| Istotne postanowienia |
UMOWA Nr OU/B/X/2/2/2/________/16/_____________ o zamówienie opłacane ze środków m.st. Warszawy zawarta w dniu _________________ w Warszawie pomiędzy: Miastem Stołecznym Warszawa, zwanym dalej Zamawiającym, z siedzibą w Warszawie, Pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, NIP 525-22-48-481, REGON 015259640, reprezentowanym przez ___________________, działającego na podstawie pełnomocnictwa nr ______, z dnia _____________, udzielonego przez _________________________,
a
Firmą _____________________, zwaną dalej Wykonawcą, z siedzibą _________________, ul. __________________, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w ______ Wydział ____ Gospodarczy, pod numerem KRS ______________, REGON: _________________, NIP: ____________, reprezentowaną przez ___________________
__________________________, zwanym/ą dalej Wykonawcą, prowadzącym/ą działalność gospodarczą w _____________, pod nazwą _____________ wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, posiadającą NIP: ___________, REGON: _________________ (należy wybrać właściwą opcję),
w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr ___________ prowadzonego
w trybie ______________, na podstawie art. ___________ ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164) .
§ 1
Przedmiot umowy
Przedmiotem umowy jest sukcesywna dostawa przez Wykonawcę do siedzib Zamawiającego materiałów biurowych, zgodnie z asortymentem i cenami jednostkowymi określonymi w formularzu cenowym (wykaz ilościowo asortymentowy formularz cenowy), stanowiącym załącznik do niniejszej umowy.
§ 2
Termin realizacji przedmiotu umowy
Przedmiot umowy będzie zrealizowany w terminie od dnia zawarcia umowy do dnia
9 grudnia 2016 r. lub do wyczerpania kwoty, o której mowa w § 3 ust.1 umowy, w przypadku gdy kwota ta ulegnie wyczerpaniu przed dniem 9 grudnia 2016 r.
§ 3
Wynagrodzenie i płatności
1. Strony ustalają, iż łączne wynagrodzenie należne Wykonawcy z tytułu realizacji niniejszej umowy nie przekroczy kwoty brutto __________zł (słownie: ________________ złotych ___/100).
2. Ostateczna wysokość wynagrodzenia, wskazanego w ust. 1, wynikać będzie z liczby faktycznie dostarczonych, przez Wykonawcę, materiałów biurowych przemnożonej przez ceny jednostkowe określone w formularzu cenowym, o którym mowa w § 1.
3. Ceny jednostkowe, wymienione w formularzu cenowym, o którym mowa w § 1 umowy, zawierają w sobie koszty transportu, ubezpieczeń, opłaty celne i podatkowe oraz wszelkie inne koszty Wykonawcy. Ceny jednostkowe przez cały okres obowiązywania umowy, nie ulegną podwyższeniu.
4. Zamawiający w okresie trwania umowy, zobowiązuje się złożyć u Wykonawcy zamówienia,
o których mowa w § 4 ust. 5, o łącznej wartości nie mniejszej niż 70% wynagrodzenia określonego w ust. 1.
5. Zapłata wynagrodzenia, za wykonanie przedmiotu umowy, o którym mowa w § 1, będzie następować na podstawie faktur częściowych wystawionych po wcześniejszym dostarczeniu części przedmiotu umowy, potwierdzonym przez osobę upoważnioną do realizacji umowy ze strony Zamawiającego.
6. Wykonawca będzie wystawiał faktury na:
Miasto Stołeczne Warszawa,
pl. Bankowy 3/5, 00 950 Warszawa,
NIP 525-22-48-481.
7. Faktury, o których mowa w ust. 5, będą realizowane w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze, w terminie do 21 dni od daty złożenia prawidłowo wystawionej faktury w Biurze Organizacji Urzędu w Urzędzie m.st. Warszawy, po ich uprzednim sprawdzeniu pod względem merytorycznym i rachunkowym.
8. Wykonawca zobowiązuje się złożyć fakturę VAT za miesiąc grudzień w Biurze Organizacji Urzędu w Urzędzie m.st. Warszawy do dnia 12 grudnia 2016 r., należność wynikająca z tej faktury zostanie zapłacona do dnia 30 grudnia 2016 r.
9. Za dzień dokonania płatności strony będą uznawać dzień obciążenia rachunku Zamawiającego.
§ 3
Wynagrodzenie i płatności
1. Strony ustalają, iż łączne wynagrodzenie należne Wykonawcy z tytułu realizacji niniejszej umowy nie przekroczy kwoty netto____________PLN (słownie: ____________________).
2. Ostateczna wysokość wynagrodzenia, wskazanego w ust. 1, wynikać będzie z liczby faktycznie dostarczonych, przez Wykonawcę, materiałów biurowych przemnożonej przez ceny jednostkowe określone w formularzu cenowym, o którym mowa w § 1.
3. Ceny jednostkowe, wymienione w formularzu cenowym, o którym mowa w § 1 umowy, zawierają w sobie koszty transportu, ubezpieczeń, opłaty celne i podatkowe oraz wszelkie inne koszty Wykonawcy. Ceny jednostkowe przez cały okres obowiązywania umowy, nie ulegną podwyższeniu.
4. Zamawiający w okresie trwania umowy, zobowiązuje się złożyć u Wykonawcy zamówienia, o których mowa w § 4 ust. 5, o łącznej wartości nie mniejszej niż 70% wynagrodzenia określonego w ust. 1.
5. Zapłata wynagrodzenia, za wykonanie przedmiotu umowy, o którym mowa w § 1, będzie następować na podstawie faktur częściowych wystawionych po wcześniejszym dostarczeniu części przedmiotu umowy, potwierdzonym przez osobę upoważnioną do realizacji umowy ze strony Zamawiającego.
6. Wykonawca będzie wystawiał faktury na:
Miasto Stołeczne Warszawa,
pl. Bankowy 3/5, 00 950 Warszawa,
NIP 525-22-48-481.
7. Faktury, o których mowa w ust. 5, będą realizowane w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze, w terminie do 21 dni od daty złożenia prawidłowo wystawionej faktury w Biurze Organizacji Urzędu w Urzędzie m.st. Warszawy, po ich uprzednim sprawdzeniu pod względem merytorycznym i rachunkowym.
8. Wykonawca zobowiązuje się złożyć fakturę VAT za miesiąc grudzień w Biurze Organizacji Urzędu w Urzędzie m.st. Warszawy do dnia 12 grudnia 2016 r., należność wynikająca z tej faktury zostanie zapłacona do dnia 30 grudnia 2016 r.
9. Za dzień dokonania płatności strony będą uznawać dzień obciążenia rachunku Zamawiającego.
10. Wykonawca oświadcza, że nie jest zarejestrowany w Polsce jako czynny podmiot podlegający podatkowi VAT. W związku z tym obowiązek podatkowy w zakresie podatku VAT spoczywa na Zamawiającym, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku
od towarów i usług (Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) W związku z powyższym Wykonawca wystawi faktury, o których mowa w ust. 5, na kwoty netto. Podatek od towarów i usług będzie uiszczony przez Zamawiającego.
11. Zamawiający wypłaci wynagrodzenie po potrąceniu świadczeń publicznoprawnych wynikających z przepisów prawa, w tym zwłaszcza kwoty stanowiącej zryczałtowany podatek dochodowy, który Zamawiający jest zobowiązany zapłacić jako płatnik w dniu dokonania zapłaty na podstawie
art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2014 r., poz. 851 z późn. zm.). Zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu, albo niepobranie podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania miejsca siedziby podatnika do celów podatkowych, uzyskanym od niego zaświadczeniem (certyfikat rezydencji), wydanym przez właściwy organ administracji podatkowej, złożonym Zamawiającemu wraz fakturą. Certyfikat powinien zostać dostarczony w oryginale, ewentualnie może to być potwierdzona notarialnie kopia. W przypadku niedostarczenia w/w certyfikatu rezydencji w odpowiednim terminie, kwota należnego podatku zostanie potrącona z wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1.
§ 4
Realizacja przedmiotu umowy
1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy w sposób fachowy, sprawny i rzetelny.
2. Wykonawca gwarantuje zachowanie parametrów przedmiotu umowy zgodnych z parametrami określonymi w załączniku do niniejszej umowy.
3. Zamawiający w toku realizacji umowy zastrzega sobie prawo zmiany ilości poszczególnych asortymentów na inne wymienione w załączniku do umowy, przy zachowaniu cen jednostkowych w nim określonych.
4. Miejscem dostawy materiałów biurowych są każdorazowo wskazane przez Zamawiającego siedziby Urzędu m.st. Warszawy (dwa budynki) zlokalizowane na terenie m.st. Warszawy.
5. Przedmiot umowy będzie realizowany w oparciu o zamówienia częściowe, które będą składane faksem na nr ___________ lub e-mail na adres ___________________, zgodnie z faktycznymi potrzebami Zamawiającego, nie częściej niż raz w tygodniu.
6. W zamówieniu, o którym mowa w ust. 5, Zamawiający określi asortyment i ilość zamawianych materiałów oraz miejsce lub miejsca ich dostarczenia.
7. Termin realizacji zamówienia częściowego wynosi do 4 dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego zamówienia częściowego, zgodnie z ust. 5, przy czym za dni robocze uważa się na potrzeby niniejszej umowy dni od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
8. Osoba upoważniona do realizacji umowy ze strony Zamawiającego dokona odbioru ilościowego oraz oględzin dostarczonych materiałów biurowych, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości, Zamawiający złoży Wykonawcy pisemną reklamację w terminie do 3 dni roboczych od ich stwierdzenia.
9. Wykonawca rozpatrzy reklamację i udzieli pisemnej odpowiedzi w ciągu 2 dni roboczych od dnia jej otrzymania. Odmowa uwzględnienia reklamacji wymaga uzasadnienia, pod rygorem skutków przewidzianych w § 7 ust. 4 pkt 2.
10. Po bezskutecznym upływie terminu do rozpatrzenia reklamacji, reklamację uważa się za uwzględnioną zgodnie z żądaniem Zamawiającego.
11. W przypadku braków asortymentowych, Wykonawca w ciągu 2 dni uzupełni brakujące materiały biurowe.
§ 5
Współpraca
1. Strony ustalają, że odpowiedzialnymi za realizację umowy są ze strony:
1) Zamawiającego: p. _______________, tel. __________________, fax _____________, e-mail ________________________;
2) Wykonawcy: p. _________________, tel. ___________________, fax _____________, e-mail ________________________ .
2. Zmiana osoby do współpracy ze strony Zamawiającego i Wykonawcy wymaga poinformowania o tym fakcie drugiej strony w trybie zawiadomienia pisemnego i nie stanowi zmiany umowy.
3. Strony wskazują następujące adresy do doręczeń:
1) Zamawiający: ul. _______________________________________________________,
2) Wykonawca: ul. ________________________________________________________ .
4. Strony zobowiązują się do niezwłocznego pisemnego zawiadomienia o wszelkich zmianach adresu do doręczeń, pod rygorem uznania doręczenia na ostatni wskazany adres za skuteczne.
§ 6
Gwarancja i rękojmia
1. Wykonawca udziela na dostarczone materiały biurowe gwarancji na okres 12 miesięcy.
2. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się z dniem odbioru dostarczonego przedmiotu umowy.
3. Zamawiający, w przypadku stwierdzenia wad jakościowych (również ukrytych) otrzymanego przedmiotu zamówienia w okresie gwarancji, postawi go do dyspozycji Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego, powiadamiając niezwłocznie (pisemnie lub faxem) o stwierdzonych brakach lub wadach.
4. Jeżeli Wykonawca w terminie 2 dni roboczych od otrzymania powiadomienia, o którym mowa w ust 4, nie dostarczy partii towaru bez wad, Zamawiający będzie mógł zakupić w miejsce towaru wadliwego towar u innego dostawcy, a różnicę pomiędzy ceną zakupionego towaru a ceną u Wykonawcy pokryje Wykonawca.
5. Gwarancja nie ogranicza uprawnień z tytułu rękojmi, przeciwne zastrzeżenie w gwarancji jest nieważne.
§ 7
Kary umowne
1. Strony zgodnie postanawiają, że obowiązującą je formą odszkodowania będą kary umowne.
2. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w przypadku przekroczenia któregokolwiek z terminów, o których mowa w § 4 ust. 7 i 9, w wysokości 1 % wartości brutto zamówionej partii materiałów biurowych za każdy rozpoczęty dzień zwłoki.
3. W przypadku rozwiązania umowy przez Zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10 % wartości umowy brutto, o której mowa w § 31 ust. 1.
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku zaistnienia jednej z poniższych okoliczności:
1) Wykonawca nie rozpoczął realizacji przedmiotu umowy lub przerwał jej realizację
i nie wznowił przez okres dłuższy niż 7 dni;
2) Wykonawca wykonuje swoje zobowiązania w sposób niezgodny z treścią umowy,
w szczególności w sposób bezzasadny nie uwzględnia reklamacji Zamawiającego,
o której mowa w § 4 ust. 9.
5. Kary umowne, o których mowa w ust. 2 i 3 podlegają łączeniu.
6. O naliczeniu kar umownych Zamawiający informuje pisemnie Wykonawcę, określając jednocześnie termin uiszczenia kar oraz podając formę uregulowania należności.
7. W przypadku uchylania się Wykonawcy od terminowej zapłaty kar umownych, Zamawiający potrąca je z zapłaty należności (faktury), na co Wykonawca wyraża zgodę.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy w przypadku istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia. W takim przypadku, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia z tytułu wykonania zrealizowanej części umowy.
9. Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego żadne roszczenia odszkodowawcze z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn określonych w ust. 8.
10. Zamawiający może dochodzić na zasadach ogólnych odszkodowania przenoszącego wysokość kar umownych - do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.
11. Zamawiający może, w razie wystąpienia zwłoki w wykonywaniu umowy, wyznaczyć dodatkowy termin wykonania przedmiotu umowy, nie rezygnując z kary umownej i odszkodowania.
§ 7
Kary umowne
1. Strony zgodnie postanawiają, że obowiązującą je formą odszkodowania będą kary umowne.
2. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w przypadku przekroczenia któregokolwiek z terminów, o których mowa w § 4 ust. 7 i 9, w wysokości 1 % wartości netto zamówionej partii materiałów biurowych za każdy rozpoczęty dzień zwłoki.
3. W przypadku rozwiązania umowy przez Zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10 % wartości umowy netto, o której mowa w § 32 ust. 1.
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku zaistnienia jednej z poniższych okoliczności:
1) Wykonawca nie rozpoczął realizacji przedmiotu umowy lub przerwał jej realizację
i nie wznowił przez okres dłuższy niż 7 dni;
2) Wykonawca wykonuje swoje zobowiązania w sposób niezgodny z treścią umowy,
w szczególności w sposób bezzasadny nie uwzględnia reklamacji Zamawiającego,
o której mowa w § 4 ust. 9.
5. Kary umowne, o których mowa w ust. 2 i 3 podlegają łączeniu.
6. O naliczeniu kar umownych Zamawiający informuje pisemnie Wykonawcę, określając jednocześnie termin uiszczenia kar oraz podając formę uregulowania należności.
7. W przypadku uchylania się Wykonawcy od terminowej zapłaty kar umownych, Zamawiający potrąca je z zapłaty należności (faktury), na co Wykonawca wyraża zgodę.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy w przypadku istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia. W takim przypadku, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia z tytułu wykonania zrealizowanej części umowy.
9. Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego żadne roszczenia odszkodowawcze z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn określonych w ust. 8.
10. Zamawiający może dochodzić na zasadach ogólnych odszkodowania przenoszącego wysokość kar umownych - do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.
11. Zamawiający może, w razie wystąpienia zwłoki w wykonywaniu umowy, wyznaczyć dodatkowy termin wykonania przedmiotu umowy, nie rezygnując z kary umownej i odszkodowania.
§ 8
Postanowienia końcowe
1. Wykonanie niniejszej umowy nie wiąże się z przetwarzaniem danych w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych, dla których Administratorem Danych jest Prezydent m.st. Warszawy, a co za tym idzie nie wiąże się z dostępem do systemów informatycznych Urzędu m.st. Warszawy.
2. Zmiany do umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej.
3. Spory wynikające z umowy rozpatrywać będzie sąd właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.
4. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164.) oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121 z późn. zm.).
5. Umowę sporządzono w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, trzy egzemplarze dla Zamawiającego i jeden egzemplarz dla Wykonawcy.
§ 9
Załącznik
Integralną część umowy stanowi załącznik Wykaz ilościowo-asortymentowy - Formularz cenowy.
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
|