Budowa, wdrożenie i świadczenie usługi udostępniania Bazy Danych dla zasobów Digital Brain – cyfrowe zasoby Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie

Data publikacji 2018-12-28
Data zakończenia 2019-01-07 00:00:00
Instytucja Instytut Psychiatrii i Neurologii
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Komputery wysokowydajne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 664753-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 302113004
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest budowa, wdrożenie i świadczenie usługi udostępniania Bazy Danych dla zasobów Digital Brain – cyfrowe zasoby Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
2. Szczegółowy opis i wymagania dotyczące realizacji zamówienia zawarte zostały w załączniku nr 1 do SIWZ stanowiącym opis przedmiotu zamówienia oraz we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ , Treść załącznika nr 1 do SIWZ (opis przedmiotu zamówienia) stanowić będzie integralną część umowy zawartej z wybranym Wykonawcą.
3. Realizacja zamówienia obejmuje:
3.1. wykonanie Etapu I – Analiza zgodnie ze wzorem umowy oraz opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ;
3.2. wykonanie Etapu II – Projekt Funkcjonalno-Techniczny zgodnie ze wzorem umowy oraz opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ;
3.3. wykonanie Etapu III – Implementacja zgodnie ze wzorem umowy oraz opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ;
3.4. wykonanie Etapu IV – Testy zgodnie ze wzorem umowy oraz opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ;
3.5. wykonanie Etapu V - Uruchomienie Wersji Beta Systemu zgodnie ze wzorem umowy oraz opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ;
3.6. wykonanie Etapu VI - Uruchomienie Wersji Produkcyjnej Systemu zgodnie ze wzorem umowy oraz opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ;
3.7. wykonanie Etapu VII - Polegającego na świadczeniu Usług utrzymania Wersji Produkcyjnej Systemu oraz świadczeniu usług Asysty i Serwisu.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 4c61a8e3-836e-471d-be5c-37afafe0c8c3
Biuletyn 664753-N-2018
Zamawiajacy nazwa Instytut Psychiatrii i Neurologii
Regon 28850900000
Zamawiajacy adres ulica ul. Sobieskiego
Zamawiajacy adres numer domu 9
Zamawiajacy miejscowosc Warszawa
Zamawiajacy kod pocztowy 02957
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 224 582 528
Zamawiajacy fax 224 582 731
Zamawiajacy email marias@ipin.edu.pl
Adres strony url www.ipin.edu.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Instytut Naukowo Badawczy
Dostep dokumentow zamowienia www.ipin.edu.pl
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.ipin.edu.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny poczta, osobiście, kurier
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres 02-957 Warszawa, ul. Sobieskiego 9
Nazwa nadana zamowieniu Budowa, wdrożenie i świadczenie usługi udostępniania Bazy Danych dla zasobów Digital Brain – cyfrowe zasoby Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie
Numer referencyjny DZP/PN/67/551/2018
Rodzaj zamowienia 2
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa, wdrożenie i świadczenie usługi udostępniania Bazy Danych dla zasobów Digital Brain – cyfrowe zasoby Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. 2. Szczegółowy opis i wymagania dotyczące realizacji zamówienia zawarte zostały w załączniku nr 1 do SIWZ stanowiącym opis przedmiotu zamówienia oraz we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ , Treść załącznika nr 1 do SIWZ (opis przedmiotu zamówienia) stanowić będzie integralną część umowy zawartej z wybranym Wykonawcą. 3. Realizacja zamówienia obejmuje: 3.1. wykonanie Etapu I – Analiza zgodnie ze wzorem umowy oraz opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ; 3.2. wykonanie Etapu II – Projekt Funkcjonalno-Techniczny zgodnie ze wzorem umowy oraz opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ; 3.3. wykonanie Etapu III – Implementacja zgodnie ze wzorem umowy oraz opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ; 3.4. wykonanie Etapu IV – Testy zgodnie ze wzorem umowy oraz opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ; 3.5. wykonanie Etapu V - Uruchomienie Wersji Beta Systemu zgodnie ze wzorem umowy oraz opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ; 3.6. wykonanie Etapu VI - Uruchomienie Wersji Produkcyjnej Systemu zgodnie ze wzorem umowy oraz opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ; 3.7. wykonanie Etapu VII - Polegającego na świadczeniu Usług utrzymania Wersji Produkcyjnej Systemu oraz świadczeniu usług Asysty i Serwisu.
Cpv glowny przedmiot 30211300-4
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2019-06-30T00:00:00+02:00
Okreslenie warunkow Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań w tym zakresie.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę nie mniejszą niż 800.000,00 zł
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow 1. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie lub wykonuje należycie: 1.1. co najmniej jedną usługę w zakresie wdrożenia systemu informatycznego zintegrowanego z minimum 10 innymi systemami informatycznymi, o wartości wdrożenia min. 800.000 zł brutto, dla co najmniej 200.000 jednoczesnych użytkowników, przy czym wdrożenie obejmowało system, który: a. posiada moduł raportowy, b. posiada moduł do importu danych c. był przeznaczony do obsługi bazy danych (+metadanych) do 300TB. 1.2. co najmniej jedną usługę opracowania i wdrożenia systemu informatycznego zintegrowanego z innymi systemami informatycznymi, obsługującego klientów zewnętrznych, w którym stworzono bazę danych, repozytorium danych, aplikację webową, zintegrowanego z innymi systemami informatycznymi, dodatkowo zawierającego usługę:, a. szyny danych, b. audytu jakości danych, c. wykonania graficznego interfejsu użytkownika po stronie bazy danych d. utrzymania 24/7 (stałe wsparcie HelpDesk), 1.3. co najmniej jedna usługa opracowania i wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego, o wartości co najmniej 800 000 zł brutto (nie licząc sprzętu i infrastruktury), dostępnego w całości przez przeglądarkę internetowa i zawierającego funkcjonalności portalowe z wykorzystaniem technologii responsywnych. Zakres tego systemu obejmował co najmniej moduł bazodanowy, szynę danych ESB, model importu danych, moduł raportowo-sprawozdawczy, moduł wymiany dokumentów (workflow), moduł wielopoziomowej komunikacji między użytkownikami, moduł przetwarzania danych finansowych w powiązaniu z kontrahentami oraz moduł obsługi procesów biznesowych. .1.4. co najmniej jedna usługa zaprojektowania i implementacji zintegrowanego systemu informatycznego, o wartości co najmniej 130 000 zł brutto (nie licząc sprzętu i infrastruktury), dostępnego w całości przez przeglądarkę internetową i zawierającego funkcjonalności portalowe z wykorzystaniem technologii responsywnych.. Zakres tego systemu obejmował co najmniej moduł bazodanowy związany przechowywaniem i przetwarzaniem danych medycznych (kolekcje danych pochodzące od pacjentów oraz próbki rozumiane jako dane dawców materiału), repozytorium tych danych zawiera import w postaci plików, moduł komunikacji z innymi systemami oraz mechanizm wyszukiwania pełno tekstowego typu SOLR lub równoważny. Usługa ta zrealizowana dla instytucji zajmującej się zbieraniem i obsługą próbek. UWAGA: Zamawiający zastrzega, że zamówienie przedstawione przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunku w zakresie doświadczenia określonego powyżej w pkt. 1.1, musi być zrealizowana w tej samej technologii co przedstawiona w ofercie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza różnicę w wersjach oprogramowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek w zakresie doświadczenia Wykonawcy mogą spełnić w następujący sposób – Wykonawcy mogą spełniać warunek wspólnie, przy czym w odniesieniu do co najmniej warunku 1.1 i 1.2. musi spełniać samodzielnie co najmniej jeden z Wykonawców. 2. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami, które skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia: 2.1. Kierownik zespołu projektowego (min. 1 osoba), który: a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert kierował pracami zespołu wdrażającego system, który: aa) posiada moduł raportowy, ab) posiada moduł do importu danych, ac) był przeznaczony do obsługi bazy danych (+metadanych) do 300TB. b) posiada ważny certyfikat PRINCE 2 Practitioner lub równoważny* c) posiada min. 5-letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik projektów. UWAGA: Zamawiający wymaga, aby osoba pełniąca funkcję Kierownika zespołu projektowego była w dyspozycji Wykonawcy w okresie realizacji od Etapu I do Etapu III niniejszego zamówienia. 2.2. Architekt oprogramowania (min. 2 osoby), który: a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert brał udział, jako architekt oprogramowania w: aa) dwóch projektach wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego zintegrowanego z minimum 10 innymi systemami informatycznymi, dla co najmniej 200.000 jednoczesnych użytkowników systemu o wartości wdrożenia min. 800 000 zł brutto, ab) jednym projekcie obejmującym wdrożenie systemu który obejmował szynę danych,. audyt jakości danych, wykonanie graficznego interfejsu użytkownika po stronie bazy danych, utrzymanie 24/7 (stałe wsparcie HelpDesk), b )posiada min. 3-letnie doświadczenie zawodowe jako architekt oprogramowania. Warunek określony powyżej w lit. aa) musi spełnić jedna z dwóch wykazanych osób, pozostałe warunki musi spełnić każdy z Architektów oprogramowania. UWAGA: Zamawiający wymaga, aby co najmniej jedna z dwóch osób pełniących funkcję Architekta oprogramowania była w dyspozycji Wykonawcy w okresie realizacji od Etapu II do Etapu VI niniejszego zamówienia. 2.3. Architekt systemów IT (min. 1 osoba), który: a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert brał udział, jako architekt IT w dwóch projektach wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego zintegrowanego z minimum 10 innymi systemami informatycznymi, dla co najmniej 200.000 jednoczesnych użytkowników systemu o wartości wdrożenia min. 800 000 zł brutto, b) posiada min. 3-letnie doświadczenie zawodowe jako architekt systemów informatycznych. 2.4. Specjalista ds. wdrożenia (min. 2 osoby), który: a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert brał udział w: aa) dwóch projektach wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego zintegrowanego z minimum 10 innymi systemami informatycznymi, dla co najmniej 200 000 jednoczesnych użytkowników systemu o wartości wdrożenia min. 800 000 zł brutto, ab) jednym projekcie obejmującym wdrożenie systemu który obejmował szynę danych,. audyt jakości danych, wykonanie graficznego interfejsu użytkownika po stronie bazy danych, utrzymanie 24/7 (stałe wsparcie HelpDesk), b) posiada min. 3-letnie doświadczenie zawodowe we wdrażaniu systemów informatycznych. UWAGA: warunek określony powyżej w lit. aa) musi spełnić jedna z dwóch wykazanych osób, pozostałe warunki musi spełnić każdy ze Specjalistów ds. wdrożenia. 2.5. Analityk biznesowy (min. 1 osoba), który: a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert brał udział, jako analityk biznesowy w dwóch projektach wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego zintegrowanego z minimum 10 innymi systemami informatycznymi, dla co najmniej 200 000 jednoczesnych użytkowników systemu o wartości wdrożenia min. 800 000 zł brutto, b) posiada 3-letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu analiz biznesowych lub systemowych. 2.6. Specjalista ds. bezpieczeństwa ICT (min. 1 osoba), który: a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert odpowiadał za projektowanie lub utrzymanie systemów bezpieczeństwa w dwóch projektach wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego o wartości wdrożenia min. 800 000 zł brutto, b) posiada aktualny certyfikat CISA, CISSP lub równoważny *, c) posiada 3-letnie doświadczenie zawodowe jako specjalista ds. bezpieczeństwa. * Jako certyfikat równoważny Zamawiający rozumie przedstawienie przez Wykonawcę certyfikatu analogicznego, co do zakresu wskazanego certyfikatu, co jest rozumiane jako: a) analogiczna dziedzina merytoryczna wynikająca z roli, której dotyczy certyfikat, b) analogiczny stopień poziomu kompetencji, c) analogiczny poziom doświadczenia zawodowego wymagany dla otrzymania danego certyfikatu, d) analogiczny okres i zakres szkolenia, jeśli uzyskanie certyfikatu uzależnione jest od odbycia szkolenia, e) potwierdzenie certyfikatu egzaminem, jeśli uzyskanie certyfikatu wymaga złożenia egzaminu. UWAGA: Zamawiający nie dopuszcza, aby Wykonawca wykazał jedną osobę w więcej niż jednej roli. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia warunek w zakresie osób mogą spełnić w następujący sposób – Wykonawcy mogą spełnić warunek wspólnie.
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow 1
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
Zakresie warunkow udzialu 1. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 2. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączenie dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 3. wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia , w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg załączonego do SIWZ wzoru wykazu osób. 4. kopię polisy potwierdzającej, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie mniejszą niż 800.000,00 zł
Czy wadium 1
Wadium Wykonawcy przystępujący do postępowania zobowiązani są wnieść wadium w kwocie: 24. 000,00. zł Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
IV IstotnePostanowienia Wzór umowy stanowi załącznik do siwz
IV 4 14 Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy lub najpóźniej w dniu jej podpisywania, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w kwocie stanowiącej 5% ceny brutto podanej w jego ofercie.
IV 4 4 data 2019-01-07T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 09:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30
IV 6 6 Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:  dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego , prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.;  administratorem danych osobowych jest Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, ul. Sobieskiego 9  dane kontaktowe do inspektora ochrony danych w Instytucie Psychiatrii i Neurologii: email: iod@ipin.edu.pl  odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”;  dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;  obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio związanych z postępowaniem jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;  w odniesieniu do podanych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;  posiadają Państwo: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Państwa danych osobowych − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO;  nie przysługują Państwu: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Criterion

Kryteria cena
Znaczenie 30,00
  
Kryteria cechy jakościowe systemu
Znaczenie 10,00
  
Kryteria koncepcja budowy systemu
Znaczenie 30,00
  
Kryteria dostępność usług HelpDysk
Znaczenie 10,00
  
Kryteria czas wdrożenia produkcyjnego
Znaczenie 10,00
  
Kryteria technologia
Znaczenie 10,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)