Zakup sprzętu multimedialnego i komputerów na cele ekspozycyjne Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu z podziałem na dwa zadania: Zadanie 1 - Zakup sprzętu multimedialnego i komputerowego dla wystawy stałej Niezwykła historia. Zadanie 2 - Zakup sprzętu multimedialnego i komputerowego dla wystawy stałej Kopalnia Edisona.

Data publikacji 2014-08-14
Data zakończenia 2014-08-22 10:00:00
Instytucja Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
Miejscowość Zabrze
Województwo śląskie
Branża
  • Urządzenia komputerowe,
  • Sprzęt telewizyjny i audiowizualny,
  • Urządzenia multimedialne,
  • Urządzenia głośnikowe,
  • Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 271782 / 2014
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 302000001, 323220006, 323200002, 323424006, 480000008, 386521001
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup, dostawa (wraz z rozładunkiem), a następnie instalacja, konfiguracja, wraz z wdrożeniem do eksploatacji sprzętu i licencji objętych przedmiotem zamówienia.
Zadanie 1 - Zakup sprzętu multimedialnego i komputerowego dla wystawy stałej Niezwykła historia. W ramach zadania 1 zakupiony zostanie sprzęt komputerowy, wyposażenie i oprogramowanie wyszczególnione w pozycjach 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10, 12, 13, 16, 17, 18, 19, 21 Załącznika C stanowiącego Formularz oferty.

Zadanie 2 - Zakup sprzętu multimedialnego i komputerowego dla wystawy stałej Kopalnia Edisona. W ramach zadania 2 zakupiony zostanie sprzęt komputerowy, wyposażenie i oprogramowanie wyszczególnione w pozycjach 4, 7, 8, 11, 14, 15, 20, 22 Załącznika C stanowiącego Formularz oferty.
Zamówienie obejmuje:
1. Komputery
1.1. Komputer - szt. 4 - Komputer obsługujący stanowiska multimedialne na potrzeby wystawy Niezwykła Historia.
1.2 Komputer - szt. 6 - Komputer obsługujący multimedialne stanowiska fakultatywne na potrzeby wystawy Niezwykła Historia.
1.3. Komputer - szt. 1 - Komputer dla stanowiska multimedialnego pn. Projekcja 270 stopni współpracujący z 3 urządzeniami wyświetlającymi (projektorami) jednocześnie.
1.4. Komputer - szt. 3 - Komputer obsługujący multimedialne stanowiska fakultatywne na potrzeby wystawyKopalnia Edisona:

2. Wyposażenie multimedialne stanowisk
2.1. Telewizory do obsługi stanowiska multimedialnego -szt.-2
2.2. Telewizory do obsługi stanowiska multimedialnego -szt.-2
2.3. Monitor dotykowy do obsługi stanowiska multimedialnego -szt.-1
2.4. Telewizory do obsługi stanowiska multimedialnego -szt.-1
2.5. Monitor dotykowy do obsługi stanowiska multimedialnego -szt.-5
2.6. Monitor dotykowy do obsługi stanowiska multimedialnego -szt.-1
2.7. Monitor dotykowy do obsługi stanowiska multimedialnego -szt.-1
2.8. Projektor do obsługi stanowiska multimedialnego -szt.-3
2.9. Projektor do obsługi stanowiska multimedialnego -szt.-1
2.10. Zestaw głośników do obsługi stanowiska multimedialnego -szt.-2 kpl.
2.11. Zestaw głośników do obsługi stanowiska multimedialnego -szt.-1 kpl.
2.12. Zestaw głośników 5.1 Do obsługi stanowiska multimedialnego -szt.-1
2.13. Głośnik ultra kierunkowy do obsługi stanowiska multimedialnego -szt.-4
2.14. Zestaw głośników do obsługi stanowiska multimedialnego Filmy -szt.-1 kpl.
3. 1 Licencje systemów operacyjnych -szt.-14
3.2 Oprogramowanie antywirusowe wraz z pakietem licencji - szt. - 14

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
Ulica ul. Jodłowa 59
Nr domu 59
Miejscowość Zabrze
Kod Pocztowy 41-800
Województwo śląskie
Tel 32 630 30 91
Fax 32 277 11 25
Regon 24322042000000
E-mail amaraszek@muzeumgornictwa.pl, kpoprawa@muzeumgornictwa.pl, esmietana@muzeumgornictwa.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Podmiot prawa publicznego
Rodz zam D
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Tak
Zam uzupelniajace Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 7 Pzp. Główny przedmiot - 30200000 - 1 Urządzenia komputerowe Dodatkowe przedmioty. - 32322000 - 6 Urządzenia multimedialne - 38652100 - 1 Projektory - 32320000 - 2 Sprzęt telewizyjny i audiowizualny - 32342400 - 6 Sprzęt nagłaśniający - 48000000 - 8 Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
Czas Obowiązuje termin
Okres trwania zamówienia 30
Wadium 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych) zabezpieczającego ofertę na okres 30 dni. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Alior Bank Nr konta 10 2490 0005 0000 4520 1321 0075 Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. W przypadku wniesienia wadium w pozostałych formach, oryginał wadium należy złożyć w sekretariacie Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, ul. Jodłowa 59, 41-800 Zabrze (sekretariat pok. 102). 6. Wykaz elementów, jakie powinny zawierać gwarancje bankowe - ubezpieczeniowe: 1) zobowiązanie banku ( towarzystwa ubezpieczeniowego) do zapłaty sumy wadium w przypadku gdy zajdą ku temu ustawowe okoliczności, określone w przepisie art. 46 ust 4a i ust. 5 Pzp., 2) dokładną nazwę postępowania stanowiącego przyczynę wystawienia gwarancji, 3) wskazanie sumy gwarancyjnej, 4) wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta gwarancji - ubezpieczonego, Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, ul. Jodłowa 59, 41 - 800 Zabrze, 5) wskazanie Wykonawcy, czyli zleceniodawcy gwarancji - ubezpieczyciela 6) określenie okresu ważności gwarancji tj. wskazanie terminu, w którym zobowiązanie powstaje oraz wygasa, przy czym gwarancja o charakterze terminowym nie może zostać odwołana. 7. Wykaz elementów, jakie powinny zawierać poręczenia bankowe - poręczenia innej instytucji (tj. poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.)). 1) zobowiązanie banku - innej instytucji do zapłaty sumy wadium w przypadku gdy zajdą ku temu ustawowe okoliczności, określone w przepisie art. 46 ust 4a i ust. 5 Pzp., 2) wskazanie podmiotu, za który bank - inna instytucja dokonuje poręczenia, 3) dokładna nazwa zobowiązania będącego przedmiotem poręczenia, 4) kwota do wysokości, której bank - inna instytucja będzie zobowiązany, 5) określenie okresu ważności poręczenia tj. wskazanie terminu, w którym zobowiązanie powstaje oraz wygasa, przy czym poręczenie o charakterze terminowym nie może zostać odwołane. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem, iż jeśli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 lub pełnomocnictw, Zamawiający zatrzymuje wadium z odsetkami, chyba, że Wykonawca udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 8.9 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8.8 SIWZ, jeśli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Zaliczka Nie
Uprawnienie Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: (spełnia) - (nie spełnia).
Wiedza Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: (spełnia) - (nie spełnia).
Potencjał Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: (spełnia) - (nie spełnia).
Zdolne Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: (spełnia) - (nie spełnia).
Sytuacja Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: (spełnia) - (nie spełnia).
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Inne dokumenty 1) Formularz oferty (część A wg Spisu zawartości oferty) wraz z oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożony w formie oryginału, 2) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (część B wg Spisu zawartości oferty) złożone w formie oryginału, 3) Formularz - Status prawny Wykonawcy (Załącznik nr 1 wg Spisu zawartości oferty) złożony w formie oryginału, 4) Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu wymienione w pkt 5.2 i 5.3 SIWZ, złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, 5) Wykaz części zamówienia jakie Wykonawca powierza Podwykonawcom (Załącznik nr 2.P wg Spisu zawartości oferty) złożony w formie oryginału, wypełniony odpowiednio lub z adnotacją -nie dotyczy, 6) oświadczenie o przynależności wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub braku przynależności do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50 poz. 331 z późn. zm.) lub informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (Załącznik nr B1), 7) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby niezbędne do realizacji zamówienia (Załącznik nr 3) - jeśli dotyczy, 8) Szczegółowa kalkulacja ceny (Załącznik nr C wg Spisu zawartości oferty). 2. Oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia 1) wspólny formularz oferty (część A wg Spisu zawartości oferty), wraz z oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożony w formie oryginału, 2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (część B wg Spisu zawartości oferty), złożone w formie oryginału przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 3) Formularz - Status prawny Wykonawcy (Załącznik nr 1 wg Spisu zawartości oferty) złożony w formie oryginału, przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 4) dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu wymienione w pkt 5.2 i 5.3 SIWZ. Dokumenty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, przy czym : A) każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa dokumenty stanowiące Załączniki nr 1.1; B; wg Spisu zawartości oferty ; 5) wspólny Wykaz części zamówienia jakie Wykonawca powierza Podwykonawcom (Załącznik nr 2.P wg Spisu zawartości oferty) złożony w formie oryginału, wypełniony odpowiednio lub z adnotacją -nie dotyczy, 6) oświadczenie o przynależności wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub braku przynależności do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50 poz. 331 z późn. zm.) lub informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (Załącznik nr B1) złożony w formie oryginału, przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 7) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby niezbędne do realizacji zamówienia (Załącznik nr 3) - jeśli dotyczy. 8) Szczegółowa kalkulacja ceny (Załącznik nr C wg Spisu zawartości oferty). 3. Oferta musi być podpisana przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, tj. : 1) osoby uprawnione zgodnie z aktualnym odpisem z właściwego rejestru lub wpisem do ewidencji działalności gospodarczej, lub 2) osoby posiadające ważne pełnomocnictwo, którego oryginał, lub kopię poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem, lub odpis albo wyciąg z dokumentu sporządzony przez notariusza -należy załączyć w ofercie : a) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) - jako Załącznik nr 1.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. b) w przypadku wykonawców, którzy ubiegają się samodzielnie o udzielenie zamówienia - jako Załącznik nr 1.3
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w oparciu o art.144 Prawa zamówień Publicznych w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie: 1.1. zmiany terminu wykonania zamówienia, o którym mowa we wzorze umowy, w następujących przypadkach: a) wystąpienie wydarzenia nieprzewidywalnego, pozostającego poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu; 1.2. w pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć następujących okoliczności: a) poprawy jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego sprzętu; b) ustawowa zmiana stawki podatku VAT, której zastosowania nie będzie skutkowało zmianą wartości brutto umowy,
Kod kryterium A
Adres strony internetowej siwz www.muzeumgornictwa.pl
Adres uzyskania siwz Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, ul. Jodłowa 59, 41- 800 Zabrze, Sekretariat pok. Nr 102.
Data składania wniosków 22/08/2014
Godzina składania wniosków 10:00
Miejsce Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, ul. Jodłowa 59, 41- 800 Zabrze, Sekretariat pok. Nr 102.
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe I. Zakup sprzętu multimedialnego i komputerów na cele ekspozycyjne Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu z podziałem na dwa zadania: Zadanie 1 - Zakup sprzętu multimedialnego i komputerowego dla wystawy stałej Niezwykła historia. Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 Działanie 6.4 Innowacje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym. Zadanie 2 - Zakup sprzętu multimedialnego i komputerowego dla wystawy stałej Kopalnia Edisona. Zadanie współfinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Dziedzictwo kulturowe - priorytet 2 - Wspieranie działań muzealnych. II. Trybem udzielenia zamówienia jest przetarg nieograniczony, zgodnie z art. 10 ust. 1 w związku z art. 6a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.). III. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. (załącznik nr 3). IV. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika - do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, albo - reprezentowania w postępowaniu - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. V. Zamawiający oceni spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu stwierdzeniem : -spełnia- lub -nie spełnia-, w oparciu o wymagane oświadczenia, dokumenty i zawarte w nich informacje. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą dostarczyć dokumenty, potwierdzające, że łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu. VI. Przed zawarciem umowy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na sumę stanowiącą 10% ceny całkowitej podanej w ofercie.
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)