZASTRZEŻONE” posiadający akredytację bezpieczeństwa teleinformatycznego zgodnie z art. 48 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
3)Zamawiający uzna za warunek spełniony jeśli Osoby, które ze strony Wykonawcy będą mieć dostęp do dokumentów oraz materiałów niejawnych oznaczonych klauzulą „ZASTRZEŻONE”, posiadają:
-poświadczenie bezpieczeństwa zgodnie z art. 21 ust. 1 ww. ustawy lub pisemne upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej dopuszczające do prac związanych z dostępem do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ZASTRZEŻONE” zgodnie z art. 21 ust. 4 ww. ustawy;
-aktualne zaświadczenie stwierdzające odbycie przeszkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych zgodnie z art. 19 ww. ustawy;
4)Zamawiający uzna za warunek spełniony jeśli instalatorzy/konserwatorzy systemów alarmowych posiadają:
-Autoryzację lub świadectwo lub zaświadczenie ukończenia kursów w zakresie instalowania/konserwacji systemów alarmowych klasy SA-3 i SA-4 zgodnie z Normą Obronną NO-04-A004;
-Zaświadczenie o wpisie na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego;
-Legitymację kwalifikowanego pracownika zabezpieczenia technicznego.
5)Warunek Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli wykonawca dysponuje n/w osobami legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi:
-co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy posiadającą ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie, oraz opłaconą polisą OC.
|
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow |
1
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 2 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 3 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 4 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 5 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 6 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 7 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 8 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
Wykaz oświadczeń i dokumentów wymaganych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz wskazujących brak podstaw do wykluczenia. Niżej wymienionych dokumentów nie należy dołączać do oferty. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę , którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, oświadczeń lub dokumentów:
a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy;
b) zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
|
Zakresie warunkow udzialu |
koncesję wydaną przez Ministerstwo Spraw wewnętrznych i Administracji (MSW) na prowadzenie usług w zakresie ochrony osób i mienia w formie zabezpieczenia technicznego, zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r., nr 145 poz. 1221).
-wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty - wzór Załącznik nr 5 do SIWZ
- wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, potwierdzających spełnienie warunku opisanego w rozdziale VI ust.2 pkt.2.1.3. pkt. 5 (wzór Załącznik nr 6 do SIWZ)
- Oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu zdolności do ochrony informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE oraz systemu teleinformatycznego do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „ZASTRZEŻONE” posiadającego akredytację bezpieczeństwa teleinformatycznego zgodnie z art. 48 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych oraz, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia wymienione w Rozdziale VI ust.2 pkt.2.1.3 SIWZ (Załącznik nr 9 do SIWZ).
- opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 PLN.
- informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową
wykonawcy na min. 500 000,00 PLN, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.
|
Czy wadium |
1
|
Wadium |
1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 25 000,00 zł (słownie:
dwadzieścia pięć tysięcy złotych). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu – przelewem na rachunek Zamawiającego – oznacza to, że w terminie składania ofert wniesione wadium musi znaleźć się na rachunku zamawiającego,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej; z tym ze poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
2.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy zamawiającego w PKO BP S.A. Zielonka 10 1020 1042 0000 8302 0014 7793 w kwocie 25 000,00 PLN z zaznaczeniem numeru sprawy ZPR/4/18/L2/083/21. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
3.W przypadku nie wniesienia wadium lub wniesienia go w sposób nieprawidłowy, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b Ustawy Pzp.
4.Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony
w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska).
5. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa zamówień publicznych. W przypadku gwarancji wystawionych przez zakład ubezpieczeń i banki nie jest dopuszczalne zamieszczenie w gwarancji warunku złożenia żądania zapłaty sumy gwarancyjnej zakładowi ubezpieczeń lub bankowi przez Zamawiającego za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek bankowy Zamawiającego.
6. Decydujące znaczenie dla oceny skuteczności wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna ma data i godzina wpływu prawidłowo opisanej koperty z oryginałem dokumentu gwarantującego zapłatę wadium do siedziby Zamawiającego (to jest zarejestrowania w Kancelarii Jawnej lub oryginał załączony do oferty – w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z ustawą).
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje nieprawidłowego złożenia koperty zawierającej oryginał dokumentu gwarantującego zapłatę wadium w siedzibie Zamawiającego (np. brak opisu koperty, opóźnienie w przekazaniu przesyłki przez pocztę lub firmę kurierską). O ile jest to możliwe Zamawiający prosi o dołączenie do oferty kserokopii przelewu lub kserokopii innego dokumentu potwierdzającego sposób wniesienia wadium przez Wykonawcę.
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1) ustawy pzp Zamawiający dopuszcza dokonanie zmian w treści umowy, w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia w zakresie:
1)zwiększenia lub zmniejszenia wynagrodzenia – w przypadku wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, a w szczególności w przypadku ustawowej zmiany podatku od towarów i usług, jeżeli wpływa ona na wysokość należnego wykonawcy wynagrodzenia - zgodnie ze zmienionymi przepisami;
2)przedłużenia terminu wykonania umowy:
a)w przypadku wystąpienia po zawarciu umowy siły wyższej (Siła Wyższa – zdarzenie lub połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od Stron, które zasadniczo utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań, wynikających z umowy, których Strony nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych) o okres nie dłuższy niż trwanie siły wyższej;
b)gdy niewykonanie umowy w terminie wyniknie z powodu opóźnienia realizacji innych umów, których zakończenie jest niezbędne do właściwego wykonania niniejszej umowy o okres nie dłuższy niż opóźnienie realizacji tamtych umów;
c)gdy zostało wniesione odwołanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o okres nie dłuższy niż okres trwania postępowania odwoławczego przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz sądem powszechnym;
d)gdy Zamawiający nie dopełnił zobowiązań wynikających z opisu przedmiotu zamówienia, które miały wpływ na realizację umowy przez Wykonawcę o okres nie dłuższy niż czas opóźnienia;
3)zmiany podwykonawców lub innych podmiotów w przypadku korzystania przez Wykonawcę w realizacji zamówienia z podwykonawców lub innych podmiotów kiedy:
a)umowa pomiędzy Wykonawcą a podwykonawcą lub innymi podmiotami ulegnie rozwiązaniu;
b)podwykonawca lub inny podmiot nienależycie wykonuje świadczenia określone umową, po uprzednim pisemnym wezwaniu do zaprzestania naruszeń.
9.Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany.
10.W celu dokonania zmian zapisów umowy wnioskowanych przez Stronę zobowiązana jest ona pisemnie wystąpić z propozycją zmiany warunków umowy wraz
z ich uzasadnieniem
|
IV 4 4 data |
2018-05-07T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
10:00
|
IV 4 5 okres |
30
|