Biuletyn |
1
|
Nazwa |
Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych
|
Ulica |
ul. Bankowa 12
|
Nr domu |
12
|
Miejscowość |
Katowice
|
Kod Pocztowy |
40-007
|
Województwo |
śląskie
|
Tel |
32 3592048
|
Fax |
32 3592048
|
Internet |
www.us.edu.pl
|
E-mail |
dzp-l@us.edu.pl
|
Obowiązkowa |
Tak
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
Uczelnia publiczna
|
Rodz zam |
D
|
Czy częsci |
Tak
|
Liczba częsci |
2
|
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dialog |
Nie
|
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
Nie
|
Wadium |
1. Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości:
Część A: 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych, 00/100),
Część B: 400,00 PLN (słownie: czterysta złotych, 00/100),
2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach:
1) w pieniądzu, na rachunek Zamawiającego:
ING Bank Śląski Spółka Akcyjna o/Katowice,
nr rachunku: 29 1050 1214 1000 0022 0331 4816 lub
2) w poręczeniach bankowych lub w poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy oszczędnościowo - kredytowej jest zawsze poręczeniem pieniężnym lub
3) w gwarancjach bankowych lub
4) w gwarancjach ubezpieczeniowych lub
5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
3. Za datę wniesienia wadium przelewem uważa się datę uznania rachunku bankowego Zamawiającego -Wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert.
4. Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji i poręczeń:
1) nie budzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty beneficjentowi/wierzycielowi (Zamawiającemu) należności, w przypadku, gdy:
a) zleceniodawca/dłużnik (Wykonawca) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa
w art. 26 ust. 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;
b) oferta zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy) została wybrana, a zleceniodawca/dłużnik (Wykonawca) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie zleceniodawcy/dłużnika (Wykonawcy).
2) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie beneficjenta/wierzyciela (Zamawiającego),
3) gwarancja/poręczenie winny spełniać wymogi określone we właściwych przepisach. Powyższe warunki muszą wynikać z gwarancji lub poręczenia.
5. Wadium, bez względu na sposób jego wniesienia, musi obejmować cały okres związania ofertą, o którym mowa w rozdziale VI ust. 1 SIWZ.
6. W przypadkach, o których mowa w rozdziale VI ust. 3 Specyfikacji, Wykonawca zobowiązany będzie do przedłużenia okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, do wniesienia nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Wykonawca dokonuje przedłużenia okresu ważności wadium samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego zgodnie z przepisem art. 85 ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych albo na wezwanie Zamawiającego, zgodnie z przepisem art. 184 ustawy - Prawo zamówień publicznych (w trakcie toczącego się postępowania odwoławczego).
7. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu na rachunek Zamawiającego zaleca się, aby Wykonawca dołączył do oferty kopię dowodu dokonania przelewu.
8. W przypadku wniesienia wadium w formie niepieniężnej oryginał wadium wniesionego w formie innej niż pieniądz należy złożyć wraz z ofertą w miejscu składania ofert w osobnej kopercie natomiast kopię tego dokumentu, poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, należy dołączyć do oferty.
9. Kopertę z wadium wniesionym w formie niepieniężnej należy opisać w następujący sposób:
Nazwa i adres Wykonawcy
Przetarg nieograniczony - DZP.381.57.2016.DW
Dostawa mebli laboratoryjnych wraz z montażem
Wadium w formie niepieniężnej
10. Zamawiający dokona zwrotu wadium Wykonawcom zgodnie z postanowieniami art. 46 ust. 1 - 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca:
1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
2) którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
|
Zaliczka |
Nie
|
Uprawnienie |
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ
|
Wiedza |
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ
|
Potencjał |
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ
|
Zdolne |
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ
|
Sytuacja |
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 1 SIWZ
|
Oswiadczenia wykluczenia 1 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 8 |
Tak
|
Dok grup kap 1 |
Tak
|
Dokument podmiotów |
Tak
|
Dok potw 1 |
Tak
|
Dok potw 5 |
Tak
|
Inne dokumenty potwierdzające |
1. Dotyczy części A,B postępowania:
Opis techniczny oferowanych mebli wraz ze wskazaniem wszystkich parametrów technicznych, spełniający wymagania Zamawiającego określone w SIWZ (załączniki nr 2A-2B)
Uwaga: Zamawiający, opisał przedmiot zamówienia w sposób obiektywny z poszanowaniem zasad ustawowych w tym zasady nieutrudniania uczciwej konkurencji. W celu umożliwienia Zamawiającemu jednoznacznej oceny jakie meble zostały zaoferowane, Wykonawca powinien w ofercie podać parametry oferowanych mebli w sposób jednoznacznie określony tj. na poziomie stałym (constans), mieszczące się w granicach tolerancji. Oferowane parametry nie powinny być podane w formie np. tolerancji, zakresów od do, min. max.
2. Dotyczy część A postępowania, poz. 5:
Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wraz z ofertą próbki blatu z płyty laminowanej - 1 szt. o wymiarach min. 20 x 20 cm z fragmentem przedniej krawędzi blatu o grubości i kolorze zgodnie z wymaganiami opisanymi w załączniku nr 2A do SIWZ.
Zamawiający oceniając dostarczoną próbkę zweryfikuje jej zgodność z wymaganiami określonymi w SIWZ na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Próbkę blatu należy umieścić w szczelnie zamkniętym opakowaniu, opisanym tak jak oferta (zgodnie z rozdz. VIII ust. 12 SIWZ), a więc ze wskazaniem nazwy Wykonawcy, numeru rejestrowego i nazwy postępowania, terminu otwarcia ofert wraz z dopiskiem Próbka.
Zaleca się także umieszczenie na próbce naklejki z oznaczeniem Wykonawcy (pieczątka firmowa). Próbkę należy złożyć w miejscu i terminie przewidzianym dla składania ofert.
Na wniosek Wykonawcy, którego oferta nie zostanie wybrana, Zamawiający zwróci złożoną próbkę zgodnie z przepisem art. 97 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Próbka zostanie odesłana na koszt Wykonawcy lub odebrane przez Wykonawcę osobiście.
Próbka złożona przez Wykonawcę, którego oferta uznana została za najkorzystniejszą i z którym podpisano umowę w przedmiocie wykonania zamówienia stanowi załącznik do protokołu postępowania i podlega zatrzymaniu przez Zamawiającego na okres 4 lat licząc od dnia zakończenia postępowania.
3. Dotyczy części A postępowania, poz. 2,4:
Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, że zostało przeprowadzone badanie odporności korozyjnej blach z których wykonane są profile stelaży zgodnie z normą PN-EN ISO 9227:2012 (lub równoważną), gdzie wskaźnik wyglądu wszystkich badanych próbek zgodnie z normą: PN-EN ISO 10289:2002(lub równoważną) nie jest gorszy niż 10, co zostało potwierdzone odpowiednim dokumentem.
Uwaga:
Wystarczające będzie złożenie oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 2C do SIWZ.
W przypadku, gdy Wykonawca posiada dokumenty potwierdzające zgodność mebli z normami wydanymi przed wejściem w życie nowych norm (o których mowa powyżej), Zamawiający uzna także za aktualne dokumenty wystawione w oparciu o wcześniej obowiązujące normy, które zostały zastąpione normami, wskazanymi przez Zamawiającego w SIWZ.
4. Dotyczy części A postępowania, poz. 2,4:
Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, że:
zostało przeprowadzone badanie odporności termicznej ceramiki blatów: min 7 w skali Mohsa, nasiąkliwość średnia nie większa niż 5%,gęstość objętościowa nie mniejsza niż 2,17 g/cm³,średnia otwarta porowatość nie większa niż 10,1%,wytrzymałość na zginanie nie mniej niż 44MPa zgodnie z normą PN-EN ISO 10545-9:1998 (lub równoważną), co zostało potwierdzone odpowiednim dokumentem;
zostało przeprowadzone badanie odporności chemicznej blatów zgodnie z normą PN-EN ISO 10545-13:1999 (lub równoważną), co zostało potwierdzone odpowiednim dokumentem;
zostało przeprowadzone badanie odporności blatów na plamienie zgodnie z normą PN-EN ISO 10545-14:1999 (lub równoważną), co zostało potwierdzone odpowiednim dokumentem;
zostało przeprowadzone badanie blatów z zakresu zawartości uwalnianego ołowiu i kadmu zgodnie z normą PN-EN ISO 10545-15:1999 (lub równoważną), co zostało potwierdzone odpowiednim dokumentem.
Uwaga:
Wystarczające będzie złożenie oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 2C do SIWZ.
W przypadku, gdy Wykonawca posiada dokumenty potwierdzające zgodność mebli z normami wydanymi przed wejściem w życie nowych norm (o których mowa powyżej), Zamawiający uzna także za aktualne dokumenty wystawione w oparciu o wcześniej obowiązujące normy, które zostały zastąpione normami, wskazanymi przez Zamawiającego w SIWZ.
5. Dotyczy części A postępowania, poz. 1,2,3,4,5,6:
Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, że oferuje meble wyprodukowane zgodnie z normą PN EN 9001:2008 (lub równoważną), PN EN 18001:2007 (lub równoważną), PN EN 14001:2005 (lub równoważną).
Uwaga:
Wystarczające będzie złożenie oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 2C do SIWZ.
W przypadku, gdy Wykonawca posiada dokumenty potwierdzające zgodność mebli z normami wydanymi przed wejściem w życie nowych norm (o których mowa powyżej), Zamawiający uzna także za aktualne dokumenty wystawione w oparciu o wcześniej obowiązujące normy, które zostały zastąpione normami, wskazanymi przez Zamawiającego w SIWZ.
6. Dotyczy części B postępowania, poz. 1,2,3,4,5,6,7:
Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, że oferuje meble wyprodukowane zgodnie z normą PN EN 9001:2008 (lub równoważną), 14001:2005 (lub równoważną).
Uwaga:
Wystarczające będzie złożenie oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 2C do SIWZ.
W przypadku, gdy Wykonawca posiada dokumenty potwierdzające zgodność mebli z normami wydanymi przed wejściem w życie nowych norm (o których mowa powyżej), Zamawiający uzna także za aktualne dokumenty wystawione w oparciu o wcześniej obowiązujące normy, które zostały zastąpione normami, wskazanymi przez Zamawiającego w SIWZ.
7. Dotyczy części B postępowania, poz. 1,2,7:
Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, że oferowane stoły spełniają wymogi Polskiej Normy PN-EN ISO 13150:2004 (lub równoważnej), dot. wymagań bezpieczeństwa i metody badań stołów warsztatowych w laboratoriach, co zostało potwierdzone odpowiednim dokumentem.
Uwaga: wystarczające będzie złożenie oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 2C do SIWZ.
W przypadku, gdy Wykonawca posiada dokumenty potwierdzające zgodność mebli z normą wydaną przed wejściem w życie nowej normy (o której mowa powyżej), Zamawiający uzna także za aktualne dokumenty wystawione w oparciu o wcześniej obowiązującą normę, które została zastąpiona normą, wskazaną przez Zamawiającego w SIWZ.
Forma dokumentów 1, 3-7: oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę
|
Inne dokumenty |
Pełnomocnictwo - wymagane, jeżeli ofertę w postępowaniu składa w imieniu Wykonawcy pełnomocnik. W przypadku, kiedy osoba składająca w imieniu Wykonawcy ofertę, nie jest osobą upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy na podstawie aktualnego odpisu z właściwego rejestru (np. prowadzonego przez sąd rejestru handlowego, rejestru spółdzielni lub rejestru przedsiębiorstw państwowych albo odpisu z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wraz z ofertą powinno zostać złożone stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby/ób wystawione przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są załączyć do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Forma dokumentu:oryginał lub kopia poświadczona notarialnie
|
Niepełnosprawne |
Nie
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Czy zmiana umowy |
Tak
|
Zmiana umowy |
1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art.144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy wyłącznie w przypadku:
1) konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy i nie wynika ona z winy Wykonawcy. Wykonawca na piśmie przedstawi okoliczności uniemożliwiające dochowanie terminu wynikającego z oferty,
2) konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, w sytuacji gdy brak możliwości dochowania pierwotnego terminu wynika z okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
3) wydłużenia terminu realizacji zamówienia w przypadku, o którym mowa w pkt. 6) poniżej, z zastrzeżeniem, iż termin ten nie może być dłuższy niż 7 dni,
4) ewentualnej zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców lub zmiany zakresu zamówienia powierzonego podwykonawcom, a także zmiany sposobu realizacji zamówienia z realizacji przy udziale podwykonawców na samodzielną realizację przez Wykonawcę,
5) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,
6) zakończenia serii produkcyjnej danego mebla oraz rozpoczęcie produkcji mebla o parametrach technicznych takich samych lub lepszych od opisanych przez Zamawiającego w dokumentacji postępowania DZP.381.57.2016.DW,
7) wydłużenia terminu gwarancji w sytuacji przedłużenia jej przez producenta mebla lub Wykonawcę,
8) zmiany cen w sytuacji, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą - na pisemny wniosek jednej ze Stron,
9) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy, Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia wartości umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 wzoru umowy.
|
Kod kryterium |
B
|
Kryt 1p |
98
|
Kryt 2 |
Gwarancja
|
Kryt 2p |
2
|
Adres strony internetowej siwz |
http://dzp.us.edu.pl/zamowienia/dostawy
|
Adres uzyskania siwz |
Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pok. 69, III p
|
Data składania wniosków |
06/07/2016
|
Godzina składania wniosków |
10:30
|
Miejsce |
Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, pok. 69, III p
|
Termin |
Obowiązuje termin
|
Termin związania ofertą |
30
|
Informacje dodatkowe |
Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 2a ustawy Pzp (przesłanka wykluczenia Wykonawcy została opisana szczegółowo w załączniku nr 1C do SIWZ)
|
Czy unieważnienie |
Nie
|