Biuletyn |
1
|
Nazwa |
Narodowy Fundusz Zdrowia, Śląski Oddział Wojewódzki
|
Ulica |
ul. Kossutha 13
|
Nr domu |
13
|
Miejscowość |
Katowice
|
Kod Pocztowy |
40-844
|
Województwo |
śląskie
|
Tel |
(032) 7351547, 7351637
|
Fax |
032 7351636
|
Internet |
http://www.nfz-katowice.pl
|
Regon |
01544738200030
|
E-mail |
inwestycje@nfz-katowice.pl
|
Obowiązkowa |
Tak
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
Podmiot prawa publicznego
|
Rodz zam |
D
|
Czy częsci |
Nie
|
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dialog |
Nie
|
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
Nie
|
Czas |
Obowiązuje termin
|
Czas w miesiącach |
36
|
Wadium |
1) Na podstawie art. 45 ust. 2 i ust. 4 pzp Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące 00/100 złotych).
2) Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach:
1. pieniądzu,
2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3. gwarancjach bankowych,
4. gwarancjach ubezpieczeniowych,
5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i poz. 1240).
a) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy wskazany poniżej:
BGK o/Katowice Nr 97 11301091 0003 9003 7420 0002.
Na potrzeby przelewów międzynarodowych podaje się: SWIFT, tj.: -GOSKPLPW-oraz adres banku: Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział w Katowicach, ul. Podchorążych 1, 40-043 Katowice.
b) W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Wykonawca obowiązany jest złożyć dokument - wadium w kasie Śląskiego OW NFZ w Katowicach, ul. Kossutha 13, IV p., pokój nr 410. Treść takiego dokumentu nie może warunkować wypłacenia kwoty wadium Zamawiającemu od badania zasadności żądania wypłaty przez wystawcę dokumentu. Dokument w swej treści winien uwzględniać postanowienia art. 46 ust.4a oraz ust.5 pzp. Dokument swoją ważnością musi obejmować okres odpowiadający terminowi związania ofertą (30 dni). Bieg tego terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert (art. 85 ust. 5 pzp). Pierwszym dniem związania ofertą będzie zatem dzień, w którym upływa termin składania ofert.
Wadium winno mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny.
3) Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert (art. 45 ust. 3 pzp). Przez wniesienie wadium rozumie się złożenie dokumentu w kasie Śląskiego OW NFZ, bądź wpływ środków pieniężnych na podany wyżej rachunek bankowy, przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w pkt XI ppkt 1 SIWZ. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z zasadami wynikającymi z art. 46 pzp.
|
Zaliczka |
Nie
|
Sytuacja |
Art. 22 ust.1 pkt 4 pzp - sytuacja finansowa.
Wykonawca winien wykazać, iż posiada środki finansowe w wysokości nie mniejszej niż 200.000,00 złotych lub zdolność kredytową na poziomie nie mniejszym niż 200.000,00 złotych.
Oprócz oświadczenia o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu, na potwierdzenie spełniania warunku z art. 22 ust.1 pkt 4 pzp Wykonawca przedłoży dokument, o którym mowa w pkt VI lit. B ppkt 3 SIWZ.
UWAGA! Skorzystanie z zasobów innych podmiotów.
Zgodnie z art. 26 ust.2b pzp, Wykonawca może polegać między innymi na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany wskazać ten fakt w pkt 15 formularza oferty.
Jeżeli zasoby są udostępniane na zasadzie podwykonawstwa Wykonawca wypełnia także pkt 16A formularza oferty.
Zgodnie z art. 26 ust.2e pzp, podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b pzp, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
W przypadku skorzystania w niniejszym postępowaniu z zasobu innego podmiotu (art. 26 ust. 2b pzp), pisemne zobowiązanie innego podmiotu winno w szczególności wskazywać:
1) podmiot, który udostępni swoje zasoby (nazwa/firma oraz adres);
2) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - wskazać, jakie konkretnie zasoby udostępni inny podmiot - co stanowi te zasoby, i w jakim zakresie zostaną udostępnione Wykonawcy;
3) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia - wskazać, w jaki sposób Wykonawca będzie wykorzystywał zasoby innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia - na czym konkretnie będzie polegało udostępnienie zdolności finansowej, czy będzie ono miało na przykład związek z wykonywaniem części zamówienia etc.;
4) charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem;
5) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
Zasoby winny zostać udostępnione na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Na podstawie §1 ust. 6 pkt 1) rozporządzenia Prezesa RM z dnia 19.02.2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (poz. 231), Zamawiający żąda od Wykonawcy, który wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 pzp, polega na zdolnościach finansowych innego podmiotu na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b pzp, przedłożenia informacji, o której mowa w pkt VI lit. B ppkt 3 SIWZ (informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej) dotyczącej tego podmiotu.
Tak więc, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach finansowych innego podmiotu, zobowiązany jest załączyć:
a) pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia oraz
b) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej wystawioną dla podmiotu, z którego zdolności finansowej Wykonawca będzie korzystał.
Zamawiający żąda powyższego w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z innymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów.
|
Oswiadczenie potwierdzenia 12 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 15 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 1 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 2 |
Tak
|
Dok grup kap 1 |
Tak
|
Dokument podmiotów |
Tak
|
Niepełnosprawne |
Nie
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Czy zmiana umowy |
Tak
|
Zmiana umowy |
1) W przypadku, gdy przeprowadzenie testów odbiorowych modułowego zasilacza bezprzerwowego, z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego nie będzie możliwe w terminie określonym w par.2 ust.1 lit. b) ppkt 2) umowy, testy winny zostać przeprowadzone w terminie późniejszym wskazanym przez Zamawiającego (wskazany przez Zamawiającego termin przeprowadzenia testów nie może jednak przypadać na okres późniejszy niż okres 30 dni po upływie terminu, o którym mowa w ust.1 lit. b) ppkt 2)). Przedłużenie terminu wykonania testów odbiorowych zostanie potwierdzone pisemnym aneksem do umowy.
2)
1. Strony zobowiązują się dokonać zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, o którym mowa w §3 ust. 1 umowy, w formie pisemnego aneksu, każdorazowo w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności:
1) zmiany stawki podatku od towarów i usług,
2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
- na zasadach i w sposób określony w ust. 2 - 12, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę.
2. Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 1 pkt 1, będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu umowy zrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi umową, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług.
3. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 1, wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
Jeżeli zmiana stawki podatku VAT będzie oznaczała zwiększenie wynagrodzenia brutto umowy albo - w sytuacji, gdy podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami obowiązany będzie odprowadzać Zamawiający - zwiększenie wydatku brutto po stronie Zamawiającego, wynagrodzenie netto umowy oraz wartości netto podane w załączniku nr 2 do umowy, zostaną obniżone w taki sposób, aby po doliczeniu aktualnie obowiązującej stawki podatku VAT, wydatek brutto po stronie Zamawiającego nie przekroczył ceny oferty netto Wykonawcy powiększonej o podatek VAT w wysokości obowiązującej w dniu złożenia oferty w zamówieniu nr 21/pn/2016.
4. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 1 pkt 2 lub pkt 3, będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów odpowiednio zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub dokonujących zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
5. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 2, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą wzrostowi kosztu Wykonawcy w związku ze zwiększeniem wysokości wynagrodzeń pracowników wykonujących umowę do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. Kwota odpowiadająca wzrostowi kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia pracowników, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy.
6. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 3, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy ponoszonego w związku z wypłatą wynagrodzenia pracownikom wykonującym umowę. Kwota odpowiadająca zmianie kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia pracowników, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy.
7. W celu zawarcia aneksu, o którym mowa w ust. 1, każda ze Stron może wystąpić do drugiej Strony z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, wraz z uzasadnieniem zawierającym w szczególności szczegółowe wyliczenie całkowitej kwoty, o jaką wynagrodzenie Wykonawcy powinno ulec zmianie, oraz wskazaniem daty, od której nastąpiła bądź nastąpi zmiana wysokości kosztów wykonania umowy uzasadniająca zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
8. W przypadku zmian, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lub pkt 3, jeżeli z wnioskiem występuje Wykonawca, jest on zobowiązany dołączyć do wniosku dokumenty, z których będzie wynikać, w jakim zakresie zmiany te mają wpływ na koszty wykonania umowy, w szczególności:
1) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników wykonujących przedmiot umowy, wraz z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 2, lub
2) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników wykonujących przedmiot umowy, wraz z kwotami składek uiszczanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych/Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w części finansowanej przez Wykonawcę, z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 3.
9. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 3, jeżeli z wnioskiem występuje Zamawiający, jest on uprawniony do zobowiązania Wykonawcy do przedstawienia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni roboczych, dokumentów, z których będzie wynikać, w jakim zakresie zmiana ta ma wpływ na koszty wykonania umowy, w tym pisemnego zestawienia wynagrodzeń, o którym mowa w ust. 8 pkt 2.
10. W terminie 5 dni roboczych od dnia przekazania wniosku, o którym mowa w ust. 7, Strona, która otrzymała wniosek, przekaże drugiej Stronie informację o zakresie, w jakim zatwierdza wniosek oraz wskaże kwotę, o którą wynagrodzenie należne Wykonawcy powinno ulec zmianie, albo informację o niezatwierdzeniu wniosku wraz z uzasadnieniem.
11. W przypadku otrzymania przez Stronę informacji o niezatwierdzeniu wniosku lub częściowym zatwierdzeniu wniosku, Strona ta może ponownie wystąpić z wnioskiem, o którym mowa w ust. 7. W takim przypadku przepisy ust. 8 - 10 oraz 12 stosuje się odpowiednio.
12. W przypadku zatwierdzenia wniosku o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, zmiana wraz z wszelkimi jej konsekwencjami dla wynagrodzenia umowy zostanie wprowadzona w drodze pisemnego aneksu do umowy.
3) Ewentualna zmiana osób wskazanych w par. 4 ust. 1, 2 lub 3 umowy dla swojej skuteczności będzie wymagała jedynie jednostronnego pisemnego oświadczenia skierowanego do drugiej Strony umowy. W treści oświadczenia winien zostać wskazany termin, od którego obowiązuje zmiana.
4) O każdej zmianie danych teleadresowych, o których mowa w par.1 ust.3 umowy, Strona, której zmiana dotyczy, zobowiązuje się niezwłocznie poinformować na piśmie drugą Stronę umowy.
5) W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zmiana formy zabezpieczenia musi zostać dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszania jego wysokości. O zamiarze dokonania zmiany formy zabezpieczenia Wykonawca obowiązany jest poinformować Zamawiającego z odpowiednim wyprzedzeniem. Zmiana formy zabezpieczenia zostanie wprowadzona stosownym aneksem do umowy.
|
Kod kryterium |
B
|
Kryt 1p |
95
|
Kryt 2 |
Okres gwarancji i rękojmi za wady
|
Kryt 2p |
5
|
Adres strony internetowej siwz |
www.nfz-katowice.pl
|
Adres uzyskania siwz |
Narodowy Fundusz Zdrowia Śląski Oddział Wojewódzki, ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice, pokój 208A (II piętro)
|
Data składania wniosków |
09/08/2016
|
Godzina składania wniosków |
11:00
|
Miejsce |
Narodowy Fundusz Zdrowia Śląski Oddział Wojewódzki, ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice, pokój 208A (II piętro)
|
Termin |
Obowiązuje termin
|
Termin związania ofertą |
30
|
Czy unieważnienie |
Nie
|