Digitalizacja plakatów ze zbiorów CBW, postęowanie ZP-13_2014

Data publikacji 2014-03-24
Data zakończenia 2014-04-01 09:30:00
Instytucja Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Usługi komputerowe w zakresie archiwizowania

Szczegóły

Numer ogłoszenia 61711 / 2014
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 722520006, 799991004
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa digitalizacji do 1330 plakatów z lat 1916-2013.
Usługa obejmuje zeskanowanie, wykonanie wersji prezencyjnych obiektów oraz przekazanie ich na nośnikach dostarczonych przez Wykonawcę do siedziby Centralnej Biblioteki Wojskowej.
Usługa obejmuje skanowanie z oryginałów w ilości do 2660 skanów (stron) w siedzibie Zamawiającego, w formacie TIFF wraz z zapisem na nośnikach danych, a następnie konwersja tych plików do formatu JPG oraz elektroniczna archiwizacja kolekcji na osobnych nośnikach danych (wszystkie nośniki danych dostarcza i przekazuje na własność Zamawiającego Wykonawca.Opis stanu zbiorów przeznaczonych do digitalizacji.
Przeznaczone do digitalizacji plakaty z kolekcji plakatów CBW
Papier, na którym są drukowane, jest bardzo różnorodny, ma różną gramaturę i strukturę.
Formaty przeznaczonych do digitalizacji egzemplarzy nie są w 100 % znormalizowane. Większość to formaty zbliżone do B1 lub mniejsze.
Podczas skanowania plakatów wymaga się szczególnej pieczołowitości i staranności by nie dopuścić do powstania uszkodzeń.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za otrzymane od Zamawiającego materiały do digitalizacji. Wykonawca zobowiązany jest podjąć wszelkie działania niezbędne do zabezpieczenia tych materiałów przed utratą lub zniszczeniem oraz zwrócić te materiały w stanie niepogorszonym. Skanowanie nie powinno być powtarzane więcej niż 1 raz.
Wymagania dotyczące wykonania usługi.
Miejsce skanowania: Zbiory nie mogą opuszczać siedziby Zamawiającego, skanowanie zbiorów realizowane będzie na jego terenie: w Warszawie przy ul. Ostrobramskiej 109 pod nadzorem pracowników i konserwatora zabytków. Zamawiający udostępni Wykonawcy miejsce w zabezpieczonym pomieszczeniu, z którego korzystają także pracownicy Biblioteki,. Pomieszczenie wyposażone będzie w podstawowe meble biurowe.
W pomieszczeniu tym Wykonawca zainstaluje urządzenia niezbędne do wykonania zamówienia. Prace mogą być realizowane w godzinach od 8:00 do 15:00 przez pracowników Wykonawcy na podstawie wystawionych imiennie przepustek.
Wykonawca jest zobowiązany do uzgadniania przebiegu prac z przedstawicielem Zamawiającego.
Wykonawca ma prawo na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia, zwracać się pisemnie
do Zamawiającego z pytaniami lub propozycjami dotyczącymi realizacji przedmiotu zamówienia.
Realizacja wszelkich, uwzględnionych propozycji nie może mieć wpływu na zmianę ceny za wykonanie zamówienia, przedstawionej przez Wykonawcę w ofercie, koszt wszystkich środków i usług ma być wkalkulowany w cenę usługi
Zakres prac objętych zamówieniem.
Skanowanie zbiorów.
Skanowanie zbiorów może odbywać się jedynie przy użyciu profesjonalnych skanerów przeznaczonych
do digitalizacji kolekcji archiwalnych, zapewniając im bezpieczeństwo, mając na uwadze ich stan zachowania. Jakość uzyskanych skanów musi jak najwierniej odwzorowywać obraz oryginału. Skanowanie i obróbka zeskanowanych zbiorów ma być wykonane na sprzęcie własnym Wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa, z potwierdzonym legalnym oprogramowaniem. Do realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca ma używać sprzętu, który został wskazany w ofercie w celu potwierdzenia warunku posiadania odpowiedniego potencjału technicznego.
Kontrola techniczna i merytoryczna.
Kontrola będzie wykonywana na bieżąco podczas skanowania, natomiast kontrolę po zakończeniu etapu skanowania, wykonuje osoba nie uczestnicząca w procesie skanowania. Kontrola dokonywana przez Zamawiającego będzie odbywać się w trybie uzgodnionym przez obie strony po zawarciu umowy.
Parametry plików. Obróbka graficzna zeskanowanych plików , nazywanie plików i katalogów.
Pliki master (archiwalne) UWAGA: pliki master nie podlegają obróbce graficznej (dopuszczalne jedynie kadrowanie i obracanie o wielokrotność 90st).
zapis w formacie jednostronicowego TIFF,
rozdzielczość skanowania (nie przetwarzana, nie interpolowana) - 300 dpi,
bez kompresji, kolor RGB, profil kolorów z wykorzystaniem absolutnej przestrzeni barw na poziomie powyżej 30%, 8 bitów na kanał, obiekt zeskanowany w całości, 1 strona= 1 skan, z przestrzenią otaczającą obiekt szerokości około 2-5 mm, wymiary (wysokość, szerokość) poszczególnych stron oraz poszczególnych plików w formacie macierzystym musi odpowiadać wymiarom stron digitalizowanego obiektu, wszystkie strony wchodzące w skład obiektu, nawet puste-nienumerowane muszą być zeskanowane,
nazwy plików i katalogów zostaną uzgodnione w oparciu o standardy nazywania plików macierzystych w Centralnej Bibliotece Wojskowej, po zawarciu umowy),
przeskalowania plików TIFF są niedopuszczalne,
w każdym pliku mają być zapisane metadane wewnętrzne (m.in. lokalizacja oryginału, sygnatura, numer inwentarza, numer metryki, nazwa katalogu zawierającego plik),
do każdego numeru będzie dołączona wydrukowana metryka digitalizacyjna, którą Wykonawca będzie zobowiązany wypełnić w zakresie: kto skanował, wielkości i objętości plików master, daty skanowania, uwag)
Pliki prezencyjne
pliki powinny być czytelne , oddające jakość oryginału,
pliki zostaną opatrzone znakiem wodnym dostarczonym przez Zamawiającego,
w formacie JPG [kolorowe, w jakości umożliwiającej prezentację na stronach biblioteki cyfrowej (z reguły rozmiar dłuższego boku określa się na 800-1024 piksele z zachowaniem rozdzielczości skanowania),
każdy plakat będzie zapisany w osobnym, odpowiednio nazwanym, zgodnie z wytycznymi katalogu.
Dopuszczalna obróbka graficzna plików prezencyjnych obejmuje:
prostowanie stron,
indywidualne ustawianie ostrości,
Elektroniczna archiwizacja plików.
Archiwizacja zeskanowanych plików (master) w formacie plików TIFF:
każdy plakat zostanie przez Wykonawcę umieszczony w osobnym katalogu o nazwie zgodnej ze standardem obowiązującym w Centralnej Bibliotece Wojskowej (nazwa katalogu jest zapisana
w analogowej metryce dołączanej do każdego obiektu),
kopie plików master muszą być przechowywane u Wykonawcy do końca okresu gwarancyjnego,
Wykonawca dostarczy do Zamawiającego pliki master w 2 kopiach zapisanych na osobnych nośnikach danych.
wszystkie pliki master będą posiadały metadane wewnętrzne (m.in. lokalizacja oryginału, sygnatura, numer inwentarza, numer metryki, nazwa katalogu zawierającego plik).
Archiwizacja zeskanowanych plików prezencyjnych w formacie plików JPG:
pliki prezencyjne (JPG) zostaną zapisane w katalogach umieszczonych o nazwie zgodnej ze standardem obowiązującym w Centralnej Bibliotece Wojskowej (nazwa katalogu jest zapisana w na metryce każdego obiektu),
wszystkie pliki zostaną nazwane zgodnie z z nazwami katalogów wpisanymi do metryki skanowanego obiektu z dodaniem licznika stron.
pliki prezencyjne (JPG) zostaną dostarczone do Zamawiającego w 2 kopiach zapisanych na osobnych nośnikach danych,
NOŚNIKI DANYCH:
każdy z nośników danych na których będą archiwizowane pliki master i osobno pliki prezencyjne musi pomieścić komplet zeskanowanych oryginałów,
każdy nośnik danych będzie posiadał łącze z komputerem o transferach co najmniej takich jakie zapewnia USB 3.0.
wszystkie pliki zostaną dostarczone na nośnikach dostarczonych przez Wykonawcę, wszystkie one przejdą na własność Zamawiającego.
Wykonawca udzieli gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia nie krótszej niż 12 miesięcy.
Opis przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień:
CPV 79999100-4 usługi skanowania CPV 72252000-6 usługi komputerowe w zakresie archiwizowania

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej
Ulica ul. Nieświeska 54/56 bud. 35
Miejscowość Warszawa
Kod Pocztowy 00-909
Województwo mazowieckie
Tel 22 6872-535
Fax 22 6872506
Internet wceo.com.pl
Regon 01016514700000
E-mail wceo@wp.mil.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Podmiot prawa publicznego
Rodz zam U
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 31/10/2014
Zaliczka Nie
Uprawnienie . Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodnego ze wzorem - Załącznik nr 2 do SIWZ.;
Wiedza . Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodnego ze wzorem - Załącznik nr 2 do SIWZ.;
Potencjał Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje skanerem o oświetleniu górnym, zimnym - fluoroscencyjnym lub diodowym, zapalanym tylko podczas skanowania, bez promieniowania UV i IR. Źródło światła oddalone od skanowanego dokumentu o min 80 cm umożliwiające digitalizację druku głęboko zszytego bez istotnych różnic naświetlania powierzchni przy zewnętrznej i wewnętrznej krawędzi strony, zgodnego z wzorem - Załącznik nr 5 do SIWZ.;
Zdolne . Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodnego ze wzorem - Załącznik nr 2 do SIWZ.;
Sytuacja . Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodnego ze wzorem - Załącznik nr 2 do SIWZ.;
Oswiadczenie potwierdzenia 6 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w projekcie umowy (załącznik nr 4 do SIWZ) 2. Zamawiający, w sytuacji uzasadnionej zmianą przepisów prawa, wystąpieniem okoliczności niespowodowanych zawinionym działaniem lub zaniechaniem którejkolwiek ze stron umowy, nieotrzymania przez Zamawiającego środków finansowych, koniecznych do realizacji niniejszej umowy, przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie: a) zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy; b) zmiany terminu wykonania umowy; c) zmiany osób i podwykonawców, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy; d) zmiany warunków płatności. 3. Zmiana umowy, z wyjątkiem zmiany dotyczącej osób realizujących umowę, musi być dokonana za porozumieniem stron w formie pisemnego aneksu. 4. Wszelkie zmiany wprowadzone do umowy z naruszeniem pkt 3 niniejszego rozdziału nie będą wiążące dla żadnej ze stron.
Kod kryterium A
Adres strony internetowej siwz http://wceo.com.pl
Adres uzyskania siwz WOJSKOWE CENTRUM EDUKACJI OBYWATELSKIEJ ul. Nieświeska 54/56 bud. 35 03-867 Warszawa
Data składania wniosków 01/04/2014
Godzina składania wniosków 09:30
Miejsce WOJSKOWE CENTRUM EDUKACJI OBYWATELSKIEJ ul. Nieświeska 54/56 bud. 35 03-867 Warszawa Kancelaria jawna pok. 12 czynna poniedziałek-piatek 7:00-15:00
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)