Wykonanie robót budowlanych adaptacji powierzchni piwnicy i parteru budynku Głównego oraz wykonanie robót budowlanych adaptacji budynku Lipsk w Instytucie Matki i Dziecka

Data publikacji 2014-12-17
Data zakończenia 2015-01-12 12:00:00
Instytucja Instytut Matki i Dziecka
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Podłączenia energetyczne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 413144 / 2014
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 712200006, 511121001, 511122002, 451000008, 450000007, 454531008, 453100003, 453157005, 313110009, 453100003, 453300009, 453310006, 453311007, 453140001, 454400003, 454421008, 454421101, 454421204, 454421211, 454430004, 454500006
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Wykonanie robót budowlanych adaptacji powierzchni piwnicy i parteru budynku Głównego oraz wykonanie robót budowlanych adaptacji budynku Lipsk w Instytucie Matki i Dziecka.
Wartość szacunkowa - 2 974 466,80 euro. Szczegółowy opis zawiera SIWZ

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Instytut Matki i Dziecka
Ulica ul. Kasprzaka 17a
Nr domu 17a
Miejscowość Warszawa
Kod Pocztowy 01-211
Województwo mazowieckie
Tel 022 32-77-240
Fax 022 32-77-233, 32-77-305
Internet www.imid.med.pl
Regon 00028839500000
E-mail witold.sarnowski@imid.med.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Podmiot prawa publicznego
Rodz zam B
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 30/06/2016
Zaliczka Nie
Niepełnosprawne Nie
Wadium Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 320 000,00 złotych
Wiedza Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli: Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu do składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej: a) dwie roboty budowlano - montażowe (umowy) każda o wartości co najmniej 10.000.000,00 złotych brutto oraz każda polegająca na budowie lub/i dobudowie lub/i przebudowie lub/i rozbudowie lub/i modernizacji czynnego, działającego (funkcjonującego) w czasie wykonywania robót budynku szpitala lub innego obiektu opieki zdrowotnej spełniającego następujące wymagania: - budynek szpitala lub inny obiekt opieki zdrowotnej posiadający blok operacyjny. Za roboty budowlane (umowy) wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone Zamawiający uznaje roboty, dla których Wykonawca przedstawi dokument potwierdzający, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone oraz dla których wydano końcowe świadectwo odbioru. Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku udziału w postępowaniu w walutach innych niż PLN Wykonawca, a także Zamawiający przeliczy według średniego kursu NBP (Tabela A) na dzień wydania świadectwa przejęcia lub końcowego protokołu odbioru robót budowlanych. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących po z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Zdolne Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej osobami: a. projektantami posiadającymi uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalnościach: architektonicznej, konstrukcyjno - budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, telekomunikacyjnej, drogowej, każdy z projektantów powinien posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe (liczone od dnia uzyskania uprawnień do projektowania) na stanowisku Projektanta, każdy z projektantów powinien być autorem lub współautorem co najmniej jednej dokumentacji projektowej, każdy z projektantów winien przynależeć do właściwej izby samorządu zawodowego (legitymować się aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa), projektant w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń musi dodatkowo posiadać następujące doświadczenie: pełnił funkcję projektanta branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych na co najmniej jednym zadaniu polegającym na realizacji prac projektowych budowy obiektu budowlanego zaliczanego do klasy 1264 według Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, stanowiącej Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) /Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm. b. kierownikiem budowy posiadającym: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń) na stanowisku kierownika budowy; oraz przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego (legitymuje się aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa) c. Specjalistą ds. technologii medycznej, który posiada: co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe polegające na kierowaniu lub nadzorze montażu sprzętu medycznego. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji określonych powyżej, w przypadku gdy osoba posiada jednocześnie kwalifikacje do wykonywania każdej z funkcji, do pełnienia której jest zgłaszana. Wykonawca poza wymienionymi wyżej osobami musi zapewnić personel niezbędny do realizacji całego przedmiotu zamówienia. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza: uprawnienia równoważne względem wymaganych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; uprawnienia równoważne uznane przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394) równoważne kwalifikacje zawodowe ważne w innym niż Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konferederacji Szwajcarskiej lub państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym wraz z tymczasowym wpisem na listę właściwej izby samorządu zawodowego umożliwiającym świadczenie usług transgranicznych w rozumieniu art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5 poz. 42 z późn. zm.). W odniesieniu do projektanta w specjalności telekomunikacyjnej Zamawiający uzna, iż warunek w zakresie posiadania uprawnień budowlanych do projektowania w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń zostanie spełniony także w przypadku kiedy Wykonawca wskaże do pełnienia tej funkcji osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w telekomunikacji w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, linii, instalacji i urządzeń dla telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Łączności z 10 października 1995 r. (Dz. 1995 nr 120 poz. 581) w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie telekomunikacyjnym; W odniesieniu do kierownika robót w specjalności telekomunikacyjnej Zamawiający uzna, iż warunek w zakresie posiadania uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń zostanie spełniony także w przypadku, kiedy Wykonawca wskaże do pełnienia tej funkcji osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w telekomunikacji w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, linii, instalacji i urządzeń dla telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Łączności z 10 października 1995 r. (Dz. 1995 nr 120 poz. 581) w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie telekomunikacyjnym; W przypadku, jeżeli Wykonawca wskazuje jedną osobę na oba stanowiska (tj. projektanta w specjalności telekomunikacyjnej oraz kierownika robót w specjalności telekomunikacyjnej) Zamawiający uzna, iż warunek w zakresie posiadania uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń oraz projektowania w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń zostanie spełniony także w przypadku kiedy Wykonawca wskaże do pełnienia tych funkcji osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w telekomunikacji w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, linii, instalacji i urządzeń dla telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Łączności z 10 października 1995 r. (Dz. 1995 nr 120 poz. 581) w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie telekomunikacyjnym
Sytuacja warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: Posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 3.000.000,00 zł. Jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 10.000.000,00 zł. W przypadku gdy Wykonawca w dokumentach składanych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu podane będą wartości w walutach innych niż PLN, Zamawiający dla oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu przyjmie średni kurs NBP (tabela A) dla: 1) kwoty ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - na dzień wystawienia dokumentu, 2) dla posiadanych środków finansowych lub posiadanej zdolności kredytowej - na dzień wystawienia dokumentu. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art.24 ustawy Pzp. 3. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych w ofercie oświadczeń i dokumentów. 4. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia tych zasobów odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy
Oswiadczenie potwierdzenia 1 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 2 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 10 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 12 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 13 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 15 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 16 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 3 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 4 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 5 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 6 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 7 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 8 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok podm zag 2 Tak
Dok podm zag 3 Tak
Dok podm zag 4 Tak
Dok podm zag 5 Tak
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Zmiany mogą być zainicjowane przez Wykonawcę, Zamawiającego lub Inspektora w jakimkolwiek momencie przed ukończeniem części lub całości Przedmiotu Zamówienia, i są dopuszczalne wyłącznie w granicach przewidzianych w przepisach Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 1.1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy chyba, że zmiana będzie dotyczyła następujących postanowień Umowy: 1) Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności: a) Klęski żywiołowe; 2) Zmiany spowodowane warunkami archeologicznymi, w szczególności: a) Niewypały i niewybuchy, zagrożenie tąpnięciami, wybuchem; b) Wykopaliska archeologiczne itp. inne, nie przewidywane okoliczności; 3) Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a) Wstrzymanie realizacji Umowy przez Zamawiającego nie wynikające z winy Wykonawcy; b) Przestojów lub opóźnień zawinionych przez Zamawiającego. 4) Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: a) Odmowa lub przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień, w sytuacji, gdy przekazana i niezbędna do uzyskania pozwoleń dokumentacja będzie kompletna i prawidłowa, zatem wskutek działania organów administracyjnych niemożliwe jest wykonanie zadania w terminie. b) Konieczność uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidywano przy zawieraniu Umowy; 1.2. Zmiany zakresu robót budowlanych i sposobu spełnienia świadczenia: 1) Zmiana zakresu robót budowlanych wynikająca ze zmian w przepisach prawa wprowadzonych po podpisaniu Umowy; 2) Zmiana zakresu robót budowlanych, wynikająca ze zmian wprowadzonych w schemacie organizacyjnym lub w zakresie działalności Zamawiającego; 3) Konieczność wprowadzenia zmian do zakresu robót, niezbędnych do prawidłowej późniejszej eksploatacji Przedmiotu Umowy; 4) Konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych; 5) Konieczność zrealizowania robót przy pomocy środków pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji Przedmiotu Umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego Przedmiotu Umowy, lub zwiększenie potencjału Przedmiotu Umowy, lub jego estetyki istotnie nie zmieniające założeń i celów przedmiotu zamówienia; 6) Konieczność częściowej zmiany technologii lub wprowadzenia technologii dodatkowej wykonywania robót z powodu ujawniania się w trakcie prowadzenia robót; 7) Zmian wynikających z odmiennego niż to przewidziano w Dokumentacji projektowej sposobu i technologii wykonywania Przedmiotu Umowy lub jego części, wprowadzonych ze względu na: niedostępność na rynku zaprojektowanych technologii w trakcie realizacji robót budowlanych, zmianę przepisów w tym zakresie lub możliwość uzyskania przez Zamawiającego w wyniku wprowadzania zmian lepszego efektu finalnego; 1.3. Inne zmiany: 1) Zmiany osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje Umowę - wskazanych w Ofercie Wykonawcy (śmierć, choroba, ustania stosunku pracy, inne zdarzenia losowe lub inne przyczyny niezależne od wykonawcy). Przedmiotowa zmiana jest możliwa pod warunkiem zaproponowania innych osób, spełniających na dzień składania ofert, warunki określone przez Zamawiającego w SIWZ; 2) Wystąpienia konieczności zmian osób przy pomocy których Wykonawca realizuje Umowę, w przypadku gdy Zamawiający uzna, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób, na inne spełniające na dzień składania ofert warunki określone w SIWZ, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku Zamawiającego; 3) Zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego); 4) Zmiany danych teleadresowych stron umowy. 5) Zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy; 6) Zmniejszenie wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy w przypadku zaniechania robót objętych przedmiotem zamówienia; 7) W przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, jeżeli zmiana ta ma wpływ na koszt wykonania zamówienia przez Wykonawcę - w terminie 30 dni od wejścia w życie przepisów dokonujących tych zmian, Wykonawca może na pisemny i umotywowany wniosek zwrócić się do Zamawiającego o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia. Wniosek Wykonawcy powinien zawierać w szczególności szczegółową kalkulację kosztów wykonania zamówienia z uwzględnieniem zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę. Zmiana postanowień umowy w zakresie i w trybie wskazanym w zdaniu poprzedzającym nie może spowodować wzrostu wynagrodzenia należnego Wykonawcy ponad kwotę, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia, a która została podana przed otwarciem ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; 8) W przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiana te będą miały wpływ na koszt wykonania zamówienia przez Wykonawcę - w terminie 30 dni od wejścia w życie przepisów dokonujących tych zmian, Wykonawca może na pisemny i umotywowany wniosek zwrócić się do Zamawiającego o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia. Wniosek Wykonawcy powinien zawierać w szczególności szczegółową kalkulację kosztów wykonania zamówienia z uwzględnieniem zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę. Zmiana postanowień umowy w zakresie i w trybie wskazanym w zdaniu poprzedzającym nie może spowodować wzrostu wynagrodzenia należnego Wykonawcy ponad kwotę, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia, a która została podana przed otwarciem ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Istotna zmiana postanowień zawartej Umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, tylko na warunkach określonych w Umowie.
Kod kryterium B
Kryt 1p 90
Kryt 2 Termin gwarancji
Kryt 2p 5
Kryt 3 Termin wykonania zamówienia
Kryt 3p 5
Adres strony internetowej siwz www.imid.med.pl
Adres uzyskania siwz Instytut Matki i Dziecka 01-211 Warszawa, ul. Kasprzaka 17a Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia pokój nr 311 - budynek Lipsk (III p.)
Data składania wniosków 12/01/2015
Godzina składania wniosków 12:00
Miejsce Instytut Matki i Dziecka 01-211 Warszawa, ul. Kasprzaka 17a Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia pokój nr 311 - budynek Lipsk (III p.)
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)