Zakup materiałów promocyjnych dla Centrali i Oddziałów ZUS

Data publikacji 2017-06-29
Data zakończenia 2017-07-07 00:00:00
Instytucja Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Materiały reklamowe

Szczegóły

Numer ogłoszenia 539374-N-2017
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 224620006
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup materiałów promocyjnych dla Centrali i Oddziałów ZUS.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 bc5590d8-8e63-4ca3-a7fd-be2f3a7e47cc
Biuletyn 539374-N-2017
Zamawiajacy nazwa Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Regon 000017756
Zamawiajacy adres ulica Szamocka
Zamawiajacy adres numer domu 3, 5
Zamawiajacy miejscowosc Warszawa
Zamawiajacy kod pocztowy 01-748
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 22 667 17 04,
Zamawiajacy fax 22 667 17 33
Zamawiajacy email SekretariatDZP@zus.pl,
Adres strony url www.zus.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 3
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.zus.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.zus.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Forma pisemna
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Oferty doręczane przez Wykonawcę osobiście do siedziby Zamawiającego, winny być składane od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 16.00, na adres: Zakład Ubezpieczeń Społecznych, ul. Szamocka 3, 5, 01-748 Warszawa. Osoba składająca oferę zgłasza swoje przybycie w Informacji (parter wejście główne). Pracownik DZP odbierze ofertę w Informacji potwierdzając termin jej złożenia.
Nazwa nadana zamowieniu Zakup materiałów promocyjnych dla Centrali i Oddziałów ZUS
Numer referencyjny TZ/271/20/17
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest zakup materiałów promocyjnych dla Centrali i Oddziałów ZUS.
Cpv glowny przedmiot 22462000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w dniach 40
Informacje na temat katalogow Termin wykonania zamówienia w każdej części - do 40 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy.
Okreslenie warunkow Nie dotyczy
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Nie dotyczy
Sytuacja finansowa informacje dodatkowe Nie dotyczy
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Dotyczy części A zamówienia: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że należycie wykonał lub wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przez upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – co najmniej dwie dostawy materiałów promocyjnych z nadrukiem, składających się minimum z 5 pozycji z niżej wymienionych: 1. Notatnika 2. Długopisu z rysikiem 3. Smyczy sublimacyjnej 4. Notesu magnetycznego 5. Torby papierowej 6. Wskaźnika laserowego 7. Pendriva każda o wartości brutto co najmniej 300.000,00 zł. Zamawiający uzna zamówienie wykonywane, jeżeli na dzień składania ofert dostawa została zrealizowana na wartość brutto co najmniej 300.000,00 zł. i obejmowała minimum 5 pozycji z wyżej wymienionych. Dotyczy części B zamówienia: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że należycie wykonał lub wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – co najmniej dwie dostawy materiałów promocyjnych z nadrukiem, składających się minimum z 5 pozycji z niżej wymienionych: 1. Torby płóciennej 2. Magnesu na lodówkę 3. Podkładki korkowej 4. Wiatraka dziecięcego 5. Breloka z latarką 6. Kubka ceramicznego 7. Odblasku każda o wartości brutto co najmniej 100.000,00 zł. Zamawiający uzna zamówienie wykonywane, jeżeli na dzień składania ofert dostawa została zrealizowana na wartość brutto co najmniej 100.000,00 zł. i obejmowała minimum 5 pozycji z wyżej wymienionych.
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1.Zamawiający, przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1.1.informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 1.2. zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 1.3. zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 1.4. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 1.5. oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności (zgodnie z załącznikiem nr 6 do Siwz); 1.6. oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych Dz. U. z 2016 r. poz. 716 (zgodnie z załącznikiem nr 7 do Siwz); 1.7. oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne (zgodnie z załącznikiem nr 8 do Siwz); 2. Inne wymagane oświadczenia i dokumenty: 2.1.oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże Zamawiającemu przedmiotowe oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. 3. W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby, mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt 1.1. Wykonawca składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4.Wykonawca zagraniczny 4.1.Wykonawca zagraniczny (mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej) zamiast dokumentów wskazanych w pkt. 1.1. – 1.4 SIWZ, składa: 4.1.1. informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21– wystawioną/y nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4.1.2. dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 4.1.3. dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów wskazanych w pkt 4.1. zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby – wystawione odpowiednio w terminach określonych w pkt 4.1. 5. Zasady udziału Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia 5.1. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 5.2. Wykonawcy, o których mowa w pkt 5.1. składają jedną ofertę, z uwzględnieniem sekcji III. 3. oraz pkt 2 niniejszej sekcji. 6. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
Zakresie warunkow udzialu oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu: w części A zamówienia wykaz należycie wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – co najmniej 2 dostaw gdzie przedmiotem zamówienia były materiały promocyjne z nadrukiem (min. 5 pozycji wskazanych w sekcji III. 1.3)), każda o wartości brutto co najmniej 300.000,00 zł z podaniem przedmiotu, dat wykonania (dzień, miesiąc, rok), odbiorców, wartości zamówienia, sporządzony wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 9 do SIWZ wraz z dowodami potwierdzającymi, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane lub są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający uzna zamówienie wykonywane, jeżeli na dzień składania ofert dostawa została zrealizowana na wartość brutto co najmniej 300.000,00 zł. i obejmowała minimum 5 pozycji wymienionych w sekcji III. 1.3). W części B zamówienia wykaz należycie wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej 2 dostaw gdzie przedmiotem zamówienia były materiały promocyjne z nadrukiem (min. 5 pozycji wskazanych w sekcji III. 1 3).), każda o wartości brutto co najmniej 100.000,00 zł z podaniem przedmiotu, dat wykonania (dzień, miesiąc, rok), odbiorców, wartości zamówienia, sporządzony wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 10 do SIWZ wraz z dowodami potwierdzającymi, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane lub są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający uzna zamówienie wykonywane, jeżeli na dzień składania ofert dostawa została zrealizowana na wartość brutto co najmniej 100.000,00 zł. i obejmowała minimum 5 pozycji wymienionych w sekcji III. 1.3) .
Zakresie kryteriow selekcji Nie dotyczy
Wykaz potwierdzenie okolicznosci Nie doryczy
Inne dokumenty niewymienione Nie dotyczy
Czy wadium 1
Wadium Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: - dla części A 8.000,00 zł, - dla części B 2.500,00.zł
Informaje udostepnione wykonawcom Nie dotyczy
Informaje przebiegu aukcji Nie dotyczy
Warunki do licytacji Nie dotyczy
Wykorzystanie sprzetu elektronicznego Nie dotyczy
Wymagania dotyczace rejestracji wyk aukcja Nie dotyczy
Zastosowanie procedury pzp 1
IV 3 1 minimalne wymagania Nie dotyczy
IV 3 1 etapy negocjacji Nie dotyczy
IV 3 1 dodatkowe informacje Nie dotyczy
IV 3 2 opis potrzeb Nie dotyczy
IV 3 2 informacja wysokosc nagrod Nie dotyczy
IV 3 2 wstepny harmonogram Nie dotyczy
IV 3 2 EtapyDialogu Nie dotyczy
IV 3 2 DodatkoweInformacje Nie dotyczy
IV 4 8 Nie dotyczy
IV 4 9 Nie dotyczy
IV 4 13 Nie dotyczy
IV 4 14 Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany będzie do wniesienia, przed podpisaniem umowy, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny oferty zawierającej podatek VAT, dla każdej części zamówienia.
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności, o ile w Umowie nie określono inaczej. 2. Z wnioskiem o zmianę postanowień Umowy może wystąpić zarówno Wykonawca, jak i Zamawiający. 3. Zmiany Umowy nie stanowi zmiana nazw/określeń Stron, siedziby Stron, jak również osób odpowiedzialnych za realizację Przedmiotu Umowy ze strony Wykonawcy oraz Zamawiającego, o których mowa w § 3, oraz osób wymienionych w załączniku nr 2 do Umowy. Zmiany, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, będą dokonywane przez Strony w formie pisemnej. 4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zmiany Umowy w zakresie przeniesienia praw i obowiązków wynikających z Umowy na osoby trzecie w zakresie cesji wierzytelności.
IV 4 4 data 2017-07-07T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 09:00
IV 4 4 jezyki język polski
IV 4 5 okres 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV 6 6 1.Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują faksem lub e-mailem w postaci skanu podpisanego dokumentu z uwzględnieniem pkt. 1.5.2. SIWZ. Nr faksu Zamawiającego: 22 667 17 33/36. Adres e-mail Zamawiającego: SekretariatDZP@zus.pl. W tytule wiadomości Zamawiający zaleca wskazanie znaku postępowania. 2.Forma pisemna zastrzeżona jest dla złożenia oferty wraz z załącznikami (dotyczy również uzupełnienia dokumentów, oświadczeń oraz pełnomocnictw – art. 26 ust. 3 oraz art. 26 ust. 3a ustawy), w tym oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia, a także zmiany lub wycofania oferty. 3.W przypadku wniesienia odwołania, odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu faksem – wyłącznie na numer (22) 667-17-33/36, lub drogą elektroniczną – wyłącznie na adres: SekretariatDZP@zus.pl.

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Zakup materiałów promocyjnych dla Centrali i Oddziałów ZUS
Zalacznik cpv glowny przedmiot 22462000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,0
Zalacznik okres w dniach 40
Zalacznik krotki opis Część A Notatnik A5 sztuk 3000 Pendrive sztuk 10000 Długopis z nadrukiem sztuk 32000 Długopis z rysikiem sztuk 2500 Smycz sublimacyjna sztuk 64000 Notes magnetyczny sztuk 13000 Torba papierowa sztuk 17000 Karteczki samoprzylepne sztuk 12000 Wskaźnik laserowy sztuk 500
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Zakup materiałów promocyjnych dla Centrali i Oddziałów ZUS
Zalacznik cpv glowny przedmiot 22462000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,0
Zalacznik okres w dniach 40
Zalacznik krotki opis Część B Kubek ceramiczny sztuk 2500 Torba płócienna sztuk 4500 Odblask sztuk 35000 Magnes na lodówkę sztuk 18000 Podkładka korkowa sztuk 1000 Balony sztuk 14000 Kredki sztuk 9000 Wiatraczki dziecięce sztuk 5000 Brelok z latarką sztuk 5000
  

Criterion

Kryteria Cena oferty
Znaczenie 100,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)