Zakres rzeczowy obejmuje:
Przebudowa ulicy Cmentarnej w Piotrkowie Trybunalskim.
1.ROBOTY DROGOWE
Przebudowa I odcinka ulicy Cmentarnej na odcinku od ulicy Wojska Polskiego wraz z mostem na rzece Strawie. II odcinek ulicy Cmentarnej od mostu do ul. Partyzantów będzie realizowany w terminie późniejszym.
Uwaga: Jedynie odcinek I ulicy Cmentarnej podlega wycenie. Projekt Techniczny obejmuje całość ulicy Cmentarnej od ul. Wojska Polskiego do ul. Partyzantów.W projektowanym rozwiązaniu ulica ma szerokość 5,5m.
Zakres robót:
- roboty rozbiórkowe - frezowanie
- roboty ziemne
- budowę nawierzchni drogowych
- dostosowanie konstrukcji jezdni w celu uzyskania parametrów wymaganych dla obciążenia 100kN;
- chodniki obustronne o szerokości zmiennej, do granicy pasa drogowego,
- zjazdy wyłukowania włączeń mają promienie 6m, ukosowania zjazdów 1:1
- montaż elementów małej architektury (ławki, kosze, kraty wokół drzew)
- ułożenie ziemi darniowej grub. 10 cm pod kratami i trawnikami
- ułożenie trawników z rolki
- pielęgnacja drzew wraz z wywozem dłużyc, karpiny i gałęzi
- W granicach pasa drogowego posesja nr 7 posiada schody do podpiwniczenia oraz przyokienne wnęki okien piwnicznych. W związku z wyrównaniem poziomu chodnika należy dobudować 1 stopień schodów i podwyższyć murki oporowe wnęk okiennych.
- Schody z ulicy Cmentarnej na skwer wybudować z kostki betonowej
- Odsłonięte po wykonaniu chodnika ściany przyziemia należy uzupełnić tynkiem.
1.1.organizacja ruchu
Czasowa organizacja ruchu wg opracowanego projektu.
Stała organizacja ruchu wg opracowanego projektu.
Zaprojektowano oznakowanie poziome chemoutwardzalne, ciągłe i oznakowanie pionowe.
2.ROBOTY MOSTOWE:
Zakres robót dla całego zamierzenia budowlanego oraz kolejność realizacji poszczególnych elementów obejmuje:
- rozbiórkę istniejącego obiektu żelbetowego
- wykonanie wykopów pod przyczółki
- wykonanie monolitycznych żelbetowych korpusów przyczółków na palach
- wykonanie płyty żelbetowej pomostu,
- wykonanie stalowej balustrady
- wykonanie nawierzchni drogowych na płycie
- wykonanie chodnika
- zagospodarowanie placu budowy
Na obiekcie zlokalizowane są sieci rurowe i kablowe, kanały, wyloty kanalizacji których przebudowę należy prowadzić zgodnie z projektami branżowymi. Niedopuszczalne jest wykonanie mostu bez uwzględnienia projektów branżowych opracowanych dla przebudowy całej ulicy Cmentarnej. Na etapie prac rozbiórkowych należy zwrócić uwagę na istniejące sieci prowadzone przez obiekt i nie dopuścić do ich uszkodzenia.
Należy wyrównać ewentualną różnicę niwelety nawierzchni na projektowanym moście w stosunku do istniejącego II odcinka ulicy Cmentarnej.
3. ROBOTY INSTALACYJNE
3.1. Przebudowa sieci wodociągowej na odcinku od ZL6 do TR1 wraz z przyłączami na tym odcinku z rur PE100 SDR11 PN 12.5 trójwarstwowych, na docinku przejścia przez obiekt mostowy rury żeliwne sferoidalne DN100 fabrycznie preizolowane.
3.2. W węzłach na przebudowywanej sieci wodociągowej i na podejściach pod hydranty zaprojektowano zasuwy odcinające. Zasuwy muszą posiadać aktualne dopuszczenie Centrum Naukowo-Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego w Józefowie, oraz Stowarzyszenia Ochrony Antykorozyjnej GSK-RAL.
zasuwa klinowa kołnierzowa z miękkim uszczelnieniem klina.
korpus i pokrywa zasuwy wykonana z żeliwa sferoidalnego GGG 50 malowane farbą epoksydową
trzpień ze stali nierdzewnej
zasuwa z pełnym przelotem
klin z żeliwa sferoidalnego, nawulkanizowany elastomerem trzpień ze stali nierdzewnej, gwint walcowany oraz polerowany
uszczelnienie trzpienia składające się z: uszczelki wargowej oraz min. 3 O-ringów
śruby łączące pokrywę z korpusem wpuszczone i zabezpieczone masą zalewową
nakrętka klina wykonana z metalu kolorowego
kołnierze zwymiarowane i owiercone zgodnie z PN-EN1092-2
wymagana ochrona antykorozyjna: zewnętrznie i wewnętrznie powłoka z farby epoksydowej wykonywana metodą fluidyzacji, potwierdzona certyfikatem GSK-RAL.
deklaracje zgodności z PN
aktualne atesty PZH
Zasuwy przyłączeniowe:
zasuwa- (korpus + pokrywa) żeliwo sferoidalne- malowane farbą epoksydową
potrójne uszczelnienie trzpienia
klin nawulkanizowany powłoką EPDM
trzpień ze stali nierdzewnej walcowany
Obejmy:
korpus wykonany z żeliwa sferoidalnego
zabezpieczenie antykorozyjne (wewnątrz i zewnątrz) poprzez pokrywanie żywicą epoksydową w technologii fluidyzacyjnej
śruby, nakrętki i podkładki wykonane ze stali nierdzewnej
uszczelka wykonana z elastomeru dopuszczonego do kontaktu z wodą pitną
korpus z odejściem gwintowanym lub kołnierzowym
3.3. Hydranty nadziemne DN 100. Hydranty muszą posiadać aktualne dopuszczenie Centrum Naukowo-Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego w Józefowie, oraz Stowarzyszenia Ochrony Antykorozyjnej GSK-RAL. Projektuje się hydranty mrozoodporne z automatycznym odwodnieniem z dodatkowym zamknięciem kulowym zabezpieczającym przed wypływem wody w przypadku złamania. Projektuje się hydrant wykonany z następujących materiałów:
głowica - żeliwo szare
wrzeciono - stal nierdzewna
uszczelnienie wrzeciona - typu o-ring z gumy NBR
kolumna - żeliwo sferoidalne typu GGG 400 lub stal nierdzewna
stopa montażowa, obudowa kuli - żeliwo sferoidalne typu GGG 400
ochrona antykorozyjna - na zewnątrz powłoka z farby epoksydowej nanoszona elektrostatycznie z dodatkowym lakierem nawierzchniowym odpornym na działanie UV. Zabezpieczenie dolnej części korpusu hydrantu za pomocą otuliny z korpusu PE-HD i włókniny wykonanej z polipropylenu.
przyłącze kołnierzowe do posadowienia na kolanie stopowym zgodnie z normą: PN-EN 1092-2:1999 Kołnierze żeliwne i ich połączenia. Kołnierze okrągłe do rur, armatur i osprzętu z oznaczeniem PN. Kołnierze żeliwne.
owiercenie kołnierzy ośmiootworowe , zgodnie z PN-EN 1092-2:1999
3.4. Zawory napowietrzająco-odpowietrzające.: Na przebudowywanym wodociągu rozdzielczym zaprojektowano zawory napowietrzająco - odpowietrzjące dn 50, PN16 do bezpośredniej zabudowy w ziemi. Montaż zaworu napowietrzająco - odpowietrzjącego bezpośrednio na trójniku. Na poziomie terenu zawór należy obudować skrzynką uliczną żeliwną dużą. Połączenia kołnierzowe PN16 uszczelniać na uszczelki gumowe z wkładką stalową, do połączeń kołnierzowych stosować śruby, nakrętki i podkładki stalowe zabezpieczone antykorozyjnie min. przez ocynkownie ogniowe.
3.5. Sieć kanalizacji deszczowej z rur PVC SN8 lity 315 9,2, 200 5,9 na odcinku Wyl1 - D5. Wylot z rury betonowej DN300, studnie DN600, studnie żelbetowe DN1200, DN1200 z osadnikiem - fabrycznie wykonane kinety oraz przejścia szczelne, włazy z wypełnieniem betonowym z trwale osadzoną uszczelką we włazie, wpusty żelbetowe DN500 z włazem klasy D400 uchylnym na zawiasach.
3.6. Sieć kanalizacji sanitarnej z rur PVC SN8 lity 200 5,9 na odcinku S6 - włączenie do istniejącej komory na kolektorze, studnie żelbetowe DN1200 - fabrycznie wykonane kinety oraz przejścia szczelne, włazy z wypełnieniem betonowym z trwale osadzoną uszczelką we włazie, zasuwa nożowa DN250 w studni S6.
4. ROBOTY ELEKTRYCZNE
4.1.Oświetlenie uliczne w pełnym zakresie projektu:
Oświetlenie uliczne obejmuje budowę nowego oświetlenia ulicznego od ulicy Wojska Polskiego do ulicy Partyzantów wraz z podłączeniem napowietrznym opraw oświetleniowych w ul. Partyzantów przy kaplicy i obok wejścia na cmentarz.
Projektowane oświetlenie uliczne podłącza się do istniejącej sieci zgodnie z warunkami
technicznymi. Ewentualne materiały uzyskane z demontażu podlegają utylizacji na koszt wykonawcy robót.
4.2 Słupy oświetleniowe
Projektuje się słupy oświetleniowe rurowe stalowe okrągłe typu ST4 131, o wysokości
punktu świetlnego 6,0 m z wysięgnikiem o długości 0,6m typu R14. Zaprojektowano słupy oświetleniowe wraz z niezbędnym osprzętem (fundament i tabliczka słupowa) ustawionych w odstępach średnio co 30m. Słupy Art-Metal zostały wskazane wyłącznie jako przykładowe aby na etapie realizacji prac zachować wskazaną i zaakceptowaną przez konserwatora formę architektoniczną możliwie zbliżoną do wskazanej.
Słupy uziemić za pomocą bednarki ocynkowanej 30 4mm, prowadzonej w wykopie. Wartość rezystancji R 10 . Należy zachować minimalną skrajnię drogową.
4.3 Oprawa oświetlenia ulicznego
Projektuje się budowę nowego oświetlenia ulicznego z oprawami energooszczędnymi
w technologii typu LED - 48 LED 500mA NW o mocy 70W o barwie światła 3300K. Obliczenia wykonano dla lamp Albany LED midi. Oprawa winna być wyposażona w układ zasilający, który może mieć ustawionych do 5-ciu poziomów autonomicznej redukcji mocy, niewymagającej sterowania sygnałem zewnętrznym. Poziomy redukcji ustalić z inwestorem na etapie realizacji. Wstępnie proponuje się trzy okresy dobowe zmiany poziomu natężenia oświetlenia:
pierwszy od godz. 5.00 do godz. 22.30 -100 proc,
drugi od godz. 22.30 do godz. 24.00 - 70proc,
trzeci od godz. 0.00 do godz. 5.00 - 50proc.
Od dwóch zacisków programowalnych zasilacza lampy poprowadzić przewód YLY 2 1 mm2 do tabliczki bezpiecznikowej z zapasem min. 0,5 m.
4.4. Usuniecie kolizji z siecią teletechniczną:
Przesunięcie studni teletechnicznej poza obszar kolizji z krawężnikiem.
Zabezpieczenie kabli teletechnicznych.
4.5.Usunięcie kolizji z siecią kablową NN:
Linie kablowe pod ulicą należy osłonić rurami dwudzielnymi typu DVK fi 160.
4.6. Roboty demontażowe:
Istniejących 25 słupów i przęsła linii napowietrznej nn należy zdemontować, całość materiałów z demontażu podlega utylizacji na koszt wykonawcy robót.
5.Wymagania dotyczące materiałów
Wszystkie wyroby użyte do budowy muszą posiadać:
Certyfikat na znak bezpieczeństwa wykazując, że zapewniono zgodność z kryteriami właściwych przepisów i dokumentów technicznych.
Deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z: Polską Normą, Normą Europejską lub Aprobatą Techniczną, w przypadku wyrobów, dla których nie ustanowiono normy, jeżeli nie są objęte certyfikacją.
Oświadczenia kierownika budowy i kierowników robót, że wyroby budowlane zostały dopuszczone do stosowania w budownictwie i posiadały odpowiednie oznakowania B lub CE oraz załączoną informację o wyrobie.
Kontroli jakości materiałów i wykonywanych robót (powołanych w projektach
lub równoważnych o nie gorszych parametrach) dokonują w imieniu Zamawiającego inspektorzy nadzoru inwestorskiego, zgodnie z przepisami ustawy prawo budowlane, specyfikacjami technicznymi.
Inwestor dopuszcza stosowanie innego typu osprzętu i wyposażenia niż
w dokumentacji pod warunkiem zachowania tych samych danych technicznych i standardów jakościowych elementów wskazanych dokumentacją i przedmiarami. Oferta winna podać typy proponowanego osprzętu i wyposażenia jak powyżej.
Materiały kwalifikujące się do ponownego wbudowania należy składować w miejscu wskazanym przez Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Piotrkowie Trybunalskim. Natomiast pozostałe materiały rozbiórkowe są utylizowane na koszt wykonawcy.
6.Wymagania ogólne wykonania robót
6.1.Zamówienie należy wykonać ściśle wg projektów budowlanych, wykonawczych i Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, które stanowią integralną część umowy.
6.2.Podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47, poz. poz. 401).
6.3. Wykonawca zobowiązany jest umieścić w swoim harmonogramie rezerwę czasową dla wszelkiego rodzaju robót, które mają być wykonane w zakresie przełożenia instalacji i urządzeń podziemnych na terenie budowy i powiadomić inspektora nadzoru i władze lokalne o zamiarze rozpoczęcia robót. O fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora nadzoru i zainteresowane władze oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonywaniu napraw. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni ziemi i urządzeń podziemnych wykazanych w dokumentach przekazanych mu przez Zamawiającego.
6.4.Wszelkie roboty ziemne w pobliżu istniejącego uzbrojenia Wykonawca jest zobowiązany wykonywać ręcznie pod nadzorem właściciela uzbrojenia,
6.5.Wykonawca jest zobowiązany wykonać włączenie kanału deszczowego do sieci miejskiej w uzgodnieniu z ZDiUM,
6.6.Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni ziemi i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable itp. oraz uzyska od odpowiednich władz będących właścicielami tych urządzeń potwierdzenie informacji dostarczonych mu przez Zamawiającego w ramach planu ich lokalizacji. Wykonawca zapewni właściwe oznaczenie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania budowy,
6.7.Wymagane jest wykonanie siłami własnymi robót podstawowych - drogowych, stanowiących większość zakresu robót całego zadania.
6.8.Wykonawca będzie odpowiedzialny za szkody powstałe w przyległych budynkach i na graniczących z inwestycją terenach, a związane z prowadzonymi robotami.
7.Przed przystąpieniem do robót wykonawca zobowiązany będzie m.in. do:
7.1. inwentaryzacji stanu technicznego budynków znajdujących się w strefie oddziaływania robót. Wymagane jest wykonanie dokumentacji fotograficznej.
7.2. zgłoszenia do odpowiednich jednostek - gestorów sieci, celem poinformowania o ww. robotach i czasie ich trwania,
7.3. zainstalowania w widocznych miejscach dwóch banerów o wym. 2,0 na 1,0 m wg załączonego wzoru:
8.Wymagania dotyczące dokumentacji powykonawczej:
8.1.dokumentacja odbiorowa ma zawierać powykonawczą mapę inwentaryzacyjną, wraz z wykazem pomiarów, potwierdzone przez uprawnionego geodetę.
8.2.termin sporządzenia i przekazania: na 7 dni przed terminem zakończenia, najpóźniej w dniu odbioru,
8.3.ilość egzemplarzy: 3 egzemplarze dla każdej branży na koszt wykonawcy;
9.Przed przystąpieniem do przetargu należy:
9.1.dokonać wizji lokalnej obiektu w miejscu realizacji zamówienia,
9.2.zapoznać się z dokumentacją techniczną dotyczącą przedmiotowego zamówienia oraz Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót.
10.Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedstawi Inwestorowi:
10.1. polisę ubezpieczenia OC, obejmującą osoby trzecie, na cały okres realizacji zadania,
10.2. harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji robót do akceptacji
10.3. kosztorys odpowiadający kwocie oferty,
10.4. złożenia oświadczenia o wykonywaniu robót siłami własnymi lub z udziałem podwykonawców, których odpowiednie dokumenty powinna zawierać oferta, z tym że wyłoniony w niniejszym przetargu wykonawca będzie zobowiązany do wykonania siłami własnymi robót drogowych. |