Dostawa i montaż wyposażenia sali widowiskowej w Miejsko Gminnym Ośrodku Kultury w Bystrzycy Kłodzkiej przy ul. Wojska Polskiego 20

Data publikacji 2014-03-19
Data zakończenia 2014-03-27 10:00:00
Instytucja Gmina Bystrzyca Kłodzka
Miejscowość Bystrzyca Kłodzka
Województwo dolnośląskie
Branża
  • Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie,
  • Telewizyjny sprzęt projekcyjny,
  • Urządzenia multimedialne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 93258 / 2014
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 310000006, 323212001, 323220006, 441000001, 453000000, 453100003, 453500005, 515000007, 515400009, 513000005, 513100008
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż wyposażenia sali widowiskowej
w Miejsko Gminnym Ośrodku Kultury w Bystrzycy Kłodzkiej przy ul. Wojska Polskiego 20. Budynek Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury w Bystrzycy Kłodzkiej położony jest w Bystrzycy Kłodzkiej przy ul. Wojska Polskiego 20, na działce nr 965, AM-7, obręb Centrum.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część III Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (zwana w dalszej części zamówienia SIWZ) - Opis przedmiotu zamówienia tj. Specyfikacja Techniczna Przedmiotu Zamówienia oraz Wyciąg z projektu budowlanego - rysunki techniczne dot. instrukcji i montażu wraz z rzutami pomieszczeń.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Gmina Bystrzyca Kłodzka
Ulica ul. Henryka Sienkiewicza 6
Nr domu 6
Miejscowość Bystrzyca Kłodzka
Kod Pocztowy 57-500
Województwo dolnośląskie
Tel 074 8117600
Fax 074 8111588
Internet www.bystrzycaklodzka.pl
Regon 89071795800000
E-mail igp@bystrzycaklodzka.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Administracja samorządowa
Rodz zam D
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 15/08/2014
Wadium Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 24 000,00 PLN. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:- pieniądzu -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;- gwarancjach bankowych - gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzach wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, tj: Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie Oddział w Bystrzycy Kłodzkiej, Osiedle Szkolne 10B/17, 57-500 Bystrzyca Kłodzka,nr rachunku: 07 9588 0004 9700 0299 2000 0090. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku bankowym Zamawiającego, przy czym kwota wadium winna znaleźć się na rachunku bankowym przed terminem składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz-oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Gminy Bystrzyca Kłodzka, tj. w Urzędzie Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. H Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, w pok. 13, lub dołączyć do oferty w taki sposób, aby odłączenie tego dokumentu gwarantowało nienaruszalność oferty
Zaliczka Nie
Uprawnienie W celu wykazania spełnienia tego warunku Wykonawca załącza do oferty przetargowej Oświadczenie, stanowiące Załącznik nr 2 do SIWZ.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.W takiej sytuacji spełnienie niniejszego warunku oceniane będzię łącznie Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia.
Wiedza Za spełniających warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawców, którzy na potwierdzenie spełnienia warunku w zakresie doświadczenia zawodowego przedstawią wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 (jednej) dostawy wraz montażem urządzeń, materiałów i wyrobów o podobnym zakresie rzeczowym jak przedstawiony w SIWZ, oraz załączą dowody, że dostawy te zostały wykonane w sposób należyty. Wartość brutto zrealizowanego zamówienia musi wynosić minimum 350 000,00 zł brutto. Dowodami o których mowa powyżej są: poświadczenie lub dokument potwierdzający, że wykazane dostawy zostały wykonane należycie;inny dokument - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz, którego dostawy wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej. Wykonawca może polegać na wiedzy, doświadczeniu, potencjale technicznym i osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami, niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu niniejszego zamówienia (zgodnie z art. 26 ust. 2b p.z.p.). Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.W takiej sytuacji spełnienie niniejszego warunku oceniane będzię łącznie.Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia.
Potencjał W celu wykazania spełnienia tego warunku Wykonawca załącza do oferty przetargowej Oświadczenie, stanowiące Załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.W takiej sytuacji spełnienie niniejszego warunku oceniane będzię łącznie. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia.
Zdolne W zakresie dysponowania osobami i/lub podmiotami pozostającymi do dyspozycji Wykonawcy, Wykonawca musi dysponować osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia i doświadczenie, niezbędne do zrealizowania niniejszego zamówienia publicznego. W celu wykazania spełnienia tego warunku Wykonawca załącza do oferty przetargowej Oświadczenie, stanowiące Załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.W takiej sytuacji spełnienie niniejszego warunku oceniane będzię łącznie.Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia.
Sytuacja W zakresie znajdowania się Wykonawcy w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Wykonawca musi złożyć do oferty przetargowej Oświadczenie stanowiące Załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.W takiej sytuacji spełnienie niniejszego warunku oceniane będzię łącznie.Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia.
Oswiadczenie potwierdzenia 4 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 3 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 4 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 5 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 6 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 7 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 8 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok podm zag 2 Tak
Dok podm zag 3 Tak
Dok podm zag 4 Tak
Dok podm zag 5 Tak
Inne dokumenty a) wypełniony i podpisany formularz ofertowy oraz formularz cenowy - załącznik nr 1 i nr 1a do SIWZ b) oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 w/w ustawy - załącznik nr 2 do SIWZ; c) parafowana na każdej stronie umowa - załącznik Nr 9 do SIWZ; d) kserokopia dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium; e) pełnomocnictwo/ upoważnienie dla osoby uprawnionej do podpisania oferty, w przypadku, gdy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika ze stosownego dokumentu, a w szczególności z odpisu z właściwego rejestru f) oświadczenie o powierzeniu części zamówienia podwykonawcom - załącznik nr 8 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku Wykonawców należy ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Takie pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby upełnomocnione do reprezentowania wszystkich wykonawców i złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku składania oferty przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wymagane dokumenty należy złożyć na zasadach określonych rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z tych Wykonawców osobno składa dokumenty wymienione w pkt III.4.2) ogłoszenia, natomiast dokument określony w pkt III.6. lit.b ogłoszenia podmioty te składają wspólnie. Oświadczenia wymienione w pkt III.6. lit.b ogłoszenia oraz oświadczenie odnośnie braku podstaw do wykluczenia stanowią oryginały, natomiast zaświadczenia Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 9, 10 i 11 P.z.p. muszą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, którego te dokumenty dotyczą. Dokument wymieniony w pkt. III.4.4) ogłoszenia, dotyczący przynależności do tej samej grupy kapitałowej - w odniesieniu do listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, każdy z uczestników oferty wspólnej indywidualnie przedstawia tę listę albo indywidualnie lub wspólnie informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej (wg Załącznika nr 4 do SIWZ). Dokumenty wymienione w pkt III.4.1) ogłoszenia, wykaz podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (załącznik nr 6 i 7 do SIWZ), oświadczenie, o którym mowa w pkt III.6. lit. f ogłoszenia (załącznik nr 8 do SIWZ) a także dokumenty, o których mowa w pkt III.6.lit. a), c), d), e) ogłoszenia składane są przez Pełnomocnika (Lidera). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie ustanawiają Pełnomocnika (Lidera), do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem (Liderem). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed zawarciem umowy o realizację zamówienia zobowiązani są przedłożyć Zamawiającemu stosowną umowę, zawierającą w swojej treści co najmniej następujące postanowienia: zawiązanie porozumienia co najmniej na czas trwania umowy o wykonanie przedmiotu niniejszego zamówienia; wskazanie Pełnomocnika (Lidera); zapis o wspólnej i solidarnej odpowiedzialności w zakresie realizowanego zamówienia; zakaz zmiany Partnerów (wykonawców) wspólnie realizujących dane zamówienie publiczne, w trakcie jego obowiązywania. Informacja o Wykonawcach wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia stanowią Załącznik Nr 6 i Załącznik Nr 7 do SIWZ. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów (w tym podwykonawców), na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów, o których mowa w pkt III.4.2) ogłoszenia. Oświadczenie odnośnie braku podstaw do wykluczenia stanowi oryginał, natomiast zaświadczenia Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 9, 10 i 11 P.z.p. muszą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez podwykonawcę, którego te dokumenty dotyczą. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów: - o których mowa w § 3 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, to jest: a) w wypadku dokumentów wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 2-4 i 6 w/w rozporządzenia - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, b) w wypadku dokumentów wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 5 i 7 w/w rozporządzenia - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8,10 i 11 ustawy PZP; - o których mowa w § 3 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, to jest składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 131e ust. 1 pkt 2 ustawy. Powyższe dokumenty powinny być wystawione w terminach określonych w § 4 ust. 2 w/w rozporządzenia. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w § 4 ust. 1 w/w rozporządzenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Warunki zmiany terminu wykonania zamówienia: a)z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji technicznej i projektowej, polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa,b)z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, c)z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, d)z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron umowy. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zamawiający w tym przypadku może od umowy odstąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia w formie pieniężnej należnego mu z tytułu wykonania części umowy do momentu odstąpienia od umowy. W wypadku pojawienia się okoliczności, których nie można było przewidzieć w dacie zawarcia umowy dopuszcza się zmianę właściwych postanowień umowy.
Kod kryterium A
Adres strony internetowej siwz http://bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl
Adres uzyskania siwz Urząd Miasta i Gminy Bystrzyca Kłodzka w Bystrzycy Kłodzkiej ul. H. Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka pok. nr 13 w dniach roboczych od godz.8.00-15.00.
Data składania wniosków 27/03/2014
Godzina składania wniosków 10:00
Miejsce Urząd Miasta i Gminy Bystrzyca Kłodzka w Bystrzycy Kłodzkiej ul. H. Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka pok. nr 1 (biuro obsługi klienta).
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe Projekt.: pn. Przebudowa sali widowiskowej w Miejsko Gminnym Ośrodku Kultury w Bystrzycy Kłodzkiej przy ul. Wojska Polskiego 20 oraz zakup niezbędnego wyposażenia sali współfinasowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Program Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, Priorytet nr 9 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich na terenie Dolnego Śląska (Miasta),Działanie nr 9.1 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców
Czy unieważnienie Nie
Dok potw 5 Tak
Inne dokumenty potwierdzające W załączniku nr 1a do SIWZ (wzór formularza cenowego) Wykonawca musi wskazać parametry oferowanych materiałów, wyrobów i urządzeń, które to parametry muszą speniać wymogi techniczne i jakościowe (równoważne lub lepsze) opisane przez Zamawiającego w Specyfikacji Technicznej Przedmiotu Zamówienia będącej załącznikiem do SIWZ.
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)