Zarządzanie projektem pn.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gromniku i Golance z rozbudową i przebudową oczyszczalni ścieków do przepustowości 400 m3/d w Gromniku”

Data publikacji 2018-03-15
Data zakończenia 2018-03-23 00:00:00
Instytucja Gmina Gromnik
Miejscowość Gromnik
Województwo małopolskie
Branża
  • Usługi doradcze w zakresie zarządzania projektem

Szczegóły

Numer ogłoszenia 531997-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 722240001
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie zarządzania projektem pn.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gromniku i Golance z rozbudową i przebudową oczyszczalni ścieków do przepustowości 400 m3/d w Gromniku” dalej „Projekt”.

Projekt współfinasowany ze środków Unii Europejskiej
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020
Oś 5 Ochrona środowiska
Działanie 5.3 Ochrona zasobów wodnych
Poddziałanie 5.3.2 Gospodarka wodno – kanalizacyjna – spr

2. Zakres świadczenia usług obejmuje:
• Część I zamówienia: Koordynowanie projektem pn.:„Budowa nowej sieci kanalizacji sanitarnej o długości 7,8 km z przyłączeniem 140 budynków na terenie miejscowości Gromnik i Golanka”:
1) Zakres świadczenia usług przez Koordynatora projektu obejmuje:
a) weryfikowanie realizowanych prac,
b) sprawdzanie zgodności realizacji zadań z harmonogramem,
c) zatwierdzanie pod względem formalnym dokonywanych wydatków,
d) bieżące zarządzanie projektem,
e) promocja projektu,
f) sporządzanie raportów cząstkowych i końcowych z realizacji projektu,
g) nadzór nad prawidłowym kwalifikowaniem kosztów.

2) Wymagania dodatkowe do zarządzania/koordynowania projektem:
a) znajomość wytycznych Ministerstwa Rozwoju pn.: „Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020” z dnia 19 lipca 2017 roku, dalej „Wytyczne”,
b) znajomość zasad funkcjonowania i użytkowania systemu SL2014,
c) znajomość obowiązków informacyjnych i promocyjnych w zakresie realizacji projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
d) prawidłowe, skuteczne przygotowywanie, zarządzanie/koordynowanie i monitorowanie zadań w ramach Projektu, zgodne z obowiązującym prawem, „Wytycznymi” oraz przygotowanie Zamawiającego do prawidłowego i sprawnego wykonywania wszystkich zadań i obowiązków związanych z realizacją i wdrożeniem Projektu,
e) współpraca z personelem i pod nadzorem personelu Zamawiającego w zakresie kompleksowego zarządzania Projektem,
f) współpraca ze Specjalistą ds., rozliczeń projektu,
g) aktualizacja harmonogramu realizacji Projektu i planu finansowania Projektu,
h) przygotowywanie harmonogramu rzeczowo-finansowego dla Projektu na podstawie harmonogramów rzeczowo-finansowych opracowywanych przez Wykonawców poszczególnych Umów na roboty budowlane,
i) przygotowywanie (skompletowanie i weryfikacja niezbędnych dokumentów, wypełnienie stosownych formularzy i przedstawienie ich Zamawiającemu do akceptacji) sprawozdań i raportów z realizacji Projektu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i „Wytycznymi” oraz zapisami zawartymi w umowie o dofinansowanie.
Materiały i informacje niezbędne do wykonania ww. opracowań będą przekazane przez Zamawiającego w terminie i formie ustalonej wspólnie przez Strony,
j) terminowe wypełnianie zobowiązań Zamawiającego wynikających z obowiązujących dokumentów, dla osiągnięcia zaplanowanego efektu rzeczowego, finansowego i ekologicznego Projektu,
k) przygotowanie niezbędnych dokumentów wymaganych dla wypełniania zobowiązań Zamawiającego wobec instytucji zewnętrznych (np. Instytucji Zarządzającej),
l) opracowanie raportu końcowego Projektu,
m) miejsce świadczenia usług: siedziba Zamawiającego ¬– Urząd Gminy Gromnik, ul. Witosa 2;

• Część II zamówienia: Rozliczanie projektu pn.:„Budowa nowej sieci kanalizacji sanitarnej o długości 7,8 km z przyłączeniem 140 budynków na terenie miejscowości Gromnik i Golanka”:
1) Zakres świadczenia usług przez Specjalistę ds. rozliczeń projektu obejmuje:
a) rejestrowanie i sprawdzanie dokumentów księgowych oraz prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie realizacji projektu,
b) kontrola kwalifikowalności kosztów,
c) prowadzenie rejestru umów i zleceń w zakresie projektu,
d) prowadzenie rozliczeń finansowych w zakresie projektu,
e) sporządzanie okresowych sprawozdań budżetowych oraz informacji, analiz i rozliczeń z wykorzystaniem środków na realizacje projektu,
f) sporządzanie wniosków o płatność dla projektu.

2) Wymagania dodatkowe do rozliczenia projektu :
a) znajomość wytycznych Ministerstwa Rozwoju pn.: „Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020” z dnia 19 lipca 2017 roku, dalej „Wytyczne”,
b) znajomość zasad funkcjonowania i użytkowania systemu SL2014,
c) znajomość obowiązków informacyjnych i promocyjnych w zakresie realizacji projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
d) efektywne koordynowanie i monitorowanie umów zawartych w ramach Projektu oraz właściwe zarządzanie finansowe Projektem, zgodne z obowiązującym prawem, „Wytycznymi”, oraz przygotowanie Zamawiającego do prawidłowego i sprawnego wykonywania wszystkich zadań i obowiązków związanych z realizacją i wdrożeniem Projektu,
e) współpraca z personelem i pod nadzorem personelu Zamawiającego w zakresie rozliczania Projektu,
f) bieżąca współpraca z Koordynatorem projektu,
g) doradztwo przy wprowadzaniu koniecznych zmian dostosowawczych w stosowanym systemie księgowości, dotyczących m.in. planu kont i polityki rachunkowości,
h) kwalifikowanie wydatków w oparciu o „Wytyczne”,
i) prowadzenie ewidencji wydatków kwalifikowanych na potrzeby monitoringu i sprawozdawczości,
j) przygotowywanie, wniosków o płatności zaliczkowe/pośrednie/końcowe,
k) doradztwo w zakresie księgowego rozliczania projektu,
l) bieżące doradztwo w zakresie obowiązującego prawa finansowego i podatkowego dla realizowanego Projektu,
m) interpretacja przepisów prawnych regulujących kwestie rozliczeń finansowych,
n) tworzenie i aktualizacja wszelkich planów finansowych Projektu oraz harmonogramów rzeczowo-finansowych,
o) miejsce świadczenia usług: siedziba Zamawiającego ¬– Urząd Gminy Gromnik, ul. Witosa 2;
3. Przedmiot zamówienia winien być wykonany z należytą starannością, z zastosowaniem wiedzy i umiejętności niezbędnych do jego wykonania i odpowiadał standardom właściwym dla tego rodzaju usług.
4. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (teks jednolity: Dz. U. z 2016, poz. 922).
5. Podstawą realizacji usług, będących przedmiotem zamówienia są:
1) Wniosek aplikacyjny projektu pn.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gromniku i Golance z rozbudową i przebudową oczyszczalni ścieków do przepustowości 400 m3/d w Gromniku” nr RPMP.05.03.02-IZ.00-12-089/16 (w przypadku wprowadzenia zmian we wniosku o dofinansowanie Wykonawca zobowiązany jest do stosowania się do zaakceptowanej przez IZ wersji wniosku aplikacyjnego);
2) Umową o dofinasowanie projektu pn.: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gromniku i Golance z rozbudową i przebudową oczyszczalni ścieków do przepustowości 400 m3/d w Gromniku” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś 5 Ochrona środowiska, Działanie 5.3 Ochrona zasobów wodnych, Poddziałanie 5.3.2 Gospodarka wodno – kanalizacyjna – spr – wraz z załącznikami (w przypadku wprowadzenia zmian w umowie o dofinansowanie, Wykonawca zobowiązany jest do stosowania się do zaakceptowanej przez IZ wersji umowy o dofinansowanie).

Dodatkowe informacje

GuidZP400 c0dc2553-7da1-4197-8cdb-0a8585f23897
Biuletyn 531997-N-2018
Zamawiajacy nazwa Gmina Gromnik
Regon 851660950
Zamawiajacy adres ulica Witosa
Zamawiajacy adres numer domu 2
Zamawiajacy miejscowosc Gromnik
Zamawiajacy kod pocztowy 33-180
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo małopolskie
Zamawiajacy telefon 146514202
Zamawiajacy fax 146514095
Zamawiajacy email ug@gromnik.pl
Adres strony url www.gromnik.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Projekt współfinasowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 Oś 5 Ochrona środowiska Działanie 5.3 Ochrona zasobów wodnych Poddziałanie 5.3.2 Gospodarka wodno – kanalizacyjna – spr
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.gromnik.pl (zakładka: Przetargi, Zamówienia publiczne i ogłoszenia 2018) https://bip.malopolska.pl/uggromnik,m,303022,2018.html
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.gromnik.pl (zakładka: Przetargi, Zamówienia publiczne i ogłoszenia 2018) https://bip.malopolska.pl/uggromnik,m,303022,2018.html
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Ofertę należy złożyć w formie pisemnej
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Urząd Gminy Gromnik, ul. Witosa 2, 33-180 Gromnik
Nazwa nadana zamowieniu Zarządzanie projektem pn.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gromniku i Golance z rozbudową i przebudową oczyszczalni ścieków do przepustowości 400 m3/d w Gromniku”
Numer referencyjny IK.271.6.2018.ZP
Rodzaj zamowienia 2
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie zarządzania projektem pn.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gromniku i Golance z rozbudową i przebudową oczyszczalni ścieków do przepustowości 400 m3/d w Gromniku” dalej „Projekt”. Projekt współfinasowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 Oś 5 Ochrona środowiska Działanie 5.3 Ochrona zasobów wodnych Poddziałanie 5.3.2 Gospodarka wodno – kanalizacyjna – spr 2. Zakres świadczenia usług obejmuje: • Część I zamówienia: Koordynowanie projektem pn.:„Budowa nowej sieci kanalizacji sanitarnej o długości 7,8 km z przyłączeniem 140 budynków na terenie miejscowości Gromnik i Golanka”: 1) Zakres świadczenia usług przez Koordynatora projektu obejmuje: a) weryfikowanie realizowanych prac, b) sprawdzanie zgodności realizacji zadań z harmonogramem, c) zatwierdzanie pod względem formalnym dokonywanych wydatków, d) bieżące zarządzanie projektem, e) promocja projektu, f) sporządzanie raportów cząstkowych i końcowych z realizacji projektu, g) nadzór nad prawidłowym kwalifikowaniem kosztów. 2) Wymagania dodatkowe do zarządzania/koordynowania projektem: a) znajomość wytycznych Ministerstwa Rozwoju pn.: „Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020” z dnia 19 lipca 2017 roku, dalej „Wytyczne”, b) znajomość zasad funkcjonowania i użytkowania systemu SL2014, c) znajomość obowiązków informacyjnych i promocyjnych w zakresie realizacji projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. d) prawidłowe, skuteczne przygotowywanie, zarządzanie/koordynowanie i monitorowanie zadań w ramach Projektu, zgodne z obowiązującym prawem, „Wytycznymi” oraz przygotowanie Zamawiającego do prawidłowego i sprawnego wykonywania wszystkich zadań i obowiązków związanych z realizacją i wdrożeniem Projektu, e) współpraca z personelem i pod nadzorem personelu Zamawiającego w zakresie kompleksowego zarządzania Projektem, f) współpraca ze Specjalistą ds., rozliczeń projektu, g) aktualizacja harmonogramu realizacji Projektu i planu finansowania Projektu, h) przygotowywanie harmonogramu rzeczowo-finansowego dla Projektu na podstawie harmonogramów rzeczowo-finansowych opracowywanych przez Wykonawców poszczególnych Umów na roboty budowlane, i) przygotowywanie (skompletowanie i weryfikacja niezbędnych dokumentów, wypełnienie stosownych formularzy i przedstawienie ich Zamawiającemu do akceptacji) sprawozdań i raportów z realizacji Projektu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i „Wytycznymi” oraz zapisami zawartymi w umowie o dofinansowanie. Materiały i informacje niezbędne do wykonania ww. opracowań będą przekazane przez Zamawiającego w terminie i formie ustalonej wspólnie przez Strony, j) terminowe wypełnianie zobowiązań Zamawiającego wynikających z obowiązujących dokumentów, dla osiągnięcia zaplanowanego efektu rzeczowego, finansowego i ekologicznego Projektu, k) przygotowanie niezbędnych dokumentów wymaganych dla wypełniania zobowiązań Zamawiającego wobec instytucji zewnętrznych (np. Instytucji Zarządzającej), l) opracowanie raportu końcowego Projektu, m) miejsce świadczenia usług: siedziba Zamawiającego ¬– Urząd Gminy Gromnik, ul. Witosa 2; • Część II zamówienia: Rozliczanie projektu pn.:„Budowa nowej sieci kanalizacji sanitarnej o długości 7,8 km z przyłączeniem 140 budynków na terenie miejscowości Gromnik i Golanka”: 1) Zakres świadczenia usług przez Specjalistę ds. rozliczeń projektu obejmuje: a) rejestrowanie i sprawdzanie dokumentów księgowych oraz prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie realizacji projektu, b) kontrola kwalifikowalności kosztów, c) prowadzenie rejestru umów i zleceń w zakresie projektu, d) prowadzenie rozliczeń finansowych w zakresie projektu, e) sporządzanie okresowych sprawozdań budżetowych oraz informacji, analiz i rozliczeń z wykorzystaniem środków na realizacje projektu, f) sporządzanie wniosków o płatność dla projektu. 2) Wymagania dodatkowe do rozliczenia projektu : a) znajomość wytycznych Ministerstwa Rozwoju pn.: „Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020” z dnia 19 lipca 2017 roku, dalej „Wytyczne”, b) znajomość zasad funkcjonowania i użytkowania systemu SL2014, c) znajomość obowiązków informacyjnych i promocyjnych w zakresie realizacji projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. d) efektywne koordynowanie i monitorowanie umów zawartych w ramach Projektu oraz właściwe zarządzanie finansowe Projektem, zgodne z obowiązującym prawem, „Wytycznymi”, oraz przygotowanie Zamawiającego do prawidłowego i sprawnego wykonywania wszystkich zadań i obowiązków związanych z realizacją i wdrożeniem Projektu, e) współpraca z personelem i pod nadzorem personelu Zamawiającego w zakresie rozliczania Projektu, f) bieżąca współpraca z Koordynatorem projektu, g) doradztwo przy wprowadzaniu koniecznych zmian dostosowawczych w stosowanym systemie księgowości, dotyczących m.in. planu kont i polityki rachunkowości, h) kwalifikowanie wydatków w oparciu o „Wytyczne”, i) prowadzenie ewidencji wydatków kwalifikowanych na potrzeby monitoringu i sprawozdawczości, j) przygotowywanie, wniosków o płatności zaliczkowe/pośrednie/końcowe, k) doradztwo w zakresie księgowego rozliczania projektu, l) bieżące doradztwo w zakresie obowiązującego prawa finansowego i podatkowego dla realizowanego Projektu, m) interpretacja przepisów prawnych regulujących kwestie rozliczeń finansowych, n) tworzenie i aktualizacja wszelkich planów finansowych Projektu oraz harmonogramów rzeczowo-finansowych, o) miejsce świadczenia usług: siedziba Zamawiającego ¬– Urząd Gminy Gromnik, ul. Witosa 2; 3. Przedmiot zamówienia winien być wykonany z należytą starannością, z zastosowaniem wiedzy i umiejętności niezbędnych do jego wykonania i odpowiadał standardom właściwym dla tego rodzaju usług. 4. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (teks jednolity: Dz. U. z 2016, poz. 922). 5. Podstawą realizacji usług, będących przedmiotem zamówienia są: 1) Wniosek aplikacyjny projektu pn.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gromniku i Golance z rozbudową i przebudową oczyszczalni ścieków do przepustowości 400 m3/d w Gromniku” nr RPMP.05.03.02-IZ.00-12-089/16 (w przypadku wprowadzenia zmian we wniosku o dofinansowanie Wykonawca zobowiązany jest do stosowania się do zaakceptowanej przez IZ wersji wniosku aplikacyjnego); 2) Umową o dofinasowanie projektu pn.: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gromniku i Golance z rozbudową i przebudową oczyszczalni ścieków do przepustowości 400 m3/d w Gromniku” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś 5 Ochrona środowiska, Działanie 5.3 Ochrona zasobów wodnych, Poddziałanie 5.3.2 Gospodarka wodno – kanalizacyjna – spr – wraz z załącznikami (w przypadku wprowadzenia zmian w umowie o dofinansowanie, Wykonawca zobowiązany jest do stosowania się do zaakceptowanej przez IZ wersji umowy o dofinansowanie).
Cpv glowny przedmiot 72224000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2019-12-31T00:00:00+01:00
Okreslenie warunkow Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia (Załącznik nr 2 do SIWZ).
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia (Załącznik nr 2 do SIWZ).
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow W celu wykazania spełnienia warunku, Wykonawca wykaże się: 1) doświadczeniem w należytym wykonaniu (lub w wykonywaniu – w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej usługi polegającej na: • w zakresie część I zmówienia: zarządzaniu projektem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. • w zakresie części II zamówienia: rozliczaniu projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. 2) dysponuje lub będzie dysponował osobą/osobami skierowaną/skierowanymi do realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego posiadającą/posiadającymi wykształcenie i doświadczenie zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia tj: • w zakresie części I zamówienia:  Koordynator projektu – osoba posiadająca doświadczenie w zarządzaniu minimum 1 (jednym) projektem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, Spełnienie wyżej opisanego warunku stanowi wymagane minimum. Dysponowanie przez Wykonawcę osobą o której mowa powyżej, posiadającą dodatkowe doświadczenie w zakresie zarządzania (koordynowania) innym projektem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego w zakresie gospodarki wodno – kanalizacyjnej, stanowi kryterium oceny ofert i będzie podstawą przyznania punktów, zgodnie z zasadami opisanymi w dziale XV niniejszej SIWZ. • w zakresie części II zamówienia:  Specjalista ds. rozliczeń projektu – osoba posiadająca doświadczenie w rozliczaniu minimum 1 (jednego) projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, Spełnienie wyżej opisanego warunku stanowi wymagane minimum. Dysponowanie przez Wykonawcę osobą o której mowa powyżej, posiadającą dodatkowe doświadczenie w zakresie rozliczania innego projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego w zakresie gospodarki wodno – kanalizacyjnej, stanowi kryterium oceny ofert i będzie podstawą przyznania punktów, zgodnie z zasadami opisanymi w dziale XV niniejszej SIWZ.
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu może polegać na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wg zasady spełnia/nie spełnia w oparciu o dostarczone dokumenty, o których mowa w dziale V pkt 7.3 SIWZ.
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Zamawiający nie przewiduje wezwania w tym zakresie
Zakresie warunkow udzialu a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania: • w zakresie część I zmówienia: co najmniej jedna usługa polegająca na zarządzaniu projektem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego; • w zakresie części II zamówienia: co najmniej jedna usługa polegająca na rozliczaniu projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego; – Załącznik nr 3 do SIWZ b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami: • w zakresie części I zamówienia: Koordynator projektu – osoba posiadająca doświadczenie w zarządzaniu minimum 1 (jednym) projektem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, • w zakresie części II zamówienia: Specjalista ds. rozliczeń projektu – osoba posiadająca doświadczenie w rozliczaniu projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, – Załącznik nr 4 do SIWZ .
Zakresie kryteriow selekcji Zamawiający nie przewiduje wezwania w tym zakresie
Wykaz potwierdzenie okolicznosci Zamawiający nie przewiduje wezwania w tym zakresie
Inne dokumenty niewymienione 1. Do oferty Wykonawca winien dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wynikającym ze wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiącego odpowiednio wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców w/w oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu o którym mowa w ust 1. 5. Jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia /Załącznik nr 6 do SIWZ/. 6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia /konsorcjum/ winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo) chyba, że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia czego niezbędne będzie załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 7. Inne dokumenty, które należy dołączyć do oferty: 1) Formularz ofertowy wg wzoru zawartego w Załączniku nr 1 2) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeżeli dotyczy). Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej 1. W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 2. Każdy z Wykonawców, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP (informacje z otwarcia ofert), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP (Załącznik nr 5). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. Oświadczenie winno być złożone w oryginale/formie pisemnej na adres siedziby Zamawiającego: Urząd Gminy Gromnik, ul. Witosa 2, 33-180 Gromnik (dziennik podawczy/sekretariat).
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zakazuje się zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy z zastrzeżeniem pkt. 2 i 3. 2. Zmiany postanowień umowy, możliwe są w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 144 PZP. 3. Ponadto Zamawiający, zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1) PZP, przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku wystąpienia m. in.: a) zmiana obowiązujących przepisów – jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, b) zaistnienia konieczności przesunięcia terminu umownego w przypadku:  działania siły wyższej, uniemożliwiającego wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie,  w przypadku wystąpienia obiektywnych czynników niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy. c) konieczności wprowadzenia zmian będących następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w szczególności Instytucją Zarządzającą a także innymi instytucjami, które na podstawie przepisów prawa mogą wpływać na realizację zamówienia; d) konieczności wprowadzenia zmian będących następstwem zmian „Wytycznych” lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej; e) wystąpienia siły wyższej (siła wyższa – zdarzenie lub połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od Stron, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z Umowy, których strony nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych) – w zakresie dostosowania Umowy do zmian nią spowodowanych; f) zmiany osób uczestniczących w wykonaniu przedmiotu Umowy, z zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany będzie do potwierdzenia, że każda nowa osoba spełnia wymagania określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W przypadku gdy Wykonawca otrzymał dodatkowe punkty w związku z udziałem zmienianej osoby zobowiązany jest zapewnić zastępstwo o co najmniej takim samym doświadczeniu. W takiej sytuacji strony zawrą aneks wskazujący nowe osoby. 5. Zmiany mogą być wprowadzone jedną z następujących metod: a) Wykonawca może zaproponować zmianę przez złożenie pisemnej propozycji zmian, jeżeli ich wprowadzenie jest konieczne dla prawidłowej realizacji umowy lub jeżeli konieczność ich wprowadzenia wynika ze zmiany prawa lub zmiany okoliczności, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, b) Zamawiający może przedłożyć propozycję zmian jeżeli ich wprowadzenie jest konieczne dla prawidłowej realizacji umowy lub jeżeli konieczność ich wprowadzenia wynika ze zmiany prawa lub zmiany okoliczności, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 6. W przypadku przyjęcia propozycji zmian wchodzą one w życie pod warunkiem objęcia ich, pod rygorem nieważności, pisemnym aneksem.
IV 4 4 data 2018-03-23T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 09:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Koordynowanie projektem pn.:„Budowa nowej sieci kanalizacji sanitarnej o długości 7,8 km z przyłączeniem 140 budynków na terenie miejscowości Gromnik i Golanka”:
Zalacznik cpv glowny przedmiot 72224000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2019-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik informacje dodatkowe 1) Na podstawie art. 29 ust. 3a PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z realizacją usługi – czyli koordynowaniem projektu. Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na umowę o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już u Wykonawcy pracowników. 2) Powyższy wymóg nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście czynności wymienione w pkt. 1. 3) Przed rozpoczęciem świadczenia usług Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oświadczenie, że przy realizacji przedmiotowych usług będzie zatrudniał osobę, o której mowa w pkt. 1, na podstawie umowy o pracę (dotyczy również Podwykonawców i dalszych Podwykonawców) oraz listę tych osób (pracowników). 4) Po zakończeniu świadczenia usług Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że podczas realizacji przedmiotowych usług zatrudniał osobę, o której mowa w pkt. 1, na podstawie umowy o pracę. 5) Ponadto na żądanie Zamawiającego każdorazowo Wykonawca będzie miał obowiązek dostarczyć dowody odprowadzenia składek ZUS (deklaracje ZUS-DRA), w okresie realizacji zamówienia. 6) Jeżeli przedmiotowa usługa będzie realizowana przez osobę niezatrudnioną na umowę o pracę, co zostanie ustalone przez Zamawiającego oraz przez inne osoby i organy upoważnione na podstawie odrębnych przepisów (np. Inspekcja Pracy), Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia tej osoby przy realizacji usług. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu tytułem kary umownej 1 000 PLN za każdy taki przypadek. Powyższy fakt winien być potwierdzony pisemną notatką.
Zalacznik krotki opis 1) Zakres świadczenia usług przez Koordynatora projektu obejmuje: a) weryfikowanie realizowanych prac, b) sprawdzanie zgodności realizacji zadań z harmonogramem, c) zatwierdzanie pod względem formalnym dokonywanych wydatków, d) bieżące zarządzanie projektem, e) promocja projektu, f) sporządzanie raportów cząstkowych i końcowych z realizacji projektu, g) nadzór nad prawidłowym kwalifikowaniem kosztów. 2) Wymagania dodatkowe do zarządzania/koordynowania projektem: a) znajomość wytycznych Ministerstwa Rozwoju pn.: „Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020” z dnia 19 lipca 2017 roku, dalej „Wytyczne”, b) znajomość zasad funkcjonowania i użytkowania systemu SL2014, c) znajomość obowiązków informacyjnych i promocyjnych w zakresie realizacji projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. d) prawidłowe, skuteczne przygotowywanie, zarządzanie/koordynowanie i monitorowanie zadań w ramach Projektu, zgodne z obowiązującym prawem, „Wytycznymi” oraz przygotowanie Zamawiającego do prawidłowego i sprawnego wykonywania wszystkich zadań i obowiązków związanych z realizacją i wdrożeniem Projektu, e) współpraca z personelem i pod nadzorem personelu Zamawiającego w zakresie kompleksowego zarządzania Projektem, f) współpraca ze Specjalistą ds., rozliczeń projektu, g) aktualizacja harmonogramu realizacji Projektu i planu finansowania Projektu, h) przygotowywanie harmonogramu rzeczowo-finansowego dla Projektu na podstawie harmonogramów rzeczowo-finansowych opracowywanych przez Wykonawców poszczególnych Umów na roboty budowlane, i) przygotowywanie (skompletowanie i weryfikacja niezbędnych dokumentów, wypełnienie stosownych formularzy i przedstawienie ich Zamawiającemu do akceptacji) sprawozdań i raportów z realizacji Projektu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i „Wytycznymi” oraz zapisami zawartymi w umowie o dofinansowanie. Materiały i informacje niezbędne do wykonania ww. opracowań będą przekazane przez Zamawiającego w terminie i formie ustalonej wspólnie przez Strony, j) terminowe wypełnianie zobowiązań Zamawiającego wynikających z obowiązujących dokumentów, dla osiągnięcia zaplanowanego efektu rzeczowego, finansowego i ekologicznego Projektu, k) przygotowanie niezbędnych dokumentów wymaganych dla wypełniania zobowiązań Zamawiającego wobec instytucji zewnętrznych (np. Instytucji Zarządzającej), l) opracowanie raportu końcowego Projektu, m) miejsce świadczenia usług: siedziba Zamawiającego ¬– Urząd Gminy Gromnik, ul. Witosa 2; 3. Przedmiot zamówienia winien być wykonany z należytą starannością, z zastosowaniem wiedzy i umiejętności niezbędnych do jego wykonania i odpowiadał standardom właściwym dla tego rodzaju usług. 4. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (teks jednolity: Dz. U. z 2016, poz. 922). 5. Podstawą realizacji usług, będących przedmiotem zamówienia są: 1) Wniosek aplikacyjny projektu pn.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gromniku i Golance z rozbudową i przebudową oczyszczalni ścieków do przepustowości 400 m3/d w Gromniku” nr RPMP.05.03.02-IZ.00-12-089/16 (w przypadku wprowadzenia zmian we wniosku o dofinansowanie Wykonawca zobowiązany jest do stosowania się do zaakceptowanej przez IZ wersji wniosku aplikacyjnego); 2) Umową o dofinasowanie projektu pn.: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gromniku i Golance z rozbudową i przebudową oczyszczalni ścieków do przepustowości 400 m3/d w Gromniku” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś 5 Ochrona środowiska, Działanie 5.3 Ochrona zasobów wodnych, Poddziałanie 5.3.2 Gospodarka wodno – kanalizacyjna – spr – wraz z załącznikami (w przypadku wprowadzenia zmian w umowie o dofinansowanie, Wykonawca zobowiązany jest do stosowania się do zaakceptowanej przez IZ wersji umowy o dofinansowanie).
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Rozliczanie projektu pn.:„Budowa nowej sieci kanalizacji sanitarnej o długości 7,8 km z przyłączeniem 140 budynków na terenie miejscowości Gromnik i Golanka”:
Zalacznik cpv glowny przedmiot 72224000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2019-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik informacje dodatkowe 1) Na podstawie art. 29 ust. 3a PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z realizacją usługi – czyli rozliczaniem projektu. Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na umowę o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już u Wykonawcy pracowników. 2) Powyższy wymóg nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście czynności wymienione w pkt. 1. 3) Przed rozpoczęciem świadczenia usług Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oświadczenie, że przy realizacji przedmiotowych usług będzie zatrudniał osobę, o której mowa w pkt. 1, na podstawie umowy o pracę (dotyczy również Podwykonawców i dalszych Podwykonawców) oraz listę tych osób (pracowników). 4) Po zakończeniu świadczenia usług Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że podczas realizacji przedmiotowych usług zatrudniał osobę, o której mowa w pkt. 1, na podstawie umowy o pracę. 5) Ponadto na żądanie Zamawiającego każdorazowo Wykonawca będzie miał obowiązek dostarczyć dowody odprowadzenia składek ZUS (deklaracje ZUS-DRA), w okresie realizacji zamówienia. 6) Jeżeli przedmiotowa usługa będzie realizowana przez osobę niezatrudnioną na umowę o pracę, co zostanie ustalone przez Zamawiającego oraz przez inne osoby i organy upoważnione na podstawie odrębnych przepisów (np. Inspekcja Pracy), Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia tej osoby przy realizacji usług. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu tytułem kary umownej 1 000 PLN za każdy taki przypadek. Powyższy fakt winien być potwierdzony pisemną notatką.
Zalacznik krotki opis 1) Zakres świadczenia usług przez Specjalistę ds. rozliczeń projektu obejmuje: a) rejestrowanie i sprawdzanie dokumentów księgowych oraz prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie realizacji projektu, b) kontrola kwalifikowalności kosztów, c) prowadzenie rejestru umów i zleceń w zakresie projektu, d) prowadzenie rozliczeń finansowych w zakresie projektu, e) sporządzanie okresowych sprawozdań budżetowych oraz informacji, analiz i rozliczeń z wykorzystaniem środków na realizacje projektu, f) sporządzanie wniosków o płatność dla projektu. 2) Wymagania dodatkowe do rozliczenia projektu : a) znajomość wytycznych Ministerstwa Rozwoju pn.: „Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020” z dnia 19 lipca 2017 roku, dalej „Wytyczne”, b) znajomość zasad funkcjonowania i użytkowania systemu SL2014, c) znajomość obowiązków informacyjnych i promocyjnych w zakresie realizacji projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. d) efektywne koordynowanie i monitorowanie umów zawartych w ramach Projektu oraz właściwe zarządzanie finansowe Projektem, zgodne z obowiązującym prawem, „Wytycznymi”, oraz przygotowanie Zamawiającego do prawidłowego i sprawnego wykonywania wszystkich zadań i obowiązków związanych z realizacją i wdrożeniem Projektu, e) współpraca z personelem i pod nadzorem personelu Zamawiającego w zakresie rozliczania Projektu, f) bieżąca współpraca z Koordynatorem projektu, g) doradztwo przy wprowadzaniu koniecznych zmian dostosowawczych w stosowanym systemie księgowości, dotyczących m.in. planu kont i polityki rachunkowości, h) kwalifikowanie wydatków w oparciu o „Wytyczne”, i) prowadzenie ewidencji wydatków kwalifikowanych na potrzeby monitoringu i sprawozdawczości, j) przygotowywanie, wniosków o płatności zaliczkowe/pośrednie/końcowe, k) doradztwo w zakresie księgowego rozliczania projektu, l) bieżące doradztwo w zakresie obowiązującego prawa finansowego i podatkowego dla realizowanego Projektu, m) interpretacja przepisów prawnych regulujących kwestie rozliczeń finansowych, n) tworzenie i aktualizacja wszelkich planów finansowych Projektu oraz harmonogramów rzeczowo-finansowych, o) miejsce świadczenia usług: siedziba Zamawiającego ¬– Urząd Gminy Gromnik, ul. Witosa 2; 3. Przedmiot zamówienia winien być wykonany z należytą starannością, z zastosowaniem wiedzy i umiejętności niezbędnych do jego wykonania i odpowiadał standardom właściwym dla tego rodzaju usług. 4. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (teks jednolity: Dz. U. z 2016, poz. 922). 5. Podstawą realizacji usług, będących przedmiotem zamówienia są: 1) Wniosek aplikacyjny projektu pn.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gromniku i Golance z rozbudową i przebudową oczyszczalni ścieków do przepustowości 400 m3/d w Gromniku” nr RPMP.05.03.02-IZ.00-12-089/16 (w przypadku wprowadzenia zmian we wniosku o dofinansowanie Wykonawca zobowiązany jest do stosowania się do zaakceptowanej przez IZ wersji wniosku aplikacyjnego); 2) Umową o dofinasowanie projektu pn.: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gromniku i Golance z rozbudową i przebudową oczyszczalni ścieków do przepustowości 400 m3/d w Gromniku” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś 5 Ochrona środowiska, Działanie 5.3 Ochrona zasobów wodnych, Poddziałanie 5.3.2 Gospodarka wodno – kanalizacyjna – spr – wraz z załącznikami (w przypadku wprowadzenia zmian w umowie o dofinansowanie, Wykonawca zobowiązany jest do stosowania się do zaakceptowanej przez IZ wersji umowy o dofinansowanie).
  

Criterion

Kryteria doświadczenie koordynatora projektu oraz specjalisty ds. rozliczeń projektu
Znaczenie 30,00
  
Kryteria dodatkowe doświadczenie koordynatora projektu oraz specjalisty ds. rozliczeń projektu
Znaczenie 10,00
  
Kryteria cena oferty brutto
Znaczenie 60,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)