| 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa sortów mundurowych leśnika oraz odzieży BHP dla pracowników Nadleśnictwa Łopuchówko w 2015 r. 2. Przedmiot zamówienia podzielony został na dwie części:
 2.1. Część nr I - Dostawa sortów mundurowych leśnika dla pracowników Nadleśnictwa Łopuchówko w 2015 r. wykonanych według wzorów określonych w:
 
 a)  Rozporządzeniu  Ministra  Środowiska  z  dnia  9  grudnia  2014  roku  w  sprawie  wzorów mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia (Dz.U. z 2014 r. poz.1876),
 b)  Zarządzeniu Nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15 lipca 2013 r. w sprawie wzorca oraz zasad i norm  użytkowania  mundurów leśnika  przez  pracowników Lasów Państwowych,
 c) Zarządzeniu nr 16 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 marca 2005r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika,
 d)  Zarządzeniu nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów munduru leśnika,
 e)  Zarządzeniu nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 6 lipca 2012r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012r.   w   sprawie   zmian   w   dokumentacji   techniczno-technologicznej   dla   niektórych przedmiotów mundurów leśnika.
 
 Powyższe akty prawne oraz dokumentacja techniczno-technologiczna mundurów leśnika oraz fotograficzna dokumentacja sortów są dostępne na stronie internetowej Ośrodka Rozwojowo - Wdrożeniowego Lasów Państwowych w Bedoniu:
 a)  wykaz oraz teksty aktów prawnych dotyczących sortów mundurowych jest dostępny pod linkiem: http://www.bedon.lasy.gov.pl/akty-prawne#.VPAXNeH1qes
 b)  szczegółowy  opis  wymagań  dotyczących  przedmiotu  zamówienia  zawiera  dokumentacja techniczno - technologiczna zamieszczona na stronie internetowej: http://bedon.lasy.gov.pl/pl/118,dokumentacja-techniczno-technologiczna.html
 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części nr I zawiera załącznik nr 5.a do SIWZ.
 Wykonawca zapewni 12 miesięczną gwarancję (liczoną od daty dostawy - podpisania odbioru dostawy) na dostarczone elementy umundurowania na warunkach określonych w umowie.
 Zamawiający zastrzega, że zapłata należności będzie dokonywana tylko za rzeczywiście odebrane sorty mundurowe, a realizacja przedmiotu zamówienia będzie następowała sukcesywnie.
 Miejsce wykonania dostawy:
 Odbiór własny u Wykonawcy, jeśli odległość magazynu nie przekracza 50 km od siedziby Zamawiającego. Wykonawca zapewni pracownikom Zamawiającego możliwość indywidualnego przymierzenia elementów umundurowania, poprzez wyposażenie punktów sprzedaży (magazynu) w przymierzalnię.
 W przypadku, gdy odległość jest większa niż 50 km od siedziby Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego na koszt Wykonawcy w uzgodnionych z Zamawiającym terminach, ilościach, rozmiarach i rodzajach sortów mundurowych.
 
 Wymienione w ust. 2 pkt. 2.1. ppkt. a), b), c), d), e), f) akty prawne stanowią integralną część SIWZ, a wszystkie wskazane w nich, poprzez zamieszczenie  znaków  towarowych,  patentów  lub  pochodzenia, materiały (wyroby) należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy Pzp, w odniesieniu do materiałów (wyrobów) wskazanych z nazwy Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów)   równoważnych, tj. o jakości nie gorszej niż opisana w SIWZ.
 
 Każdy rodzaj asortymentu musi posiadać etykietę informującą, co najmniej o: nazwie i rodzaju produktu, składnikach użytych do produkcji, rozmiarze, przepisach dotyczących konserwacji, prania i czyszczenia oraz nazwę i adres producenta.
 
 Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia:
 a) Zamawiający nie przewiduje płatności w formie przedpłat lub zaliczek na poczet zakupu materiałów przez Wykonawcę.
 b) Zamawiający nie ustala minimalnej wartości jednorazowej dostawy realizowanej w oparciu o zlecenie Zamawiającego.
 c) Wyszczególnione przez Zamawiającego ilości poszczególnych sortów mundurowych stanowią przykładowe zestawienie sortów składających się na przedmiot zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w zakresie ilości poszczególnych sortów przy zastosowaniu zapłaty za ich dostawę po zaoferowanych cenach jednostkowych odpowiadających poszczególnym elementom (sortom) umundurowania. Zmiany ilościowe poszczególnych elementów przedmiotu zamówienia zostaną dokonane w ramach wartości brutto przedmiotu zamówienia.
 d) Podane ilości, które należy wycenić są ilościami maksymalnymi, natomiast Zamawiający informuje, że gwarantowana ilość sortów mundurowych, która zostanie odebrana od Wykonawcy wynosi 80% całego asortymentu.
 e) W przypadku braku żądanego przez Zamawiającego rozmiaru lub rodzaju danego sortu mundurowego opisanego w przedmiocie zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany do jego uzupełnienia w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia  tego zapotrzebowania.
 f) Strony ustalają, iż dopuszczają możliwość redukcji zamówienia (wartości umowy) do 20 %.
 
 Przedmiot niniejszego zamówienia ma być nowy, nieużywany, wykonany z najlepszych materiałów, jakości pierwszej klasy i ma odpowiadać  wszystkim wymogom jakościowym, wykonawczym i opisowi tego, co zostało określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w złożonej ofercie.
 
 2.2. Część nr II - Dostawa odzieży BHP dla pracowników Nadleśnictwa Łopuchówko w 2015 r. wykonanych zgodnie z:
 
 a) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 21 grudnia 2005 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla środków ochrony indywidualnej (Dz. U. Nr 259, poz. 2087 z późn. zm.),
 b) Protokołem dodatkowym nr 24 do Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla Pracowników Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, zawartego dnia 29 stycznia 1998 r. i wpisanego do Rejestru Ponadzakładowych Układów Zbiorowych Pracy pod numerem U - XLIII, zawartym dnia 25 listopada 2014 roku.
 
 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części nr II zawiera załącznik nr 5.b do SIWZ.
 Wykonawca zapewni 12 miesięczną gwarancję (liczoną od daty dostawy - podpisania odbioru dostawy) na dostarczone elementy odzieży BHP na warunkach określonych w umowie.
 Zamawiający zastrzega, że zapłata należności będzie dokonywana tylko za rzeczywiście odebraną odzież BHP, a realizacja przedmiotu zamówienia będzie następowała sukcesywnie.
 Miejsce wykonania dostawy:
 Odbiór własny u Wykonawcy, jeśli odległość magazynu nie przekracza 50 km od siedziby Zamawiającego. Wykonawca zapewni pracownikom Zamawiającego możliwość indywidualnego przymierzenia elementów odzieży BHP, poprzez wyposażenie punktów sprzedaży (magazynu) w przymierzalnię.
 W przypadku, gdy odległość jest większa niż 50 km od siedziby Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego na koszt Wykonawcy w uzgodnionych z Zamawiającym terminach, ilościach, rozmiarach i rodzajach odzieży BHP.
 
 Wymienione w ust. 2 pkt. 2.2. ppkt. a), b) akty prawne stanowią integralną część SIWZ,
 a wszystkie wskazane w nich, poprzez zamieszczenie  znaków  towarowych,  patentów  lub pochodzenia, materiały (wyroby) należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy Pzp, w odniesieniu do materiałów (wyrobów) wskazanych z nazwy Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów)   równoważnych, tj. o jakości nie gorszej niż opisana w opisie przedmiotu zamówienia.
 
 Każdy rodzaj asortymentu musi posiadać etykietę informującą, co najmniej o: nazwie
 i rodzaju produktu, składnikach użytych do produkcji, rozmiarze, przepisach dotyczących konserwacji, prania i czyszczenia oraz nazwę i adres producenta.
 
 Odzież robocza i obuwie bhp powinny odpowiadać wzorcom określonym w Polskich Normach, tj. między innymi odzież ochronna i robocza dostarczona dla pracowników Lasów Państwowych musi posiadać atesty, odpowiednie parametry techniczne, zapewnić bezpieczne wykonywanie czynności związanych z procesem pracy i musi być oznaczona symbolem (CE).
 Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia:
 a) Zamawiający nie przewiduje płatności w formie przedpłat lub zaliczek na poczet zakupu materiałów przez Wykonawcę.
 b) Zamawiający nie ustala minimalnej wartości jednorazowej dostawy realizowanej w oparciu o zlecenie Zamawiającego.
 c) Wyszczególnione przez Zamawiającego ilości poszczególnych sortów BHP stanowią przykładowe zestawienie sortów składających się na przedmiot zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w zakresie ilości poszczególnych sortów przy zastosowaniu zapłaty za ich dostawę po zaoferowanych cenach jednostkowych odpowiadających poszczególnym elementom (sortom) BHP. Zmiany ilościowe poszczególnych elementów przedmiotu zamówienia zostaną dokonane w ramach wartości brutto przedmiotu zamówienia.
 d) Podane ilości, które należy wycenić są ilościami maksymalnymi, natomiast Zamawiający informuje, że gwarantowana ilość sortów BHP, która zostanie odebrana od Wykonawcy wynosi 80% całego asortymentu.
 e) W przypadku braku żądanego przez Zamawiającego rozmiaru lub rodzaju danego sortu BHP opisanego w przedmiocie zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany do jego uzupełnienia w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia  tego zapotrzebowania.
 f) Strony ustalają, iż dopuszczają możliwość redukcji zamówienia (wartości umowy) do 20 % wartości umowy.
 
 Przedmiot niniejszego zamówienia ma być nowy, nieużywany, wykonany z najlepszych materiałów, jakości pierwszej klasy i ma odpowiadać  wszystkim wymogom jakościowym, wykonawczym i opisowi tego, co zostało określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w złożonej ofercie.
 
 
 OpisCzęść nr I - Dostawa sortów mundurowych leśnika dla pracowników Nadleśnictwa Łopuchówko w 2015 r. wykonanych według wzorów określonych w:
 a)  Rozporządzeniu  Ministra  Środowiska  z  dnia  9  grudnia  2014  roku  w  sprawie  wzorów mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia (Dz.U. z 2014 r. poz.1876),
 b)  Zarządzeniu Nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15 lipca 2013 r. w sprawie wzorca oraz zasad i norm  użytkowania  mundurów leśnika  przez  pracowników Lasów Państwowych,
 c) Zarządzeniu nr 16 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 marca 2005r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika,
 d)  Zarządzeniu nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów munduru leśnika,
 e)  Zarządzeniu nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 6 lipca 2012r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012r.   w   sprawie   zmian   w   dokumentacji   techniczno-technologicznej   dla   niektórych przedmiotów mundurów leśnika.
 
 Powyższe akty prawne oraz dokumentacja techniczno-technologiczna mundurów leśnika oraz fotograficzna dokumentacja sortów są dostępne na stronie internetowej Ośrodka Rozwojowo - Wdrożeniowego Lasów Państwowych w Bedoniu:
 a)  wykaz oraz teksty aktów prawnych dotyczących sortów mundurowych jest dostępny pod linkiem: http://www.bedon.lasy.gov.pl/akty-prawne#.VPAXNeH1qes
 b)  szczegółowy  opis  wymagań  dotyczących  przedmiotu  zamówienia  zawiera  dokumentacja techniczno - technologiczna zamieszczona na stronie internetowej: http://bedon.lasy.gov.pl/pl/118,dokumentacja-techniczno-technologiczna.html
 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części nr I zawiera załącznik nr 5.a do SIWZ.
 Wykonawca zapewni 12 miesięczną gwarancję (liczoną od daty dostawy - podpisania odbioru dostawy) na dostarczone elementy umundurowania na warunkach określonych w umowie.
 Zamawiający zastrzega, że zapłata należności będzie dokonywana tylko za rzeczywiście odebrane sorty mundurowe, a realizacja przedmiotu zamówienia będzie następowała sukcesywnie.
 Miejsce wykonania dostawy:
 Odbiór własny u Wykonawcy, jeśli odległość magazynu nie przekracza 50 km od siedziby Zamawiającego. Wykonawca zapewni pracownikom Zamawiającego możliwość indywidualnego przymierzenia elementów umundurowania, poprzez wyposażenie punktów sprzedaży (magazynu) w przymierzalnię.
 W przypadku, gdy odległość jest większa niż 50 km od siedziby Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego na koszt Wykonawcy w uzgodnionych z Zamawiającym terminach, ilościach, rozmiarach i rodzajach sortów mundurowych.
 
 Wymienione w ust. 2 pkt. 2.1. ppkt. a), b), c), d), e), f) akty prawne stanowią integralną część SIWZ, a wszystkie wskazane w nich, poprzez zamieszczenie  znaków  towarowych,  patentów  lub  pochodzenia, materiały (wyroby) należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy Pzp, w odniesieniu do materiałów (wyrobów) wskazanych z nazwy Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów)   równoważnych, tj. o jakości nie gorszej niż opisana w SIWZ.
 
 Każdy rodzaj asortymentu musi posiadać etykietę informującą, co najmniej o: nazwie i rodzaju produktu, składnikach użytych do produkcji, rozmiarze, przepisach dotyczących konserwacji, prania i czyszczenia oraz nazwę i adres producenta.
 
 Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia:
 a) Zamawiający nie przewiduje płatności w formie przedpłat lub zaliczek na poczet zakupu materiałów przez Wykonawcę.
 b) Zamawiający nie ustala minimalnej wartości jednorazowej dostawy realizowanej w oparciu o zlecenie Zamawiającego.
 c) Wyszczególnione przez Zamawiającego ilości poszczególnych sortów mundurowych stanowią przykładowe zestawienie sortów składających się na przedmiot zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w zakresie ilości poszczególnych sortów przy zastosowaniu zapłaty za ich dostawę po zaoferowanych cenach jednostkowych odpowiadających poszczególnym elementom (sortom) umundurowania. Zmiany ilościowe poszczególnych elementów przedmiotu zamówienia zostaną dokonane w ramach wartości brutto przedmiotu zamówienia.
 d) Podane ilości, które należy wycenić są ilościami maksymalnymi, natomiast Zamawiający informuje, że gwarantowana ilość sortów mundurowych, która zostanie odebrana od Wykonawcy wynosi 80% całego asortymentu.
 e) W przypadku braku żądanego przez Zamawiającego rozmiaru lub rodzaju danego sortu mundurowego opisanego w przedmiocie zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany do jego uzupełnienia w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia  tego zapotrzebowania.
 f) Strony ustalają, iż dopuszczają możliwość redukcji zamówienia (wartości umowy) do 20 %.
 
 Przedmiot niniejszego zamówienia ma być nowy, nieużywany, wykonany z najlepszych materiałów, jakości pierwszej klasy i ma odpowiadać  wszystkim wymogom jakościowym, wykonawczym i opisowi tego, co zostało określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w złożonej ofercie.Część nr II - Dostawa odzieży BHP dla pracowników Nadleśnictwa Łopuchówko w 2015 r. wykonanych zgodnie z:
 
 a) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 21 grudnia 2005 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla środków ochrony indywidualnej (Dz. U. Nr 259, poz. 2087 z późn. zm.),
 b) Protokołem dodatkowym nr 24 do Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla Pracowników Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, zawartego dnia 29 stycznia 1998 r. i wpisanego do Rejestru Ponadzakładowych Układów Zbiorowych Pracy pod numerem U - XLIII, zawartym dnia 25 listopada 2014 roku.
 
 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części nr II zawiera załącznik nr 5.b do SIWZ.
 Wykonawca zapewni 12 miesięczną gwarancję (liczoną od daty dostawy - podpisania odbioru dostawy) na dostarczone elementy odzieży BHP na warunkach określonych w umowie.
 Zamawiający zastrzega, że zapłata należności będzie dokonywana tylko za rzeczywiście odebraną odzież BHP, a realizacja przedmiotu zamówienia będzie następowała sukcesywnie.
 Miejsce wykonania dostawy:
 Odbiór własny u Wykonawcy, jeśli odległość magazynu nie przekracza 50 km od siedziby Zamawiającego. Wykonawca zapewni pracownikom Zamawiającego możliwość indywidualnego przymierzenia elementów odzieży BHP, poprzez wyposażenie punktów sprzedaży (magazynu) w przymierzalnię.
 W przypadku, gdy odległość jest większa niż 50 km od siedziby Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego na koszt Wykonawcy w uzgodnionych z Zamawiającym terminach, ilościach, rozmiarach i rodzajach odzieży BHP.
 
 Wymienione w ust. 2 pkt. 2.2. ppkt. a), b) akty prawne stanowią integralną część SIWZ,
 a wszystkie wskazane w nich, poprzez zamieszczenie  znaków  towarowych,  patentów  lub pochodzenia, materiały (wyroby) należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy Pzp, w odniesieniu do materiałów (wyrobów) wskazanych z nazwy Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów)   równoważnych, tj. o jakości nie gorszej niż opisana w opisie przedmiotu zamówienia.
 
 Każdy rodzaj asortymentu musi posiadać etykietę informującą, co najmniej o: nazwie
 i rodzaju produktu, składnikach użytych do produkcji, rozmiarze, przepisach dotyczących konserwacji, prania i czyszczenia oraz nazwę i adres producenta.
 
 Odzież robocza i obuwie bhp powinny odpowiadać wzorcom określonym w Polskich Normach, tj. między innymi odzież ochronna i robocza dostarczona dla pracowników Lasów Państwowych musi posiadać atesty, odpowiednie parametry techniczne, zapewnić bezpieczne wykonywanie czynności związanych z procesem pracy i musi być oznaczona symbolem (CE).
 Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia:
 a) Zamawiający nie przewiduje płatności w formie przedpłat lub zaliczek na poczet zakupu materiałów przez Wykonawcę.
 b) Zamawiający nie ustala minimalnej wartości jednorazowej dostawy realizowanej w oparciu o zlecenie Zamawiającego.
 c) Wyszczególnione przez Zamawiającego ilości poszczególnych sortów BHP stanowią przykładowe zestawienie sortów składających się na przedmiot zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w zakresie ilości poszczególnych sortów przy zastosowaniu zapłaty za ich dostawę po zaoferowanych cenach jednostkowych odpowiadających poszczególnym elementom (sortom) BHP. Zmiany ilościowe poszczególnych elementów przedmiotu zamówienia zostaną dokonane w ramach wartości brutto przedmiotu zamówienia.
 d) Podane ilości, które należy wycenić są ilościami maksymalnymi, natomiast Zamawiający informuje, że gwarantowana ilość sortów BHP, która zostanie odebrana od Wykonawcy wynosi 80% całego asortymentu.
 e) W przypadku braku żądanego przez Zamawiającego rozmiaru lub rodzaju danego sortu BHP opisanego w przedmiocie zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany do jego uzupełnienia w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia  tego zapotrzebowania.
 f) Strony ustalają, iż dopuszczają możliwość redukcji zamówienia (wartości umowy) do 20 % wartości umowy.
 
 Przedmiot niniejszego zamówienia ma być nowy, nieużywany, wykonany z najlepszych materiałów, jakości pierwszej klasy i ma odpowiadać  wszystkim wymogom jakościowym, wykonawczym i opisowi tego, co zostało określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w złożonej ofercie.
 |