Dostawa i montaż wyposażenia dla potrzeb osób niewidomych i słabowidzących do ogrodu zoologicznego pod nazwą Akcent ZOO w Białymstoku

Data publikacji 2016-06-27
Data zakończenia 2016-07-06 11:45:00
Instytucja Miasto Białystok
Miejscowość Białystok
Województwo podlaskie
Branża
  • Tablice

Szczegóły

Numer ogłoszenia 105225 / 2016
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 301950002, 793422005, 798200008
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż wyposażenia dla potrzeb osób niewidomych i słabowidzących do ogrodu zoologicznego pod nazwą Akcent ZOO
w Białymstoku.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
1) dostawę i montaż udźwiękowionych terminali informacyjnych tyflograficznych przy głównych bramach wejściowych - 2 szt.;
2) dostawę i montaż tablic informacyjnych z poddrukiem w Braillu na głównych bramach wejściowych - 2 szt.;
3) dostawę i montaż tabliczek tyflograficznych z opisem zwierząt przy każdym wybiegu dla zwierząt - 22 szt.
3. Wymagania Zamawiającego dotyczące poszczególnych obiektów:
1) udźwiękowione terminale informacyjne tyflograficzne:
a) wykonanie materiału tekstowego i graficznego dla osób widzących (plan zagospodarowania Akcentu ZOO udostępni Zamawiający),
b) wyposażenie w wypukły plan sytuacyjny obiektu obejmujący rozkład wejść
do obiektu, toalet, ścieżek, wybiegów dla zwierząt, gatunków zwierząt itd. pozwalający poznać topografię i zagospodarowanie ogrodu zoologicznego,
c) plan obiektu powinien przedstawiać informacje niezbędne dla osób niewidomych
i niedowidzących, czytelny również dla osób widzących, z funkcją audio,
d) plan powinien być opisany także w alfabecie Braillea i wykonany
w kontrastowych kolorach,
e) terminal powinien być wyposażony w min. jeden głośnik, pamięć umożliwiającą zapis nagrań oraz odtwarzanie nagrań dźwiękowych,
f) wykonanie opisów audiodeskrypcyjnych (nagranie wersji lektorskiej),
g) wyposażony w dotykowe czujniki lub przyciski, których dotknięcie lub wciśnięcie powoduje odczytanie związanych z nimi komunikatów głosowych,
h) zasilanie terminala ze źródła własnego, urządzenie pracujące na baterie lub akumulatory (ewentualnie wyposażone w ogniwa słoneczne),
i) zastosowanie formy, która umożliwi wprowadzenie zmian w przypadku zmiany lokalizacji poszczególnych zwierząt,
j) trwała obudowa terminala do zamontowania pionowo lub ukośnie na stojaku z zadaszeniem o wymiarach min. formatu A1,
k) terminal powinien być posadowiony na stojaku związanym z gruntem;
2) tablice informacyjne z poddrukiem w Braillu:
a) wykonanie materiału tekstowego i graficznego (treść udostępni Zamawiający),
b) tablica informacyjna o wymiarach formatu min A3 zawierająca informacje
o nazwie, adresie, danych administratora obiektu i godzinach otwarcia ogrodu zoologicznego,
c) wykonana ze specjalnego tworzywa grubości min. 3 mm,
d) napisy wykonane w alfabecie Braillea i czarnodruku,
e) tablica powinna być czytelna dla osób niewidomych i niedowidzących, jak
i widzących;
3) tabliczki tyflograficzne z opisem zwierząt:
a) wykonanie materiału tekstowego i graficznego (treść udostępni Zamawiający),
b) opracowanie tyflograficzne, w tym alfabet Braillea, grafika dotykowa, koncepcja kompozycji elementów,
c) poddruk kolorystyczny grafiki na specjalnym tworzywie grubości min. 3 mm,
d) tabliczki informacyjne o rozmiarach min. formatu A2 zawierające tekst oraz grafikę w zakresie opisu gatunku, mapki z występowaniem zwierząt, rycinę zwierzęcia,
e) tabliczki powinny mieć nakładki transparentne dla osób niewidomych
i niedowidzących, w tym 2 nakładki zapasowe dla każdej tabliczki.
4. Pozostałe wymagania dotyczące wyposażenia:
1) napisy brajlowskie wykonane w postaci transparentnych kulek z tworzywa sztucznego;
2) wielkość punktów, ich wypukłość oraz odległości pomiędzy nimi: zgodnie
z parametrami czcionki Braillea dla standardu Marburg Medium;
3) wypukłość punktów alfabetu Braillea: min. 0,5 mm;
4) napisy czarno drukowe naniesione w technologii druku UV;
5) sposób wykonania i użyte materiały mają zapewnić wysoką trwałość i odporność
na odkształcenia; elementy będą udostępnione na zewnątrz i w związku z tym narażone na zmienne warunki atmosferyczne.
5. Terminale tyflograficzne należy umieścić po jednym przy głównych bramach wejściowych na teren Akcentu ZOO. Tablice informacyjne należy umieścić po jednej sztuce na ogrodzeniu przy każdej z głównych bram wejściowych. Przy każdym wybiegu dla zwierząt należy umieścić tabliczkę tyflograficzną z opisem zwierząt. Tabliczki będą dotyczyć wybiegów następujących zwierząt: bażant nepalski, bażant tajwański, bażant złocisty, bocian biały, daniel, dzik europejski, jeleń europejski, konik polski, koza karłowata, królik domowy, kuc szetlandzki, kura czubatka, myszołów zwyczajny, niedźwiedź brunatny, świnki wietnamskie, osioł domowy, puchacz, puszczyk, wilk, żbik, żubr i ryś. W przypadku, gdy wybieg jest dostępny od alejek wewnętrznych tabliczki należy umieścić na stojaku drewnianym zaimpregnowanym i pomalowanym w kolorze palisander. W przypadku wybiegów dostępnych od strony chodnika zewnętrznego tabliczki należy umieścić na ogrodzeniu zewnętrznym.
6. Szczegółowy opis realizacji przedmiotu zamówienia zawiera projekt umowy stanowiący zał. nr 1 do siwz

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Miasto Białystok
Ulica ul. Słonimska 1
Nr domu 1
Miejscowość Białystok
Kod Pocztowy 15-950
Województwo podlaskie
Tel 085 869 60 02
Fax 085 869 62 65
Internet www.bialystok.pl
Regon 00051500000000
E-mail zzp@um.bialystok.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Administracja samorządowa
Rodz zam D
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 15/11/2016
Wadium Zamawiający nie wymaga wpłaty wadium
Zaliczka Nie
Uprawnienie nie dotyczy
Wiedza W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie- wykonał co najmniej 1 dostawę, której przedmiotem był udźwiękowiony terminal tyflograficzny i/lub tablica/tabliczka tyflograficzna dla osób niewidomych i/lub słabowidzących o wartości co najmniej 10 000,00 zł brutto, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotu, na rzecz którego dostawa została wykonana oraz załączeniem dowodów, czy została wykonana należycie. Wartości pieniężne wskazane w dokumentach, mające na celu wykazanie spełniania przez Wykonawców warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, podane w walutach obcych, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Potencjał nie dotyczy
Zdolne nie dotyczy
Sytuacja nie dotyczy
Oswiadczenie potwierdzenia 4 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 5 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia opis 5 Za główne dostawy, których dotyczy obowiązek wskazania w wykazie i załączenia ww. dowodów, uznaje się dostawy niezbędne do wykazania spełniania warunku określonego w Sekcji III.3.2). Zamawiający nie wymaga wskazania w wykazie informacji o dostawach niewykonanych lub wykonanych nienależycie oraz wskazania w nim wszystkich wykonanych dostaw
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Inne dokumenty 1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) każdy Wykonawca zobowiązany jest złożyć oddzielnie dokumenty określone w Sekcji III.4.2) tiret 2 oraz Sekcji III.4.4) tiret 1; 2) warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia będzie badany łącznie - dokument określony w Sekcji III.4.1) tiret 1-2 powinien złożyć co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 3) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określone w Sekcji III.4.1) oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu określone w Sekcji III.4.2) tiret 1 składa pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w ich imieniu bądź każdy z Wykonawców oddzielnie. 2. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (przedstawione w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (na lub wg zał. nr 5 do siwz) oraz dokumenty potwierdzające, że osoba podpisująca takie zobowiązanie, była uprawniona do działania w imieniu podmiotu trzeciego (ewentualne pełnomocnictwo należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem). Kopie dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez ten podmiot. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 3. W celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda złożenia dokumentów dotyczących w szczególności: a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Udostępnienie Wykonawcy potencjału wiedzy i doświadczenia przez podmiot trzeci wiąże się z udziałem podmiotu trzeciego przy realizacji zamówienia. 4. Dowodami, o których mowa w Sekcji III.4.1) tiret 1 są: 1) poświadczenie; 2) oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn, o obiektywnym charakterze, Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w ppkt 1. 5. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie, o którym mowa w Sekcji III.4.1) tiret 1, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 4. 6. Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1) jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Sekcji III.4.3.1) tiret 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem; 2) dokument, o którym mowa w Sekcji III.4.3.1) tiret 1 lub zastępujący go dokument, o którym mowa w ppkt 1, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3) w przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164). 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu zakończenia wykonania przedmiotu zamówienia o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, w następujących przypadkach: 1) wstrzymania realizacji przedmiotu umowy przez Zamawiającego, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego; 2) wystąpienia innych szczególnych okoliczności, za które Wykonawca nie jest odpowiedzialny; 3) wystąpienia szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych; 4) siły wyższej; 5) zmiany obowiązujących przepisów prawa. 3. Strony dopuszczają możliwość zmiany istotnych postanowień umowy w stosunku do treści złożonej oferty zgodnie z zapisami § 3 ust. 8 i 10-11 umowy. § 3 ust. 8: Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale VI siwz, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia go w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. § 3 ust. 10: Wykonawca może dokonywać zmiany podmiotu trzeciego, o którym mowa w ust. 9, jedynie za uprzednią zgodą Zamawiającego, akceptującego nowy podmiot. Nowy podmiot musi spełniać warunek określony w siwz w zakresie jakim Wykonawca polegał na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy. § 3 ust. 11: Zaakceptowana przez Zamawiającego zmiana któregokolwiek podmiotu trzeciego, o którym mowa w ust. 9, wymaga sporządzenia aneksu. 4. Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w pkt 2-3, jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę inicjującą zmianę, wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany, oraz jego akceptacja przez drugą stronę umowy.
Kod kryterium B
Kryt 1p 95
Kryt 2 Okres gwarancji
Kryt 2p 5
Adres strony internetowej siwz www.bip.bialystok.pl
Adres uzyskania siwz Departament Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Białymstoku, ul. I Armi Wojska Polskiego 2/2, pok. 108
Data składania wniosków 06/07/2016
Godzina składania wniosków 11:45
Miejsce Urząd Miejski w Białymstoku, 15-103 Białystok, ul. I Armii Wojska Polskiego 2/2, pok. nr 08
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe nie dotyczy
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)