Zakup i sukcesywne dostarczanie materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń kopiujących do Sądu Okręgowego w Olsztynie wraz z Opiniodawczymi Zespołami Sądowych Specjalistów w Olsztynie i Mrągowie oraz do Sądów Rejonowych w Biskupcu, Lidzbarku Warmińskim, Mrągowie, Nidzicy i Piszu

Data publikacji 2019-05-08
Data zakończenia 2019-05-23 00:00:00
Instytucja Sąd Okręgowy w Olsztynie
Miejscowość Olsztyn
Województwo warmińsko-mazurskie
Branża
  • Części i akcesoria do aparatów fotokopiujących

Szczegóły

Numer ogłoszenia 545203-N-2019
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 301251208
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń kopiujących do Sądu Okręgowego w Olsztynie wraz z Opiniodawczymi Zespołami Sądowych Specjalistów w Olsztynie i Mrągowie oraz do Sądów Rejonowych w Biskupcu, Lidzbarku Warmińskim, Mrągowie, Nidzicy i Piszu

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w załączniku nr 1 do SIWZ tj. w formularzu asortymentowo-cenowym. Szczegółowe zasady realizacji dostaw, zasady rozliczeń oraz obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy przedstawiono w załączniku nr 5 do SIWZ tj. w projekcie przyszłej umowy o zamówienie publiczne.

3. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania własnym transportem, na własny koszt i własne ryzyko przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego tj. do Sądu Okręgowego w Olsztynie (woj. warmińsko – mazurskie), ul. Dąbrowszczaków 44 A, 10-543 Olsztyn oraz do następujących podległych mu jednostek organizacyjnych i Sądów Rejonowych, tj.:
 I Opiniodawczy Zespół Specjalistów Sądowych w Olsztynie, ul. Dąbrowszczaków 2, 10-539 Olsztyn;
 II Opiniodawczy Zespół Specjalistów Sądowych w Mrągowie, ul. Brzozowa 16, 11-700 Mrągowo;
 Sąd Rejonowy w Biskupcu, ul. Sądowa 4 i 2, 11-300 Biskupiec;
 Sąd Rejonowy w Lidzbarku Warmińskim, ul. Bartoszycka 4a, 11-100 Lidzbark Warmiński;
 Sąd Rejonowy w Mrągowie, ul. Królewiecka 55, 11-700 Mrągowo;
 Sąd Rejonowy w Nidzicy, ul. Kościuszki 15, 13-100 Nidzica;
 Sąd Rejonowy w Piszu, ul. Warszawska 47, 12-200 Pisz.

4. Ilości zamawianych produktów wskazane w załączniku nr 1 do SIWZ zastały określone szacunkowo. Zamawiający może ograniczyć ilości zamawianych produktów, bez konieczności zmiany warunków umowy. Ostateczne wynagrodzenie Wykonawcy zależne będzie od ilości dostarczonych i odebranych przez Zamawiającego materiałów, w całym okresie trwania umowy, jak również od cen jednostkowych, przedstawionych przez Wykonawcę w ofercie przetargowej. W okresie objętym umową, Wykonawca zapewnia stałą wysokość cen jednostkowych dostarczanych materiałów.

5. Zaoferowane i dostarczane materiały eksploatacyjne powinny być produktami fabrycznie nowymi do wytworzenia których zastosowano pełnowartościowe, nieużywane wcześniej części
i komponenty (za wyjątkiem kasety/ obudowy), kompatybilne z urządzeniami do których są przeznaczone o parametrach nie powodujących utraty uprawnień gwarancyjnych urządzeń,
w których będą zastosowane. Dostarczane materiały powinny znajdować się w oryginalnym opakowaniu, z widocznym logo bezpośredniego producenta, symbolem produktu, wskazaniem typu urządzenia, do którego są przeznaczone i terminem przydatności oraz powinny posiadać wszelkie zabezpieczenia szczelności zbiorników z tonerem.

6. Termin przydatności oferowanych produktów nie może być krótszy niż 12 miesięcy liczonych od dnia prawidłowo zrealizowanej dostawy. Zamawiający wymaga jednocześnie, aby dostarczane materiały były wyprodukowane nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem dostawy. Wykonawca na dostarczone materiały udziela minimum 24 miesięcznej gwarancji, liczonej od dnia dostawy, a w przypadku dłuższej gwarancji producenta - na okres przewidziany w karcie gwarancyjnej. Bieg okresu gwarancyjnego w takim przypadku rozpoczyna się z chwilą podpisania stosownego dokumentu odbioru.

7. Zamawiający wymaga, aby zaoferowane i dostarczane materiały produkowane były zgodnie ze standardami wynikającymi z normy ISO-9001 i ISO-14001.

8. Zamawiający zgodnie z treścią art. 29 ust 3 PZP dopuszcza możliwość zaoferowania produktów równoważnych w takim przypadku, należy w formularzu asortymentowo-cenowym sporządzonym wg. formularza przedstawionego w załączniku nr 1 do SIWZ podać nazwę proponowanego produktu równoważnego, tj.: numer katalogowy, nazwę oraz nazwę producenta.

9. W związku z zapisami pkt 8, Zamawiający wyjaśnia, że przez produkt równoważny rozumie produkt kompatybilny ze sprzętem, do którego został zamówiony, o parametrach technicznych
i jakościowych takich samych, bądź lepszych - dotyczy to pojemności tuszu/ tonera oraz jego wydajność i jakości wydruku - w stosunku do oryginału produkowanego i zalecanego przez producenta urządzeń do których nabywane są materiały wymienione w załączniku nr 2 do SIWZ. Jakość oferowanych produktów równoważnych musi pozwolić na uzyskanie tożsamych lub wyższych wydajności lub jakości wydruków w porównaniu do materiałów wskazanych w załączniku nr 2 do SIWZ tj. zalecanych i stosowanych w urządzeniach przez ich producentów.
W przypadku oferowania przez Wykonawcę produktów równoważnych ciężar udowodnienia, że oferowany przedmiot zamówienia jest równoważny i spełnia wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ spoczywa na Wykonawcy.

10. Podstawowe zasady realizacji dostaw:
 dostawy będą realizowane sukcesywnie, w zależności od bieżących potrzeb Zamawiającego, na koszt Wykonawcy. Zamawiający każdorazowo będzie określał termin dostawy jak również ilości oraz rodzaje zamawianych materiałów. Dostawy odbywać się będą po zgłoszeniu zapotrzebowania przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie zrealizować zamówienie w miejscu wskazanym w zamówieniu. Wykonawca zobowiązany będzie sporządzić dokument WZ, który będzie ostatecznie załączony do faktury zbiorczej;
 uprawniony przedstawiciel Zamawiającego sprawdzi każdą partię dostarczonego towaru objętego zamówieniem i w razie stwierdzenia nieprawidłowości, złoży do Wykonawcy stosowną reklamację w formie pisemnej, zgłoszoną drogą elektroniczną poprzez e-mail lub telefonicznie;
 (dotyczy wykonawców oferujących produkty równoważne) przy bezpośrednich dostawach, Wykonawca nie może dostarczyć innego produktu równoważnego niż ten, który został zaoferowany w ofercie przetargowej. Wyjątki od tej zasady przewidziane zostały w załączniku nr 5 do SIWZ tj. w projekcie przyszłej umowy o zamówienie publiczne;
 Wykonawca zobowiązuje się odebrać pojemniki po zużytych tuszach i tonerach zgromadzonych w magazynie Zamawiającego w ilości nie mniejszej jak dostawa. Wykonawca przy dostawie wypełni tzw. „Kartę odpadu”. Wykonawca zobowiązuje się ponadto odbierać pojemniki na koszt własny i za wezwaniem pisemnym Zamawiającego.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 de23b7a5-d159-484c-8bcd-6cd722d9fcbf
Biuletyn 545203-N-2019
Zamawiajacy nazwa Sąd Okręgowy w Olsztynie
Regon 32343000000000
Zamawiajacy adres ulica Dąbrowszczaków
Zamawiajacy adres numer domu 44 A
Zamawiajacy miejscowosc Olsztyn
Zamawiajacy kod pocztowy 10-543
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo warmińsko-mazurskie
Zamawiajacy telefon 89 521 61 66,
Zamawiajacy fax 89 521 61 68
Zamawiajacy email przetargi@olsztyn.so.gov.pl, beata.maciejewska@olsztyn.so.gov.pl
Adres strony url https://www.olsztyn.so.gov.pl/
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Sąd Powszechny
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia https://ezamowienia.ms.gov.pl/ , www.olsztyn.so.gov.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja https://www.olsztyn.so.gov.pl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=35&Itemid=85
Czy oferty wnioski dostepne 1
Oferty wnioski dostepne https://ezamowienia.ms.gov.pl/
Czy dopuszczone wymagane przeslanie ofert 1
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert inny w formie pisemnej
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Sąd Okręgowy w Olsztynie ul. Dąbrowszczaków 44 A, 10-543 Olsztyn - BIURO PODAWCZE
Nazwa nadana zamowieniu Zakup i sukcesywne dostarczanie materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń kopiujących do Sądu Okręgowego w Olsztynie wraz z Opiniodawczymi Zespołami Sądowych Specjalistów w Olsztynie i Mrągowie oraz do Sądów Rejonowych w Biskupcu, Lidzbarku Warmińskim, Mrągowie, Nidzicy i Piszu
Numer referencyjny ZP-2131-5/2019
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń kopiujących do Sądu Okręgowego w Olsztynie wraz z Opiniodawczymi Zespołami Sądowych Specjalistów w Olsztynie i Mrągowie oraz do Sądów Rejonowych w Biskupcu, Lidzbarku Warmińskim, Mrągowie, Nidzicy i Piszu 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w załączniku nr 1 do SIWZ tj. w formularzu asortymentowo-cenowym. Szczegółowe zasady realizacji dostaw, zasady rozliczeń oraz obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy przedstawiono w załączniku nr 5 do SIWZ tj. w projekcie przyszłej umowy o zamówienie publiczne. 3. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania własnym transportem, na własny koszt i własne ryzyko przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego tj. do Sądu Okręgowego w Olsztynie (woj. warmińsko – mazurskie), ul. Dąbrowszczaków 44 A, 10-543 Olsztyn oraz do następujących podległych mu jednostek organizacyjnych i Sądów Rejonowych, tj.:  I Opiniodawczy Zespół Specjalistów Sądowych w Olsztynie, ul. Dąbrowszczaków 2, 10-539 Olsztyn;  II Opiniodawczy Zespół Specjalistów Sądowych w Mrągowie, ul. Brzozowa 16, 11-700 Mrągowo;  Sąd Rejonowy w Biskupcu, ul. Sądowa 4 i 2, 11-300 Biskupiec;  Sąd Rejonowy w Lidzbarku Warmińskim, ul. Bartoszycka 4a, 11-100 Lidzbark Warmiński;  Sąd Rejonowy w Mrągowie, ul. Królewiecka 55, 11-700 Mrągowo;  Sąd Rejonowy w Nidzicy, ul. Kościuszki 15, 13-100 Nidzica;  Sąd Rejonowy w Piszu, ul. Warszawska 47, 12-200 Pisz. 4. Ilości zamawianych produktów wskazane w załączniku nr 1 do SIWZ zastały określone szacunkowo. Zamawiający może ograniczyć ilości zamawianych produktów, bez konieczności zmiany warunków umowy. Ostateczne wynagrodzenie Wykonawcy zależne będzie od ilości dostarczonych i odebranych przez Zamawiającego materiałów, w całym okresie trwania umowy, jak również od cen jednostkowych, przedstawionych przez Wykonawcę w ofercie przetargowej. W okresie objętym umową, Wykonawca zapewnia stałą wysokość cen jednostkowych dostarczanych materiałów. 5. Zaoferowane i dostarczane materiały eksploatacyjne powinny być produktami fabrycznie nowymi do wytworzenia których zastosowano pełnowartościowe, nieużywane wcześniej części i komponenty (za wyjątkiem kasety/ obudowy), kompatybilne z urządzeniami do których są przeznaczone o parametrach nie powodujących utraty uprawnień gwarancyjnych urządzeń, w których będą zastosowane. Dostarczane materiały powinny znajdować się w oryginalnym opakowaniu, z widocznym logo bezpośredniego producenta, symbolem produktu, wskazaniem typu urządzenia, do którego są przeznaczone i terminem przydatności oraz powinny posiadać wszelkie zabezpieczenia szczelności zbiorników z tonerem. 6. Termin przydatności oferowanych produktów nie może być krótszy niż 12 miesięcy liczonych od dnia prawidłowo zrealizowanej dostawy. Zamawiający wymaga jednocześnie, aby dostarczane materiały były wyprodukowane nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem dostawy. Wykonawca na dostarczone materiały udziela minimum 24 miesięcznej gwarancji, liczonej od dnia dostawy, a w przypadku dłuższej gwarancji producenta - na okres przewidziany w karcie gwarancyjnej. Bieg okresu gwarancyjnego w takim przypadku rozpoczyna się z chwilą podpisania stosownego dokumentu odbioru. 7. Zamawiający wymaga, aby zaoferowane i dostarczane materiały produkowane były zgodnie ze standardami wynikającymi z normy ISO-9001 i ISO-14001. 8. Zamawiający zgodnie z treścią art. 29 ust 3 PZP dopuszcza możliwość zaoferowania produktów równoważnych w takim przypadku, należy w formularzu asortymentowo-cenowym sporządzonym wg. formularza przedstawionego w załączniku nr 1 do SIWZ podać nazwę proponowanego produktu równoważnego, tj.: numer katalogowy, nazwę oraz nazwę producenta. 9. W związku z zapisami pkt 8, Zamawiający wyjaśnia, że przez produkt równoważny rozumie produkt kompatybilny ze sprzętem, do którego został zamówiony, o parametrach technicznych i jakościowych takich samych, bądź lepszych - dotyczy to pojemności tuszu/ tonera oraz jego wydajność i jakości wydruku - w stosunku do oryginału produkowanego i zalecanego przez producenta urządzeń do których nabywane są materiały wymienione w załączniku nr 2 do SIWZ. Jakość oferowanych produktów równoważnych musi pozwolić na uzyskanie tożsamych lub wyższych wydajności lub jakości wydruków w porównaniu do materiałów wskazanych w załączniku nr 2 do SIWZ tj. zalecanych i stosowanych w urządzeniach przez ich producentów. W przypadku oferowania przez Wykonawcę produktów równoważnych ciężar udowodnienia, że oferowany przedmiot zamówienia jest równoważny i spełnia wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ spoczywa na Wykonawcy. 10. Podstawowe zasady realizacji dostaw:  dostawy będą realizowane sukcesywnie, w zależności od bieżących potrzeb Zamawiającego, na koszt Wykonawcy. Zamawiający każdorazowo będzie określał termin dostawy jak również ilości oraz rodzaje zamawianych materiałów. Dostawy odbywać się będą po zgłoszeniu zapotrzebowania przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie zrealizować zamówienie w miejscu wskazanym w zamówieniu. Wykonawca zobowiązany będzie sporządzić dokument WZ, który będzie ostatecznie załączony do faktury zbiorczej;  uprawniony przedstawiciel Zamawiającego sprawdzi każdą partię dostarczonego towaru objętego zamówieniem i w razie stwierdzenia nieprawidłowości, złoży do Wykonawcy stosowną reklamację w formie pisemnej, zgłoszoną drogą elektroniczną poprzez e-mail lub telefonicznie;  (dotyczy wykonawców oferujących produkty równoważne) przy bezpośrednich dostawach, Wykonawca nie może dostarczyć innego produktu równoważnego niż ten, który został zaoferowany w ofercie przetargowej. Wyjątki od tej zasady przewidziane zostały w załączniku nr 5 do SIWZ tj. w projekcie przyszłej umowy o zamówienie publiczne;  Wykonawca zobowiązuje się odebrać pojemniki po zużytych tuszach i tonerach zgromadzonych w magazynie Zamawiającego w ilości nie mniejszej jak dostawa. Wykonawca przy dostawie wypełni tzw. „Kartę odpadu”. Wykonawca zobowiązuje się ponadto odbierać pojemniki na koszt własny i za wezwaniem pisemnym Zamawiającego.
Cpv glowny przedmiot 30125120-8
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w miesiacach 12
Okreslenie warunkow Zamawiający nie formułuje w ramach niniejszego warunku szczegółowych wymagań
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie formułuje w ramach niniejszego warunku szczegółowych wymagań
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Stosownie do postanowień art. 22 ust 1a oraz 1b pkt 3 PZP, w zakresie warunku dotyczącego zdolności zawodowej, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował w sposób należyty co najmniej trzy dostawy materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących i kopiujących o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto (każda dostawa).
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały zrealizowane wraz z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
Inne dokumenty niewymienione 1. Sporządzony przez Wykonawcę, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, formularz asortymentowo – cenowy. 2. Sporządzony przez Wykonawcę, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, formularz ofertowy. 3. Pełnomocnictwo do podpisywania oferty, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie dokumentu rejestrowego
Czy wadium 1
Wadium 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości, tj.: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100 zł). 2. Wykonawca wnosi wadium: - w pieniądzu, w takim przypadku wpłaty należy dokonać za pośrednictwem przelewu z tytułem „Zakup i sukcesywne dostarczanie materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń kopiujących" na konto: BGK nr 32 1130 1017 0021 1002 4190 0004. Wpłaty wymaganego wadium należy dokonać przed upływem terminu składania ofert. - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym; - w gwarancjach ubezpieczeniowych; - w gwarancjach bankowych; - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Warunki zmiany przyszłej umowy określone zostały w załączniku nr 5 SIWZ - projekt umowy o zamówienie publiczne.
IV 4 4 data 2019-05-23T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 12:00
IV 4 4 jezyki język polski
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria Czas realizacji reklamacji
Znaczenie 40,00
  
Kryteria Cena brutto
Znaczenie 60,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)