Świadczenie usług transmisji danych monitoringu wizyjnego, systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz informacji miejskiej na terenie miasta Szczecinek w okresie od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r.

Data publikacji 2018-11-29
Data zakończenia 2018-12-07 00:00:00
Instytucja Miasto Szczecinek
Miejscowość Szczecinek
Województwo zachodniopomorskie
Branża
  • Usługi przesyłu danych

Szczegóły

Numer ogłoszenia 654699-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 723180007
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego, Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Szczecinku oraz Samorządowej Agencji Promocji i Kultury w Szczecinku w okresie od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r. usług transmisji danych w zakresie:
a) monitoringu wizyjnego za pośrednictwem sieci bezprzewodowej lub światłowodowej, stanowiącej własność Wykonawcy, pomiędzy kamerami IP z urządzeniami klienckimi, usytuowanymi na terenie miasta Szczecinek, a Strażą Miejską w Szczecinku oraz Komendą Powiatową Policji w Szczecinku; lokalizacja 35 kamer obrotowych zainstalowanych na terenie miasta została określona w Załączniku Nr 1 do SIWZ, natomiast lokalizacja 24 kamer zainstalowanych w wiatach przystankowych została określona w Załączniku Nr 2 do SIWZ;
b) systemu dynamicznej informacji pasażerskiej za pośrednictwem sieci światłowodowej, stanowiącej własność Wykonawcy, pomiędzy tablicami elektronicznymi LED (przeznaczonymi do wyświetlania informacji pasażerskiej) z urządzeniami klienckimi, zamontowanymi w wiatach przystankowych na terenie miasta Szczecinek, a Komunikacją Miejską w Szczecinku; lokalizacja 24 tablic elektronicznych LED została określona w Załączniku Nr 3 do SIWZ;
c) informacji miejskiej za pośrednictwem sieci światłowodowej, stanowiącej własność Wykonawcy, pomiędzy monitorami LCD (przeznaczonymi do wyświetlania informacji miejskich) z urządzeniami klienckimi, zamontowanymi w wiatach przystankowych na terenie miasta Szczecinek, a Samorządową Agencją Promocji i Kultury w Szczecinku; lokalizacja 24 monitorów LCD została określona w Załączniku Nr 4 do SIWZ;
2. Wykonawca będzie zobowiązany do:
a) Zawarcia trzech oddzielnych umów na transmisję danych:
- jedną z Miastem Szczecinek reprezentującym Straż Miejską w Szczecinku,
- drugą z Komunikacją Miejską w Szczecinku,
- trzecią z Samorządową Agencją Promocji i Kultury w Szczecinku.
b) Zapewnienia we wskazanych w Załącznikach Nr 1 oraz Nr 2 lokalizacjach kamer, od określonej w tabeli daty rozpoczęcia świadczenia usługi transmisji danych monitoringu wizyjnego wymaganej minimalnej prędkości łącza dostępowego. Wykonawca powinien zapewnić taką prędkość transmisji danych, aby obsłużyć kamerę w technologii HD.
c) Zapewnienia we wskazanych w Załączniku Nr 3 lokalizacjach tablic elektronicznych LED, od określonej w tabeli daty rozpoczęcia świadczenia usługi transmisji danych systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, wymaganej minimalnej prędkości łącza dostępowego. Wykonawca powinien zapewnić taką prędkość transmisji danych, aby zapewnić prawidłową pracę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej.
d) Zapewnienia we wskazanych w Załączniku Nr 4 lokalizacjach tablic elektronicznych LED, od określonej w tabeli daty rozpoczęcia świadczenia usługi transmisji informacji miejskiej, wymaganej minimalnej prędkości łącza dostępowego. Wykonawca powinien zapewnić taką prędkość transmisji danych, aby zapewnić prawidłową pracę systemu informacji miejskiej.
e) Posiadania rozwiązania do zdalnego monitorowania parametrów pracy kamer.
f) Posiadania własnej infrastruktury teletechnicznej niezbędnej do świadczenia usługi.
g) Zapewnienia integralności i bezpieczeństwa transmisji danych pomiędzy:
- kamerami monitoringu, a Strażą Miejską w Szczecinku i Komendą Powiatową Policji w Szczecinku,
- tablicami elektronicznymi LED (przeznaczonymi do wyświetlania informacji pasażerskiej), a Komunikacją Miejską w Szczecinku,
- monitorami LCD (przeznaczonymi do wyświetlania informacji miejskich), a Samorządową Agencją Promocji i Kultury w Szczecinku,
h) Usunięcia przerwy w pracy łącza transmisji danych najpóźniej w ciągu ….. h od zgłoszeniu usterki (czas usunięcia przerwy w pracy łącza transmisji danych po zgłoszeniu usterki nie może być dłuższy niż 48 h).
3. W zakres usług transmisji danych monitoringu wizyjnego wchodzą czynności związane z bieżącą eksploatacją Systemu, takie jak:
a) obsługa oprogramowania zarządzającego kamerami Milestone XProtect Express, a docelowo Milestone XProtect Professional Plus (korygowanie tras kamer, ustawiania parametrów kamer, usuwanie błędów, konfiguracje zaawansowane, usuwanie awarii systemu, instalowania oprogramowania systemowego, aktualizacja oprogramowania, itp.),
b) nadzór nad poprawnością zapisu i archiwizacji danych,
c) konfigurowanie, usuwanie błędów oraz ustawiania w systemie parametrów dodatkowej kamery mobilnej, będącej na wyposażeniu Straży Miejskiej, korzystającej z własnej niezależnej transmisji danych,
d) opieka serwisowa serwera w tym instalacja, konfiguracja i aktualizacja oprogramowania systemowego,
e) opieka serwisowa komputerowych stanowisk operatorskich, w tym instalacja, konfiguracja i aktualizacja oprogramowania systemowego,
f) bieżąca konserwacja kamer (regulacje, wymiany, restarty, czyszczenie),
g) w przypadku zaistnienia konieczności wysłania uszkodzonego sprzętu po upływie gwarancji do serwisu, za części będące przedmiotem naprawy, naprawę w serwisie oraz transport zapłaci Zamawiający,
h) po naprawie uszkodzonego sprzętu Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć z powrotem oraz zamontować naprawiony sprzęt w miejscu pierwotnej instalacji sprzętu oraz dokonać stosownych i wymaganych konfiguracji,
4. Miesięczne wynagrodzenie będzie obliczone jako suma iloczynów jednostkowych cen ryczałtowych brutto i ilości urządzeń (kamer, tablic elektronicznych LED, monitorów LCD), do których będzie świadczona transmisja danych oraz ilości miesięcy świadczenia usługi. Wykonawcy nie będzie przysługiwać wynagrodzenie za czas przerwy w pracy urządzenia w danym miesiącu, jeżeli powyższa przerwa wynikać będzie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
5. Zamawiający zgodnie z art.34 ust. 5 Prawa zamówień publicznych przewiduje prawo opcji, polegające na zwiększeniu ilości kamer monitoringu wizyjnego o 4 szt.
Wynagrodzenie miesięczne brutto za usługę transmisji danych z dodatkowych kamer monitoringu wizyjnego naliczone będzie poprzez pomnożenie ilości dodatkowych kamer przez jednostkową cenę ryczałtową brutto podaną w ofercie.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 f2576131-2a08-4cfe-b52a-d8d219abd75c
Biuletyn 654699-N-2018
Zamawiajacy nazwa Miasto Szczecinek
Regon 33092089000000
Zamawiajacy adres ulica Plac Wolności
Zamawiajacy adres numer domu 13
Zamawiajacy miejscowosc Szczecinek
Zamawiajacy kod pocztowy 78400
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo zachodniopomorskie
Zamawiajacy telefon 943 714 126
Zamawiajacy fax 943 740 254
Zamawiajacy email urzad@um.szczecinek.pl
Adres strony url www.szczecinek.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Czy przeprowadza wspolnie 1
Rodzaj zamawiajacego 2
Wspolne udzielanie zamowienia Odpowiedzialnym za przeprowadzenia postępowania będzie Miasto Szczecinek, pl. Wolności 13, 78-400 Szczecinek. Miasto Szczecinek zostało upoważnione przez pozostałych zamawiających do przeprowadzenia postępowania oraz udzielenia zamówienia w ich imieniu i na ich rzecz.
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.szczecinek.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Składanie oferty odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Szczecinek, Plac Wolności 13, 78-400 Szczecinek
Nazwa nadana zamowieniu Świadczenie usług transmisji danych monitoringu wizyjnego, systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz informacji miejskiej na terenie miasta Szczecinek w okresie od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r.
Numer referencyjny K.7021.11.18.2018
Rodzaj zamowienia 2
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego, Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Szczecinku oraz Samorządowej Agencji Promocji i Kultury w Szczecinku w okresie od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r. usług transmisji danych w zakresie: a) monitoringu wizyjnego za pośrednictwem sieci bezprzewodowej lub światłowodowej, stanowiącej własność Wykonawcy, pomiędzy kamerami IP z urządzeniami klienckimi, usytuowanymi na terenie miasta Szczecinek, a Strażą Miejską w Szczecinku oraz Komendą Powiatową Policji w Szczecinku; lokalizacja 35 kamer obrotowych zainstalowanych na terenie miasta została określona w Załączniku Nr 1 do SIWZ, natomiast lokalizacja 24 kamer zainstalowanych w wiatach przystankowych została określona w Załączniku Nr 2 do SIWZ; b) systemu dynamicznej informacji pasażerskiej za pośrednictwem sieci światłowodowej, stanowiącej własność Wykonawcy, pomiędzy tablicami elektronicznymi LED (przeznaczonymi do wyświetlania informacji pasażerskiej) z urządzeniami klienckimi, zamontowanymi w wiatach przystankowych na terenie miasta Szczecinek, a Komunikacją Miejską w Szczecinku; lokalizacja 24 tablic elektronicznych LED została określona w Załączniku Nr 3 do SIWZ; c) informacji miejskiej za pośrednictwem sieci światłowodowej, stanowiącej własność Wykonawcy, pomiędzy monitorami LCD (przeznaczonymi do wyświetlania informacji miejskich) z urządzeniami klienckimi, zamontowanymi w wiatach przystankowych na terenie miasta Szczecinek, a Samorządową Agencją Promocji i Kultury w Szczecinku; lokalizacja 24 monitorów LCD została określona w Załączniku Nr 4 do SIWZ; 2. Wykonawca będzie zobowiązany do: a) Zawarcia trzech oddzielnych umów na transmisję danych: - jedną z Miastem Szczecinek reprezentującym Straż Miejską w Szczecinku, - drugą z Komunikacją Miejską w Szczecinku, - trzecią z Samorządową Agencją Promocji i Kultury w Szczecinku. b) Zapewnienia we wskazanych w Załącznikach Nr 1 oraz Nr 2 lokalizacjach kamer, od określonej w tabeli daty rozpoczęcia świadczenia usługi transmisji danych monitoringu wizyjnego wymaganej minimalnej prędkości łącza dostępowego. Wykonawca powinien zapewnić taką prędkość transmisji danych, aby obsłużyć kamerę w technologii HD. c) Zapewnienia we wskazanych w Załączniku Nr 3 lokalizacjach tablic elektronicznych LED, od określonej w tabeli daty rozpoczęcia świadczenia usługi transmisji danych systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, wymaganej minimalnej prędkości łącza dostępowego. Wykonawca powinien zapewnić taką prędkość transmisji danych, aby zapewnić prawidłową pracę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. d) Zapewnienia we wskazanych w Załączniku Nr 4 lokalizacjach tablic elektronicznych LED, od określonej w tabeli daty rozpoczęcia świadczenia usługi transmisji informacji miejskiej, wymaganej minimalnej prędkości łącza dostępowego. Wykonawca powinien zapewnić taką prędkość transmisji danych, aby zapewnić prawidłową pracę systemu informacji miejskiej. e) Posiadania rozwiązania do zdalnego monitorowania parametrów pracy kamer. f) Posiadania własnej infrastruktury teletechnicznej niezbędnej do świadczenia usługi. g) Zapewnienia integralności i bezpieczeństwa transmisji danych pomiędzy: - kamerami monitoringu, a Strażą Miejską w Szczecinku i Komendą Powiatową Policji w Szczecinku, - tablicami elektronicznymi LED (przeznaczonymi do wyświetlania informacji pasażerskiej), a Komunikacją Miejską w Szczecinku, - monitorami LCD (przeznaczonymi do wyświetlania informacji miejskich), a Samorządową Agencją Promocji i Kultury w Szczecinku, h) Usunięcia przerwy w pracy łącza transmisji danych najpóźniej w ciągu ….. h od zgłoszeniu usterki (czas usunięcia przerwy w pracy łącza transmisji danych po zgłoszeniu usterki nie może być dłuższy niż 48 h). 3. W zakres usług transmisji danych monitoringu wizyjnego wchodzą czynności związane z bieżącą eksploatacją Systemu, takie jak: a) obsługa oprogramowania zarządzającego kamerami Milestone XProtect Express, a docelowo Milestone XProtect Professional Plus (korygowanie tras kamer, ustawiania parametrów kamer, usuwanie błędów, konfiguracje zaawansowane, usuwanie awarii systemu, instalowania oprogramowania systemowego, aktualizacja oprogramowania, itp.), b) nadzór nad poprawnością zapisu i archiwizacji danych, c) konfigurowanie, usuwanie błędów oraz ustawiania w systemie parametrów dodatkowej kamery mobilnej, będącej na wyposażeniu Straży Miejskiej, korzystającej z własnej niezależnej transmisji danych, d) opieka serwisowa serwera w tym instalacja, konfiguracja i aktualizacja oprogramowania systemowego, e) opieka serwisowa komputerowych stanowisk operatorskich, w tym instalacja, konfiguracja i aktualizacja oprogramowania systemowego, f) bieżąca konserwacja kamer (regulacje, wymiany, restarty, czyszczenie), g) w przypadku zaistnienia konieczności wysłania uszkodzonego sprzętu po upływie gwarancji do serwisu, za części będące przedmiotem naprawy, naprawę w serwisie oraz transport zapłaci Zamawiający, h) po naprawie uszkodzonego sprzętu Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć z powrotem oraz zamontować naprawiony sprzęt w miejscu pierwotnej instalacji sprzętu oraz dokonać stosownych i wymaganych konfiguracji, 4. Miesięczne wynagrodzenie będzie obliczone jako suma iloczynów jednostkowych cen ryczałtowych brutto i ilości urządzeń (kamer, tablic elektronicznych LED, monitorów LCD), do których będzie świadczona transmisja danych oraz ilości miesięcy świadczenia usługi. Wykonawcy nie będzie przysługiwać wynagrodzenie za czas przerwy w pracy urządzenia w danym miesiącu, jeżeli powyższa przerwa wynikać będzie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 5. Zamawiający zgodnie z art.34 ust. 5 Prawa zamówień publicznych przewiduje prawo opcji, polegające na zwiększeniu ilości kamer monitoringu wizyjnego o 4 szt. Wynagrodzenie miesięczne brutto za usługę transmisji danych z dodatkowych kamer monitoringu wizyjnego naliczone będzie poprzez pomnożenie ilości dodatkowych kamer przez jednostkową cenę ryczałtową brutto podaną w ofercie.
Cpv glowny przedmiot 72318000-7
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 1
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 tekst Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego.
Data rozpoczecia 2019-01-01T00:00:00+01:00
Data zakonczenia 2019-12-31T00:00:00+01:00
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 150 000,00 zł.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 1 usługi, polegającej na bezprzewodowej lub światłowodowej transmisji danych, o wartości nie mniejszej niż 145 000,00 zł brutto, za okres maksymalnie kolejno następujących po sobie 12 miesięcy, potwierdzonych, że te usługi zostały wykonane należycie. Zgodnie z art. 23 ust. 5 ustawy Pzp, w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, zamawiający zastrzega, że warunek ten nie podlega sumowaniu.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. Odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 2. Oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu – należy złożyć w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert bez wezwania zamawiającego.
Zakresie warunkow udzialu 1. Potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego; 2. Wykazu dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
Inne dokumenty niewymienione 1. Wypełniony formularz ofertowy; 2. Oryginał lub kopia poświadczona notarialnie pełnomocnictwa do składania oświadczeń w imieniu wykonawcy, w przypadku ustanowienia pełnomocnika; 3. Oryginał dokumentu wniesienia wadium lub kopia przelewu bankowego; 4. Wykaz części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
Czy wadium 1
Wadium Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w kwocie 6 000,00 zł.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy poprzez zmianę wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 2. Zmiany do niniejszej umowy mogą być wnoszone tylko na piśmie za obopólną zgodą stron w formie aneksu do umowy pod rygorem nieważności i na zasadach wynikających z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986, z późn. zm.).
IV 4 4 data 2018-12-07T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 5 data 2019-01-05T00:00:00+01:00

Criterion

Kryteria Czas na realizację usunięcia przerwy w pracy łącza transmisji danych
Znaczenie 40,00
  
Kryteria Cena oferty brutto
Znaczenie 60,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)